کد خبر 1071655
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
لندن

یکی از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس گفت که این کشور از اقدام تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری حمایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «جیمز کلوری» از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس گفت که این کشور از اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق بخش هایی از کرانه باختری حمایت نمی‌کند.

وی که در پارلمان صحبت می‌کرد افزود: «انگلیس حمایت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باخری توسط اسرائیل را رد کرده و این اقدام دستاورد راه‌حل دو دولت را پیچیده می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

واکنش تند حماس به اظهارات سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی

هشدار سازمان ملل درباره الحاق کرانه باختری توسط «اسرائیل»

«پیتر استاتو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در صورتی که رژیم صهیونیستی به الحاق غیرقانونی کرانه باختری ادامه دهد، اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا صحبت می‌کرد، افزود: «الحاق در راستای قوانین بین‌المللی نبوده و اگر این طرح پیش رود، اتحادیه اروپا بر اساس آن اقدام خواهد کرد.»

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل  نیز چندی قبل درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در فلسطین هشدار داد.

گوترش تأکید کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و الحاق برخی از مناطق در کرانه باختری، منجر به نابودی راهکار دو دولتی خواهد شد.

راهکار دو دولتی راه حلی است که مورد حمایت سازمان ملل متحد و کشورهای زیادی قرار دارد و از زمان کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۱ و پیمان‌های اسلو در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 11
    ای کاش ایران هم میرفت زیر پرچم اسرائیل بلکه مل ایران از این وضعیت در میومدن. سکه 7 میلیون تومن پراید 90 میلیون
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      1 1
      خجالت بکش
  • FR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    موضوع دو دولت با فاصله گیری از هم و وجود رژیم غاصب ودشمن صیهونیستی بیشتر در شرایط فعلی انسان را بیاد کرونا میندازد ...تصور کنید فاصله اجتماعی ابدی باشد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس