عزیز نصیرزاده

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پیشنهادی جالب از جوانان و دانشجویان علاقه‌مند خواست از کارخانجات ساخت "جنگنده ایرانی کوثر" بازدید کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

"مشارکت نمی‌کنیم"!

زنی که اعلامیه انتخاباتی دشمن برای سال ۱۴۰۰ را خواند!

آذر منصوری، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

"هنوز هیچ بحث و جمع‌بندی در مجموعه اصلاح‌طلبان در مورد نوع و چگونگی ورود به انتخابات و یا مصادیق آن صورت نگرفته است، اما آنچه روشن است و بر مبنای تجربه‌ای که در انتخابات ۹۸ پشت سر گذاشتیم، بعید است اصلاح‌طلبان بدون حضور کاندیدای اختصاصی خود در انتخابات پیش رو مشارکت جدی داشته باشند."[۱]

*خانم منصوری پیش از این هم در اظهاراتی مشابه گفته بود: اگر مبنای تحلیل و پیش بینی ما در خصوص انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات اسفند ۹۸ و مجموعه تحولات و اتفاقاتی باشد که پیش از این انتخابات با آن مواجه بودیم، طبعا نه رقابت قابل توجهی در ۱۴۰۰ شکل خواهد گرفت و نه سطحی متفاوت تر از مشارکت مردم در انتخابات ۹۸، در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

او افزوده بود: در واقع رقابتی بودن انتخابات۱۴۰۰مقدماتی دارد که به توجه به آنچه در انتخابات ۹۸ و پس از آن اتفاق افتاد، در نهایت ممکن است رقابتی در همان حد بین یک کاندیدای اصولگرای میانه و تندرو اتفاق بیفتد. [۲]

این شنیده شدن صدای دشمن از حلقوم کسانی در داخل و این حرف‌های دیکتاتورمآبانه که معنای صریح "تحریم انتخابات" و خروج از مردمسالاری است به این علت بر فضای ایران عارض شده است که چپ‌های ستادی پروژه تحریم انتخابات مجلس یازدهم که منجر به کاهش مشارکت کسانی از مردم شد را موفقیت‌آمیز می‌پندارند و از سوی دیگر با توجه به استشمام بوی "فتنه اقتصادی" در شامّه آنها؛ گویا ترجیحشان اینست که همین بازی را ادامه بدهند تا حلقه مفقوده قضایایی مثل فتنه ۸۸ یا آبان ۹۸ تکمیل شود و به قول آقایان "وضعیت امنیتی" پدید آید.

این بازی شریرانه اما نیاز به ورود و روشنگری خواص دارد.

چه اگر شاهد این مؤلفه نباشیم و هسته سخت اصلاحات بتواند در پرتو عدم رصد بازی‌های خود؛ در ردای دموکراسی از مردمسالاری خارج شود و صراحتا علمگردان دشمن خارجی در داخل کشور شود؛ آینده خوبی به لحاظ امنیتی پیش رو نخواهد بود و احتمال تکرار آبان ۹۸ وجود دارد.

لازم به توضیح است که اولا شأن یک رجل و یک حزب سیاسی عملگری معقول در فرایند انتخابات بعنوان بارزترین منصه مردمسالاری است و رفتاری غیر از این باید به مثابه خیانت انگاشته شود.

ثانیا و جدای از این مسئله؛ بهانه چپ‌ها برای عدم شرکت در انتخابات نیز به هیچ وجه معقول نیست...

آنها می‌گویند از آنجا که شورای نگهبان کاندیداهای ما را تأیید صلاحیت نمی‌کند پس دلیلی بر حضور ما در انتخابات نیست! این در حالی است که اولا ولو در این حالت هم تکلیف حضور در انتخابات از یک جریان سیاسی ساقط نمی‌شود.

ثانیا شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را تأیید صلاحیت می‌کند اما منظور آقایان از "کاندیداهای ما"! مشتی پیرمرد سابقه‌دار و اشرار سیاسی هستند که ردّ پای آنها را جز در ناسزاگویی به نظام، سیاه‌نمایی از دستاوردهای انقلاب و در فتنه نمی‌توان دید.

جالب است که ستاد اصلاحات در این زمینه توضیح نمی‌دهد که چرا از معرفی جوانان و یا چهره‌های فاقد سوء سابقه امتناع می‌ورزد و قرار است از آتش پیرمردهای بدسابقه چه آبی برای اصلاحات گرم شود که دائما بر کاندیداتوری آنها اصرار می‌شود!؟

در سمت دیگر باید دانست که اگرچه مشارکت بالای مردم در انتخابات یک عامل افتخار و یک پشتیبان مهم است اما قوام انتخابات به "قانون" است و در صورت رعایت مُرّ قانون نیز انتخابات با هر میزان مشارکتی برگزار خواهد شد. همانطور که در اسفند ۹۸ برگزار شد.

اما اصلاح‌طلبان قصد دارند افکار عمومی را از فهم این قاعده منحرف کنند و با افتخار جلوه دادن یک کار خیانت آمیز (تحریم انتخابات) علیه نظام اسلامی حربه بسازند.

درک این بازی از جانب مردم موجبات "رأی خوب" و انتخاباتی را فراهم می‌کند که از صندوق آن یک کاندیدای مخالف گرانی و رفاه‌گستر بیرون بیاید.

کاندیدایی که بر خلاف خواسته اصلاح‌طلبان منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نخواهد بود و با مدیریت جهادی و توجه به ظرفیت‌های داخلی مشکلات کشور را یکان یکان وارد فرایند حل شدن قرار خواهد داد.

البته اگر مردم بخواهند...

***

شریعتی: اصلاح‌طلبان باید نشان دهند مذاکره چه تأثیری بر معیشت دارد!

"تحقیر و گرانی"؛ نتیجه مذاکره به روش اصلاح‌طلبان

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره‌ای تلویحی به انتخابات ۱۴۰۰ و با تأکید بر لزوم گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با مردم گفته است:

"اصلاح‌طلبان باید نشان دهند که اگر می‌گویند با برخی نظارت‌ها مخالفیم در این مساله دغدغه معیشت مردم و مبارزه با فساد هم نهفته است. یا اگر تغییراتی در جهت گیری‌های سیاسی خارجی در جهت تعامل با دنیا پیشنهاد می‌کنند؛ نشان دهند در قالب دولت- ملت ایران نتیجه آن چگونه بر معاش و معیشت مردم تاثیر می‌گذارد."[۳]

*آقای شریعتی گویا در جریان نیست که اصلاح‌طلبان بیش از صحبت با مردم، یک کارنامه آشکار چندین ساله در مقابل چشم مردم دارند که ثمراتش نیز در سفره‌های مردم بصورت کامل احساس می‌شود.

و اکنون چه حاجت به گفت‌وگو!؟

آنها به مردم نشان دادند که اگر می‌گویند نظارت نباشد برای اینست که بازار قیمت‌ها به هم بریزد، دولت اصلی‌ترین شأن حاکمیتی خود یعنی نظارت را انجام ندهد و در این بلبشو هنگامی که مردم با پوست و استخوان خود گرانی را لمس می‌کنند؛ کسی مثل موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر مظلوم انقلاب نامه بنویسد و ایشان را مقصر وضع موجود معرفی کند!

آنها به مردم نشان دادند که منظورشان از تعامل با دنیا نه نرمش قهرمانانه که کرنش ذلیلانه است.

و البته کرنش ذلیلانه‌ای که در انتهای آن ذلت، تحریم بیشتر و گرانی نهفته است نه تأمین منافع!

مگر محمدجواد ظریف از قبیله همینان نبود که در مقابل امیر کویت به زانو نشست، احوال وزیر خارجه بیمار آمریکا را در مریضخانه پرسید و برجام را شکست‌ناپذیر دانست!؟

در منتهای این رفتار به اصطلاح تعاملی چه نتیجه‌ای بود جز اینکه ترامپ ملت ایران را تروریست نامید، تحریم‌ها را ادامه داد و سردار سلیمانی را هم شهید کرد.

و جالب آنکه حسین مرعشی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز علیرغم وجود این سابقه اما اظهار می‌دارد که اولویت دولت آینده هم تعامل با شرایط جدیدی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا پدید می‌آید! [۴]

البته این سطح از وقاحت از جانب کسانی که در سال ۸۸ بصورت اجماعی قصد به آتش کشیدن کشور و انقلاب را داشتند دور از انتظار نیست.

جای نگرانی اما آنجاست که مردم دوباره و پس از تجربه کردن دستاوردهای تفکر اصلاح‌طلبان؛ در انتخابات ۱۴۰۰ مجددا به سمت همینان میل کنند و منویات انتخاباتی آنها را بپذیرند.

باید دانست که رأی مردم است که وضع موجود را می‌سازد و در این راه ولو یک رأی اشتباه نیز می‌تواند نقش مهمی در گرانی و مشقت‌های مردم از بابت روی کار آمدن یک رئیس جمهور نامعتقد به مدیریت جهادی داشته باشد.

گفتنیست، به تازگی انتشار تصویر حقارت‌آمیز مذاکره الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان با ترامپ، واکنش‌های زیادی را برانگیخت و نوستالژی التماس مذاکره را در اذهان مردم ایران زنده کرد.

اما جالب است که محافل اصلاح‌طلبان در قبال این رخداد سکوت کرده و یا حتی مشغول دفاع از رفتار حقارت آمیز رئیس‌جمهور صربستان هستند. [۵]

لازم به تأکید است که اظهارات شریعتی مبنی بر لزوم گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با مردم در حالی است که همینک زنگ حساب است نه زنگ انشا و چپ ایرانی به سبب پدید آوردن وضع موجود و گرانی‌ها بایستی از مردم عذرخواهی و به مثبتات رقیب خود اشاره کند نه اینکه به فکر صحبت دوباره با مردم باشد!

***

دعوت فرمانده نهاجا از نخبگان برای بازدید از کارخانجات ساخت جنگنده کوثر

امیر سرتیپ خلبان، عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش به تازگی طی سخنانی در برنامه "نگاه یک" صداوسیما پیرامون سطح بالای فناوری‌های جنگنده ایرانی کوثر گفته است:

"من از این طریق از جوانان و از اهالی دانشگاه و کسانی که به صنعت کشور علاقه‌مند هستند، دعوت می‌کنم که با روابط عمومی نیروی هوایی ارتش تماس بگیرند و ما وقت می‌گذاریم که بیایند کارخانجات ساخت کوثر را ببینند. در تهران و اصفهان، کوثر در دو بخش به طور کامل ساخته می‌شود. بدنه در تهران ساخته می‌شود و تحویل صنایع دفاع می‌شود و آنجا موتور و بقیه بخش‌ها سوار شده و تحویل نیروی هوایی می‌شود. هر کدام از دوستان علاقه‌مند هستند، بیایند و از نزدیک واقعیت‌های موجود در کشور را که بخشی از رسانه‌های معاند به آن می‌پردازند و سعی دارند آن را انکار کنند از نزدیک ببینند و به این دستاورد کشورمان افتخار کنند."

به گزارش مشرق، او همچنین تصریح می‌کند:‌ روابط بسیار نزدیک هم بین نیروهای ارتش و هم بین ارتش و سپاه وجود دارد. اگرچه همه این روابط رسانه‌ای نمی‌شود، اما ما نشست‌های مکرر و جلسات متعدد و تعامل و همکاری در سطوح مختلف داریم و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد و همه مأموریت‌ها تعریف شده است و وظایفمان را انجام می‌دهیم.[۶]

*این دعوت فرمانده نهاجا یک رفتار کاملا متمدنانه و منطبق بر اصول حکمرانی در کشورهای پیشرفته و قدرتمند  است.

کشورهایی که پیشرفت‌های محیرالعقول و سریع آنها در وهله اول بایستی در نزد نخبگان و اصحاب خرد درک و دیده شود تا بستر باورپذیری بیشتری به وجود بیاید.

و همین الزامات منطقی بود که مقام معظم رهبری هم ۶ سال قبل در سخنانی تأکید کردند:

"بنده گفتم یک «تور نظامی» برای مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌ای در محیط‌های نظامی گردش کنند، حقایقی را، واقعیّاتی را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودیِ نظامی کشور بالا برود. "[۷]

تعامل بیش از این یگان‌های فناور ارتش و سپاه با جوانان و گروه‌های نخبگانی همچنین در سطحی دیگر از دستاوردهای خود می‌تواند به کمرنگ‌تر شدن اثر جنگ هیبریدی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی منجر شود و ذهن نخبگان را در مقابل بسیاری از حملات روانی هسته‌های برون و درون مرزی معاند بیمه کند.

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۹۶۶۹۲۷

۲_ mshrgh.ir/۱۱۱۵۲۱۳

۳_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۹۶۸۵۶

۴_ mshrgh.ir/۱۱۱۷۵۶۰

۵_ mshrgh.ir/۱۱۱۷۶۴۳

۶_ mshrgh.ir/۱۱۱۷۸۰۶

۷_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=۲۶۸۵۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سید IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    19 16
    اصلاح طلبان تهوع آور عشق مذاکره با آمریکا ولو به بهای فروختن عزت و شرف ملت ایران! وطن فروشی ایشان ماترکی است که از پدران قجری خود به ارث برده اند!!!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      18 6
      نتیجه مذاکره شون دلار 26000 تومانی و سکه 12 میلیونی و تورم 500 درصدی شد بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      16 3
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند بازهم دست بردار نیستن !
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    18 7
    این فرمایش امیر سرتیپ خلبان، عزیز نصیرزاده ،مصداق بارز اعتماد به نفس یک مجاهد راه خدا و باور به توانمندی های ایرانی هاست . چیزی که در دولتمردان سیاسی و اجرایی نایاب است . جا دارد مابقی مدیران وفادار به نظام اسلامی ایران نیز این سیره را در پیش گیرند تا جوانان خلاق و هوشمند ایرانی فرصت و میدان کافی برای نمایش نبوغشان را داشته باشند و مهمتر اینکه از این جوانان خلاق و توانمند پشتیبانی و حمایتی بشود که آنها ماندگاری را بر هجرت ترجیح دهند .
  • مسعود IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    15 6
    اصلاح طلبان همانند رئیس جمهور صربستان تو سری خور خوبی هستن و توانایی مذاکره عزتمندانه را ندارند.
  • علی حیدری IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    12 3
    به خدا قسم به جایی گستاخی وپررویی فتنه گران باید گروه گروه در صف شرف درمانی قرار گرفته وشرفشان را درمان کنند ، این گروه عمداتا پست ،فرومایه ، نوکر صفت و دیکته کن اعمال استکبار به مملکت چنانچه از طرف مردم مسلمان خاک بردهان اینان ریخته شود بهترین کار ممکن صورت گرفته است. که اعمال کثیفشان چون نامشان گم کردد.
  • امیرحسین IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    12 5
    تنها راه حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      1 10
      اصلاح طلبان امروز تبدیل به سیاستمدارانی ورشکسته شدند ولی شما اصولگران از ابتدا سیاستمداران رانت خوار بودید و هستید
    • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      4 3
      ۱۱:۲۸ - اصلاح طلبان امروز تبدیل به سیاستمدارانی ورشکسته شدند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    9 1
    خانماذر منصوری قبل از اینکهفکر کنی فرد سیاسی باشی یک ادم شکست خورده ودر عین حال ناشی کم مطلعه که شما را به صورت طعمه تست سیاسی از شما استفاده میشود و اینقدر کم اطلاعید کبین دوغ دوشاب حالیت نیست بیشتر مطلعه کن تاالت دست یک عده نشی پشت سرت بهت میخندند حیف ادم مضحکه دیگرانی بشه که خودشون قد اندازه رجل سیاسی نیستند
  • علـی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    8 1
    روزنامه شرق نوشته: با پيروزی "بايدن" بحران اقتصادی كنونی ايران به‌ تدريج فروكش خواهد كرد و درآمد دولت و مردم افزايش خواهد يافت. ارزش برابری دلار به تدريج كاهش خواهد يافت. قیمت مسكن و اجاره‌بها نيز پايين خواهد آمد. كالاهای مورد نياز مردم ارزان می‌شود و روابط تجاری ايران با كشورهای اطراف و اروپا و خاور دور بهبود خواهد يافت! ۱) ستاد انتخاباتی جو بایدن با صدور بیانه‌ای این وعده‌ها را به شدت تکذیب کرد و افزود: بایدن نصف این وعده‌ها را هم به مردم آمریکا نداده است! ۲) خر عیسی گرش به مکه برند چو بیاید هنوز خر باشد! ۳) "شرق" همین وعده‌ها را برای پیروزی روحانی و تحقق برجام هم تکرار کرده بود! استاد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 2
    یعنی می شه از شر عمله های اسلاحتلب خلاص بشیم
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    5 4
    جریان چپ در حال پیاده کردن منویات دشمن است و باید از این کار توبه کند.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 1
    روزنامه شرق چنان وعده وعید در مورد پس از انتخاب مثلاً بایدن در آمریکا نوشته آدم قاطی میکنه ایرانه یا آمریکا. واقعاً خجالت نمیکشن این خزعبلات رو تحویل مردم میدن؟ مردم از دست شما کاردشون بزنی خونشون نمیاد اونوقت دارن دهن کجی به مردم میکنند.خاک بر سرتون که خودتون رو ایرانی ندونید.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    6 4
    اصلاً چرا این حزب اصلاح طلب خائن منحل نمی کنند؟!
  • DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    7 3
    زنیکه اعلامیه انتخاباتی دشمن برای سال ۱۴۰۰ را خواند!
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 1
    مذاکره به سبک اصولگرایان وآقای جلیلی خوب بود؟
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    مرگ بر منافقین گم راه دروغگوها وطن فروش های خائن اصلاح طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس