عطریانفر

محمد عطریانفر، از فعالان جریان چپ تأکید کرده است: جامعه به دلیل رویکردهای اصلاح‌طلبانه به روحانی رأی داد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عطریانفر:

جامعه به دلیل رویکردهای اصلاح‌طلبانه به روحانی رأی داد

محمد عطریانفر، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و عضو حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی گفته است:

«جامعه سیاسی ایران جامعه‌ای اصیل است و جنبه‌هایی ذاتی دارد. سنخ این جامعه اصلاح‌طلبی است. یعنی انتظار دارند حکومت در قبال زندگی و معیشت و فرهنگ و آداب و سنن و روابط بین‌الملل حرف‌هایی نو داشته باشد. مطالبات جامعه ما اصلاح‌طلبانه است. علت اینکه اصلاح‌طلبان به‌رغم مخالفت‌ها و اینکه نظام سیاسی نوعا با آنها آشتی نکرده و سی سال با این طیف قهر بود و همواره در حال تضعیف آنهاست ولی به‌رغم این فشارها باز هم اصلاح‌طلبان می‌توانند سری در بین سرها بلند کنند به این دلیل است که بن جامعه اصلاح‌طلب است و جامعه از اصلاح‌طلبان مطالبه دارد. »

او تصریح می‌کند:

"حسن روحانی اصولگرا است ولی رویکردی اصلاح‌طلبانه دارد به همین دلیل اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند و جامعه به او رای داد. امروز با وجود اینکه بخشی از حاکمیت به اصلاح‌طلبان روی خوش نشان نمی‌دهند ولی رویکرد جامعه برعکس است. از این رو هر اصولگرایی که می‌خواهد بر سر کار باشد باید رویکرد اصلاح‌طلبانه داشته باشد. "[۱]

*  برخلاف آنچه عطریانفر معتقد است، علت رأی‌آوری رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ افتراق اصولگرایان و عدم رأی‌سازی مناسب برای گزینه مناسب بود.

مع‌الوصف در این وجه با عطریانفر موافقیم که رویکردهای آقای روحانی تماماً اصلاح‌طلبانه بود. و البته علت‌العلل تمام مشکلات کشور و مشکلات اقتصادی مردم در ۷ سال اخیر نیز همین رویکرد اصلاح‌طلبانه بوده است...

یعنی اکنون باید حتی دلیل گرانی‌ها را نیز در همین رویکرد اصلاح‌طلبانه جستجو کرد.

مردم نیز در رأی‌دادن به هر کسی که مایل باشند آزادند.

فلذاست که باید برای انتخابات آینده تصمیم گرفت که آیا مردم مایلند مجددا دوباره تفکر اصلاح‌طلبی با نتایج مشخصی که در اقتصاد و غیره بر جا گذاشته است بر سر کار بیاید یا خیر!؟ سؤالی که البته در انتخابات مجلس یازدهم از جانب مردم با یک "نه" بزرگ به اصلاح‌طلبان پاسخ داده شد و اگر بازی سیاست بر روال عقلانی ادامه مسیر دهد؛ شاهد تکرار همین "نه بزرگ" در انتخابات ۱۴۰۰ نیز خواهیم بود.

***

مرعشی: به گفتگو با آمریکا تمایل داریم

حسین مرعشی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و عضو حزب کارگزاران سازندگی با حضور در خبرگزاری دولتی ایرنا، پیرامون خواسته همیشگی اصلاح‌طلبان مبنی بر مذاکره با آمریکا اظهار کرده است:

«ایران امروز، ایران قبل از سال ۹۲ نیست، حتی ایران سال ۹۶ هم نیست. ایران هم تجربه جدیدی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا کسب کرده است. تجربه ما تا سال ۹۲، تنها تحریم‌های سازمان ملل بود. فرض بر این بود که تحریم‌های سازمان ملل به دلیل این که رنگ و بوی قانونی دارد، اثراتی بر کشور ما گذاشته است. امروز اما معلوم شده تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اعمال تحریم‌های ثانویه می‌تواند از تحریم‌های مصوب شورای امنیت هم سخت‌تر باشد.»

او می‌افزاید: به نظرم چه آقای بایدن انتخابات را ببرد و چه آقای ترامپ انتخابات آمریکا را ببرد، ما بعد از نوامبر یا همان آبان، باید وارد مرحله جدیدی از روابط بین‌المللی‌مان شویم. چون هم ما تجربه‌ای داریم و هم دولت جدیدی در آمریکا روی کار می‌آید. ما در این دوره با ترامپی که بدعهدی کرده بود، نمی‌توانستیم وارد گفت‌وگوی موثری شویم. اما چه آقای بایدن رای بیاورد و چه آقای ترامپ دوباره رای آورد، حتما فصل جدیدی از گفت‌وگوها در قالب ۱+۵ (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان) یا ۴+۲ شروع خواهد شد. هم آمریکایی‌ها به این گفت‌وگوها نیاز دارند، هم ایران به این گفت‌وگوها تمایل دارد. فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نظرم فضای شروع گفت‌وگوی جدید خواهد بود. [۲]

*این مقوله به هیچ وجه پسندیده شأن یک رجل سیاسی نیست که خرمای هر محفلی را می‌خورد در خوشایند همان محفل نیز سخن بگوید!

از سوی دیگر هنوز چند روز بیشتر از هشدار رهبر معظم انقلاب پیرامون "جریان تحریف" نگذشته است... تحریفی که انکار تجربیات قبلی کشور از مذاکره با آمریکا و بزرگنمایی از تحریم‌ها یکی از مصادیق مشخص آن است.

آقای مرعشی یا نمی‌دانند که ماحصل تمام تقلای برخی افراد در ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات برای مذاکره با آمریکا چیزی جز شکست و افتضاح نبوده است یا می‌دانند و قصد انکار قضیه را دارند!

و از طرفی انتظار بود مرعشی بعنوان یک رجل سیاسی به مردم بگوید که ایران همواره و در هر موضع منطقی به استقبال مذاکره رفته است و البته مادام که هیئت حاکمه آمریکا بر همین سیاق دشمنی و عداوت در حال حرکت باشند؛ ‌ خبری از منطق در میان آنها نخواهد بود. کما اینکه اوبامای مطلوب آقایان با ترامپ دشمن آقایان هیچ تفاوتی نداشتند و هر دو، تا توانستند مردم ایران را تحریم کردند.

خطر بزرگتر اظهارات مرعشی که به زعم ما شخص مرعشی بیش از همه به آن آگاه بوده اما ممانعتی از آن نداشته؛ بحث "شرطی‌سازی جامعه" است.

مقوله‌ای که پیش از این در جریان برجام، در جریان مذاکره با آمریکا و در جریان انتخابات قبلی آمریکا مضارّ بسیاری را متوجه جامعه و اقتصاد ایران کرد و هیچ مقصّری هم جز اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نداشت.

مع‌الوصف اما شاهدیم که آقایان به جای عبرت گرفتن از این رخداد؛ دل به تحریف سپرده‌اند و اینطور تظاهر می‌کنند که بایدن با ترامپ فرق دارد!

این تقلا یا تظاهر اصلاح‌طلبان برای مذاکره با آمریکا و سیاه‌نمایی از وضعیت تحریم‌ها در حالی است که نهادهای اندیشگی آمریکا ماجرای ارسال محموله‌های کمکی ایران به ونزوئلا علیرغم تهدیدات آمریکا را به سوژه مطالعاتی خود تبدیل کرده‌اند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند این تقلای رجال هسته سخت اصلاحات برای شرطی سازی جامعه و بزرگنمایی از مشکلات و تحریم‌ها در حالی که می‌دانند از آتش بایدن هم مثل همیشه آبی برای ایران گرم نخواهد شد؛ میتواند به منظور آتش زدن بر هیمه "فتنه اقتصادی" و شکل دادن به "زمستان سرد" در امتداد پروژه تابستان داغ باشد.

گفتنیست، مرعشی چند سال قبل نیز در ادامه بایدهای خود! خواستار تعیین انتخاب حاکمیت بین ایران اقتصادی یا ایران انقلابی شده بود. مقوله‌ای که با بی‌تفاوتی مواجه شد و مرعشی هم چند سال بعد حرف خود را پس گرفت...

***

حکومت ایران در جهت خواسته‌های مردم نیست!

مصطفی درایتی، فعال اصلاح‌طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا اظهار کرده است:‌ اعوجاجات و کجروی ها باید اصلاح شود چرا که مردم برای آزادی و برابری اجتماعی هزینه زیادی داده اند.  جمهوری اسلامی باید هم جمهوریتش کاملا شفاف و ملموس توسط مردم حس شود هم اسلامیتش. وقتی یکی از این دو مانع  رشد دیگری می شود انحراف ایجادشده است.  جریاناتی در کشور سعی کرده و می کنند که به بهانه اسلامیت، نقش مردم و جمهوریت را کمرنگ کنند و مشکل کشور هم دقیقا در همین نقطه افزایش می یابد. اگر حکومت کاملا در جهت خواست و مطالبه مردم حرکت کند یقین این همه مشکلاتی که گریبان کشور را گرفته است پیش نمی‌آید.

او می‌افزاید: بعضی جریانات اسلام و دین را بهانه کردند و از آن سپری ساختند که بتواند مقاصدشان را تامین کند. مردم برای این جریانات دست و پاگیرند. از این رو نمی توانند خود را با مطالبات مردم هماهنگ کنند. حرکت انقلاب اسلامی در ابتدا در جهت تکمیل مشروطیت بود اما در مسیر کجروی‌هایی صورت گرفت که باید کوشید برطرف شود.[۳]

*تحلیلی فلسلفی و عقلانیت سیاسی بیان می‌کند هنگامی که یک حکومت از مسیر مبانی خود دور شود؛ به دلیلی عدم ادامه پشتیبانی مردم و پایه‌گذاران آن حکومت؛ بلافاصله بحران‌هایی در مباحث استقرار و امنیت، تغییر ایدئولوژی و عدم امکان تحقق اهداف ایجاد می‌شود.

و اکنون درایتی باید پاسخ بدهد کدامیک از این مقولات را در کارنامه ۴۱ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران دیده که مدعی شده حکومت در جهت مطالبات مردم حرکت نمی‌کند!

پر واضح است که درایتی حتی یک مثال هم در این زمینه ندارد و بلکه به جای آن مجبور به خضوع در برابر کارنامه حکومت و انقلابی است که توانست شعارهای اصلی مردم یعنی "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را به معنای کامل عبارت محقق کند و در دل این تحقق؛ دین و اقتصاد مردم را نیز علیرغم تمام مشکلات به ریل پیشرفت برساند.

تأکید می‌شود که اظهارات امثال درایتی مبنی بر انحراف انقلاب اسلامی از مسیر خود در حالتی پذیرفتنی است که نمود عینی آن نه در ذهن پیرمردهای خسته که در علن قابل اشاره باشد.

قابل تأمل آنکه اگر و فقط اگر هم‌اکنون دولت منتخب اصلاح‌طلبان بر سر کار نبود و مشکلاتی مثل گرانی را در دامان رأی مردم نگذاشته بود؛ امروز دکّانی هم برای آقای درایتی و دوستان ایشان برای سیاه‌نمایی علیه انقلاب اسلامی و حقایق پیرامونی آن باز نبود...

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/294500

2_ www.irna.ir/news/83902186/

3_ www.irna.ir/news/83903430/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 187
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    خاک بر سر اصلاح طلبی و تفکرات واداده اصلاحات
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 5
      خاک تو سر اصولگرایی تفکر دیکتاتوری و انحصار و فساد و ظلم
    • قمی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      66 16
      گشایش برای کدام مردم؟ این دولت اصلاحاتی نقدینگی کلان را به ژن خوبهایش داد حالا به همانها هم نفت ارزان میفروشید! آیا این گشایش دوسر رانت و دو سر سود نیست؟ این یک فساد آشکار است
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      31 5
      اصلاح طلبی برای کشور ما لازم است ممتاها اعمال این اصلاحات به چه طریقی باشد اصلاح طلبی با تفکر غرب یا تفکر خودمون تصمیم با ماست
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      39 5
      واقعا عجیبه اینا بعد از لجن مال کردن جمهور ملت سال 88 اونهم با بهانه های حیرت اور داماد و فرزند فلان چطور رو دارن از جمهوریت حرف بزنند ؟ در ضمن چرا هیچ وقت از عدالت اجتماعی که مهمترین نیاز و خواست عمومی و اسلامی است حرفی نمیزنند و همیشه از ان گریزانند ؟ چون خودشان سلاطین گندم هستند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      16 24
      خاک بر سر هر دو اصول گرایان و اصلاح طلبان که مملکت را عقب نگه داشتند. مشرق بچاپ تا نشون بدی تضارب رای را می فهمی. هر چند که نشر توهین های یک طرفه در خون توست
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      24 4
      خداوند به مرعشی شفای عاجل عنایت فرماید.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      23 1
      اعتراف ظریف : مذاکره با امریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 4
      اگر گفتگو و مذاکره حلال مشکلات کشور است !!! چرا با برجام مشکلات کشور حل نشد و تحریم ها بیشتر شد و تورم 500 درصد شد ؟!
    • محمد IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 17
      درست صحبت کن یک کم عفت کلام داشته باش.حالا چون با عقیده ی تو یک نظر نیست باید هرچه دوست داشته باشی بگی.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      9 0
      هیچ وقت روی خوش را نمی بینیم با این اصلاحاتی ها
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      11 0
      اینا اصلاح طلب نیستند تخریبچی هستند در جنگ برای پیشروی تخریبچی به کار برده می شد تخریبچیان اصلاح طلب برای در جا زدن و عقب ماندگی و وادادگی در برابر غرب به کار می روند
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      خاک بر سر خودت
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 0
      عطریانفر این چه حرفی هست که سمبل کردی که حسن روحانی اصولگرا است ولی رویکردی اصلاح‌طلبانه دارد به همین دلیل اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند و جامعه به او رای داد از این اراجیف متعجب نیستم ولی هر چی حساب میکنم نمیدونم چرا مردم با تکرار این اراجیف رو باور کردند و وضعیت مملکت به اینجا کشید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 1
      فحش چاپ میکنی ما هم بلدیم فحش بدیم.فحش بد بهتون میدما اصولگرایان کثیف
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      شما که بجای راهکار توهین میکنی مطمئن باش خیلی آدم به فرهنگی هستی خودت اصلاح کن
  • avdt IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    62 26
    چهل سال داریم گفتگو میکنیم!!!؟.تا حالا کجا بودی؟.
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      33 25
      با کی دارید گفت و گو میکنید ؟ بورکینافاسو و جمهوری دموکرات کنگو؟
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      29 44
      40 سال است داریم مرگ بر امریکا و نیمی از جهان داده ایم. هر رور کشور منزوی تر شده حتی همسایگان ما هم با ما رابطه درستی ندارند. راه نجات کشور تعامل با دنیاست نه دشمنی. امروز کشورهایی که با امریکا رابطه دارن مزدورش نیستند هر کشور براساس منافع خود کار می کند. ترکیه بهترین روابط با امریکا دارد و عضو از پیمان ناتو است ولی در خیلی از موارد بخاطر منافع کشورش محکم جلوی امریکا می ایستد. دو کشور کره شمالی و کره جنوبی بهترین مثال هستند. این کشور 2 قسمت شد یکی راه تعامل با دنیا را پیش گرفت و شد کره جنوبی که امروز دارای بالاترین تکنولوژی در جهان است و ملتش از بالاتری سطح رفاه برخوردارن. دیگری شد کره شمالی راه دشمنی با دنیا و نظامی گری و بمب اتم و موشک سازی را در پیش گرفت و امرور منزوی ترین کشور چهان که فقط چند کشور محدود مانند روسیه و چین و ایران و ونزوئلا و کوبا رابطه دارن.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      22 8
      نه، با یانکی‌های زبون نفهم!!
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      17 2
      نخیر با خرجام بی فرجام !!!
    • ali IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      21 4
      9:47 عزیز معلومه خبر نداری از زمان هاشمی این مذاکرات و گفتگوها با امریکا انجام میشد و هیچ وقت به نتیجه نرسید .بورگینافاسو و کنگو فقط به گوشت خورده عزیز
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      32 5
      با کی گفتگو میکنیم، سال 82 با همین آمریکا سال 92 تا 94 هم با همین آمریکا که هر دوبار کلاه گشادی تا مچ پا سرمون رفت.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      23 6
      کره جنوبی و ژاپن مستعمره و گاو شیرده امریکا هستن و تجاوز نظامیان امریکایی به دختران و زنان این دو ملت نشانه خواری و ذلت این دو کشور است.
    • احمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      8 3
      پس برجام چی بود؟ گفتگو نبود؟ قرارداد نبود؟ امضا نشد؟ نتیجه اش چی شد؟ منزوی شدن بدتره یا عراق و افغانستان شدن؟ نوکر امثال ترامپ و نتانیاهو نبودن منزوی بودنه؟!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      9 3
      امریکا از درون با شیب زیاد دارد به فروپاشی نزدیک میشودبا اعتراف سناتورهای خودشان ۴۲ میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی میکنند تبعیض نژادی شکاف شدید طبقاطی کمک های میلیاردی از مالیات مردم به اقتصاد رژیم کودک کش صهیونیستی جنگ طلبی های بی حدو حصر لشکر کشی های مستمر به کشورهای دیگر همه وهمه امریکا را از درون بصورت کاملا محسوس در معرض فرسایش قرار داده است سرانجام امریکا شبیه سالهای پایانی اتحاد جماهیری شوروی به گفته کارشناسان و اندیشمندان امریکایی میباشد افول ایالات متحده امریکا کلید خورده است و سقوط ان هر زمان نزدیکتر میشود
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      12 2
      ۱۰:۴۳ - ++++++++++++++++++++++++++++++ خرجام رو عالی گفتی . البته بلانسبت خر
  • مهدی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    86 37
    اقای مرعشی میتونن زودتر برن آمریکا رو دو دستی بچسبن که درنره !!خیال همه رو راحت کنن ما نیاز به کسی داریم که بتونه جلوی قلدری آمریکا وایسه
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      12 55
      خیلی احمقی
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      31 6
      احمق خودتی و جد و آباد یانکی پرستت!!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 1
      و تو هم خیلی خودفروخته ای بی هویت بی وجود
    • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 10
      هرکس نظرش برا خودش محترمه ولی فک کنم کسایی که مخالف روابط با آمریکا هستند با توافق کردن منافع شأن در خطر نیافته بعدم مادر حال مذاکره هستیم هر جمعه با گفتن مرگ بر آمریکا و پرچم آتش زدن توقع چی داریم
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      10 0
      یه نفر یه خونه رو با یکی معامله میکنه،خونه رو میده به طرف وسندش رو بنامش میزنه،اما طرف پولش رو بهش نمیده و میزنه زیر همه چیز، حالا این آواره شده و اون هم پولش رو داره و هم خونه، حالا کی احمقه
    • الیاس IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      واقعاکه سرتوکردی زیربرف. شماهاایرونی نیستی که اینومیگی. فقط جنگ وستیز. فقط دشمنی بادنیا
    • جواب الیاس IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      آمریکا کشوری است که حدود 250 سال از تاریخ حیاتش می‌گذرد و نکته جالب اینکه حدود ۹۳ درصد از این عمر خود را در جنگ، تجاوز و درگیری در کشور‌های مختلف سپری کرده، جنگ‌هایی که از سال ۱۹۰۱ آغاز و تا همین امروز ادامه داشته است.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    50 13
    این هارا ازکجا آورده اند یکی ازیک ی تهوع آورنر
  • ناشناس IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    49 17
    جناب مرعشی و درایتی هردوغلط کردید فعلا برید لاس سیاسیتان را بزنید و کشکتان رب بسابید
  • minax IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    69 7
    ایشان رئیس جمهور شد چون دهان امثال شما بسته بشود و درک و فهم و شعورتان متوجه بشود که با امریکا نمیشود و نباید مذاکره کرد! اما متاسفانه بعد از برجام و اتفاقات بعدی هنوز درک و فهم و شعورتان برنگشه و انگار کلا چیزی مثل اینها ندارید! با کشوری که رئیس جمهورش فرمان ترور شهید قاسم سلیمانی داد رابطه دوستانه داشته باشیم؟ این ذلت و خواری است که امثال شماها به ان وابسته بودین و هستین و همان بهتر که در حبس شدین و اتفاقا بعد از عوض شدن ریاست جمهوری تروریستهای یانکی باز هم باید منتظر انتقام اصلی خون شهید سردار قاسم سلیمانی باشند
  • مالباختگان آبسرد دماوند IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    65 4
    جناب مرعشی شما لطف کن اون ۱۵۰۰ هکتار زمین غصبی در آبسرد دماوند رو به ۱۵۰ خانواده ایی که از شما شکایت هم کردن برگردون بعد برو با هر کسی که دوست داری مذاکره کن
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      18 1
      15 کیلومتر مربع؟؟؟؟؟!!!!!!!! اگر اشتباه نکردید لطفا بنویسید او چطور و برای چه کاری این مقدار زمین را توانسته تصاحب کند اخه مگه میشه ؟ این مقدار زمین را میشود دو تا فرودگاه بین المللی در ان دایر کرد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    58 4
    من با این حرف مرعشی موافقم حکومت اگر در جهت خواسته های واقعی مردم بود اول مدیران اشرافی که به ناحق از سر سفره انقلاب ثروتمند شدند را عزل و محاکمه و با مدیران شریف و انقلابی جایگزین می کرد بعد هم این فرقه پلید و خائن اصلاحاتی ها را مانند منافقین رسماً دشمن مردم و نظام اعلام میکرد و همانند منافقین با آنها رفتار می کرد
  • حاصلی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    39 8
    اصلاح طلب= افساد طلب
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      30 8
      اصلاح طلب =افسار طلب آنهم نوع آمریکایی اش که اصل اصل مخصوص اصلاح طلب باشد.
    • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      فساد مال کل جناح ها است اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمی کنم در چپاول با هم رقابت دارند
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      14 2
      برجامو پله کردند ؛ ملتو ذله کردند
    • DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      12 1
      بقول قدیانی غرب اللهی ها!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    74 7
    به جای این که بفرمایید گفتگو با امریکا تمایل دارم بفرمایید دوست دارم سرم در اخور بیگانه باشد و نان خودم را با ذلت و خواری در سفر بیگانه بخورم . چون برادر خانم اقای هاشمی رفسنجانی بودی 12 سال با دیپلم استاندار کرمان شدی الان هم هیچ سواد نداری ولی انگار ولی نعمت مردمی و نمی فهمی انانی که شهید داده اند و ولی نعمت این انقلاب هستند همراه امامشان روح الله صاحب انقلاب و رهبر عزیزشان امریکا را دشمن درجه یک این ملت می دانند بعد شما هنوز دنبال گندم ری هستی که انشااله به آن نمی رسی .
    • علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      39 7
      هیچ ایرانی حاضر نیست زیر سلطه امریکا یا دیگر کشور ها زندگی کند اقای محترم همه مشکلات که امریکا نیست ........غارت گران داخلی کشور را به این روز انداخته اند. امریکا بهانه است
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 1
      علی آقا دیگه با ما هم یِس؟؟ اصلا همهٔ این اصلاحاتچیا میمیرن برای اینکه زیر سلطهٔ آمریکا زندگی کنن!! سوء مدیریت داخلی جای خود ولی دشمنی و تحریم آمریکا هیچ اثری نداشته؟؟!
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      جهت اطلاع آقای مرعشی برادر خانم مرحوم هاشمی نیست و دانشجو بودند که انقلاب واقع شد . بقیش خود بخوان نه در مورد ایشان در هر موردی ما درست نمیدانیم و قضاوت میکنیم .
  • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    38 13
    پس انتقام خون سردارمون چی؟؟؟ خیلی بیشرف هستی
  • سلام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    36 7
    اين آقاي اسكار ( مرعشي ) !!! اينقدر خواهان مذاكره و رابطه با آمريكاست چرا نمي فرستنش در آمريكا زندگي كند ؟ ايشان و امثالهم جاي مردم ايران را تنگ كرده و از ارزاق مردم بهره مي برند .
  • جوادی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    29 5
    آقای مرعشی و رفقای فسیل شده اش در کجای صفحه شطرنج سیاسی ایران قرار دارد که زرد نامه های اصلاح طلب همواره دنبال انعکاس تراوشات متعفن فکری آنها هستند ؟ این ها مگر بین مردم نمی روند ؟ اقبال مردم از سیاست هایشان را مگر در انتخابات مجلس ندیدند ؟ کمی صبر کنند تا در انتخابات بعدی ، مابقی حرفهای مردم را انتخاب رئیس جمهور ببینند . اما اینکه یک فرد معلوم الحال به برکت دموکراسی اهدایی جمهوری اسلامی می تواند بر خلاف مصالح ملی و در جهت عکس فرمایشات رهبری تمایلات قلبی خودش را به خورد ملت بدهد ، عدالت نیست .مساوات آنجایی است که همان زردنامه نظرات مردم مخالف با رابطه با آمریکا را هم به همان حجم انتشار دهد . یک توصیه هم به آقای مرعشی و هم پالکی هایش دارم . بهتر است ایشان و همفکرانشان مثل اکبر پونز و مهاجرانی و دیگران به موطن اصلی خودشان ، آمریکا کوچ کنند و در آنجا با هر کس خواستند مصاحبه و گفتگو کنند . فقط مواظب باشند که با چشم بند به ایران برنگردند .
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 54
    درود بر عطریانفر و مرعشی سرمایه های بزرگ نظام وجامعه روشنفکر ایرانی نظرات این عزیزان در تنگناها همیشه راهگشاست
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      21 0
      راه گشاد
    • فواد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 0
      این سرمایه ها رو خدا از ملت بگیره خلاص اینا یه مشت مزدور دشمن در لباس میش هستند گرگهای ادم نما خیلی امریکا رو دوست دارند برن امریکا همانجا برای نوکری وکاسه لیسی بتمرگند خائنین به این خاک باید گور شون رو گم کنند مرگتان باد وطن فروشان اصلاح طلب
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      16 0
      خاک بر سرت
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      15 0
      دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی نتیجه تفکر این جماعت غربگداست که باعث بدبختی ملت شده اند.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      14 0
      با روشنفکری تمام دلار رو کردن 25 تومن تورم بالای 50 درصد، سکه رو هم 11 میلیون
  • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    29 8
    در این که اصلاح طلبان تهوع آور را انجمن نادانان مدیریت می کنند همه متفق القولند، اما جالب ترین بخش این ماجرا آن است که تحصیل نکرده ترین شان، پرحرف ترین شان باشد! تا جایی که برخی از سران این فرقه به حسین مرعشی توصیه کرده بودند تو به اندازه دانایی ات سخن بگو نه به اندازه دارایی ات!!!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    34 5
    تجرب ثابت کرده اگه اصلاح طلبا کمتر رشوه بگیرن و دزدی کنن و زمین خواری کنن و فرزندان مظلوم و دامادهای متواری تحویل جامعه بدن، ایران نه نیازی به فروش نفت داره نه نیازی به برداشته شدن هر تحریم دیگه ای!
  • ارز IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 17
    راست گفته نظرسنجی کنید
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      19 1
      مگه انتخاب روحانی غرب گرا نظرسنجی نبود؟ چی شد نتیجه ش؟ عبرت نمیگیرید؟ هر انتخابات یه نظر سنجی هست چرا از راه های قانونی و بروکراتیک حرفتون رو نمیزنید؟ اگر برای هر کاری و هر تصمیمی همه پرسی و نظر سنجی بود به دولت و مجلس و قوه قضاییه و قانون چه نیاز؟!
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 0
      روحت شاد 11:34
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    28 7
    مرعشی، ای کلک، حالا که دیدین امریکا ممکنه نتونه تحریم‌های سازمان ملل رو برگردونه، اونها دیگه بی اهمیت شدن و تحریم‌های امریکا سخت تر، آره؟ خودتی! اتفاقا من میگم باید با چین و روسیه قرارداد بلند مدت ببندیم بعد به آمریکا بگیم 12 تا شرط داریم اول اجرا کن بعد میایم مذاکره بدون پیش شرط(!) میکنیم عین خودشون ، خوبه؟
  • ترابیان IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    30 4
    لعنت بر هرچه افساد طلب دروغگو مثل عطریانفر و مرعشی که فکر می کنند مردم هم مثل خودشان دراز گوش هستند احمق ها مردم را گول زدید با برجام کذایی و با حربه دور کردن سایه جنگ هرچه فاسد در سراسر عالم و داخل بودند پشت سر شماها قرار گرفتند مردم را بدبخت کردید و به گفته خانم کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که در کتاب خاطراتش گفته به کمک روحانی نامزد افساد طلبان ایران را بدون شلیک یک گلوله به ۴۰ یال قبل برگرداندیم لعنت بر ذات بی ریشه تان یک رفراندوم در قالب انتخابات برگزارکنندگان عمرو عاص های زمان ببینید چند درصد طرفدار دارید به دست خود فاتحه خواندید به هیکل خاتمی ملعون و رفسنجانی معدوم و دارو دسته وطن فروش و جاسوستان
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    31 4
    بخوانیم مرثیه مادران داغدار ایران را ...فرزندانمان سپر قدرت امثال مرعشی شدند ...حاج قاسم عزیزمان را از سر راه اهداف نامردمی شان برداشتند و سرزمینمان را ویران!!! خانه تان ویران باد بیگانه پرستان پول پرست
  • احمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 7
    درقسمتی از سخنان مرعشی مطلب زیرآورده شده است : خطر بزرگتر اظهارات مرعشی که به زعم ما شخص مرعشی بیش از همه به آن آگاه بوده اما ممانعتی از آن نداشته؛ بحث "شرطی‌سازی جامعه" است. دوستان دقت فرمایند واژه ها خیلی مهم است درمتن بالا نگارنده نوشتهکه به زعم ما این چنین است معنیواژه زعم یعنی به گمان وفکر باطل ما . یعنی نگارنده مطلب خودش را پوچ وباطل فرض کرده ولی ازن دفاع نموده است
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    32 6
    باید اصلاح طلبان غربزده و خائن و منافق را اعدام کرد باید ترتیبی داد در آینده مسئولین غربگرا جایی در نظام نداشته باشند
  • ناشناس IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    24 8
    این عوضی هایی که در فتنه 88دستگیر شدند با چه رویی در مورد مسائل مملکت ومردم اظهار نظر میکنند ؟؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      7 1
      شما که منفی دادید عین اونها هستید.
  • ناشناس IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    25 10
    هر زمان که ملت ایران با نجابت تمام فشار تحریمها رو تحمل نمودند و در حال نزدیک شدن به ثبات اقتصادی بودن آقایون وطن فروش به خود خواه بحث مذاکره رو پیش کشیدن و با مذاکره ملت رو به سیاه چال دیگری سوق دادن
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      5 15
      ثبات اقتصادی!!!!! بیدارشو عمو چی میزنی کدوم اقتصاد از چی داری حرف میزنی؟
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 9
      * قیمت ها برای یک حلقه لاستیک می باشد* لاستیک یزد تایر 205/60R 15 850,000 تومان بروبخر همه چی همینجوری قیمتش داره میره بالا این قیمت موتوری بود که الان حداقل 15 میلیون قیمتشه حالا بازم شعر بنویس
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 2
    ظاهرا غرب مسلک های دین کنار، منافع ملی و معیارهای قانون اساسی را وانهاده و فقط چشمان انها به هم پالکی های غربی مآب خود است و نمی فهمند که هویت آنها در ایران مستقل است و نه ایرانی که ایالت 52 و یا 53 آمریکا باشد.
  • قاسمی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    25 7
    سلام شما غلط میکنید از طرف ملت ایران اعلام میکنید که آماده مذاکره هستید
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    24 2
    فتنه گر خودت رو جای مردم ایران جا نزن. چند بار مردم سیلی بزنن توی صورتتون که باور کنی مردم از شماها بیزارند؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 17
      وهرکی هم ازطرف ملت میگه اماده نیستیم برا مذاکره اونم غلط میکنه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    27 3
    هنوز جای گفتگوی قبلی درد میکنه. تند هم نیاید بگید که دولتشون عوض شد و فلان و بهمان. مگر نمیدونستید که ممکنه عوض بشه. چرا همه امتیازات رو دادید رفت و دست ملت رو تو پوست گردو گذاشتید.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 5
    از طرف خودت حرف بزن ما تمایلی نداریم
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    18 2
    هنوز جای گفتگوی قبلی درد میکنه. تند هم نیاید بگید که دولتشون عوض شد و فلان و بهمان. مگر نمیدونستید که ممکنه عوض بشه. چرا همه امتیازات رو دادید رفت و دست ملت رو تو پوست گردو گذاشتید.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    17 5
    اقای مرعشی دولت متبوع و منتخب شما توسط تیم کاملا غربگرا و خوشبین به اوباما و جان کری بیش از چهار سال با تمام اختیارات با امریکا مذاکره کرد و نتیجه اش از کار افتادن چرخ هسته ای و از کار افتادن معیشت و امنیت مردم و به شهادت رسیدن دانشمندان هسته ای و نهایتا ترور شهید سلیمانی شد . حالا میخواهید با قاتل وحشی و کثیف شهید عزیز و نفس زکیه مذاکره کنید ؟ اف برغیرت شما .
  • مهدی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    35 4
    این اصلاح طلبان فکر میکنند صاحب مملکت هستند بابا باید اینها را دور ریخت چون در 49 سال گذشته اینها هیچ غلطی نکرده اند و از این بعد هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند مگر دزدی و خیانت، همه اینها مرعشی کثیف عطریانفر خائن و تاج زاده وطن فروش و غیره ها.
  • ایرانی با شرف NL ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 6
    این اصلاح طلبان درست مانند اون دلقکهای سر کلاس دوران تحصیل میمانند که همیشه در کلاس درس حضور دارند اما بصورت فشل و منفعل .... اینها فقط میخوان درس بخوانند و کسب علم کنند حالا کی میخوان علم خودشون و تبدیل به عمل کنند خدا میدونه ...... خدایا اینها را شفا نده که کمی بخندیم . خدایی خود مرعشی به تنهایی کار و سرگرمی و به تنهایی انجام میده ....
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    19 5
    مرگ بر افساد طلبان.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    13 10
    هر کاری میکنید بکنید حالا مذاکره یا نه ولی کاری کنید تحریم هارو بردارند برای همین به شما اصلاح طلبان عزیز رای دادیم
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      36 0
      سوال از شما هموطن، ایا با مذاکره تحریمها برداشته شد یا بیشتر شد، حتما حقیقت و انصاف رو در نظر بگیرید؟
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      7 0
      تهوع آورش را فراموش کردی؟!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    30 4
    اینها همیشه روی ضعف حافظه تاریخی ملت حساب باز کردنه و مع الاسف هم حسابشون بیجا نبوده
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    35 5
    افساد طلبان تمایل خود را به جهنم رفتن سوق دهند. بااین افکار واعمال.!!!
  • بوکسور کهنه کار IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    28 10
    آقای مرعشی اگر شما دست از سر مردم بردارید، مردم راه خودشان را انتخاب میکنند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 18
    امریکا و اذناب داخلی انان و افراد ساده لوح دنبال برجام های زنجیره ای برای ساقط کردن ایران هستند . برجامهایی که ایران را خلع سلاح کند قدرت باز دارندگی و دفاعی ایران را از بین ببرد و ایران قدرت معنوی و حضور خیرخواهانه خود در غرب اسیا را از دست بدهد . سپس سراغ تضعیف سپاه و ارتش خواهند رفت . بعد از ان حقوق بشر و قانون اساسی و... را بهانه خواهند کرد این نقشه های شوم شیطانی و خوابهای اشفته عبری - غربی را همراه با ایجاد اختلافات گسترده داخلی دنبال خواهند کرد تا بلای سوریه و لیبی و یمن را در ایران ام القرای اسلام و مقاومت و عزت تکرار کنند تا امنیت صهیونبستهای وحشی در فلسطین اشغالی و کاخ نشینان ریاض تامین شود . و فرهنگ اسلام ناب محمدی ص و مقاومت افول کند ."ومکروا مکرالله والله خیر الماکرین ." زهی خیال باطل / شیرهای هوشیار و اماده بیشه مقاومت در سراسر غرب اسیا تا شمال افریقا دمار از روزگار امریکا و انگلیس و اسرائیل وحشی در خواهند اورد .
  • رضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    12 1
    جنابک مرعشی، جناب ترامپ جریان شما را عددی به حساب نمی آورد که شما موافق یا مخالف مذاکره باشید، شما را ذره هم نمی بیند، موافق یا مخالف بودن شما، آبی را برای آمریکا گرم نمی کند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 49
    دردو بر اصلاحات
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 1
      مرگ بر دشمن.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      18 0
      دروغ در اصلاحات.!!!
  • joseph IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    9 0
    والا باید این اصلاح طلبان مغززنگ زده رو ببرن تو یک جزیره تو اقیانوس آرامی یا اطلسی که هر چی میخوان بزنن تو سر خودشون بی شرفای وطن فروش
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 15
    درود بر اصلاحات که همیشه به فکر از بین بردن تحریم و زندگی خوب مردم هستند
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      11 0
      هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    17 0
    مردک تازه فقط نگفته ما تمایل داریم. گفته ایران تمایل داره!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 3
    مشرق جان از برنامه اقتصادی خودتون هم میگفتین؟؟؟ نکنه ندارین و فقط حرف می‌زنید؟؟
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 0
      نمکدون
  • ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 17
    اگه حرفهای اصلاح طلبان خوشایند شما باشد تعریف و حمایت میکنید واقعیت اینه که مردم آنچه رو نظام میگوید قبول ندارند و خسته شدند از همه چیز
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    12 6
    بیشتر 80% مشکلات به خاطر تحریم هاست ای کاش زودتر از تحریم ها برود
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      80 درصد مدیریتیه 20 درصد تحریمه
  • ali IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 7
    عطریانفر:روحانی اصولگراست اما رویکردهای اصلاح طلبانه دارد///.خداوکیلی شما دو جناح کی از کسی حمایت کردید که طیف مقابلتون باشه اما رویکردش با شما.شما دو جناخ خودتون بخودتون هم حتی اعتماد ندارید.الان که خراب کرده اید ایشون اصولگرا بوده است؟خیلی مضحکه.!!!مثل اینکه بگویید اتش می سوزاند اما خیلی خنک و ارامش بخشه.خجالت بکشید .تا کی توجیح .تا کی فرافکنی .تا کی ضعف مدیریتیتون را گردن این و اون می خواهید باندازید .تا کی جناح و جناح بازی.تا کی بی خدمتی به مردم و طلبکاری از مردم تا کی؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    31 1
    حالا فرض کنیم که درجهت خواسته های مردم نیست.. میخواهین به امریکا بفروشینش ..؟ چند میفروشین مردم خودشون با الله اکبر میخرنش
  • هادی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    امتحان پس دادید، جز بدبختی و بیچارگی عاید این ملت انقلابی نشد، پس بهتره بتمرگید و حرف اضاف نزنید، همتون فدای یک تار موی سر رهبری بشوید، شماهامانند ناکثین، مارقین و ناکثین عمل کردید، روی خوارج و نهروان را سفید کردیدننگتان باد.
  • شهریار IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    فرض را بر این بگذارید که این خکومت دو دستی به شما تقدیم شود به امثال شما و زیبا کلام و... سوال؟ غرب به شما پس از گفتگو چه خواهد داد؟ بگذار من ته حرف تان را اینجا عرض کنم: گفتگوی مطلوب شما با آمریکا بدون استراتژی فعلی نظام: 1. به رسمیت شناختن اسراییل. 2. به رسمیت شناختن قتل عام مردم یمن. 3. به رسمیت شناختن داعش و جنایات آن. 4. همکاری با غرب جنایتکار در کشتار مردم.منطقه. 5. تبدیل شدن به گاو هلشتاین آمریکا. چرا سیدعلی خامنه ای این کارها را نمی کند تا با خیالی آسوده در این دنیا حکومت کند؟ عزتمندی هزینه دارد.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    اين ها اگر راي بيارن كشور ميشه دمكراتيك ترين كشور،اگر هم راي نيارن ميشه تقلب معلومه كه اگه وفق مراد شما نباشه شرايط مطلوب نيست،شما بايد بابت جنايتتان در ٨٨پاسخگو ومحاكمه شويد حالا طلبكار شديد؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    وجه اشتراک اصلاح طلبان نادانی و فساد
  • مهدی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    هاشمی رفت ما امیدوار بودیم خانواده هاشمی هم گورشان را گم کنند این خانواده منحوس سربار جامعه وانقلاب شدند واینقدر رانت واختلاس دارند که برای 100 نسلشان هم کافيه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    سؤالی که البته در انتخابات مجلس یازدهم از جانب مردم با یک "نه" بزرگ به اصلاح‌طلبان پاسخ داده شد و اگر بازی سیاست بر روال عقلانی ادامه مسیر دهد؛ شاهد تکرار همین "نه بزرگ" در انتخابات ۱۴۰۰ نیز خواهیم بود. دوست عزیز خودت رو به خریت زدی چرا ؟ اسم اقلیت هیچ وقت مردم نیست همان طور که تو سال 88 اقلیت طرفدار موسوی بودند ولی مردم به احمدی نژاد رای دادند تو 98 هم مردم در انتخابات شرکت نکردند و اقلیت به قالیباف رأی دادند
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 3
    محمد عطریانفر اصلاح‌طلب گفت: بازهم اصلاح‌طلبان می‌توانند سری در بین سرها بلند کنند. آقای عطریانفر، هیچ انقلابی در طول زمان و عرض جهان اصلاح نشده است اصلاح‌طلبی فقط اتلاف وقت می‌باشد که نتیجه‌ای جز پشیمانی ندارد. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      اشتباه مثبت دادم
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    اصلاح طلبان وطن فروش،،ابوموسی عشعری ساده اوح زمانه هستن و آمریکا هم عمروعاص زمانه
  • جلیل IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    منظور ترامپ از کسانی که برای نوکری آمریکا له له میزنند ، یکیشون مرعشی است . او در حال له له زدن است . خوب تماشا کنید .
  • ایرانی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 1
    مرعشی... تویکی دیگه خفه شو. اصل انقلاب ، مبارزه باآمریکای تروریست است. شهداچراخون دادن؟! مرگ برمرعشی آمریکایی اسراییلی سعودی... و..........
  • یک فرهنگی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 2
    اینکه در جواب درایتی گفتید مشکلی نیست فقط سیاه نمایی شما پیرمردهای خسته است من رو یاد خس و خاشاک دوستتون انداخت. چرا فکر میکنید جامعه ریاکاران و چاپلوسان نزدیک شما هستند؟ درون جامعه سری بزنید تا متوجه نقایص و محاسن انقلاب بشوید. البته اگر مردم و نظراتشان برایتان مهم است
  • حمید IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    با سلام حرفی هم از مادر عروس بشنویم.
  • بیسیمچی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 1
    با قاتل ولی خدا شهید سلیمانی و بسیاری دیگر از اولیاالله بر سر میز مذاکره نخواهیم نشست مگر از موضع قدرت و با هدف تسلیم کردن شهرها و کشورهایشان بدون خونریزی. والسلام یا حیدر کرار
  • کسری IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 2
    من نمی دونم آخه چرا این جونور ها رو نمی کشید ؟ پس کجاست اون سپاه مقتدر مخوف که همه ازش ترس داشتن ؟ بزنید بکشید این انتر ها رو دیگه یا حداقل یه درس درست و حسابی بهشون بدید که دیگه از این زرا نزنن
  • جعفر IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 1
    دیگه چیزی نداریم که بدیم توروخدادیگه گفتگو نکنید
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 3
    چرا پست منو نذاشتی؟؟؟؟منطقی بود جواب نداشتین؟؟؟
  • ن IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 1
    مرعشی فعلن به چپاول بیت المال وکلاهبرداری از مردم بیچاره ومستصعف استان ... ادامه بده شاید خدا فرجی کرد خفه شد ازینهمه بخوربخور و دزدی...
  • DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    سه تا اعلام موضع بود از طرف سه تا بی وجدان!
    • عابدینی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 0
      مرگ برامریکا
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    چه اصلاحی ، به نفع جیب وصندلی خودتان یا مردم ؟گفتگو ودوباره تحریم مانند چیزی که در برجام دیدیم ویکدفعه تورم بر سر مردم آوار شود . ودوباره مذاکره ودوباره تحریم .... خواست اصلاح طلب ها دمار از روزگار مردم در می آورد وبه نام انقلاب وونظام هزینه میشود....
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 14
    با اینکه ازش خوشم نمیاد ولی خب راستشو گفته
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 1
    آمریکا دیگه چه جوری باید به امثال احمق هایی مثه این مرعشی ها و روحانی ها ثابت کنه قابل اعتماد نیس!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    این حرام خواران وقتی آخرشون خالی میشه جفتک میندازن
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    وجدان خود را قاضی بگذارید. شما که دائم پرت و پلا می گویید و این نظرات چرند را می دهید اصلاَ توانایی چراندن 2 تا بز را دارید؟؟؟ بی کفایت های منافق
  • ناشناس IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 1
    تفکرات اصلاح طلبان همگی اطاعت و مزدوری از کشورهای غربی بخصوص آمریکاست،مملکت مارا شماها فلج کردید، مرگ بر آمریکا و حامیانشون
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 1
    در جهت خواسته های مردم یا خواسته های اقلیت غربگرا ی عاشق مذاکره ی با خونریزان عالم؟ که آخرش دوباره سر این طیف کلاه می ذارند و به ریششون هم می خندند. و دوباره مردم رو بدبخت تر از این که هستند می کنند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    14 0
    حرام لقمه گانی که کم کم به زباله دان تاریخ خواهند پیوست... في بطونهم من الحرام... والله..
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    از فتنه گر جزء فتنه گری چی میخوای؟ اما آقایان فتنه گران اصلا می دونید مردم چیه؟ مردم کیان!!!! در حال سقوط به قعر نابودی هستید که به همه جا چنگ می زنید آیه 2 سوره صف رو بخونید
  • برحق IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 5
    یکی هم حرف حساب و واقعیت رو بگه . شما کاسبان تحریم که پولتان از برج میلاد بالا میرود مخالفت می کنید . مرعشی از نظر اقتصادی رو دست نداره . چرا شماها مخالفت می کنید نمیدونم کی سیر میشین و دست از سر مردم بر می دارید تندروهای اصول شیطان گرا
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 0
      کاسبان تحریم کسانی اند در اوضاع اقتصادی و تحریم مردم انواع صادرات و واردات رو بهشون میدن، واردات سه میلیون تن گندم در تحریم، کاسب تحریم تئوریسین اصلاحات سعید حجاریان
    • حسين DE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      3 0
      آقا و يا خانم برحق:كى گفته مرعشى از نظر اقتصادى رودست داره؟ مرعشى دلال شماره يكه ،يعنى number one .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 5
    بایدمزاکره بکنین قادربه ادامه زندگی نیستیم گرونی بیدادمیکند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    به گفتگو با آمریکا درجهنم تمایل داشته باشید وبروید انشاالله.
    • سعید IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      جهنم از دزدان اصواگرا پر شده جا نداره
  • شهریار IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 1
    کنار آمدن با آمریکا؟ خوب توضیح دهید چرا باید این کار را بکنیم؟ روزی که آقای رییس جمهور داشت تبلیغ می کرد برای انتخابات راجع به دیدن کدخدا چیزهایی گفتند. خوب حکومت 8 ساله دست شماست و برجام را هم به سرانجام رساندید کسی هم مانع هنرنمایی شما نشد. بر چه اساسی تصور می کنید اگر مطلق به میل شما رفتار شود با غرب به نتیجه خواهید رسید؟ دلایل عقلی بیاورید. ملت را قانع کنید ما با تجربه عینی و عملی دریافته ایم غرب برای ما ارمغانی بهتر از سوریه و عراق نخواهد بود و راهی جز اقتدار نیست. البته شما امیدوارید به چیزی شبیه بن سلمان تبدیل شوید. که البته هیچ روزنه امیدی وجود ندارد. از خواب غفلت بیدار شوید. منافع شما با غرب و غربزدگی تامین نمی شود. آنها هرگز با ما دوستی نخواهند کرد. به روزهای آخر پهلوی نگاه کنید. اردشیر زاهدی این روزها خوب حرف هایی برای امثال شما دارد.
  • امید IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    فیگوری ‌که‌گرفتی‌از‌حرفات‌جالب‌تره‌ زرشگ
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    هاشمی رفسنجانی - مرعشی رفسنجانی = کی هست؟هیچکس مذاکره تکراراصلاح طلب +آمریکا جنایت کار=برجام بی سرانجام مردم ایران + حافظه تاریخی بی تحریف=انتخاب درست کارآمد زردنویسان وزرجویان وزورگویان فتنه گربی هنر = تحریف +گرانی
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      ترکیب وساختار نظرات را درهم وپس وپیش می کنید برای خواننده مشکل وخسته کننده ومعنی ومفهوم عوض می شود لطفا" به نظرات با همان ساختاراحترام بگذارید
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    خفه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    تمایل خاندان هاشمی ربطی به سیاست ضداستکباری انقلاب وجمهوری اسلامی نداره!
  • NZ ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 0
    چرا دلسوزان نظام این مسئله را به جد پیگیری نمی کنند که چرا افراد متعهد تا شهادت می روند و در مقابل امثال مرعشی, تاجزاده و امثالهم باید در سایه امنیت براحتی خیانت پشت خیانت انجام بدن برای جاده صاف کردن غرب!؟ چرا با اینها برخورد نمیشه!؟ چرا اینها هزینه خیانتها را نمی دهند!؟
  • DE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 0
    این محمد عطریانفر وقتی حرف میزند حرفهاش بو میدهد عینهو که شیشه عطر ترکوندی!
  • حسين DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    آقاى درايتى چون خيلى بى درايتى قابل پاسخگوئى نيستى.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    به قول حاج سعید قاسمی برد برد فقط مخصوص همجنسگراهاست نوش جونتون ای فرقه اصلاحطلب.هردو راضی
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 1
    شما خیلی بیخود میکنید مایل به مذاکره با آمریکا هستید. بزرگترین سود شما اصلاح طلب ها این است که بنشینید و هیچ کاری نکنید ، هیچ حرفی نزنید تا موقع رفتن دولت فخیمه تان برسد. بورس همه چی رو روال بود با عدم درایت تان و عدم همکاری درونی تان ، فاجعه و خسارت زدید به دارائی های مردم.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 2
    آمریکا دیگه مرد...وقتی که آمریکا قدرتش از این بیشتر بود وما با دست خالی می جنگیدیم آمریکا راپشیزی به حسباب نیاوردیم امروز که ما قدرتی جهانی هستیم وما هستیم که هیمنه وقدرت پوشالی آمریکا را درچشم دنیا خوار وبی مقدار کردیم وعین الاسد راعین الجسد کردیم امروز دیگر اصلا"هرگز ننگ وزورگوئی آمریکا را نمی پذیریم ما طلبکار آمریکا هستیم وباید تاوان اینهمه جنایت را درایران کشورهای اسلامی وحتی مظلومان غیر مسلمان رادرهرجای جهان بدهد
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 0
    آقای مرعشی برو با شیطان مذاکره کن به ملت چکار داری ؟
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    بالاخره نفهمیدیم این واژه اصلاح طلبی ترجمه همون واژه رفورماسیون دوران ضد دینی واصلاحات کلیسایی در اروپای دوران پس از قرون وسطی هست یا نیست؟
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    خواسته مردم نابودی دشمنان داخلی وخارجی.!!!
  • موسی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    اقایان اصلاح طلب امریکائی حکومت ایران خواست مردم است شاهدش تشییع سرداردلها بود وان چیزی که خواست مردم نیست شماودولت ناکارامد شماست . دولتی که توسط ابوموسی اشعری تنتخاب شد
  • CA ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    تو چیکاره این مملکت هستی. بایستی این مرتیکه رو دادگاهی کرد.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    اقای مرعشی تمایل داری با ایوانکا صحیبت کنی یا جنیفر یا ایوانکا؟ موگرینی هم هست ها
  • حامد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    به همه دوستان توصیه میکنم اگر میخواهید ذات خبیث و پلید این افسادطلبان و حامیان ملعون اونا رو بشناسید مستند ((فروشنده)) رو ببینید. تمام جنایت این قوم براتون آشکار میشه.
  • ناشناس IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    زمانی که آمریکا از منطقه بره.کشورهای منطقه رو به حال خودشون بزاره همه چیز خوب میشه.فیلم W2008نگاه کنید.بعد میبینید که آمریکا واسه خاورمیانه بخصوص ایران چه برنامه دارند..قشنگ تو فیلم مشخص که به این راحتی مارو به حال خودمون رها نمیکنند.پس هر گروی در ایران بیاد بالا بازم به مشکل میخوره
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    آقای مرعشی آیا شما حداقل اصول دیپلماسی را می فهمید؟ آیا باید با کشورهائی که بد عهدی کرده اند و به هیچکدام از توافقاتشان عمل نکرده اند مذاکره کنیم؟!!!! ،بر سر چه چیزی مذاکره کنیم؟ قدرت ایران اسلامی؟ آیا شما گوش شنوا ندارید؟. وقتی مقام معظم رهبری حفظه الله بارها و بارها در بیاناتشان مذاکره با آمریکای جنایتکار را غیر سازنده و سمی میدانند و اعلام نمودند که ما با کشورهای جهان مذاکره داریم ولی با آمریکا و اذنابش که علنا دشمنی میکنند چه مذاکره ای می توانیم داشت باشیم ؟ حتی امروز در اخبار شنیدم ، رئییس جمهور هم بر این نکته ناکید کرد یعنی حتی دولت هم ظاهرا مذاکره مجدد را غیر سازنده میداند ، این چه اصراری است که بعضی از این شبه روشنفکرنماها دارند .آیا آنها واقعا متوجه این نکته نیستند که نگاه به ظرفیتهای داخلی باید سرلوحه کارها قرار بگیرد.امان از دست بعضی از این به اصطلاح دلسوزان که دلشان به حال همه عالم و آدم می سوزد غیر از ملت مسلمان شیعه ایران و اسلام . اللهم عجل لولیک الفرج
  • FR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    امان از آخوند اصلاح طلب مشروطه محور !در واقع انسان را بیاد دیگ پلوی سفارت و باغ بیرون شهر آن می اندازد
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    تو چکاره ای که می خواهی با آمریکا مذاکره کنی7789
  • مرصاد IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    اصلاح طلبان : ماشیفتگان غرب و قدرتیم ، نه تشنگان خدمت !!
  • مرصاد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    معنی واقعی اصلاح از نظر این قوم ، فقط یک چیز است : بازگشت به ضد ارزشهای دوران طاغوت !!
  • فرامرز میرسالاری IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    اینکه مردم دیگه به حرف شما گوش نمی‌دهند یا چیزی نمیگن . یعنی جواب ابلهان خاموشی ست.بعدش روحانی چه اصول گرا چه اصلاح طلب.ملت دیگه هیچ وقت به اصلاح طلبان اعتماد نمی‌کنند.اصلاح طلبان و ریاست جمهوری تون میخواهید کشور را جوری داغون کنید وکردید که دیگه سال ۱۴۰۰دیگه جمع نشه همه ما اینو فهمیدیم . فقط یه کلام دکتر احمدی نژاد تنها ریاست جمهوری ایران ویلیام
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    آقای مرعشی تو غلط کردی با اربابت آمریکا شما فقط بدرد نوکری و جاسوسی می خورید و لیاقت ملت ایران سرافراز را ندارید
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    رسانه هایی مثل مشرق درحالیکه همه دادوفغان ازاین وضع اسفناک سرداده وخواستاررابطه باامریکا هستند با انعکاس نظرهای موردنظرش خودش رو اروم میکنه خوش باشید بااین احوال خوشتان
  • سروش IT ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    خدا از سر گناهانتون نگذره. عذاب دنیا و اخرتتون را چند برابر کنه. اخه اصلاحات هم حرف اینها نیست. اصلاحات حرف رهبری که سال 76 فرمودند که این همه سد نیاز نداریم کانال اب رسانی باید بسازید. ایشون اون موقع متوجه بودن بیست سال بعد اگر بازی سیاسی اب هست ولی کم است برای فشار به مردم هم نباشه این سدها خشکسالی به همراه داره. دلم میخواد یکی از مخالفین ایشون بگه که کذوم شخصیت سیاسی در ایران به اندازه یکی از تالیفات ایشون دانایی و علم دارن. مثلا انسان 250 ساله. برای اشنایی با بخش کوچکی از توان علمی و فقهی رهبری پیشنهاد میکنم به جای حرف های این خود فروخته ها و بزدلها این کتاب را مطالعه کنید. اقایون از کولی دادن به امریکا سیر نمیشن. نگران اینم تجویز بعدی اقایون به فرزندی قبول کردن کودکان بی سرپرست امریکایی باشه. اگر مذاکره جواب نداد این یکی جواب میده و صدتا دلیل یکی از یکی چرت تر تو روزنامه هاشون تیتر بزنن. خدا روسیاه دنیا و اخرت تون کنه که به اسم اصلاحات فقط به این مردم و کشور خیانت میکنید. سال 68 که جنگ تمام شد و صدام به کویت حمله کرد صدام را خالدبن ولید اسلام خطاب کردن و وظیفه رهبری میدونستن اتحاد با صدام و جنگ با امریکا را. یه لحظه فکرش را بکنید بعد از هشت سال جنگ اقایونی مه حرف از نداری پول و نیرو و تجهیزات میزدن یک شبه به فکر جنگ با امریکا افتادن. و اگر باز هم تدبیر رهبری نبود سال هفتاد امریکایی ها بچه های بی سرپرست زیادی تو ایران جا میگذاشتن. مثل الان خونه این افایون.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    غلط کردید به مذاکره با آمریکا تمایل دارید این تمایل رو با خود به گور ببرید.!!!
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    بعضی ها خودشون رو واقعا به خریت زدن تعامل با سران امریکا!!!! که شب و روز مثل مستعمره با زبان تحمیل و قلدری با ایران حرف میزنن!!!!!!!!!!!! با سران امریکا که قدرت اداره کشور خودشون رو ندارند و مثل خر تو گل گیرکردند!!!!!!!!!! درشرایط فعلی مذاکره به مدل سران امریکایی و غربی یعنی تسلیم ذلت بار و امضاء هر نوع کاپیتولاسیونی تا بیان از ایران یک لیبی دوم بسازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی نداشتن آزادی عمل و منزوی و ضعیف تر شدن و بخار شدن همه توانمندی ها !!!!!!!!!!!!!!! عاقلان را یک اشارت بس!
  • Zarei IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    ملت عزیز با شما هستم ،حضرت عباسی ،احزاب پر خور وپر گوی اصلاحی واصولی درطول این سی سال ،برای کشور ومردم چه کرده اند؟؟؟فقط کشور را سیصد سال عقب بردند..
  • عابدی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    در طول این سالها مشخص شد که افرادی مانند حسین مرعشی و باند او هرگز قدمی برای مردم بر نداشته اند و فقط و فقط و فقط به فکر منافع شخصی خودشان بوده اند و مردم هم خوب می دانند که این طایفه، دلسوز مردم نیستند و نخواهند بود
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    برا شما که خوب بوده تا الان جم کن بابا تو هم ی دزد عینه بقیه
  • رضا IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    این زیر خاکی ها کجا بودند.
  • DE ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    مرعشی: ما کارگریزانی ها و اصلاح طلبچی ها به گفتگو با آمریکا نیاز داریم همچنانکه طفل به شیر گاو چون مادرش شیر ندارد.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    ما باید از نظر علمی قدرتمند شویم تا دیگران برای رابطه با ما از هم پیشی بگیرن پیشرفت نظامی هیچ جایگاهی در تعاملات کشورها نداشته فقط تولید علم وتکنولوژی و فرهنگ سطح کشور را بالا می‌برد همانطور که امروز ما مجبوریم با چین یا آمریکا بدلیل نیازهای علمی وتولیدات آنها. با آنها رابطه برقرار کنیم
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    این اصلاح طلبهای خائن ومزدور وطرفداران کثیفشون تاکشورمون رو دودستی تقدیم آمریکانکنندول کن نیستند،بایدهرچه زودترکشورازلوث کثیف اینها پاکسازی بشه
  • محمد ثانوی گروسی IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    قیافه اش مثل دلقکاست
  • جعفر تیموری IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    این جمله که حکومت مطابق خواسته های مردمی که جوون دادن نیست را درست گفته.
  • متین IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    لعنت به شما
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    چقدر شماها نفهم هستید خیلیییییییییی
  • .... IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    مشکل اینجاست که امثال اقای مرعشی فکر می کنند همه مردم ایران گوسفند هستند و هرچه این احمقها گفتند باور دارند و فکر خراب و لجن خودشان را به تمام مردم بسط میدهند
  • احمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 0
    خداوکیلی قیافه های ایناچرااینطوریه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    باز این ... مرعشی (برادر عفت) پیداش شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس