کد خبر 1064930
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
فلسطین/اسرائیل

کارشناسان فلسطینی تصمیم رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق بخش بیش‌تری از خاک کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را در راستای اجرای طرح معامله قرن در سایه مشغولیت دنیا به کرونا خواندند.

به گزارش مشرق، کارشناسان فلسطینی معتقدند توافق تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی بر مبنای الحاق خاک فلسطین به یک «رویارویی داغ» میان دو طرف منجر خواهد شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید دوشنبه شب برای تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند که با تشکیل کابینه سه ساله نخست‌وزیری بین آن‌ها چرخشی باشد و ابتدا نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه ریاست کابینه را در دست گیرد.

بیشتر بخوانید:

جهاد اسلامی: بی‌توجهی به درمان اسرای فلسطینی جنایت جنگی است

۹۲ بار تیراندازی به سمت ماهیگیران غزه از ابتدای امسال

نتانیاهو برای جلب رضایت نیروهای راست افراطی در رژیم صهیونیستی درصدد الحاق شهرک‌ها و منطقه الاغوار است، زیرا امتیازهایی سیاسی را در پست‌های مختلف وزارتی به حزب آبی و سفید داده است و بنی گانتز رهبر حزب آبی و سفید با طرح الحاق شهرک‌ها در ازای گرفتن امتیازهای سیاسی و کرسی های وزارتی موافقت کرده است.

اما خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از کارشناسان فلسطینی تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش بیش‌تری از خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی را عملا به معنای لغو همه توافقنامه‌های به امضا رسیده میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

تابستان داغ

«عبدالمجید سویلم» تحلیلگر سیاسی فلسطین پیش بینی می‌کند که تابستان آینده تقابل شدیدی میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها رخ دهد که می‌تواند تا ماه‌ها به شکل درگیری و خروش و انتفاضه مردمی باشد، زیرا مردم فلسطینی به شدت با اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق دره اردن و شهرک‌ها به سرزمین‌های اشغالی مخالفند.

این کارشناس فلسطینی افزود: «مبارزه با اسرائیل ساده نخواهد بود، بلکه این رژیم با واکنش فلسطین و همه اشکال مقاومت غافلگیر خواهد شد».

سویلم گفت: «اجرای توافق به معنای پایان حل سیاسی مناقشه فلسطین و اسرائیل و ایجاد وضعیتی جدیدی  است که هرگز مورد قبول فلسطینی‌ها نخواهد بود».

تحلیلگر فلسطینی گفت: «اسرائیل به دنبال تسلط بر مهم‌ترین منطقه زراعی در کرانه باختری است تا با کوچاندن اجباری ساکنان آنجا آنها را تحت محاصره و گرسنه نگاه دارد».

سویلم تاکید کرد: «طرح الحاق اسرائیل هیچ بعد امنیتی ندارد و اجرای عملی طرح معامله قرن آمریکاست».

تلاش برای اجرای معامله قرن

«بلال الشوبکی» استاد علوم سیاسی دانشگاه الخلیل در جنوب کرانه باختری هم گفت:«رژیم اسرائیل با سوء استفاده از مشغولیت دنیا به بیماری کرونا به دنبال اجرای طرح منطبق با معامله قرن است، زیرا حالا بهترین فرصت برای پیشبرد آن است».

وی افزود: «توافق اسرائیل به معنای نبود افق سیاسی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ است و این به معنای ناتوانی در تضمین ثبات در جامعه فلسطینی است».

این کارشناس فلسطینی نیز رویارویی فلسطین و اسرائیل را مسئله‌ای قطعی خواند و گفت: «در این قضیه فقط مسئله زمان مطرح است و می‌تواند به شکل واکنش گروه‌های فلسطینی یا انتفاضه مردمی باشد».

این استاد علوم سیاسی با پیش‌بینی افزایش قابل توجه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و ممانعت از ساخت و ساز فلسطینی‌ها در مناطق معروق به منطقه (ج )گفت: «منطقه ج قریب به ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری را شامل می‌شود و تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است در حالی که فلسطینی‌ها آن را بخشی از کرانه باختری می‌دانند و بدون آن امکان تشکیل کشور فلسطینی وجود ندارد».

تجزیه کرانه باختری

«جهاد حرب» استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرزیت نیز گفت: «توافق گانتز و نتانیاهو به معنای تجزیه کرانه باختری و چند پاره شدن آن است به گونه‌ای که مساحت وسیعی از آن طبق طرح معامله قرن آمریکا به کنترل اسرائیل درخواهد آمد».

حرب افزود: «الحاق این زمین‌ها به معنای لغو توافقات سابق با فلسطینی‌هاست و به معنای نابودی هر مفهوم حاکمیت فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی ۱۹۶۷ است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    کارشناسان فلسطینی: تابستان داغی در انتظار اسرائیل است. سربازاش تکون بخورن نور خبر میده کجان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس