کد خبر 1073953
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
لوگوی استقلال

باشگاه استقلال با وجود اعلام رسمی برای انتخاب کارگزار جدید، موانعی بر سر راه خود دارد که اگر برطرف نکند، به مشکل خواهد خورد.

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال چندی پیش خبر از رونمایی از قرارداد با کارگزار جدیدش به نام شرکت فولاد متین داد و اعلام کرد که ماحصل این قرارداد 100 میلیارد تومان برای یک سال خواهد بود.

با توجه به اینکه هیئت مدیره قبلی باشگاه استقلال در زمان دوره مدیرعاملی امیرحسین فتحی با شرکت تعاونی آریا برتر قرارداد کارگزاری در همه موارد امضا کرده بود، تا زمانی که قرارداد با کارگزار قبلی فسخ نشود، قرارداد با کارگزار جدید واگذاری به غیر تلقی می‌شود. ماجرایی که در بحث بلیت‌فروشی نیز پیش آمد، به این صورت که باشگاه استقلال بلیت‌فروشی را در ابتدا به شرکتی واگذار کرده بود و پس از آن به شرکت دیگری داد که باعث احضار فتحی مدیرعامل پیشین استقلال به دادسرا شد و دردسرهایی برای او به وجود آمد. در این زمینه حتی خبر می‌رسد پای دو نفر از هیئت مدیره قبلی باشگاه که این قرارداد را امضا کرده بوده‌اند، به دادسرا باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آقای سعادتمند در باشگاه استقلال چه خبر است؟!

با توجه به توضیحاتی که داده شد، اعضای هیئت مدیره فعلی استقلال حاضر به امضای قرارداد کارگزار جدید نشده‌اند، چرا که احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال هنوز قرارداد با کارگزار قبلی را فسخ نکرده است. باشگاه استقلال با شرکت آریا برتر قرارداد کاری و قرض‌الحسنه امضا کرده بود که بر این اساس، شرکت مذکور علاوه بر قرارداد کاری پنج ساله شامل ساخت اپلیکیشین، تلویزیون، فعالیت در یوتیوب و ... مبلغ 10 میلیارد تومان نیز به باشگاه استقلال به صورت قرض‌الحسنه پول پرداخت کرد که پس از یک سال پس داده نشده است. افراد مختلفی نیز در باشگاه چک‌هایی به این شرکت دادند که برگشت خورده است.

باشگاه استقلال با کارگزار جدید نیز مشابه قرارداد با شرکت آریا برتر قرارداد کاری بسته است که همین مسئله باعث امضا نکردن اعضای هیئت مدیره برای مصوب شدن این قرارداد شده است. منزوی عضو هیئت مدیره باشگاه ابتدا قرارداد با کارگزار جدید را امضا کرد، اما سپس در نامه‌ای به مدیریت باشگاه در چند بند به قراردادهای باشگاه استقلال با دو کارگزار هشدار داد و خواهان مشخص شدن وضعیت قرارداد با آریا برتر شد.

منزوی در نامه خود به سعادتمند مدیرعامل استقلال اعلام کرد که قرارداد با کارگزار جدید حتماً باید به امضای هیئت مدیره رسیده و ثبت شده باشد و امضای او به‌عنوان ضمانت برای اجرایی شدن نیست و تنها برای زمین نماندن کارها امضا شده است. عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال همچنین در این نامه اعلام کرده است که قرارداد همزمان با دو کارگزار خلاف قانون است و باید وضعیت کارگزار قبلی مشخص شده باشد و صرف‌نظر از مشکلات امضای دو قرارداد، باید با شرکت قبلی دوستانه فسخ قرارداد صورت بگیرد.

با توجه به نامه منزوی به سعادتمند، نتیجه گرفته می‌شود که اعضای هیئت مدیره مخالف قرارداد با کارگزار جدید به شرط عدم فسخ قرارداد با کارگزار قبلی هستند. اگر چه باید در این ماجرا منزوی را نیز مقصر دانست که چرا ابتدا قرارداد را امضا کرده است، چرا که وقتی عضوی از هیئت مدیره امضا می‌کند این پیغام را می‌رساند که هیئت مدیره موافق است و مدیرعامل نیز براساس آن اقدام می‌کند.

از طرفی، ظاهراً مدیر شرکت آریا برتر در جلسه‌ای با نمایندگان سعادتمند خواستار مشخص شدن وضعیت قرارداد استقلال با این شرکت شده بود که به دلیل عدم توافق صورت گرفته، از باشگاه و مدیرعامل استقلال به دادسرا شکایت کرده است. این اتفاق در صورتی که صحت داشته باشد، می‌تواند مشکلات زیادی را برای باشگاه استقلال ایجاد کند.‌ این شکایت به منزله عدم توافق باشگاه استقلال با کارگزار قبلی برای فسخ قرارداد است.

همچنین سعادتمند گفته بود که قرارداد با کارگزار جدید به تأیید وزارت ورزش و جوانان رسیده است، اما طبق قانون، وزارت ورزش نمی‌تواند برای قرارداد استقلال و کارگزار امضا کند و امضا باید توسط مدیرعامل و یکی دو نفر از اعضای هیئت مدیره باشگاه صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس