کد خبر 1073433
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
لوگوی استقلال

هفته گذشته برگه‌ای از قرارداد باشگاه استقلال با شرکت سهامی خاص جهان‌فولاد متین منتشر شد که مطابق این اسناد، احمد سعادتمند با این شرکت، برای تولید محتوای دیجیتالی، قرارداد بسته است.

به گزارش مشرق، احمد سعادتمند هفته گذشته از توافق با یک کارگزار جدید خبر داد و روز گذشته شرکت « جهان فولاد متین» با تخصیص مبلغ 50 میلیاردریال به‌صورت پیش‌پرداخت و تضمین مبلغ 50 میلیاردریال ضمانت‌نامه حسن‌انجام تعهدات و برخورداری از ظرفیت‌های جدید درآمدزایی و ویژگی بارز حسن‌شهرت، به‌عنوان کارگزار استقلال انتخاب شد. این شرکت بعد از طی فرآیند یک‌ماهه و بررسی دقیق و تایید تمام مفاد قرارداد ازسوی وزارتخانه با رعایت تشریفات قانونی و همچنین مذاکرات به‌عمل‌آمده با شرکت‌های صلاحیت‌دار به‌عنوان مناسب‌ترین شرکت انتخاب و منجربه عقد قرارداد طرفین شد. براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام‌شده فیمابین کارگزار رسمی و باشگاه، درآمد حاصله از این همکاری حداقل هزار میلیاردریال (100 میلیارد تومان) در یک فصل خواهد بود.

 هشدار ۴گانه منزوی

هفته گذشته برگه‌ای از قرارداد باشگاه استقلال با شرکت سهامی خاص جهان‌فولاد متین منتشر شد که مطابق این اسناد، احمد سعادتمند با این شرکت، برای تولید محتوای دیجیتالی، قرارداد بسته است. ماجرا ازجایی جالب می‌شود که سعادتمند از اعضای هیات‌مدیره درخواست کرده این قرارداد را امضا کنند. کامران منزوی در واکنش به درخواست مدیرعامل استقلال، چهار نکته را طی یک نامه رسمی که رونوشت آن به خلیل‌زاده، خلیلی (ذی‌حساب باشگاه) و نیک‌بین (رئیس دفتر وزارت) ارسال شده، به سعادتمند یادآوری کرد؛ اول: این قرارداد باید به تایید هیات‌مدیره برسد، دوم: باتوجه به جاری بودن قرارداد کارگزار قبلی، نیاز است قبل از اجرایی شدن قرارداد جدید حتما به‌صورت دوستانه با کارگزار قبلی مذاکره و فسخ قرارداد صورت بگیرد، سوم: مسئولیت عملکرد شرکت و هرگونه عواقب دیگر برعهده جنابعالی است (احمد سعادتمند) و بنده هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرم و چهارم: با شرکت ایرانسل قبل از درج لوگوی شرکت سهامی خاص جهان‌فولاد متین، بر سر میزان و اندازه و جای درج لوگو توافق شود.

منزوی در این نامه تاکید کرده بود فقط با هماهنگی خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره و برای روی زمین‌نماندن امور قرارداد، این برگه را امضا می‌کند. در آن زمان تاکیدات منزوی نشان می‌داد استقلال و سعادتمند درحالی‌که این باشگاه با شرکت دیگری طرف قرارداد است، اقدام به عقد قرارداد جدید کرده‌اند که این اقدام هنوز هم می‌تواند با شکایت کارگزار قبلی مبنی‌بر الزام بر ایفای تعهدات قراردادی و خسارات ناشی از آن برای استقلال دردسر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از کارگزار جدید استقلال؛ ۱۰۰ میلیارد تومان برای یک فصل

 کارگزار قبلی شکایت می‌کند؟

مسئولان استقلال درحالی با جهان‌فولاد متین به‌عنوان کارگزار جدید قرارداد بستند که اعضای هیات‌مدیره این باشگاه تا پیش از این اعتقاد داشتند لغو قرارداد با کارگزار قبلی یعنی آریابرتر ضرر و زیان‌ مالی برای باشگاه در پی دارد و حتی به‌گفته کامران منزوی، بدون درنظرگرفتن این موضوع، از شرکت فولاد متین 4 میلیارد تومان پول دریافت شده است. تا پیش از این شنیده می‌شد با این شرایط، درصورت امضای قرارداد رسمی استقلال با فولاد متین، کارگزار قبلی یعنی همان شرکت آریابرتر پرونده قرارداد با این باشگاه را وارد مراحل حقوقی خواهد کرد و این درحالی است که برخی اخبار حکایت از آن دارد که کارگزار جدید باید تمامی پرداختی‌های کارگزار قبلی را تسویه کند، چون در غیر این‌صورت استقلال با این وضعیت و گرفتاری‌های مالی قطعا از چاله به چاه خواهد افتاد.

 بوی دردسر می‌آید!

در این بین موضع باشگاه استقلال چیست و چطور سعادتمند توانسته با وجود آنکه این باشگاه با یک کارگزار رسمی قرارداد دارد آن را نادیده گرفته و یک کارگزار دیگر را به عنوان اسپانسر استقلال معرفی کند؟ در این بین طبق شنیده‌ها، مدیران باشگاه مدعی هستند کارگزار قبلی به مفاد قانونی خود در قبال باشگاه عمل نکرده و آبی‌ها می‌توانند از لحاظ حقوقی از آنها شکایت کرده و حتی کار را به بازرسی کل کشور بکشانند. کارگزار قبلی به نوعی به رئیس هیئت مدیره استقلال یعنی اسماعیل خلیل زاده منتسب است و همین موضوع می‌تواند موانع قانونی برای ادامه همکاری طرفین ایجاد کند. در هر حال باید صبر کرد اما احتمال دارد این ماجرا به دردسر تازه برای استقلال تبدیل شود.

 تمام فعالیت‌های کارگزار جدید

این کارگزاری با نام شرکت جهان‌فولاد متین (سهامی‌خاص) در تاریخ ۲۸ شهریور۹۶ و با مدیریت پرویز کیکاوس‌نژاد و با سرمایه ۲۰۱۰۰ میلیون ریال و با فعالیت در زمینه‌های خریدوفروش کلیه آهن‌آلات رنگی و غیررنگی و تولید انواع مقاطع فولادی اعم‌از آلیاژی و ساختمانی، خریدوفروش و واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، انجام کلیه فعالیت‌های مجاز بازرگانی و خدمات بازرگانی اعم‌از صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرکات کشور و پخش و فروش محصولات، صادرات تولیدات داخلی و واردات محصولات خارجی، اعطا و اخذ نمایندگی به شرکت‌های داخلی و خارجی و ایجاد شعب و نمایندگی در سراسر کشور و شرکت در مزایدات و مناقصات دولتی و خصوصی، اخذ تسهیلات از سیستم بانکی در کشور، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و یا برگزاری آن و انجام هرگونه عملیات مجاز که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم باشد، به ثبت رسیده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس