کد خبر 1074470
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کامران منزوی

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال گفت: من ۴۵ سال است استقلالی هستم و خودم را خراب کردم چون مشکلات باشگاه ریشه‌ای است.

به گزارش مشرق، کامران منزوی در خصوص دلایل استعفایش از هیات مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: شما گزارش مجلس را خوانده اید؟ شما حتما به صورت دقیق آن گزارش را بخوانید. اینجا زیر ساخت ندارد و وقتی باشگاهی با این مشکل رو به رو است هر کسی بیاید در این چاله غرق می شود.

وی افزود: استقلال دچار روزمرگی شده و هر مدیری هم بیاید دچار همین مشکل می شود. وقتی می‌خواهید کاری انجام بدهید بحران روی بحران می‌آید. یعنی بحرانی نیست که کار در دست هیات مدیره باشد. یک کلمه از گزارش مجلس شورای اسلامی هم خلاف نیست.

بیشتر بخوانید:

استعفای منزوی روی میز هیئت مدیره استقلال

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه باشگاه روز شنبه اعلام کرد که قرارداد کارگزار جدید امضا شده است گفت: فرض کنید این قرارداد را هم بستیم، این هم مثل قرارداد پارسال می‌شود. مگر غیر از این است؟ 

وی در پاسخ به این سوال که چر در جلسه گذشته هیات مدیره شرکت نکرد، عنوان کرد: اینها همه حاشیه است، من به سوالات حاشیه ای نمی پردازم، بحث اساسی تر از این حرف ها است. نه من و خیلی ها بزرگ تر از من به مشکل خورده‌اند.وزارتخانه هم دولتی است، اینکه ردیف بودجه داشته باشیم و ۱۰ در صد آن به خزانه برسد اصلا کار درستی نیست.

منزوی خاطرنشان کرد: اینجا یکسری مشکلات زیربنایی دارد، اقتصاد در فوتبال ما معنی ندارد. می‌گویند این ۲ باشگاه باید واگذار شود ولی اگر قرار باشد این اتفاق بیفنتد باید ۵۰ قرارداد با ارگان های دیگر ثبت شود.قانون مالکیت های معنوی در اینجا وجود دارد؟

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال یادآور شد: چرا استقلال استراماچونی را از دست داد؟ مگر هیات مدیره عابر بانک است که پول بدهد؟ عابر بانک‌ها امروز گوشه زندان هستند! این فوتبال با عابر بانک به جایی نمی رسد. شما افراد پولدارتر هم بیاورید از پس هزینه های ۹۰ میلیاردی بر نمی آیند.

وی ادامه داد: در باشگاه استقلال مدرکی هست که یک نفر ۲ میلیارد و چهارصد میلیون طلب دارد اما رای صادر شده ۹ مییارد تومان.یا آقایی در سال ۹۱، ۹۰۰ میلیون به باشگاه کمک کرده اما رای دادگاه آمده که ۲ مییارد و دویست میلیون تومان باید بگیرد، یعنی مدیر جدید همین قرارداد کارگزاری را که امضا کرده را باید به این نفرات بدهد.

منزوی تصریح کرد: این نفرات حکم دارند و اگر یادتان باشد حتی برند را به اجرا گذاشته باشند. باز هم می گویم تا زیر ساخت درست نشود همین است. سوال من ساده است، کدام باشگاه خصوصی الان دچار مشکل نشده است؟ بخش خصوصی احتیاج به حمایت دارد. اجاره یک استادیوم در حال حاضر چقدر است؟ ما روز اول گفتیم در اینجا عابر بانک نیستیم. الان درآمد ما از فوتبال چیست؟

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال تاکید کرد: روز اولی که به استقلال آمدم گفتند ما ۴ میلیارد و دویست میلیون تومان به سازمان لیگ بدهی داریم، در زمان آقای فتح الله زاده که ۲۰ روز در اینجا حضور داشت اعلام کردند بدهی استقلال به سازمان لیگ ۶ میلیارد و دویست میلیون تومان است. یعنی استقلال یک فصل بازی کرده، برای همه درآمد داشته ولی خودش ۲ میلیارد و دویست میلیون هم بدهکار شده است.

وی تاکید کرد: کسی که می خواهد به صورت خصوصی اینجا را تحویل بگیرد روی چه مساله ای باید حساب کند؟ بلیت فروشی؟ حق پخش؟ همین الان این دو میلیارد و صد میلیون تومانی که آقای سعادتمند باید پرداخت کند و شما با آب و تاب خبرهای آن را منتشر می کنید فردا ممکن است بیاید آب و برق را قطع کند.، سعادتمند باید چه کار کند؟

منزوی با اشاره به اینکه قرارداد با کارگزار امضا نشده است گفت: قانون دست و پای وزارت ورزش را بسته است.شما باید مشکلات را با هم ببینید. روزی که باشگاه با خارجی ها قرارداد بست دلار چقدر بود و امروز چقدر است؟ همین الان لیگ این همه تعطیل بوذ، هزینه های این تعطیلی از کجا باید تامین شود؟ اگر مدیری ادبیات اقتصادی نداشته باشد باید به فکر این باشد که بازیکن به تمرین برود و ۱۰ در صد به او بدهد، ۱۵ درصد به مربی بدهد که مربی قهر نکند.

وی خاطر نشان کرد: هفته قبل از عید داشتند برند استقلال را حراج می کردند. چک داشتند ولی این چک مربوط به سال ۹۱ بود. این رقم را مدیر سال ۹۸ پرداخت کرد. سعادتمند هم با این مشکلات دست و پنجه نرم خواهد کرد. سال ۹۷ طلبکاران یکی یکی آمدند و پول گرفتند و رفتند. سال بعد فتحی باز آمد و گفت اگر بدهی ها را ندهیم کارت بازی ۶ بازیکن صادر نمی شود. حنیف عمران زاده کِی فوتبال را کنار گذاشت؟ او خیلی مرد است، پولش را آبان سال ۹۸ گرفت. او معرفت کرد و خیلی از این رقم را هم تخفیف داد.

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال تاکید کرد: چرا او نباید پولش را همان زمان بگیرد؟ این ساختار معیوب است و ادامه دارد. مرتب می‌گویند شما در هیات مدیره چکار کردید؟ مگر ما اصلا فرصت کار داشتیم؟

منزوی در خصوص اینکه خیلی‌ها می گویند او نهار را با یک نفر و شام را با یک عضو دیگر می خورد گفت: خدا را شکر من جز دفترم جایی نمی رفتم. این حرف ها اراجیف است! من سر کارم هستم. اینها همه حرف است.ماجدی در تلویزیون حرف حق زد. ما استراماچونی را فقط ۲ جلسه دیدیم. یک بار در تلویزیون که همه دیدید،یکبار هم شب بازی استقلال و پرسپولیس آن هم به مدت ۲۰ دقیقه.

وی یادآور شد: همه در جریان هشدارهای پولی این مربی بودند. فتحی تیمش را بسته بود و تیم او هم خوب کار می کرد. اگر او مجبور نبود پول مجوز حرفه ای را پرداخت کند همان پول را خرج تیمش می کرد و این همه مشکل درست نمی شد. آنقدر که فوتبال ما تحت حاشیه است به مسائل زیر ساختی توجه ندارد. مشکل دیگر هم این است که ۴-۵ سال است هوادار استقلال عصبانی است چون تیم موفق نیست. الان گناه سعادتمند چیست که خروارها بدهی دارد؟

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال تصریح کرد: استقلال احتیاجی به هیات مدیره ندارد،اساسنامه باشگاه استقلال به شکلی است که بالاترین مقام اجایی مدیر عامل است. من بعضی از احکام انتصابی را از طریق سایت ها می شنوم و می بینم چون اختیارات مدیرعامل است. اگر کسی دخالت کند، دخالت در کار مدیرعامل است. سال قبل همه فکر کردند ما کار اجرایی می کنیم و در باشگاه اتاق داریم.من می گویم گزارش مجلس را جلویتان بگذارید، این باشگاه بیش از صد میلیارد بدهی مالیاتی دارد، برای این بدهی چه کار باید انجام دهد؟ 

منزوی تاکید کرد: کسی که باشگاه را تحویل بگیرد مگر هزینه این باشگاه یک میلیارد و ۱۰ میلیارد است؟ سوال من این است که چرا استقلال یک فصل بازی کرده و ۲ میلیارد بیشتر بدهکار شده است؟سازمان لیگ یک مقوله دیگر و شخصیت حقوقی دیگر دارد. مگ سازمان لیگ جزو  منابع درآمدی باشگاه استقلال نیست؟ او به نیابت از استقلال تبلیغات گرفته ولی چه چیزی عاید باشگاه ما کرده است؟ می گویند ۶۰ میلیارد تومان در آمد داشته اند، پس چرا ما یک ریال درآمد نداشتیم؟ هر چه صورت وضعیت می دهند بدهکارتر می شویم.

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال ادامه داد: اگر یک بار برای همیشه صورت‌های مالی شفاف نشود و نداند فردا با چه مشکلی مواجه است مطمئن باشید این مشکلات حل نمی شود. این گزارش تحقیق و تفحص را نمایندگان بی غرض خارج کرده اند. شما تصور کنید این مشکلات را می توانید در عرض ۴ ماه حل کرد؟ یا مثلا هم مشکلات را حل کرد و هم تیم قدرتمند درست کرد؟ اصلا چنین چیزی ممکن نیست. 

وی در خصوص اینکه گفته می شود اختلافات شخصی به این باشگاه ضربه زده است گفت: کدام اختلاف، چه کسی با چه کسی؟ آقای موسوی در برهه ای به استقلال کمک کرد که کمترین کسی این کار را می‌کرد. من نمی توانم به اختلافات وزارت و آقای موسوی درست نیست. موسوی در آن برهه اعلام کرد هواداران کمک کنند، در این بین فقط ۱۲۷ میلیون تومان کمک شد.من ۴۵ سال است استقلالی هستم و خودم را خراب کردم، ما در استقلال آتشنشان بودیم و هر آتشی گرفت،گفتند بروید و خاموش کنید. شما بروید بررسی کنید که چرا فردی که نامش در صورتهای مالی نیست باید به خاطر ۹۰۰ میلیون تمانی که داده دو میلیارد و صد میلیون تومان بگیرد؟ این موضوعات ادامه دارد. 

عضو مستعفی هیات مدیره استقلال ادامه داد: فتحی با دیاباته قرارداد بست ولی الان آقای سعادتمند باید با دلار ۱۷ هزار تومان پول وی را بدهد. بهتر است عادلانه قضاوت کنید.اینکه هیجانی عمل کنیم درست نیست. یک روز با سند و مدرک می‌گویم این باشگاهی که این همه اشکال دارد با عابر بانک کارش راه نخواهد افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    فوتبال ما مصداق این ضرب المثل است که جیب خالی پز عالی. تازه همون مقدار پولی هم که از جیب بیت المال خرج این فوتبال میشه هیچ حساب و کتابی ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس