محمد علیخانی

مردم تهران در انتخاب اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران؛ تمنّای کارآمدی داشتند یا دلشان برای اسم مرحوم بازرگان تنگ شده بود؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید. 

***

سودای محمود صادقی برای میرحسین شدن

محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب و پرحاشیه مجلس دهم، در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون انتخابات سال 1400 گفته است: وقتی اصلاح‌طلبان به دلایل واهی رد صلاحیت می‌شوند مردم به این احساس می‌رسند که حضورشان در پای صندوق و رأیی که می‌نویسند تاثیر چندانی در روند امور نخواهد داشت. طبیعی است با چنین ذهنیتی رغبت کافی برای رأی دادن نخواهند داشت.

او می افزاید: سیاست‌های تحدیدکننده و رد صلاحیت‌های گسترده به طور غیرقابل انکاری بر فضای انتخاباتی و میزان رأی مردم تاثیرات منفی می‌گذارد. همچنین نکته قابل تامل این است که محدودکنندگان می‌دانند رفتارشان به وجهه انتخابات ایران ضربه می‌زند، اما از آنجا که متاسفانه منافع سیاسی و جناحی برایشان نسبت به مصلحت نظام و مردم در اولویت است، ترجیح می‌دهند با برگزاری انتخاباتی سرد موجبات قدرت‌داری جریان سیاسی متبوع‌شان را فراهم کنند؛ یعنی آنها حضور جناح خودشان در عرصه را منوط به عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی می‌دانند.

صادقی همچنین تصریح کرده است: مسئله اصلی انتخابات این است که ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است و اگر اوضاع بهتر نشود، در خرداد ۱۴۰۰ هم مثل اسفند ۹۸ شاهد انتخاباتی با پایین‌ترین میزان رأی ممکن خواهیم بود.[1]

*صادقی با این صحبت ها انگار در این تصور است که با توجه به اجرای منویات ستاد اصلاحات و حواشی مختلفی که در مجلس دهم ایجاد کرد؛ هم اکنون به جمع فرماندهان ستادی اصلاح طلبان وارد شده و از آنجا که دیگر امیدی به تأیید صلاحیت در هیچ عرصه ای ندارد؛ می تواند با بیان حرف های دهان پر کن؛ لااقل از منفعت جمع بستن خود با امثال حجاریان و تاجزاده بهره مند شود.

تصوری که بعید به نظر می رسد درست باشد...

جدای از اینکه بایستی انگیزه طرح چنین حرفهایی را دانست اما لازم به بیان است که صادقی و امثال آقای صادقی باید بدانند حکومت در یک نظام سیاسی عقلانی و دینی، نمی تواند بر سر حق مردم مسامحه کند و اجازه ورود افراد ناصالح، اشرار سیاسی و مجرمان بدسابقه را به عرصه های انتخاباتی بدهد.

سخن اعضای هسته سخت اصلاحات اینست که نظام بایستی سوابق ما و هرآنچه که در فتنه 88 و نامه سال 2003 به آمریکا و مخالفت با ولایت فقیه کرده ایم را فراموش و ما را در عرصه انتخابات تأیید صلاحیت کند.

بدیهیست که این سخن و این مطالبه کاملا غیر عقلانی و ناحق است و نه تنها در ایران که در هیچ کشور دیگری هم به چنین رجال پر هنری! اجازه عرض اندام انتخاباتی داده نمی شود.

ضمن اینکه ستادی های اصلاح طلب توضیح نمی دهند که چرا اصرار به استفاده از چهره های بدسابقه دارند و به جوانان اصلاح طلب مجال حضور در منصه های مختلف را نمی دهند!

جالب است که شاهدیم برخی از آنها برای انتخابات سال 1400 حتی از چهره های پیر و بدسابقه ای مثل صفایی فراهانی و یا رضا خاتمی نیز بعنوان کاندیداهای بالقوه نام برده اند.[2]

اظهارات صادقی مبنی بر اینکه " ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است" نیز صحیح نیستند...

چه اینکه اولا به همین دلیل ناامیدی از سیستم مدیریتی اعتدالیون و اصلاح طلبان! مردم باید با حضوری پررنگ تر به عرصه انتخابات بیایند تا یک جریان کارآمد به جای ناکارآمدان فعلی بر مصدر امور قرار گیرد.

و ثانیا همه باید بدانند که علت اصلی کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم؛ پروژه شریرانه "تحریم انتخابات" از سوی اصلاح طلبان و تشویق آنها به عدم حضور و عدم مشارکت بود.

نقش خواص و اهمیت رفتار درست یا غلط آنها در سرنوشت جامعه بایستی بیشتر تبیین شود و در محافل مختلف به اقتراح گذاشته شود.

قبل از صادقی، محمدصادق جوادی حصار، از دیگر فعالان اصلاح طلب نیز در اظهاراتی تهدیدآمیز گفته بود که میزان مشارکت مردم در انتخابات 1400 از انتخابات مجلس یازدهم نیز کمتر خواهد بود![3]

***

موضع گیری علیه آمریکا و اسرائیل به نفع ما نیست

دشمن قالیباف؛ دوست اسرائیل!

محمود میرلوحی، فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت قالیباف به حبس و شلّاق محکوم شده بود؛ در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی و در پاسخ به اظهارات خبرنگار مبنی بر اینکه "برخی مطرح می‌کنند بهتر است دولت آینده هم از جریان رقیب اصلاحات باشد تا مسئولیت کارشکنی و سنگ‌اندازی‌های این طیف به گردن خودشان باشد!" گفته است:

"ما نمی‌توانیم برای جریان رقیب فرش قرمز پهن کنیم و بگوییم بیایید و هر سه قوه برای شما، مگر قبلا نداشتند؟ مگر همین جریان مجلس هفتم و هشتم و نهم را در اختیار نداشت؟ مگر دولت‌های نهم و دهم در اختیار همین جریان نبود؟ در آن دوره زمانی دولت و مجلس همه در اختیار این گروه بود. چه کردند؟! عملا دولت هشت‌ساله این طیف منجر شد کشور هزینه بدهد. این پیشنهادات برخی دوستان مساله دقیقی نیست. ملاحظه می‌کنید که این عزیزان موضع‌گیری می‌کنند و منجر به گرانی ارز می‌شود و بعد تقصیرات را به گردن دولت می‌اندازند. آنها فکر می‌کنند به آمریکا و اسرائیل تشر می‌زنند اما فضا را ناآرام می‌کنند و برجام آتش را می‌زنند و آثار این موضع‌گیری‌ها و حرف‌ها را در بازار و اقتصاد می‌بینید این حرف‌ها برای ما به صرفه نیست."

میرلوحی در اظهارات خود همچنین پیرامون مجلس یازدهم گفته است: امروز شاهدیم که تقریبا دو ماه از آغاز به کار مجلس گذشته و با اینکه بنای تمام نهادهای قدرت همکاری با این مجلس است اما از درون مجلس شرایطی نامناسب پیش آمده و چالش‌هایی جدی به تصویر کشیده می‌شود. از طرفی چالش‌های آنها مربوط به‌حل مشکلات مردم نیست و به مسائل دیگری مربوط می‌شود.[4]

*ما قضاوت درباره اظهارات میرلوحی مبنی بر اینکه " عزیزان موضع‌گیری می‌کنند و منجر به گرانی ارز می‌شود"! را بر عهده مخاطبان محترم وا می گذاریم...

حرف های ناجوانمردانه این فرد درباره مجلس یازدهم نیز به دلیل عملکرد خوب مجلس خاصّه در بحث اهتمام به حل مشکل گرانی، طرح مالیات بر خانه های خالی و تلاش برای ایجاد کالابرگ در جهت رفاه بیشتر مردم بوده است.

اشاره های میرلوحی به حواشی مجلس نیز در حالی است که حاشیه و رفتارهای شاذ برخی معدود از نمایندگان همواره جزئی از اخبار تمام مجالس بوده اما مهم آنست که مجلس اسیر حاشیه ها نشود و مسیر خود را در جهت تحقق شعارهای معقول خود ادامه دهد.

اینکه آقای میرلوحی بعنوان یک رجل سیاسی چنین حقایقی را نمی داند یا به مردم نمی گوید؛ جز در حالت بدبینانه قابل تفسیر نیست.

میرلوحی هنوز از بابت اکاذیبی که پیرامون عملکرد قالیباف گفت و توسط قوه قضائیه هم محکوم شد؛ عذرخواهی نکرده و به مردم توضیح نداده است که علت بهتان زدن او برای "ترور مدیریت جهادی" چه بود؟

***

"مهدی بازرگان" یا کارآمدی؛ خواست مردم تهران چیست؟!

محمد علیخانی، فعال چپ و عضو شورای شهر تهران طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه همشهری توضیحاتی را در توجیه اقدام شورای شهر برای نامگذاری یکی از خیابان های تهران به نام مرحوم بازرگان و انتقادات از این اقدام ارائه کرده است.

او در بخشی از یادداشت خود نوشته است: "شورای شهر چون با انتخابات و آن هم با رأی بی‌سابقه شهروندان روی کار آمده است؛ یعنی نمایندگی ساکنان شهر را بر عهده دارد و مجری منویات آنان نیز هست. شورای شهر پاره‌ای جداافتاده از خواست و اراده مردم یا ضوابط قانونی نیست که بخواهیم تصمیمات آن را امری انتزاعی و متعارض با خواست مردم بدانیم و اختیار آن را حتی در حد نامگذاری زیر سؤال ببریم".[5]

*آقای علیخانی حکما در جریان هستند که رأی مردم کم باشد یا بیسابقه اما پشتوانه و تعهد مهمتری برای منتخبین وجود دارد و آن قانون است.

از طرفی روا نبود یک عضو شورای شهر تهران اینطور صریح اقدام به تحمیق عمومی کند و رأی مردم تهران به اعضای شورای شهر را تفسیر به "درخواست ناکارآمدی و لزوم اقدامات مجلس آرا" کند!

واقعا مردم تهران به شورای شهر رأی دادند تا به جای کارآمدی و تسهیل زندگی و بهتر شدن تهران؛ شاهد اسم و فامیل بازی آقایان باشند؟!

قصه پر غصه شهرداران پر حاشیه و ناکارآمد و بازنشسته و دوچرخه سوار هم که بماند...

قابل تأمل آنکه آقای علیخانی گویا اهل مطالعه تاریخ هم نیست و نمی داند همه آنهایی که رأی مردم را مجوز ناکارآمدی و عمل به شهوات سیاسی خود دانستند؛ اعم از چپ یا راست اما سر از ناکجا درآوردند و به زباله دادن تاریخ پیوستند.

البته حکما برای شورای شهر تهران با کارنامه ای مشحون از ناکارآمدی و دنبال‌گیری شهوات سیاسی اصلاح طلبان به جای کارآمدی جهادگرانه! دیگر دیر شده است... ولی منتخبان فرایندهای مردمسالار باید امانت مردم را به درستی ادا کنند و با تأکید بر کارآمدی در تمام عرصه ها حافظ رأی مردم باشند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/426192

2_ mshrgh.ir/1078366

3_mshrgh.ir/1107522

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/news/main/295036

5_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/107823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 54
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    47 30
    خخخخخخخخخخخخخخ کلاغ رفت راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش هم یادش رفت. داماد لرها الگوی لرها خخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      69 48
      اصلاح طلبان تهوع آور همان گونه که در همه خیانت های این چهار دهه ی عمر نظام ما حضور فعال داشته اند، به همان تناسب در همه معضلات و مشکلات و خساراتی که به کشور رسیده است نقش اول را ایفا کرده اند! به سخن دیگر عدم شان به ز وجود!!!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      54 24
      اسهال طلبان تهوع آور نقش زیادی در جهان سومی ما و سرمایه داری شدن کشور داشته اند به خاطر همین تبعیض ها و نابرابری ها در کشور زیاد شده کاسبان مذاکره نمیخواهند پیشرفت ایران و ایرانی را ببینند فقط میخواهند با مذاکره ما را به ذلت بکشانند لعنت بر این ذلت طلبان
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      26 12
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      19 2
      عملکرد روحانی، باعث شده همه به خودشان امیدوار شوند!
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 19
      درود بیکران بر دکتر روحانی کبیر و تک تک اصلاح طلبان عزیز.عملکرد فقط محمود.دوره محمود از دید افراطیون تورم و فقر و تحریم و انزوا ارزش به حساب میومد
    • لر بختیاری IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      9 11
      این ... به ما لرا ربط نداره.
    • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 1
      چرت میگی چرا، چه ربطی به لرها داره لرها وطن دوست ترین مردم ایرانند
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      9 7
      محمود صادقی سلامت عقلی ندارد - راحت دروغ میگه و توهین میکنه
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    74 36
    در اینکه جریان اصول گرا چندین سروگردن از شما بی وطن های اصلاح طلب بالاتر هستن که شکی نیست. اما شک نکنید هر دوی شما بی خاصیت ها که با جناح بازی امور کشور رو بازیچه ی رقابت خودتون کردین کنار می زنیم و اون جریان مومن حزب اللهی رو روی کار میاریم. # سرطان اصلاحات
    • علی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      35 35
      موافقم صد درصد، مرده‌شور هر دوشونو ببرن، خط فقط خط ولایت ولاغیر
    • علی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      8 5
      ساندیس خورها با مشرق نیوز هماهنگ هستند .خوشم میاد
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      5 1
      مرده شور همتون رو ببرن.دیوانه ها
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    37 16
    صادقی الزایمر داری ها
  • US ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    23 22
    جریان غرب گرا که امروز با نقاب اصلاح طلبی ظاهر شده است از مرحله گرایش پایش را فراتر گذاشته و به مرحله پرستش رسیده است. غرب پرستها نزدیک به ۲۰۰ سال است که خود را به پای ملت ایران پیچیده اند و جلو حرکت و پیشرفت ایران را گرفته اند. نباید به پاره کردن طناب غرب گرایی و غرب پرستی بسنده کنیم بلکه باید این طناب را در آتش بسوزانیم.
  • ع IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 19
    دوستان را به سمت دشمنان هل ندهید
    • تک سوار DE ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      7 7
      منافقان را به قلب مقاومت راه ندهید. یکی دومورد از دوستی این اقا بفرمایید.
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    22 36
    دشمن قالیباف دوست اسرائیل هست حتی اگر خدا باشد مگر نه؟؟
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      25 9
      خودت را نعوذ باللّه جای خدا گذاشته ای و حکم هم دادی!!!؟
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      31 24
      قالیباف یعنی کارآمدی. طبیعیست دشمنان کارامدی در ایران دوست اسرائیل باشند. میرلوحی بیشتر از این نمیتوانست کتمان کند!
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      5 0
      خدا رو چرا قاطی حرفت میکنی. اسغفارکن.!
  • احمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 10
    میرحسین کی بود که کسی بخواد مثلش باشه. زمان جنگ وقتی جوانها داشتن برای دفاع از کشور جون میدادن، مشغول پولدار کردن آدمهایی بود که بعدها شدن کارگزاران و اصلاح طلبان. البته دانشگاه آزاد رو هم به همراه رفسنجانی و جاسبی تاسیس کرده که رفقا مدرک دکترا هم داشته باشن. مثل زهره رهنورد که با لیسانس مجسمه سازی دکترای علوم سیاسی گرفت بدون فوق لیسانس.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    18 9
    "چهره های پیر " ایا پیری بد است؟ یادتان یاشد که اکثریت پایه های کشور از شورای نگهبان وخبرگان و فرماندهان نظامی و رییس بنیادها و ..... همگی اگر پیر تر از ین افراد نباشند حداقل هم سن اینها هستند
    • سرباز IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      9 1
      خبرگان و شورای نگهبان نهاد اجرایی نیست بلکه نهاد نظارتی است و سن بالا برای اینگونه نهادهای نظارتی مناسب است ولی نهادی مثل دولت و مجلس نیازمند افرادجوان(35 الی 55) است زیرا در این نهادها نیاز به روحیه آرمانگرایی جوانان و ذهن خلاق آنهاست نه کسانی که شیوه های اقتصادی 50 سال پیش را اجرا کنند
  • Amit IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    26 16
    بار هم شرق و کامنت های همکارانش باز هم شرق و آنچه به نفع خود میبیند میگذارد و آنچه نه حذف میکند باز هم شرق و تخریب کردنش
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 7
      مشرق هست اینجا نه شرق ابله جان
  • یوسف از همدان IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 11
    مردم باید با حضوری پررنگ تر به عرصه انتخابات بیایند تا یک جریان کارآمد به جای ناکارآمدان فعلی بر مصدر امور قرار گیرد. جوک قرن
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      19 3
      اصلاح طلبان بی کفایت آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آورده اند که همه برای انتخابات 1400 روز شماری می کنند.
  • SE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    17 3
    آقای میرلوحی جناح شما دیگر نزد مردم اعتبار ندارد. خداحافظی یادتان نره
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    10 10
    فقط مشرق و دارسته اش حق دارند. ملاغیر
  • ناشناس IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    15 8
    چقدر ساده لوحی در بیاریم ریس جمهور الکی انتخاب کنیم یک کمی بصیرت وفکر کنید کی را انتخاب کنید که کشور تاراج نکنن پیرو رهبر باشید تا کشور صدمه نبینه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 2
    ولاغیر
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    20 11
    یک مشت وطن فروش ( البته نه همه ) اسمشان را گذاشتند : اصلاح طلب . ببینید چندتاشون الان در غرب بخصوص آمریکا ، از تحریم ملت ایران حمایت میکنند .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    15 10
    مرگ براصلاح طلب های خائن ومزدور
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 1
    منتشر که نمی کنید ولی می نویسم اینو باید بفهمید که مردم خیلی حزبی نیستند و براشون اصلاح طلب یا اصولگرا فرقی نداره مردم ، مدیریت توانا و خوب می خوان و اگر نباشه نمی گن فلان حزب خوب کار نکرد به اسم مدیریت کلان می نویسند و از لغاتی مثل "اینا" استفاده می کنند وقتی مردم مطالباتی دارند مثل شفافیت و در راس آن شفافیت آرای نمایندگان و نمایندگان مجلس ردش می کنند وقتی مردم بوضوح ناکارآمدی ها و ناتوانی ها را می بینند طبیعیه که دلسرد می شن و میزان رای دادن کم می شه حالا مجلس فعلی این فرصت را دارد که نه به نفع های حزبی بلکه به نفع چهره نظام و جلب اعتمادهای از دست رفته مردمی کار کند و توانایی ها را نشان دهد که اگر اینطور باشد مردم دور بعد پای صندوق ها خواهند آمد والا میزان مشارکت حتی به سمت 30 درصد هم خواهد رفت متاسفانه عملکرد مجلس قبل ضربات بزرگی به کلیت کشور و مملکت و اعتماد مردم زد و اعتماد از دست رفته مردم دیگه براحتی به دست نمی آد و این مجلس بار سنگینی رو دوششه .
  • عاشق ایران IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    9 4
    میگم خدایا امثال این اقا و مطهری و هاشمی ها و ناطق و نوه ...... نبودند الان چکاره بودند و اقعا توانایی در آوردن نون شبشان را داشتند ؟؟؟؟؟
  • عطاالله IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    14 4
    محمود صادقی همون بچه لوس و ننر و روباه مکاری نبود که گفت: کرونا گرفتم ولی فردا خوب شد. علی برکت ا....................
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 0
      صادقی راحت دروغ میگه
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    10 6
    اقای محمود صادقی ، خدا رحمت کند استاد ما را می فرمود طلبه که از طلبگی برود مثل ادم جنوبی می ماند که غسل نکرده است شما نه تنها از طلبگی رفتی بلکه مرتب جفت به دین می زنی خاک بر سرت ایا میدانی قیامت یعنی چه می دانی از کاری که می کنی ازت سوال میشود یا همه چیز فراموش کردی . طیح الله حظک و حظک صاحبک
  • احمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    15 9
    اصلاح طلبان چقدر پوست کلفتند که مملکت رو به این روز رسوندند و هنوز حرافی میکنن . محمود صادقی که واقعا گند زد و از مجلس اومد بیرون
  • مفتخری IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    9 6
    دهن این فتنه گران را باید گل گرفت
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      8 4
      همین روزاست که دهنتونو به کل اسفالت کنیم
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 8
    جای سوال است که این آقای صادقی چه سابقه درخشانی توی انقلاب دارد که باژست متولیان انقلاب هراز گاهی غلط اضافی میکند اینها سرسپردگان غرب و اسراییل و منافق هستند مردک احمق گند زدید به کشور برید گم شوید
  • خورزوخان IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 6
    یکی به این محمود صادقی باید بفهمونه که اگرهم حضور مردم در پای صندوقهای رای کم نشده نه بخاطر ردصلاحیت اصلاح طلبانه بلکه بخار معیشت سختشونه که همین اصلاح طلبان باعث و عامل آنند ما مردم همیشه در پیشگاه خداوند متعال شاکریم که همیشه این خداست که مفسدین و خائنین رو رسوا میکنه و مردم رو به مردم سالاری نزدیک میکنه وگرنه خدئه و نیرنگ ما انسانها بقدری کارا است که خودمون از پس آن برنمیائیم
  • وطن پرست IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 2
    آقای صادقی ومیر لوحی مردم بخاطرتعطیلی کارخانه ها و بیکاری و دروغ پی درپی وفامیل بازی دورانت و سرقت اموالشان بدست شما گروه اقتضا طلب خسته شدن کم اسمان ریسمان بهم به بافید لعنت خدا بر آمریکا و اسرائیل طرفدارانشان داخل کشور
  • ناشناس IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    9 7
    بعد از رحلت امام خمینی متاسفانه این گروه به ظاهر اصلاح طلب فقط جیب خودشون رو اصلاح کردن و مردم مستضعف را خاکستر نشین که البته با اقدامات زیرکانه اقتصادی و سیاسی خودشان خوب به اهداف منحوسشان رسیدن . خوب
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    8 9
    حرفش حسابه ،جناح تمآمیت خواه هیچ رقیبی رو تحمل نمیکنه و با این شرایط دیگه مردم حق انتخاب ندارند و انتخابات عملا به انتصابات تبدیل شده.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 4
      از نظر شما همه بد هستند .فقط شما پیرو رهبری هستید.بخوصوص در دولت نهم ودهم بشترین دولتی بودکه با رهبری زاویه داشت .مشرق یادتان که نرفته.معاون ادلی مشایی و....از خدا بترسید.
    • نیروهای مردمی لرستان IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 0
      آره،ارواح ..ت!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    9 11
    اقای صادقی انقدر روح پدر شهیدت را نلرزان.. ادم خوبی باش از میان اینهمه انسان تو ، موسوی را انتخاب کردی .... خیلی.....
  • مجید IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    خواست مردم تهران در میزان مشارکتشون معلوم بود
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 6
    مرگ بر افساد طلبان.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 1
      مرگ بر اسکل گرایان
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 3
      مرگ بر اسکل طلبان.!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 0
      مرگ بر افساد طلبان خائن جهنمی.!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد زارع ۰۹۱۲۳۴۸۶۶۳۹ IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 4
    میرلوحی اول یه سری به سواستفاده از موقعیت را بکن تو که یه مرکز پزشکی را بنام خودت و مختار و.........نمودی اول حق الناس را روشن کن درمانگاه قوامین مال کیست ۲۳۵۵
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 6
    محمود صادقی همونی نیست که تازگیها به شکر خوردن افتاد و با وساطت یه لشگر مقام ومسئول از زندان وشلاق نجات پیدا کرد؟؟؟... خاک توسر درازگوشهایی که خودشون رو به دم این بارکشهای غربزده بسته اند
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 8
    با وجود کرونا به مشارکت مردم در اسفند98باید نمره 20داد
    • امیر NL ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 4
      بیست از صد نمره منظورته؟
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 1
      امیر 20از 20 منظورش.!!!
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 5
    رئیس جمهور تو این مملکت هیچ کارست فقط مجلسooooooooooooooooooo
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    11 7
    زنده باد صادقی بزرگ، به کوری چشم بدخواهان ملت ایران
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 2
      درود بر اسلام ومسلمین.!
    • حمید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      6 3
      مگر خودت به خودت بگی بزرگ جناب صادقی!!!!خخخخخخخخخخخ
  • ترابیان IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 8
    لعنت بر هرچه افساد طلب وطن فروشه قالیباف تهران را متحول کرد هم از نظر مترو و بزرگراه شما افساد طلبان چه غلطی کردید جز اینکه به گفته خانم کلینتون که آرزو می کردید رئیس جمهور آمریکا شود این خانم در کتاب خاطراتش نوشته بدون شیلیک یک گلوله به کمک افساد طلبان و رئیس جمهور محبوبشان روحانی صنعت هسته ای ایران را نابود و ایران را به ۴۰ سال قبل یعنی اول انقلاب برگرداندیم لعنت بر ذات کثیفتان که مردم را به نان شب محتاج کردید
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 5
    عملکرد دولتین روحانی وتورمهای 10 برابری مردمو ازشرکت درانتخابات دلسردو ناامید کرده اقای صادقی که بوئی ازصداقت نبرده ای. عده ای ازمردم میگن هم اصلاح طلبان وهم اصولگرایان بفکر جیب خودشونن. چون عملکرد احمدی نژادو وروحانی ودروغهای مدعیان اصلاحاتو درنظر میگیرن.مردم عمل ملموس درنتیجه رو خاهانن.نه حرافی واشرافیتو انحصار طلبی امثال حضرتتون
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    6 5
    آمریکا به دنبال یک نفر درکشورمان به دنبال یکی مثل گووایدو میگردد. اما کورخوانده است
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 1
      بعضی‌از‌افسادطلبان‌اگرتاییدهم‌می‌شدندبرای‌مجلس‌رای‌نمی‌اوردند‌شورای‌شهرتهران مگرغیرازنام‌گذاری‌کاری‌هم‌انجام‌داده‌است
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 4
    درود بر اصول گرایان.
  • DE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 1
    سودای محمود صادقی برای میرحسین شدن // سَلِ اَلا به ممد محمود صادقی کِش آمد. ممد خالی بند یا همون سید خندان چه افتضاحی در کشور راه ان داخت هر روز یک دیوانه ای به انها اضافه میشود. من هم باشم حاضرم با خرج بیت المال در هتل حصر زندگی کنم و حالشو ببرم. ما که علاف در هتل حصر نشستیم اگه میگذاشتن کنار دریا و کیشمون رو هم بریم دیگه عالی میشد . بعد میگفتیم اصلا کلا در انقلاب تقلب شده !!!! انتخبابات کیلویی چند
    • اسی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 4
      دیدید که سید خندان ۸سال کشور را چگونه اداره می کرد شما که خودتان را پاک میدانید آدم پاک همیشه بدوبیراه نمیشه
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    این بیاد رأی میاره خخخخ
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 2
    یار و یاور اسراییل==مشرق نیوز
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 1
      بابا توچقدر نادونی.!!! درود خدا برمشرق ضد اسرائیل.!!!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 1
      ضد اسرائیل =مشرق نیوز.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 1
      یار ویاور اسرائیل =افساد طلبان.!!!
  • ناصر DE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 1
    قالیباف نیاز به دشمن نداره ...اینقدر خودش اتوو داده
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    7 2
    مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است... این داستان ادامه دارد
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      3 1
      موافق هاشمی دشمن خداست.!!!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 2
    ای از این محمود صادقی بدم میاد ای بدم میاد .
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    آقای صادقی و میرلوحی دارید میرید در هم پشت سرتون ببندید دیگه حرف میزنید خندمون میگیره
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    اقای محمود ساده لوحی اید یا خودتان را به حماقت زده اید؟ وقتی امریکا از برجام خارج شد این شما بودید که با ساده لوحی گفتید اکشالی نداره با اروپا ادامه می دیم. اگه موقع نوشتن برجام عقلتون سرجاش بود و برای خروج طرف مقابل از برجام تمهیدات لازم را در متن برجام لحاظ می کردید الان مجبور نبودید دنبال مقصر بگردید؟ خب شما که می دونستید عرضه کار ندارید لااقل مذاکره و برجام رو درست و درمون می نوشتید
  • حاجی وند IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    آقای میرلوحی شما بروید سطل های زباله را تولید کنید تا مناطق بر اثر نداستن سطل زباله از همدیگر دزدی نکنند شما در شهرداری گند زدید دیگر کاری به کارهای دیگر نداشته باشید انسنان وقتی زباله های روی خیابان را می بیند به نادانی کسانی که به امثال شما رای دادند حسرت می خورد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    بنویسیم شورای شهر بخوانیم شورای اسم و شهرت بازی با جوایز کلان
  • نادر IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    این گونه افراد را هرچند منفی یاد کنید معروف و مشهور میشوند پس باید به زباله فراموشی سپرده شوند
  • حجت IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    عرض ادب حقیر سواد سیاسی صفرم فقط جانم فدای این بزرگ مرد که اصلا شناختی ازش ندارم اینان گلهای تاریخ ن من کج فهم درک کرد همه بسیج شدید بر علیه هر اتهامی زوری زدید غیر اختلاس همین برای یک قضایی عدل نیک مسلمان کافیست ستان ان عزیز بوسه میزنم
  • علی حیدری DE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    آن مردکی که درک این را ندارد رای نفر اول اصلاح طلبان از یک میلیون ششصد از ۶۹ هزار سقوط کرده می تواند حامل پیامی بوده باشد. یعنی باز شدن کف دست این گروه مزدور ، یعنی افتادن از چشم مردم ، یعنی برویید گورتان را گم کنید، یعیی آشکار شدن دورویی وخیلی چیزهای دیگر ، پیشنهاد میشود چنین کسانی مخ خودرا گچ بگیرند تا مخ بیشتر از این از قالب خارجومنحرف نشود‌
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 0
    مرگ برمنافقین،منافقین باید رد صلاحیت شوند،درگام دوم به امید خدا منافقین رو سیاه را کلا حذف میکنیم.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    محمود صادقی مشکل روحی روانی دارد و بخاطر راحت دروغ گفتن مشکل سلامت عقل دارد.
  • حامد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 5
    خفه شو مردم نه شما احمقها را میخان و نه دیگران پس برو تو لونه ات خفه خون بگیر
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 8
    گناه محمود صادقی چیست؟ اختلاس کرده؟ همه حرف بزنن خبری نیست فقط صادقی حرف بزنه مشکل شده!؟؟
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 1
      دزدیدن عقل مردم از دزدیدن پول مردم بدتر است.
  • SE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 1
    مردم از مدیریت شما اصحالات و چاپندگان و بی تدبیران پرمدعا بیزارند و در انتخابات بعدی سیفون خود را کشیده بدانید
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    از نظر مشرقی ها : هر که با ما نیست ، دشمن ما است.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 1
      دقیقاً همینطوره.!!! درود بر مشرق وبصیرتش.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    در عجبم از این همه کامنت پر از توهین و مرگ و ناسزا. تنها معیار شما در گزینش نظرات فقط همراهی و همسویی با خودتان است؟ به هر قیمتی ؟ می توان صادقی و امثال صادقی را نقد کرد، شدید هم نقد کرد و در عین حال جانب ادب و نزاکت را رعایت کرد. فحش و ناسزا و افترا و شعار مرگ دادن ناشی از عجز و بن بست فکری است.
  • حسين DE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    آقاى محمود صادقى اگر ذره اى صداقت دارى واگر شرف دارى يكى از آن دلايل بزعم تو واهى را كه منجر به عدم صدور صلاحيت تو و آشغالهائى مثل تو شد را لطفًا منتشر كن تا مردم خودشان قضاوت كنند تو و امثال تو از نظر من اصلا"صلاحيت نفس كشيدن هم نداريد چون كه افكار شما آنچنان پوسيده و گنديده است هنگام دم و بازدم فضاى اطراف را بشدت مسموم ميكند،اصلاح طلب بيسواد مگه شماها به دمكراسى و آزادى بيان و عقيده اعتقادى نداريد؟مگر نميدانيد كه انتخاب كردن و انتخاب شدن فقط جزئى كوچك از ساختار دمكراتيك جامعه است؟پس چرا به شعور و آگاهى ملت توهين ميكنيد؟تو اجازه ندارى براى كسى تصميم بگيرى و تكليف تعين كنى تو نهايتا"يك رأى بيشتر ندارى،برو بشين سر جايت بيسواد و كمتر عسل بخور .
  • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 1
    همین که شما قبول اصلاح طلبان روی ۶۰ درصد ارا مردم طبق اخرین انتخابات تاثیر دارند باید قبول کنید بدون اصلاح طلبان شما دارای ۱۵ملیون رای هستین
  • محرم IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    مشرق هنوز شعبون بی مخ ها زنده هستند میدانم که این مطلب را نمیگذارید چون به ذائقه تو خوش نمی‌آید
  • Mohammad IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 4
    مگه حرفهای صادقی دروغه
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      4 1
      صادقی دروغگو.!
    • SE ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 0
      نه، اما همه انتقادات که به دار و دسته خودش وارد است را به دیگران نسبت میده
  • رسولی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 1
    چه خزعبلاتی سرهم کردید تا یک نفر را تبرئه کنید.
  • مصطفی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام کامنت نویس محترم فکر میکنم حضرت علی (ع) فرموده : علم را یاد بگیرید ولو از منافق.بد نیست انسان یک سری هم در جامعه خود بزند و خدایی یک قضاوتی بکند.خودت توجه کردی که گفتی : مردم باید بیایند.این باید را از کجا پیدا کردی؟.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 1
    چرا کامنتی که گذاشته میشود مثبت ومنفی عمل نمیکنه.!!!!!برای اینکه مشرق نیوز جناحی عمل میکنه .میترسه همه به کامنت ها منفی نظر بدن..خخخخخخخخ
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 1
      مشرق حق وبا حق.!!!
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 2
    حالم از اصلاح طلب و اصولگرا به هم میخوره
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 2
      حالت از افساد طلبان بهم بخوره. درود بر اصول گرایان.!!!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    هرکس از افساد طلبان از مادرش قهر میکنه میخواد رئیس جمهور بشه.!!!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 2
    مشرق .فریب نده ودروغ نگو ..لجن هم پرت نکن .مردم شما وجناح فاسد و قدرت طلب رو شناختند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      توهین نکن هرچی گفتی به خودت گفتی. درود بر مشرق واهالی مومن مشرق. خداقوت. خسته نباشید.
  • PL ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا که پراید کرده صد میلیون نه اصلاح طلب مقصره نه اصوالگرا مدیرت کشور که عالی فقط مشکل از مردم هست
  • US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس