کد خبر 1065166
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
فلسطین

وزیر خارجه جمهوری ایرلند به مقامات ارشد رژیم صهیونیستی درباره تصرف غیر قانونی بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ایرلند روز پنجشنبه به رژیم صهیونیستی درباره اعمال حاکمیت بر بخش‌هایی از کرانه باختری  هشدار داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «سایمون کاونی» وزیر خارجه جمهوری ایرلند بعد از ظهر پنجشنبه گفت: «دولت جدید اسرائیل هنوز به طور رسمی عملی نشده با این حال برای من به عنوان یک دوست اسرائیل  این مهم است که در  این  مورد اقدام بسیار روشن باشد. 

بیشتر بخوانید:

کارشناسان فلسطینی: تابستان داغی در انتظار اسرائیل است

روسیه مخالفت رسمی خود با طرح نتانیاهو را اعلام کرد

وی در ادامه افزود: «الحاق یک قلمرو به زور در هر زمان و مکان که رخ دهد در همسایگی اروپا یا در سطح جهان ممنوع و خلاف قوانین بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل است. این یک اصل اساسی در روابط بین  کشورها و حاکمیت قانون در دنیای امروزی است و  نمی‌توان آن را به خواست خود کنار  گذاشت».

به نوشته تایمز اسرائیل، توافقنامه‌ای که اوایل این هفته توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی حزب آبی و سفید به امضا رسید، تصریح می‌کند که الحاق دره اردن و کلیه شهرک‌های کرانه باختری ممکن است بزودی در کابینه (کنست) به رأی گذاشته شود.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا مدعی شده، تصمیم‌گیری در مورد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی در نهایت به خود این رژیم مربوط خواهد شد هرچند گفت‌وگوهایی دوجانبه هم در این باره انجام گرفته است.

«مایک پامپئو» در نشست خبری  وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت آمریکا در جلساتی غیرعلنی اقدامات بعدی تل آویو در این راستا را با مقامات اسرائیلی بررسی خواهد کرد.

در همین ارتباط، اخیرا «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین از کشورهای عربی گله کرد و گفت،  فلسطینی‌ها در برابر دو دشمن هستند یکی رژیم اشغالگر و و دومی کرونا اما اولی از دومی هم خطرناک‌تر است.

زکی در گفت‌وگو با شبکه المیادین بیانیه محمود عباس درباره  پاسخ محکم به هر گونه الحاق خاک فلسطین به سرزمین‌های فلسطینی را بسیار روشن خواند و گفت: «ضعف کنونی ما در دو دستگی ماست و به اعتقاد من خطرهای ناشی از دولت ائتلافی نتانیاهو و گانتز واقعیت فلسطینی جدیدی را ایجاد خواهد کرد.» 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس