گرامی مقدم

اگر میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ کمتر از مجلس یازدهم باشد؛ چه اتفاقی رخ خواهد داد!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

اگر میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ کمتر از مجلس یازدهم باشد!

اسماعیل گرامی مقدم، از فعالان اصلاح طلب طی یادداشتی در شماره سه شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات سال ۱۴۰۰ نوشته است:  

"فقط جریان اصلاحات نیست که باید برای انتخابات و حضور پرشور مردم اقدام کند بلکه مسئولان نیز باید به این نتیجه برسند که اصلاح‌طلبان را در بازی‌های سیاسی شرکت دهند و اجازه بدهند که آنها در این عرصه حضور پیدا کنند تا حداقل دستاورد انتخابات ۱۴۰۰ حفظ همین میزان مشارکت باشد و دیگر از ۴۰ درصد آمار اخیر پایین‌تر نیاید. در غیر این‌صورت کاهش مشارکت بیش از این با شعارهای جمهوری اسلامی در یک راستا و هماهنگی نخواهد بود. "[۱]

*این صحبتها، صحبت های رجال جریانی است که تا گلو در بند کارنامه ضعیف دولت اعتدال است، دست به تحریم انتخابات مجلس یازدهم زده و هیچ ابایی از تکرار این رفتار شریرانه در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز ندارد!

چپ ها اگرچه به هدفشان در قبال انتخابات مجلس یازدهم رسیدند و موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم شدند! اما فقط معدودی از آنها مثل بهزاد نبوی حاضر شد اذعان کند که ارزش انتخابات به "قانون" است و در کشورهای مدعی دموکراسی میزان مشارکت از انتخابات مجلس یازدهم ایران نیز پایین تر است.

به این معنی که اگرچه مشارکت گسترده در انتخابات مایه مباهات است اما قبل از آن بایستی به قانونی برگزار شدن انتخابات توجه داشت. مقوله ای که اگر دقیق و اصولی رعایت شود حتما نتیجه انتخابات نیز قابل قبول و قابل افتخار خواهد بود.

کما اینکه انتخابات مجلس یازدهم نیز علیرغم تمام ناجوانمردی های سیاسی به بهترین شکل ممکن برگزار شد و نمایندگان ملت نیز هم اکنون بر مسند امور تکیه زده اند.

اصلاح طلبان هم من‌بعد از این یا باید چهره های فاقد سوء سابقه و جوان خود را به عرصه انتخابات معرفی کنند و یا اینکه در مقابل این حقیقت قرار گیرند که نظام اسلامی به هیچ قیمتی نمی تواند اجازه ورود اشرار سیاسی و پیرمردهای دارای سابقه براندازی را به عرصه انتخابات بدهد.

قبل از گرامی مقدم، محمود صادقی هم در اظهاراتی گفته است: مسئله اصلی انتخابات این است که ناامیدی مردم از سیستم مدیریتی مشارکت را کم کرده است و اگر اوضاع بهتر نشود، در خرداد ۱۴۰۰ هم مثل اسفند ۹۸ شاهد انتخاباتی با پایین‌ترین میزان رأی ممکن خواهیم بود. [۲]

*** 

رفتار پر ابهام علی ربیعی در یک پروژه ضد امنیتی

ایسنا گزارش داد: علی ربیعی، فعال ستادی اصلاح طلب و سخنگوی دولت رئیس جمهور روحانی به تازگی در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفته است:

"دولت به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف است و همه تلاش خود را برای عقب راندن تحریم گران، شکستن تحریم و حفاظت از زندگی مردم به کار بسته و خواهد بست و تاکنون نیز آرزوی آنهایی را که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یکسال فرو خواهد پاشید، به باد داده است. "[۳]

*شنیدن این گزاره از لسان آقای ربیعی بسی جای خوشوقتی دارد...

اما یک تناقض آشکار را نیز به ذهن متبادر می کند و آن اینکه علی ربیعی چرا پس از اغتشاشات آبان ۹۸ اظهار کرد: "حکایت همچنان باقیست..."!؟

و این سخن او در جایگاه سخنگوی دولت آیا موجب امیدواری براندازان شکست خورده در آبان ۹۸ شد یا نشد؟

از طرفی سخنگوی دولت باید پیام آور اتمام اغتشاشات و تصویر تباهی و درد و بی فرجامی آن باشد یا منادی ادامه یافتن حکایت؟

او در یادداشتی که یکماه پس از اغتشاشات آبان نگاشت، تأکید کرده بود:

"راه ما درمان دردهای داخلی است وگرنه اگر از ۹۶ تا ۹۸ دوسال طول کشید، اگر در کنار مردم و با اجماع در حاکمیت به تدبیرننشینیم، معلوم نیست اتفاقات بعدی هم رخ ندهد.
باید این خِرَد فردوسی را به‌خاطر آورد:
ز دل‌ها همه کینه بیرون کنید / به مهر اندرین کشور افسون کنید
مسیر درست امروز ما ایجاد گفت‌وگوی بزرگ اجتماعی برای مسائل امروزمان است. مسیری که باید از گفت‌وگوی ملی، مردمی و نخبگی آغاز شود و با شکل دادن به یک گفت‌وگوی درون حاکمیتی و دستیابی به یک توافق بزرگ خاتمه یابد؛ در غیر این صورت به قول معروف :حکایت همچنان باقی است. "[۴]

مردم باید از لسان ربیعی این نکته را هم بشنوند که ما بالاخره آرزوی براندازی دشمن را بر باد دادیم یا اینکه حکایت اغتشاشات برای براندازی همچنان باقیست یا اینکه تحلیل علی ربیعی غلط بوده است!؟

تأمل در پاسخ احتمالی ربیعی به این سوال مهم، نورهای پررنگی را به تاریکی معماهای پیش رو خواهد تاباند.

*** 

آخوندی از اینهمه گرانی پشیمان نیست!

عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن در دولت اول رئیس جمهور روحانی و از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرآنلاین پیرامون علت مخالفت خود با مسکن و نگاه های اقتصادی خود گفته است: اساسا مداخله دولت در ساخت‌وساز بحثی است که هم از جهت حرفه مهندسی و اقتصاد مسکن و هم از جهت مسائل اجتماعی و فرهنگی قابل بحث است. همه تجربه‌های مداخله‌ی دولت در این خصوص شکست خورده است. من تجربه‌ی موفقی در دنیا که نشان دهد دولت در ساخت‌وساز دخالت کرده و توانسته باشد یک محیط زندگی مطلوبی برای مردمش خلق کرده باشد را سراغ ندارم.  

او سپس در پاسخ به این سوال که "یعنی شما به کلی مخالف دخالت دولت در کلیت اقتصاد هستید یا فقط در حوزه مسکن مخالف هستید؟ " اظهار می کند: من با دخالت دولت در اقتصاد در حوزه‌ی تولید کالای خصوصی و خارج از حوزه‌ی سیاست‌گذاری، وضع مقررات و داوری مخالف هستم. [۵]

*قیمت مسکن در دولت آقای روحانی تا بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافت و فی الواقع مشخص نیست که دیگر باید چه اتفاقی در اقتصاد رخ بدهد تا بتواند افرادی مثل آخوندی را مجاب کند که دیدگاه های غلطی دارند!

البته این در حالت خوشبینانه و با فرض وجود عقلانیت است نه در حالتی که برخی محافل تحلیلی تأکید دارند تعدادی از اشکالات اقتصادی بروز کرده در دولت اعتدالیون و اصلاح طلبان تعمدی است و به پرونده رفتارهای معارضانه آقایان در سال ۸۸ ربط دارد.

آخوندی گفته است: "همه تجربه‌های مداخله‌ی دولت در این خصوص شکست خورده است. من تجربه‌ی موفقی در دنیا که نشان دهد دولت در ساخت‌وساز دخالت کرده و توانسته باشد یک محیط زندگی مطلوبی برای مردمش خلق کرده باشد را سراغ ندارم"!

این در حالی است که او در گام اول باید مثالی از نظارت معقول شکست خورده را مطرح می کرد چون با دانسته های ما اساسا چنین مثالی وجود ندارد و نظارت معقول اولا ضروریست و ثانیا همیشه با نتایج خوبی همراه بوده است و در گام بعد نیز آخوندی باید بداند که شخص او و کارنامه افتضاحش در مدیریت مسکن در کشور ایران یک مثال فاحش از شکست شاگردان مرفه آدام اسمیت در اقتصاد و معتقدان افراطی بازار آزاد است.

جالب است که حتی اهل مطالعه هم نیست و تجربه سایر کشورهای جهان در بحث نظارت بر قیمت قهوه و نیشکر و... که هریک فصلی پررنگ در تاریخ کشورهای مختلف جهان هستند را نخوانده است...

چه اگر خوانده بود، می دانست که ازعلل صنعتی شدن شوروی و پیشرفتگی اقتصاد آمریکا؛ نظام مند بودن بازار و نظارت معقول است.

گفتنیست، برخی رسانه های اصلاح طلب از احتمال کاندیداتوری عباس آخوندی در سال ۱۴۰۰ نیز سخن گفته اند!

***

۱_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۹۵۰۶۶

۲_mshrgh.ir/۱۱۰۷۷۷۱

۳_https://www.isna.ir/news/۹۹۰۵۲۸۲۱۱۴۸/

۴_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-۱۲۹۹۱۵۳

۵_khabaronline.ir/news/۱۴۲۲۴۶۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    24 15
    قباد آدم بشو نیست
    • GB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      28 1
      قباد نه - عباد درسته
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      6 0
      جریان اصلاحات در هر صورتی با کارنامه بسیار ضعیفی که در دولت مثلا تدبیر ارائه کردند میگویند فقط ما باید انتخاب شو یم و ما تافته ی جدا بافته میباشیم در انتخابات ها هم تمام کسانی که بنهوی در تضعیف کشور در همه ضمینه ها و ارمانهای ایران سهم به سزایی داشته اندرا کاندید میکنند و خودشان طبق قانون اساسی میدانند که این حضرات رد صلاحیت خواهند شد اما اصرار بر ان دارند بعد ندای وا اسلاما وا ایرانا را سر میدهند البته میتوان مورد های زیادی از این قبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام برد که حقیقتا صلاحیت نداشتند هم دستی در کار چاق کنی داشتند هم دستی در رانت خواری هم دستی در حمایت از اختلاس هم موافق حقوق نجومی بود ند هم مخالف شفافیت بودند و از همه نوع که میتواند یک کشور ویک ملت را متضرر کرد مثال دیگر برجام که افتخار بعضی از نماینده اصلاح طلبان به گفته خودشان اظهار میکنند که متن برجام را نخوانده به ان رای داده است ،حال امروز کشور هم بخاطر ذوق زدگی برجامیون در تصویب بدون کارشناسی های لازم خراب است بعد که متوجه میشوند برجام کلاه گشاد بود که بر سر کشور بودخودشان را کنار میکشند و میگویند تصویب نظام بود و نظام را مقصر جلوه میدهند تحت هیچ شرایطی نمیخواهند عملکرد اشتباه خود را بپذیرند و تقریبا اشتباه های جریانی فردی و فکری خودرا به نظام ربط میدهند بعد فکر میکنند مردم بوبو گلابی میباشند و این چیزها را نمیفهمند
  • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    29 14
    سلام و تشکر از کسی که این خاصه خوانی ها رو جمع آوری میکنه. تشکر از سایت مشرق
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    46 26
    اما یک تناقض آشکار را نیز به ذهن متبادر می کند و آن اینکه علی ربیعی چرا پس از اغتشاشات آبان ۹۸ اظهار کرد: "حکایت همچنان باقیست..."!؟ مگر از مسئول ستاد موسوی ملعون در فتنه ۸۸ تو قع دیگری داشتید
  • حمید ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    40 3
    خیانت این اقا به کشور ومردم واضح واشکار است.دستگاه قضایی باید پیگیری نمایدکه چرا این اقا با سیاست های مغرضانه باعث لجام کسیختگی اقتصادی در مسکن وحتی بواسطه مسکن در بخشهای دیگراقتصادی نیز کشور را نابود کرد.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      15 1
      ایشان در اصل مخالف دخالت دولت در مواردیه که خود ایشان فعالیت دارند...
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    36 12
    اصلاح طلبان تهوع آور همان گونه که در همه خیانت های این چهار دهه ی عمر نظام ما حضور فعال داشته اند، به همان تناسب در همه معضلات و مشکلات و خساراتی که به کشور رسیده است نقش اول را ایفا کرده اند! به سخن دیگر عدم شان به ز وجود!!!
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      26 3
      منظورم خیانت هایی است که در طی این چهار دهه برعلیه جمهوری اسلامی توسط نفوذی ها صورت گرفته است!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    39 10
    هر جا سخن از اغتشاش است نام اصلاحطلبان میدرخشد
  • امیر IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    65 10
    آقای آخوندی شما خیلی غلط کردی با سرنوشت ملت بازی کردی. خدا لعنتت کنه
    • محمودی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      36 1
      هزار بار
    • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      احسنت افرین از زمانیکه اخوندی وزیر مسکن شد قیمت مسکن شروع به بالا رفتن کرد میخواد کاندید ریاست جمهوری هم بشه چه طنز خوبی عباس اخوندی مرفه بی درد
  • SE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    23 8
    اینکه مردم از عملکرد فاجعه بار اصحالات و چاپندگی عصبانی هستند و در انتخابات شرکت نمیکنند تقصیر کسی جز خود آقایان پرمداعا نیست لذا خشم خود از ناکارامدی خود را با فرافکنی فرو ننشانید. بلکه به خانه بروید و به اعمال و خطاهای خود بیاندیشید و علت نارضایتی مردم از بیابید و استغفار کرده و از مردم و نظام پوزش بطلبید.
  • مزدم IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    31 10
    آقای ربیعی مردم تحریم امریکا نیستند. مردم در تحریم سیاسیون و خدایان به سر میبرند. از زمانی که حکومت پایه هی خود در کشور را تثبیت کرد. دیگر نیازی به مردم ندید. برای جلوگیری از اعتراضات مردمی حلقه تخریمهای داخلی(تورم ساختگی) را بر گردن مردم محکمتر کرد. اگر تحریم خارجی هست برای کل کشور و عموم مردم باید باشد. اما تحریمها فقط برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه رقم خورد. و ثروتمندان و سیاسیون و یقه سفیدان نهایت بهره مندی را بردند. پس جناب اقای ربیعی این حرفها فقط بهانه ای برای شانه خالی کردن از فسادهای داخلی است.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    19 0
    پدر کشتی و تخم کین کاشتی پدر کشته را کی شود آشتی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    47 11
    در تمام دنیا هیچ حلالزاده ای لیبرال نمی شود.
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      8 36
      خیلی خری میدونستی اسکل گرا
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      6 0
      و یا هیچ لیبرالی حلال زاده نمی شود!
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      10 1
      خر خودتی غربگدا
    • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      بله کاملا درسته اسماعیل گرامی مقدم میگه: اصلاح طلبان باید وارد بازی سیاسی بشن مگه اداره‌ مملکت بازیه نفهم! اصلاح طلبان به نام فعالیت سیاسی و آزادی خواهی و محیط زیست و غیره بیش از چهل ساله به انقلاب اسلامی ضربه می زنند،یادمه زمان جنگ هم بعد بنی صدر فعالانه در خدمت خط دشمن بودند اما؛ و مکروا و مکر الله و الله خیر االمارکرین و همچنین؛ ألیس الصبح بقریب انشاءالله همه‌ی خیانتکاران بزودی مجازات میشن حالا به مردم انقلابی بگید اصولگرایان! اصول گرا یعنی چی
  • SE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    17 4
    پرشوری انتخابات به قیمت تائید افراد فاقد صلاحیت امنیت و استقلال ایران را به خطر می اندارد لذا خواسته های غیر قانونی و خلاف قانون اساسی ارزشی ندارند و شورای محترم نگهبان به اراجیف فتنه گران و دشمنان ایران وقعی نخواهد گذاشت
  • a IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    24 0
    آقای آخوندی تا وقتی افراد ناتوانی مثل شماها در راس امور باشند تمام کارها شکست میخوره عیب از بزرگی کارها نیست شما در این حد نیستید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 4
    جای تاسف وتعجب است. برای حجاب یک زن میلیارد ها خرج می شودو ده ها تشکیلات درست می شود تا بزور کسی را مانند خود نمایند. اما افراد نفوذی که اشکارا می خواهند استکبار بر گردد و هزاران هزار میلیارد دزدی کرده اند کسی نه هدایت می کند نه کاری با ان ها دارد.حتی انواع رسانه در اخیتار دارند و علیه کشور تبلیغ هم می کنند.باید دایره نفوذ بسیار گسترده باشد . که چنین اتفای می افتد
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      خیر. اگر برای حجاب زن خرج شده بود و شکستن اسلام و حرمتهای الهی هزینه ای داشت، کار فساد درکشور به اینجا نمی کشید. آری. بگو تمام شبکه های ماهواره و اینترنتی که دارند هزاران میلیارد دلار علیه حجاب در تمام دنیا تبلیغ می کنند چه خطری از حجاب دیده اند که این همه هزینه می کنند تا نباشد... کسی که نمی خواهد زن و اساسا همه انسان در لباس و ظاهر اسلامی باشند، رسما پرچم کفر و شیطان پرستی را بر بام جهان نصب کرده است
  • SE ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    11 3
    آقای گرامی مقدک به ما چه که اکثرا اصلاح طلبا یا محکوم امنیتی اند یا فساد مالی دارند یا ضد نظام اند ...
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    9 1
    بانیان بخش قابل توجه از تحریم و فشار امریکا علیه ایران عملکرد ضعیف و گاه مشکوک عناصر تندرو جبهه اصلاحات و گاندوهای نفوذی در دولت اقای روحانی است . و از طرفی واقعا رفتار عناصر امنیتی - اصلاحاتی حاضر در دولت مثل اقایان اخوندی / ربیعی / اشنا / واعظی / و افرادی مثل نهاوندیان و... در بوجود امدن و تشدید فشار اقتصادی و اجتماعی و امنیتی ... قابل بررسی و تامل است .
  • SE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    10 3
    دقیقا منظورش از گفت‌وگوی ملی، مردمی و نخبگی چیه ؟! چه توافقی ؟! چی میگی اصلا پیری ؟!
  • SE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    11 2
    اصلا آدم میمونه آخوندی چی بگه! ولی اون دنیا خوب بلدن آدمو روشن کنن. ان شا الله شما رو هم اونجا روشن میکنن
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    12 1
    اقای علی ربیعی مشهو ر به عباد در بین بخش قابل توجه از دوستان و همکاران خودش هم مورد اعتراض جدی است . ربیعی مرتبط و فعال در شبکه سیاسی - امنیتی حجاریان است . ولی دوستی و سوابق دیرینه با اقای روحانی باعث حضور او در هیئت دولت شده است .
  • حسين DE ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    16 2
    اين يارو آخوندى نمونه تمام عيار تفكر و نگرش ليبراليسم هار افسار گسيخته است كه داراى هيچگونه ملاك و معيار و ارزشى نيست و صرفًا براى رسيدن به سودهاى حداكثرى در كمترين زمان ممكن به هر وسيله و بهر امكاناتى دست ميزند حتى تا مرز نابودى جامعه،اين خلاصه كارآكتر نگرش سياسى و فلسفى اين يارو آخوندى است،مجسمه بلاهت و خفت و خوارى و نماينده يك جريان بغايت ارتجاعى و ضد مردمى و خائن به تمامى ارزشها و آرمانهاى انقلابى.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    14 2
    اقای ربیعی علاوه بر تحریمهای ظالمانه امریکای شرور و شیطان/ رانت خواریها / حقوق های نجومی / پخش دلار میان ژن های برتر / اختلاس ها / سوء مدیریت کارگزاران / پیری و کم انگیزگی دولتیان / زندگی اشرافی و بوجود امدن روحیه رفاه طلبی افراطی و ویلا نشینی در بخشی از کارگزارن حکومتی / فاصله از ارشهای اسلامی و ملی و انقلابی/ عدم نظارت بر عملکرد ها / واردات بی رویه و غیر ضروری و به تعطیلی کشاندن تولید ملی / وجود پرده نشینان و تصمیم سازان غیر عالم و غیر متخصص از دوستان و هم سازمانی های شما به مثابه گروه فشار / رعایت نکردن بعضی از اصول قانون اساسی / عدم رعایت و توجه به رهنمودهای دلسوزانه و کارشناسی شده رهبری و. دیگر دانشمندان حوزه سیاست و اقتصاد و فرهنگ و...موجب فشار مضاعف به معیشت مردم و ترمز تولید و فشار روحی و روانی به مردم و باعث اعتراضات و احیانا فتنه های اجتماعی و امنیتی چند سال اخیر شده است .
  • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    24 3
    تا اصلاح طلب کفن نشود این وطن وطن نشود مرگ ولعنت خدا برهرچی اصلاح طلب افسادطلب فریبکار خیانتکاربه مردم ووطن واسلام.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    20 2
    لعنت بر اصلاح طلبان لعنت بر عباس آخوندی
  • عبا دالله IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 5
    سلام عزیز دل خوب شما مثل همه مواردی که تا به گفتی خودتا بزن به خواب بگو جکایت باقی نیست مردم سیرند مردم مشکل ندارند مرد ناراحت نیستند از عمل کرد های چپ و راست وشورای نگهبان و...... بس کن واقع گرا باش چاره اندیشی کن مرگ بر امریکا
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    15 1
    به امیدروزی که همه اصلاح طلبان خائن ومزدورومنافق محاکمه شوند،تازمانی که که این اصلاح طلبان کثیف درکشور جولان میدهندکشور روی آرامش وآسایش نخواهددید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    18 1
    تازمانی که این اصلاح طلبان خائن ومزدور دراین کشورآزادانه جولان میدهند هیچوقت روی آرامش وآسایش رانخواهیم دید،به امیدروزی که این نجاستها محاکمه وریشه کن شوند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 3
    قدری انصاف داشته باشیم این گونه خودی های دیروز را به دشمنان فردا تبدیل نمی کنیم. ربیعی سال 99 حرف مناسبی زده است اما به جای تشویق او و حمل این موضع وی به اعتذاری ضمنی، سراغ حرف سال 98 او می رويد!!! و لا یجرمنکم شنـءان قوم ان لا تعدلوا اعدلو هو اقرب للتقوی!
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      4 0
      ربیعی چن روز قبل هم گفته ممکنه از کرونا شکست بخوریم. کلا دوس داره اینجوری حرف بزنه.
  • رضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    4 5
    فعلا که مردم ایران در بدبختی زندگی میکنن و فلاکت. مسولین هم میگن از این مقطع عبور میکنیم . ما هم میدونیم عبور میکنیم ولی مقطع بعدی بدبختر میشیم. فقط خانواده مسولین هستند که خوشی دارند با پول بیت الحال
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      9 1
      از آلبانی چه خبر؟!
  • وطن پرست DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 2
    منظورتون از ماجرا آبان چیه؟ تو آبان ماه خیلی اتفاقات افتاده. مثل اشغال سفارت و روز مبارزه با استکبار. دقیقا چه چیزی رو پشت وازه اتفاقات آبان ماه دارید مخفی می کنید؟
  • مهدی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 0
    اصولا تفکر اصلاحاتی مترادف و قرین خیانتهای بزرگ فرصت سوزیها دشمن کردن دوستان وجازدن دشمن بجای دوست، افراطهای خرکی وکشنده اوایل کارشون (اول انقلاب) و تفریطهای امروزه، رفاه زدگی، چندتابعیتی بودن و زندگی فوق تجملی(بعضا پهلویها آرزوش رو داشتند) ارتجاع و عقب راندن کشور و نابود کردن انقلاب وتفکر غیرت و مقاومت و.... هستش. خیانت شاخ و دم داره؟ اگه اینها خائن نیستند قطعا لفظ خیانت درمورد قاجاریه هم کاربرد پیدانمیکنه این آقایون باید بخاطر کثافت مدیریتی که به این مملکت زدند محاکمه بشن(شاید دفاعی از خودشون داشته باشن!)
  • کارمند ساده ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    تا کی باید آقای رئیسی که رئیس محترم قوه قضاییه است ؛ کسی را (آخوندی) که حق مدیریت و پست وزارت را اشغال کرده بود و 300 صنعت وابسته به مسکن را خوابانید و هزاران نفر اعم از مهندس و عمله و اکره و ... را بیکار کرد و صنعت ساختمان را که پیشران صنعت جمهوری اسلامی ایران را خوابانید و افتخارش به نساختن حتی یک خانه در دوران وزارتش , است را ببیند و مدعی العموم و یا از دادگستری نخواهد کندکه داد ما ملت ایران را از و خاندانش بگیرد؟!.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    8 1
    من قسم می خورد عباس اخوندی و علی ربیعی گندم ری را به سر امام حسین ترجیح می دهند . شک نکنید اینها غرق در دنیای اشرافیت خودشان هستند و اگر زمان امیر مومنان بود هرگز اجازه حاکمیت به اینها نمی داد . در نگاه اسلامی و متون دینی اشرافیت هیچ حق حاکمیتی ندارند والا باید فاتحه مستضعفان را بخوانید .
  • هادی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    7 0
    تنها صندلی ایی که آخوندی لیاقتشو داره صندلی زیرچوبه داره..نمیدونم اینا مردمو چی فرض کردن که یا این کارنامه میخوان کاندید ریاست جمهوری هم بشن؟آخوندی وتمامی وزرای نالایق دولت بی تدبیری وناامیدی باید تو دادگاه جوابگوی مردم باشن وتاوان گناهانشونو بدن
  • FR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    آخوندی خوبست تحقیقی در مورد مسکن در فرانسه داشته باشد تا ببیند چطور از از الف تا یای مسکن با دخالت ونظارت وبرنامه ریزی های دولت در ارتباط است تشویقی تنبیهی و ....
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 0
    به کوری چشم دشمنان انشاالله انتخابات 1400 از همه انتخابات گذشته پرشور تر خواهد بود.!!!
  • با سلام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 2
    با سلام اگر کالایی از متوسط تورم بیشتر گران شود می توان گفت گران شده است. قطعاً افزایش قیمت مسکن از متوسط اقلام بالاتر نبوده است بنابر این نمی توان گفت که مسکن گران شده بلکه ارزش پول است گه کاهش یافته است.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 1
    چرا یک امارگیر توی وبسایتتون نمی ذارید. خرجم نداره از وبگذرم می تونید استفاده کنید.
  • احمد دلاوری IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    آخوندیییییییییییییییی
  • ماریه IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    1 0
    اگر آخوندی در یک کشور شرقی بود تا بحال خودش را دار زده از شرمندگی وضعیت مسکن
  • کشاورز IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    بخدا ملت ایران تواین چهل سال نفهمید کدوم طیف راست میگه کدوم دروغ
  • م IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 1
    رای مردم دخیل بودد راین اوضاع لیبرال‌های که برای بی حجاب ماندن وبه اصطلاح آزادی به روحانی رای دادن وانحراف فکریشون رامیشه تواین اوضاع مملکت دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس