هیات دولت نمایه

عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید: اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی، سیاست‌ورزی درستی نکردند و امروز با نارضایتی مردم مواجه هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

محمدصادق جوادی حصار درباره این سوال روزنامه شرق که «اصلاح‌طلبان چرا مناسبات خود را با دولت طوری تنظیم نکردند که چهره دولت روحانی در چهره آنها دیده نشود تا این حجم از انتقاد بر دوش آنها تحمیل نشود؟» گفت: من به آقای خاتمی به صراحت گفتم که آقای خاتمی اگر مشخص نکنید جریان اصلاحات کجای دولت ایستاده است، بعد از انتخابات همین همراهان دولت خواهند گفت که اصلاح‌طلبان دو میلیون بیشتر رای برای دولت نیاوردند. همین هم شد و مشابه این سخن را از دهان اطرافیان آقای روحانی شنیدم.

وی خاطرنشان کرد: ماجرا از اینجا آغاز شد که ما خوشبینانه با آقای روحانی مواجه شدیم. اگر آقای هاشمی به سمت اصلاح‌طلبان آمده بود، بر اساس یک درک عمیق نسبت به آینده این کار را کرده بود اما آقای روحانی برای اهداف سیاسی و مقطعی به اصلاح‌طلبان نزدیک شد اما آقای هاشمی دریافته بود که شرایط کشور بدون گفتمان اصلاح‌طلبی درست نمی‌شود. اصلاح‌طلبان باید سهم خود در دولت را مشخص می‌کردند و اگر قرار به پیروزی در انتخابات بود، دست‌کم باید آقای عارف معاون اول می‌شد و چند وزارتخانه مهم به اصلاح‌طلبان می‌رسید. آنچه نتیجه حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی شد، این بود که پیروزی به نام اصلاحات و به کام نزدیکان آقای روحانی رقم خورد.


جوادی حصار افزود: متاسفانه ما از این چوب‌ها کم نخورده‌ایم. آقای روحانی نتیجه خطای استراتژیک رهبران اصلاحات بود. من دو ساعت به آقای خاتمی گفتم که اجازه دهید پیشانی جریان اعتدالی آقای هاشمی و پیشانی جریان اصلاح‌طلبی حضرت عالی باشید و شما دو شخصیت برجسته وارد چانه‌زنی شوید تا یک ائتلاف واقعی با تمام مناسباتش شکل بگیرد تا بعدها بدانیم با چه شخصی و چه دولتی طرفیم اما نیروهای اصلاح‌طلب گفتند که این حرف‌ها بوی اختلاف می‌دهد. من گفتم که آقای خاتمی با لویی جرگه نمی‌شود کشور را اداره کرد و نمی‌شود با افراد رودربایستی داشت.

دیدم که چنان سیاست‌هایی به یأس و ناامیدی مردم رسید، تا جایی که خود آقای خاتمی هم می‌گوید که حتی اگر من هم به مردم بگویم پای صندوق بیایید، دیگر نمی‌آیند. آقای خاتمی عزیز همه ماست اما واقعا در مواجهه با آقای روحانی سیاست‌ورزی دقیقی صورت نگرفت و رهبران اصلاحات این بیت از حافظ را فراموش کرده بودند که «نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست/ کلاه‌داری و آیین سروری داند» واقعیت این است که مجموعه‌های تصمیم‌گیر در جبهه اصلاحات در سال ۹۲ کمتر به نتیجه تصمیمشان فکر می‌کردند.


سخنان جوادی حصار در حالی است که اصلاح‌طلبان بسیاری همچون اصغرزاده و عبداله ناصری بارها تصریح کرده‌اند دولت روحانی، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس