خیابان آپارتاید

رژیم صهیونیستی پروژه ساخت یک جاده در کرانه باختری را به تصویب رساند که به موجب آن شهرک صهیونیست‌نشین معاله آدمیم به خاک سرزمین اشغالی ملحق شده و کرانه باختری را به دو بخش مجزا تقسیم می‌کند.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اجرای پروژه‌ای برای احداث خیابانی در کرانه باختری که فلسطینی‌ها را از صهیونیست‌ها جدا می‌کند، موافقت کرد.

با اجرای این پروژه زمینه الحاق شهرک صهیونیست‌نشین «معاله آدومیم» به فلسطین اشغالی و اجرای طرح شهرک‌سازی «E۱» در شرق قدس شرقی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی شهر «بیت لحم» را قرنطینه کرد

بنت در توییتی گفت: «من پروژه (جاده حاکمیت) را تأیید کرده‌ام که معالیه آدومیم را به بیت المقدس متصل می‌کند. این بدان معناست که فلسطینی‌ها برای تردد بین روستای الزعیم و منطقه عناتا دیگر از هیچ شهرکی (صهیونیست‌نشین) عبور نخواهند کرد و اسرائیل را در ساخت و ساز در منطقه E-۱ کمک خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رِژیم صهیونیستی ماه گذشته طرح ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی را در راستای پروژه E-۱ تصویب کرد که بر اساس آن شهرک صهیونیست نشین معالیه آدومیم با هزاران کیلومتر از خاک فلسطین به قدس غربی متصل می‌شود.

فلسطینی‌ها هشدار دادند که اجرای این طرح موجب می‌شود قدس شرقی از طرف شرق آن از کرانه باختری جدا شود و کرانه باختری به دو بخش تقسیم می‌شود که این امر فرصت تشکیل راه حل دو کشور را هم از بین می‌برد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه توئیت خود احداث جاده مذکور را موجب بهبود قابل توجه حیات شهرک‌نشینان در منطقه دانسته و می‌گوید:« از این طریق جلوی هر گونه تعامل غیرضروری صهیونیست‌ها با اهالی فلسطینی گرفته می‌شود و مهم‌تر از هر چیز فرصت ادامه شهرک سازی‌ها فراهم می‌شود».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پایان آورده است: «ما حاکمیت را با عمل و نه حرف اجرا می‌کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد».

سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این معناست که شهرک معالیه ادومیم واقع در اراضی اشغالی کرانه باختری نخستین شهرکی خواهد بود که به رژیم صهیونیستی ملحق می‌شود.

طرح ادعایی صلح معامله قرن آمریکا هم به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد بخش‌های وسیعی از کرانه باختری رابه خاک خود ملحق کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر بارها از تصمیم خود برای پیوستن غور اردن  و شمال البحر المیت و همه شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در اراضی کرانه باختری و مساحت گسترده از اراضی اطراف آن به خاک رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

یک کمیته آمریکایی-صهیونیستی هم در چارچوب اجرای طرح معامله قرن مسئول تعیین مناطقی از کرانه باختری است که قرار است رژیم صهیونیستی به خاک خود ملحق کند.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری از جمله قدس شرقی را در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس