محمدعلی وکیلی

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی به جای عذرخواهی "راه حل" داد و از رئیس جمهور نیز خواست "ته مانده امید و خاک به جا مانده از مخروبه اعتماد" را بر باد ندهد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تهدید نظام توسط عطریانفر

محمد عطریانفر، از دستگیرشدگان فتنه 88 و عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

"نقش چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در چنین شرایط مصیبت‌باری (اشاره به شرایط روز کشور!) نقش سازمانی و تشکیلاتی نیست چون تشکیلات قدرت شکل‌گیری ندارد و عموما نیروهای کلیدی اصلاح‌طلب با جامعه سخن می‌گویند و پیام ناراحتی خود را به جامعه منتقل می‌کنند. و می‌گویند چون نظام سیاسی و نهادهای رسمی حقوق برابری برای ما قائل نیست و رقیب ما سهم معادلی برای ما در نظر نگرفته و نیروهای ما رد صلاحیت می‌شوند ما مجبور به سخن گفتن مستقیم با جامعه هستند -هستیم- و جامعه بر اساس وضعیت شاید برخی از پیام‌های کاریزماتیک را دریافت کند و گوش خود را به سمت مطلوبات و نظر آن شخصیت جهت بدهد. "[1]

*اگرچه عطریانفر تقلا کرده حرف اصلی خود را در لفافه بگوید اما او باید به این سوال پاسخ دهد که منظورش از "دریافت پیامهای کاریزما از سوی جامعه و توجه مردم به این پیامها"! دقیقا چه بوده است!؟

زیرا این حرف به معنی تصویر کردن شرایط انقلاب برای کشور و اخذ موضع تشویق‌آمیز از سوی کسانی مثل عطریانفر است...

بله! کسانی از مردم در هر عصری و در هر حکومتی ممکن است به مانند آن افسانه اروپایی به صدای نیلبک کسی گوش بدهند و بسا که دچار آسیبهای فراوانی هم بشوند. و این وظیفه رجال و احزاب سیاسی است که از نیک و بد با جامعه حرف بزنند و خیر و شرّ را با مردم تبیین کنند!

اما شاهدیم که آقای عطریانفر به جای عمل به این وظیفه سیاسی خود و با اینکه به دلیل رأفت نظام در سال 88 نیز بیش از دیگران مدیون حکومت ولایت فقیه است؛ ولی ترجیح داده مثل دوستانش در هسته سخت اصلاحات به "فردای براندازی" بیاندیشد و به جای اینکه از راه صلاح و فلاح با جامعه سخن بگوید؛ در پشت چکش زنگ "صدای انقلاب"! قرار گیرد.

دقت شود وضعیت مصیبت‌باری که عطریانفر مدعی آنست! وضعیتی است که تماما ثمره ناکارآمدی های دولت اصلاح طلبان و القائات آنها در زمینه سیاه نمایی از فضای کشور، بزرگنمایی از مشکلات و دور کردن راه حل معجزه گون "صندوق رأی" از پیش چشم مردم است.

جالب است که امثال عطریانفر به جای اینکه در مقطع کنونی از مردم عذرخواهی کنند؛ تلویحا از مقولاتی مثل انقلاب و اغتشاش خیابانی (که ثمره گوش دادن به حرف انسان های نانجیب است) سخن می گویند و نقش خود در قبال وضع موجود را نیز تکذیب میکنند!

***

نگاه‌های غلط به کرونا که منجر به بیکاری 1 میلیون نفر شد

تشکر از هیئت‌هایی که امسال عزاداری نمی‌کنند!

استاندار استان مرکزی که از مقامات دولت اصلاحات نیز بوده، به تازگی در اظهاراتی پیرامون عزاداری محرم گفته است: برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلای عزاداران حسینی امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرط اجرای این آیین‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی آقازاده می افزاید: "برخی هیات‌های مذهبی با توجه به وضعیت بیماری اعلام کرده‌اند مراسم عزاداری ندارند که از اقدام این روسای هیات‌ها تشکر می‌شود! "

او تصریح میکند: لازم است باقی هیات‌ها نیز به خاطر حفظ سلامت عزاداران این رویه را در پیش بگیرند تا موجب انتشار بیماری نشوند! [2]

*جای بسی تأسف است که یک مقام بلندپایه دولتی به جای عمل به دستورات ستاد ملی کرونا و تلاش برای تعظیم شعائر کشور خاصّه در بحث محرم؛ اما از هیئت های تعطیل شده تشکر می کند و سایر هیئت ها را هم به همین کار فرا می‌خواند.

بدیهیست که در حالت خوشبینانه! همین نگاه های غلط به نیازهای دینی، عاطفی و مالی مردم بود که سبب ساز قرنطینه پلیسی در اسفندماه سال گذشته نیز شد. تصمیمی از که با یک شناخت غلط از کرونا ویروس؛ قرنطینه را به زندگی مردم تحمیل کردند و بیکاری نزدیک به 1 میلیون نفر را رقم زدند.

تصمیمی که بعدا حتی شخص رئیس جمهور روحانی هم به غلط بودن آن اذعان و تأکید کرد که دولت دیگر هرگز چنین تصمیماتی نخواهد گرفت.

استاندار محترم مرکزی باید بدانند که نمی شود زندگی مردم را به بهانه مبارزه با کرونا به تعطیلی کشاند.

در بحث عزاداری محرم نیز همان اتفاقی رخ خواهد داد که در جریان روز عرفه، در جریان شب های قدر و ایضا در کسب و کار روزانه مردم رخ می دهد... فاصله گذاری اجتماعی به همراه استفاده از ماسک و ضد عفونی دستها.

اینکه آقای استاندار از توصیه در این زمینه عاجز هستند و جز تعطیلی و بستن هنری نمی شناسند؛ البته یقینا به ساحت پاک حسینی و عزاداران حضرتش ربطی ندارد و عزای حسینی در سال جاری نیز به نمادی از شور و شعور همراه با حفظ پروتکل های بهداشتی تبدیل خواهد شد.

***

سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی به جای عذرخواهی "راه حل" داد

محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور روحانی طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه ابتکار، با انتقاد از وعده زودهنگام و بی‌قاعده رئیس جمهور در بحث "گشایش اقتصادی" نوشت: این بار نیز با عجله ‌و با روش‌های مرسومِ این روزها، بر انتظارات روانی جامعه افزودند و البته به‌سرعت موجبات سرخوردگی و ناامیدی را فراهم آوردند. این درحالی است که ورود روسای قوا ‌باید پس از نهایی شدن طرح باشد، نه در مراحل اولیه و پیشاکارشناسی. و یا به‌طور مثال آنچه را که در این مدت به بهانه کرونا برسر خانواده‌های دانش‌آموزان کنکوری آوردند؛ ده‌ها بار خبرهای رفت و برگشتی که هرکدام بازی با روان صدها هزار جوان و خانواده‌های‌شان بود.

او همچنین در بخش پایانی یادداشت خود می نویسد: بهتر است اگر حرف مهمی نداریم، حرفی هم نزنیم! امید دادن‌های بی‌مورد و وعده‌های نسنجیده، ته‌مانده‌های امید و خاک به‌جا مانده از مخروبه اعتماد را هم بر باد می‌دهد.[3]

*اظهارات وکیلی در انتقاد از وعده دادن های بیجا یا بی‌موقع کاملا صحیح است.

فقط نکته اینجاست که اکنون که ناکارآمدی دولت اعتدال آشکار شده است؛ مردم از امثال وکیلی که برای رأی آوردن رئیس جمهور روحانی تقلا کرده اند انتظار شنیدن عذرخواهی دارند نه شنیدن انتقاد یا راهکار! و ایضا وکیلی حتی در همین آفتاب بالانس آشکار در واگذاشتن آقای روحانی هم متوجه نیست که نباید از فضای کشور سیاه نمایی کند و عبارت مزخرفی مثل "خاک به جا مانده از مخروبه اعتماد" را به کار نبرد.

اظهارات وکیلی در سیاه نمایی از فضای امید در کشور مصداق کسی است که سر می برد و خود هم به گریه مشغول می شود!

و این تناقض البته باید با تأملات امنیتی نگاه شود... خاصّه اینکه آقای وکیلی تا همین چند ماه قبل یک وکیل الدوله پیشتاز در مجلس بود که حتی عنوان میکرد سهم روحانی از وضع موجود کشور چند درصد بیشتر نیست. [4]

جالب است که وکیلی در قبال کشور و مردمی مدعی مخروبه اعتماد شده است که همین چند ماه قبل در یک حضور میلیونی و عاشقانه؛ پیکر سردار مقاومتشان را تشییع کردند.

قبل از وکیلی، سعید حجاریان دیگر فعال اصلاح طلب که نقش بسزایی در ایجاد وضع موجود کشور و رأی آوری رئیس جمهور روحانی داشته است نیز ضمن توصیف کردن کشور در شرایط انقلاب! حاکمیت را دعوت به شنیدن راه حل های اصلاح طلبان کرده بود...[5]

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/294854

2_ www.irna.ir/news/83907967/

3_ http://www.ebtekarnews.com/?newsid=161092

4_ mshrgh.ir/882380

5_ mshrgh.ir/1105866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    31 19
    کرونا هم هیچ جا وجود نداره جز هیئت ها! :/
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      31 21
      بخصوص میگن در پارتی‌های که زن مرد لخت و عور تو هم بلولن ویروس کرونا وحشت میکنه ابدأ اون نزدیکی‌ها نمیاد‌!! به مرگ مصی و سالومه اگه دروغ بگم!!!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      11 5
      از اول هم درد اصلاح طلبها تعطیلی هیئت ها بود چرا که راه ندازی کنسرت و سینما و تتاتر با اون فیلمهای ضد ارزشی و کشاندن زنان به استادیوم و این وضع حجاب الان مدینه فاضله شون بود منتها به رو روی خود نمیارند معیشت مردم چی شد دلار هزار تومنی چی شد کارتن خواب چی شد شکم گرسنه چی شد حالا بدنبال به اغتشاش کشوندن مملکت هستند تا مثل داعشی ها کار مملکت رو یکسره کنند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    21 8
    هر کسی این نظام را تهدید کرده گه اضافه خورد تهدید نظام یعنی تهدید خانواده های شهدا ، تهدید نظام یعنی تهدید ستمدیدگان ، تهدید نظام یعنی تهدید روح الله خمینی بنیان گذار انقلاب ، تهدید نظام یعنی تهدید رهبری تهدید نظام یعنی تهدید متدنین عطریانفر و امثال او اصلا یک روز در جنگ از ا ین مملکت دفاع کرده اند که الان گه اضافه می خورند عطریانفر که سهل است به نفس گرم و امام و رهبری امریکا را زیر پایمان له کرده ایم و هر روز روزشماری می کنیم برویم به جنگ مستقیم امریکا منافقین چه غلطی کردند که امثال این احمق ها چه بکنند مه فشاند نور و سگ عو عو کند .
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      14 5
      این عوعو کردن های این اراذل و اوباش قسمتیش مربوط می شود به افراط نظام در استفاده از رأفت اسلامی در برخورد با منافقین و فتنه گرهایی که شناسنامه دار هستند
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      10 4
      خیلی عجیبه اردوغان در ترکیه دو ساعته 300 تا از اینا را کشت و 100 هزار نفر را هم دستگیر و زندان و اخراج تا الان هم ادامه داره اما اینجا اینا هر روز یه زر زیادی جدید میزنند
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    15 4
    این نظام نظام امام خمینی رضوان ا لله علیه است عطریانفر اشغالهای امثال او عوعو می کنند ولی این انقلاب انشاالله به انقلاب اقامون صاحبمان ولی عصر عج متصل خواهد شد. انشاالله عطریانفر به حرمت خون شهدا و خانواده های دل سوخته شهدا به زودی به جهنم خواهند رفت خواهند مرد و اموال باد اوردشان هم نصیبشان نخواهد شد انشاالله
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      9 2
      اینا چرا اینقدر بجای فکر کردن به فردای براندازی به فردای شب اول قبرشون فکر نمیکنند ؟ اخه بی غیرتا گیرم که فرض محال براندازی کردید و چند صباحی مثل رفیقتون بن زاید و بن سلمان ایران را عروس یانکیها و صهیونیست ها کردید این اقای عطریانفر سال 88 بعد از لگدمال کردن رای 25 میلیون ایرانی در دادگاه گریه کرد و ایه ( واخرون اعترفو بذنوبهم) را خواند و اقرار کرد
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    25 19
    اصلاح طلبها کلا با محرم مشکل دارن. کرونا بهانه اس. اصل نظام نشانه اس.
    • سید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      15 5
      اصلاح طلبان تهوع آور همان گونه که در همه خیانت های این چهار دهه ی عمر نظام ما حضور فعال داشته اند، به همان تناسب در همه معضلات و مشکلات و خساراتی که به کشور رسیده است نقش اول را ایفا کرده اند! به سخن دیگر عدم شان به ز وجود!!!
    • SE ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      14 3
      با انقلاب اسلامی مشکل دارن
  • رضا IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    38 5
    مشرق محترم ! وضعیت کشور خیلی گل وبلبله که این مردک گفته مصیبت بار علامت !!! تعجب گذاشتی . مردم دارند نجابت به خرج میدن و چیزی نمیگن . معیشت مردم بسیار دشوار شده . کاش قدر این ملت بیشتر دانسته شود ! یادمان باشد قرار بود هم دنیا و هم اخرت مردم را تامین کنیم ، حال خودمان قضاوت کنیم .
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      13 2
      این وضعیت نتیجه رأی دادن خود مردم به افراد مورد حمایت فتنه‌گران و بی بی سی است همان کسانی که گفتند نمی خواهند مردم را با شلاق به بهشت ببرند
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      11 2
      تعجب از این که خائنینی که مسبب ایجاد این وضعند به جای شرمساری، عذرخواهی، طلب عفو از ملت و پاسخگو بودن، در جای طلبکار نشسته و مثلاً از سر دلسوزی برای مردم زبان درازشان را برعلیه کسانی نشان کرده اند که از اول با این روش مملکت داری شان مخالف بودند و این وضع امروز را پیش بینی کرده و همواره گوشزد می کردند!!!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      13 2
      خودتان دنیا و آخرت رو به ساده لوحی فروختید، طلبکار نباشید. اعتماد کردید به کلید تقلبی لیبرال ها و زیرخاکی های نهضت آزادی، حق ندارید یقه انقلاب رو بگیرید
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      8 3
      قرار بود امام در بین تان باشد یا نباشد نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیافتاد متاسفانه با دوری از قران و اسلام ( هرکسی با توجیهی ) و رو اوردن به ماهواره و اینک فضای مجازی مسموم هم خودتان نااهل شدید هم کشور را به لیست انگلیس معلوم الحال سپردید ( نگویید تایید شده نگهبان بودند که مجلس اخیر که تایید نکرد درصد مشارکت را دیدیم قوز بالا قوز و البته شورای شهر های بی نظارت را هم میبینیم ) حالا انصافا از چه کسانی طلب کارید؟ حکمیت ها را تحمیل کرده اید و ابوموسی ها را وکیل کرده اید و حالا یقه علی را میگیرید ؟
  • جوادی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    13 6
    از کی تا حالا استانداران مسئول برنامه ریزی هیئات مذهبی شده اند ؟ ایشان وظایف اجرایی خودش را انجام داده که حالا وارد این مسئله مردمی شده است ؟ زیارت و نماز جماعت را محدود کردند هیچی نگفتیم محدویت را از تجمعات غیر دینی مثل سینما و پارک و لب دریا را برداشتند هیچی نگفتیم کار به جایی رسیده که درخت هزار و چهار صد ساله را می خواهند خشک کنند ؟ ویا قصد دارند با استحاله آن را بی خاصیت کنند ؟ این آرزو را بگور خواهند برد . به لطف خدا و با مشارکت مردم مومن مراسم عزاداری را پر شور تر از گذشته بر گزار خواهیم کرد در عین حالی که در آن مسائل بهداشتی را نیز رعایت خواهیم کرد و از افراط و تفریط های عزاداری نیز جلوگیری خواهیم نمود . این عهدی است که با اهل بیت بسته ایم و تا جان در بدن داریم پایش خواهیم ایستاد . والله متم نوره و لو کره المشرکون .
  • CA ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    20 6
    اینها رو بایستی برد به صورت اجباری دسته های حسینی رو ببینند تا دق مرگ بشند
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      10 0
      بدتر ویروس کرونا مدیران نالایق و بعضاً معرض هستند که بجای خدمت مجاهدانه دایما به مردم و اعتقادات آنان اهانت می کنند
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    10 1
    منافق را جان به جانش بگذاری باز منافق است
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 1
    عطریانفر غلط کرد
  • حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 0
    جناب استاندار استان مرکزی تشریف ببرن یه سری از جاده های حوزه خودشون بزنن ک افتضاحه.کامیون دار ها کلی خسارت دارن میبینن بخاطر این جاده های افتضاح
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 0
    این اصلاح طلبان پیرو یزید وشمر ورضا خانند که میخواستن بساط عاشورا ومحرم برداشته بشه حالا چی بهتر از ترس از کرونا بهونه داده دستشون ! فقط این ولگردیهای الکی تو سطح شهر وسفرهای لب دریا و..باعث نگرانی حضرات نمیشه نه؟؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    5 0
    اقای محمد عطریانفر از کادرهای حزب کارگزاران و از دستگیر شدگان فتنه 88 واز ارادتمندان مرحوم منتظری و از دوستان سید مهدی هاشمی معدوم هیچگاه رسوبات و سوابق فکری و حزبی و علقه های سازمانی خود را فراموش نمی کنند و همواره در همان فضا و باور زیست سیاسی دارند .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 0
    خدا رحمت کند ایت الله بهاءالدینی را راجع به شخصیت منافقین میفرمود ممکن است شخص منافق اظهار پشیمانی کند و به اصطلاح توبه نماید ولی هیچگاه با قلب و از روی اخلاص به جبهه حق نمیپیوندد .
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 0
    مگر همین آقای عطریان خان جملاتی را نگفت که مضمون صریح آن منظورش حزب برای ایستادن در مقابل رهبری بود ؟مگر نگفت بعضی از مسئولین منجمله اقای ایکس - البته اشاره اقای فلانی در لفافه بود ولی همه فهمیدند منظورش کیست - با سیاست نظام در مورد غرب مخالفندولی اگر بروزبدهند تحت تعقیب قرارخواهند گرفت و بهتر است حزب پشت مسئول باشد که ضرب حمله به او در مقابل نظام !! گرفته شود؟جملات من نقل به مضمون بود و البته کاملا نظر و گفته های این بابا را پوشش داده است . همین آدم بعد از فتنه 88 خیلی تواب شده بود ولی ظاهرا باز یادش رفته است .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 1
    خدا لعنت کند منافقین را...
  • حسين DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 1
    عطريانفر بيسواد دوران شيخ مغروق و شيخ تمدن و شيخ كليدار جريان فكرى سياسى و اقتصادى امثال تو نبض اقتصادى و سياست خارجى را در درست داشتند و دارند،بيسواد عطريانفر مشكلات عديده بويژه در عرصه اقتصادى نتيجه عملكرد خائنانه اين شيوخ به آرمانهاى انقلاب است،تو اگر كمى سواد و درك و شعور سياسى دارى و اگر كمى شهامت اخلاقى دارى ريشه اين ناهنجاريها را بررسى كن و دلايل ايجاد و يا بوجود آمدن آنها را بررسى كن البته من مطمئن هستم كه تو و تمامى همفكران منورالفكرت فاقد يك چنين درك و شعور و آگاهى سياسى باشيد،لطفاً از كاريزما اصلا" كلامى صحبت نكن تمامى جريانات اصلاح طلب و ليبراليسم دلال انگل صفت فاقد هر نوع كاريزما هستند شماها به هيچوجه نميتوانيد درك كنيد كاريزما يعنى چه؟در ضمن بيسواد شماها اينهمه امكانات رسانه اى در اختيار داريد و بيست و چهار ساعت در سم پراكنى و اراجيف گوئى هستيد و همزمان مظلوم نمائى ميكنيد ،بيسواد عطريانفر همپالگيهات اگر رد صلاحيت شدند بدليل فقدان صلاحيت بود و همچنين عملكرد خائنانه در قبال آرمانهاى انقلاب،چرا تمامى كسانيكه از طرف شوراى محترم نگهبان رد صلاحيت شدند حاضر نيستند دلايل عدم رد صلاحيتشان كه بوسيله شوراى نگهبان بدانها ابلاغ شده منتشر كنند تا مردم خودشان قضاوت كنند ولى در شماها چنين شهامتى وجود ندارد چونكه خودتان بخوبى از ابعاد عملكرد خائنانه خودتان با خبر هستيد،در ضمن مگر شما طرفدار دمكراسى و آزادى عقيده و بيان و آزادى انتخابات نيستيد ؟چرا به شعور مردم توهين ميكنيد،انتخاباتى برگزار شد و شما ها هم در آن شركت داشتيد و مردم به شما سيلى زدند ،چرا از واقعيت فرار ميكنيد؟شماها فاقد هرگونه ارزش اخلاقى،فكرى،فردى،اجتماعى،فرهنگى هستيد تمامى جريان اصلاح طلب وليبرال اينگونه است شماها صفر مطلق هستيد،تاريخ معاصر ايران خائنين مزدور و وطنفروشان مانند شماها بياد ندارد.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    عزاداری امام حسین راباکرونامقایسه نکیدمگرمادین خداوپیامبری وامامان رامیتوانیم فراموش کنیم حسین باماست ماهم قلبمان حسینی واقعامتاسفیم یازینب اتش گرفتیم
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    2 0
    هرکسی مخالف عزای امام حسینه برودپیش ترامپ ماافریدگارخداییم نه بنده ناخلف
  • پ IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    واکنش به تهدید نظام م ع:یعنی یکسری ها به پشتیبانی نظام نیما زم فعلا بعنوان ورق آس و پیک و....دارن
  • پ IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    واکنش به تهدید نظام م ع:یعنی یکسری ها به پشتیبانی نظام نیما زم فعلا بعنوان ورق آس و پیک و....دارن
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    با امام حسین ع محشور شه
  • DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    تهدید نظام توسط عطریانفر // باز این عطریانفر شیشه عطر ترکوند. دهان که باز میکنه عینهو اینه که ده تا شیشه عطر رو یکجا با هم میترکونه. چه فاضلابی تو سر این احمق ها شبانه روز وول میخوره .
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    مسولین روزنامه شرق مخصوصا شما که وابسته به روحانیت هستید با چاپ این مطالب به عنوان نظر مردم - در حقیقت فحشنامه - چیزی حل نمی شود واعتبار جامعه روحانیت نزد مردم مخصوصا جوانان کمتر میشود - بهوش باشید وانتخابات اخیر را در نظر داشته باشید
  • بافق یزد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    عطریانفر اولا پیرشدی ولی خدائش هم خرفت شدی هم مزدور یه ذره توبه کن از این همه خیانت به خون شهدا .نکن عزیزم حماقت خودتو نشون نده . دوم بخاطر روشن شدن همه قضایا ما خواستار محاکمه روحانی ظریف عراقچی تیم برجامی هستیم .ضمنا باید روسای ستادهای اقای روحانی هم بخاطر اغفال مردم محاکمه بشن .ما خواستار محاکمه مسول ستاد روحانی تو بافق یزد هستیم .اخر ایشون مارا خر کرد به این ادم رای دادیم .وگرنه اگه این بیسواد نگفته بود نه من رای می دادم نه خانوادم .البته تقصیر خریت خودمون هم بود
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    استاندار با کل دولت کلید توان حل مشکل شرکت هپکو ندارند وادعای مملکت داری میکنند افسوس برکسانی که به این .....رای دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس