کد خبر 1071659
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
بان‌کی‌مون

دبیرکل سابق سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با انتقاد از طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، این اقدام را در تضاد با قوانین جهانی برشمرد.

به گزارش مشرق، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که الحاق بخش هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی نه تنها یک تجاوز احمقانه است بلکه تاثیر مخربی بر قوانین و معیارهای جهانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دلایل موفقیت کره جنوبی در مبارزه با کرونا به روایت "بان کی مون"

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «بان کی مون» دبیرکل سابق سازمان ملل متحد در  این بیانیه  بر ضرورت ایجاد برنامه جدید صلح خاورمیانه برای مقابله با «تهدید  الحاق به اسرائیل»  تاکید کرد.

در بخشی از این  بیانیه آمده است: «ابتکاری جدید با الهام از نشست صلح مادرید در سال ۱۹۹۱ مورد نیاز است تا هم اسرائیلیها و هم فلسطینیها و هم قدرتهای منطقه و بین‌المللی را برای گفت‌وگوهای معنادار در مسیر پیشبرد قرار دهد. ساز و کارهای چند جانبه موجود مانند مذاکرات چهار جانبه  باید احیا شود و به طور بالقوه گسترش یابد تا نقش بیشتری به قدرتهای دیگر منطقه ایفا کند.»

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل  نیز چندی قبل ب درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در فلسطین هشدار داد. گوترش تأکید کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و الحاق برخی از مناطق در کرانه باختری، منجر به نابودی راهکار دو دولتی خواهد شد.

راهکار دو دولتی راه حلی است که مورد حمایت سازمان ملل متحد و کشورهای زیادی قرار دارد و از زمان کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۱ و پیمان‌های اسلو در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس