کد خبر 1065443
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
حشیش/اسرائیل

یک سازمان فعال در زمینه تامین حشیش برای معتادان به این ماده در اسرائیل از افزایش ۳۳۰ درصدی آن در دوره قرنطیه و نقش وزارت بهداشت این رژیم در افزایش تقاضا برای خرید این ماده مخدر پرده برداشت.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی عبری زبان (posta) در گزارشی در این رابطه خبر داد در پی افزایش قیمت حشیش دارویی توسط وزارت بهداشت اسرائیل ، معتادان به سوی خرید زیر زمینی و غیر قانونی آن گرایش پیدا کرده اند.

بر اساس اطلاعاتی که یک سازمان ارتباط اجتماعی معتادان به حشیش در اختیار این پایگاه قرار داده میانگین خرید و فروش این ماده مخدر بعد از شیوع کرونا ۳۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر فلسطینی: اسرائیل از کرونا برای یهودی‌سازی قدس بهره می‌برد

هشدار مجدد پزشکان صهیونیست درباره موج دوم کرونا

برخی از توزیع کنندگان این ماده در واکنش به این اخبار هم به کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر دادند آنها کار خلافی انجام نداده بلکه به بیمارانی که پیش از این آن را به شکل رسمی از داروخانه ها دیافت می کردند، اما اکنون به دلیل شیوع کرونا امکان دسترسی به آن را پیدا نمی کنند ، کمک کرده اند.

یک کارشناس هم در این رابطه به (posta) گفت: افزایش تقاضا برای مواد مخدر در میان اسرائیلی ها غافلگیر کننده نیست : شوکی که کرونا به جامعه وارد کرده برای بسیاری غیر قابل تحمل بود .

گفتنی است رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶ استفاده از آنچه ماریجوانا برای مصارف پزشکی توصیف کرده را در داخل فلسطین اشغالی آزاد و کاشت آن را در شرایطی آزاد اعلام کرد و با وجود آن که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی هم ماریجوانا را به عنوان یک دارو به رسمیت نمی شناسد اما با اهداف تجاری و کسب در آمد بیشتر این ماده هم اکنون در داروخانه های فلسطین اشغالی توزیع می شود.

بر اساس بند ۱۲ از قانون مواد مخدر رژیم صهیونیستی استفاده از مواد مخدر خطرناک برای اهداف پزشکی و معالجه و در صورتی که از داروساز ، پزشک یا دام پزشک تجویز شود بلا مانع است.

به اعتراف رسانه های صهیونیست گرچه تولید و توزیع این ماده در خارج از چارچوب معین شده در قانون ممنوع است، اما به طور عملی شاهد فعالیت گسترده طرف های زیر زمینی هستیم که اکثر با حمایت طرف های رسمی صهیونیستی به کار خود ادامه می دهند.

(posta) در این زمینه می نویسد : وزارت بهداشت نه تنها اقدام به افزایش قیمت ماریجوانای طبی کرد بلکه میزان توزیع و کیفیت آن را هم کاهش داد تا همه تقاضا ها به تدریج به سوی بازارهای سری و زیر زمینی سوق داده شود.

لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی در حال حاضر این ماده مخدر را به ۴۰ کشور جهان صادر می کند.

گرچه تل آویو این اقدام را تحت پوشش مسائل پزشکی انجام می دهد اما با نگاهی به لیست مقصد این ماده مخدر شاهد آن هستیم مه برخی از این کشورها استفاده از این ماده را برای همگان آزاد اعلام کرده اند.

جالب تر آن که نتانیاهو هم در در گفتگویی که ژانویه ۲۰۱۹ در جریان برنامه های انتخاباتی اش قول داد مسئله آزادی استفاده از ماریجوانا را در جامعه بررسی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 0
    این رژیم اشغالگر قدس از درون متلاشی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس