اغتشاش

با تداوم سلب آسایش عمومی که از جمعه آغاز شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسما اعلام کرد با هرگونه ادامه اغتشاش، برخورد قاطع و انقلابی خواهد کرد. این، پایانی بر ۳ روز آشوب بود.

به گزارش مشرق؛ با تصمیم دولت، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه بار دیگر سهمیه‌بندی و قیمت‌های جدید آن نیز اعلام شد. با وجود اعلام ناگهانی آغاز سهمیه‌بندی، با گذشت ۲۴ ساعت از اجرا، عرضه بنزین در جایگاههای سراسر کشور بصورت عادی ادامه دارد و با برداشتن محدودیت کارت‌ جایگاه‌داران، مشکلی از بابت توزیع بنزین برای افرادی که تا کنون موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، وجود ندارد. اما همزمان، اعتراضات محدودی هم در برخی نقاط کشور به این اقدام شکل گرفته است.

روز جمعه، تحرکات و اعتراضات محدودی در برخی شهرها گزارش شد که با حضور نیروهای انتظامی و البته عدم استقبال عموم مردم، رو به سردی گذاشت و خاتمه یافت.

گزارشی از وضعیت روز جمعه را اینجا بخوانید:

وضعیت عادی عرضه بنزین در سراسر کشور/ داغ شدن بازار شایعات و عدم استقبال مردم از معدود تحرکات اعتراضی +عکس

روز شنبه هم در چند شهر کشور اعتراض به گران‌شدن بنزین از اولین ساعات صبح آغاز شد. این تجمعات محدود البته با بارش برف و باران و ترافیک در معابر همراه شده و تاثیر بیشتری بر جریان رفت و آمد شهروندان گذاشت. گرچه، اعتراضات مردم در بسیاری از نقاط کشور آرام  و در قالب تجمعات ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفره گزارش‌ شده است، اما سوء استفاده از این اعتراضات و کشاندن آن به معابر اصلی و بزرگراهها، باعث معطلی مردم و ترافیک سنگین شد.

گزارشی از وضعیت روز شنبه را اینجا بخوانید:

اعتراضات پراکنده در چند نقطه کشور/ تخلیه مشکوک کامیون سنگ در اتوبان امام علی تهران/ بازداشت عناصر مسلح وابسته به گروهک نفاق

با مدارای نیروهای انتظامی و امنیتی در دو روز اول و سوء استفاده افراد فرصت طلب و وابسته به گروهک‌های برانداز، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی نسبت به ادامه آشوب و تعرض به جان و اموال مردم، هشدار جدی دادند. وزیر کشور، دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و ... از جمله شخصیت‌ها و نهادهایی بودند که اعلام کردند از این پس با هرگونه اخلال در نظم و آشوب برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

رهبر انقلاب نیز در درس خارج فقه با اشاره به ضرورت حفظ امنیت کشور، از مردم معترض خواستند از عناصر اخلال‌گر و به تعبیر ایشان «اشرار» فاصله بگیرند.

در سومین روز، فراخوان نیروهای ضدایرانی و آشوبگر در اکثر نقاط کشور با بی‌توجهی مردم مواجه شد. در حالی که روز قبل از آن از ساعات اولیه روز اعتراضات در برخی شهرها آغاز شده بود، اما روز یکشنبه یکی از آرام‌ترین روزهای پایتخت بود.

گزارش اتفاقات روز دوشنبه را اینجا بخوانید:

آرامش نسبی پس از یک شب پر تنش/ مردم از اشرار فاصله گرفتند/ آرامش کامل در تهران؛ فروکش‌کردن اعتراضات در شهرهای دیگر/ شهادت مظلومانه یک بسیجی +عکس

 چهارمین روز پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین و آغاز اعتراضات را باید روز پایان آشوب‌ها نامید. مجموعه «اشرار» ضدایرانی (از منافقین و سلطنت‌طلب تا گروههای تبهکار مسلح) بیش از ۳ روز نتوانستند اقدامات ایذایی و ناجوانمردانه خود را ادامه دهند. با خالی شدن خیابان از مردم در همان روز اول، گروههای خشن و اوباش مسلح به انواع سلاح‌های گرم و سرد، عصبانیت خود از عدم همراهی مردم را با حمله به اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، فروشگاهها و منازل مردم، خودروهای شخصی نشان دادند. این گروهها عملا هرآنچه در مسیرشان بود، به آتش می‌کشیدند و نابود می کردند.

با تداوم سلب آسایش عمومی که از جمعه گذشته آغاز شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای، ‌ رسما اعلام کرد با هرگونه ادامه اغتشاش، برخورد قاطع و انقلابی خواهد کرد. این، پایانی بر ۳ روز ناامنی و سلب آرامش مردم بود. شب گذشته، تقریبا مردم تمام مناطق کشور، شاهد آرامش کامل بودند.

بیانیه سپاه:

سپاه با ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آرامش و آسایش مردم برخورد قاطعانه و انقلابی خواهد کرد

در ادامه آخرین اخبار مربوط به روز چهارم آمده است:

واکنش‌های بین المللی به اتفاقات ایران

اتحادیه اروپا در واکنش مداخله‌آمیز به اغتشاشات در ایران خواستار خویشتنداری حداکثری نیروهای امنیتی در برابر اغتشاش‌گران شده است.

دولت آلمان هم روز دوشنبه در اقدامی مداخله جویانه از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و از ایران خواست به خواسته‌های قانونی معترضان احترام بگذارد.

دولت روسیه در اولین واکنش رسمی به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در ایران، بر احتمال دست داشتن نیروهای خارجی در این حوادث تأکید کرده است.

رئیس قوه قضاییه: اغتشاش مجازات سختی به دنبال خواهد داشت

حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است، تصریح کرد: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن بانک‌ها و اماکن مختلف، آسیب رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار تهران: ‌آشوبگران ‌در اغتشاشات غرب تهران بومی نبودند

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت:  در شرق و جنوب شرق استان تهران اوضاع آرام بود و تنها در شهرستان‌های غرب استان مشکلاتی به وجود آمد که البته از افراد بومی نبودند و اکنون اوضاع کاملا تحت کنترل است و به این افراد اخطارهایی داده شده تا شهر را ترک کنند.

اعتراف لیدرهای اغتشاشات به آموزش در خارج از کشور

در پی تجمعات چند روز گذشته استان البرز، به  همت سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه ۱۵۰ نفر از لیدرهای مخل امنیت در این استان شناسایی و بازداشت شدند.

براساس اعترافات دستگیرشدگان این افراد توسط افراد آموزش دیده در داخل و خارج از کشور اجیر شده و با دریافت مبالغی اقدام به آتش زدن مراکز دولتی و عمومی کرده‌اند.

نقش‌آفرینی زنان جوان در هدایت اغتشاشات

 بررسی های یک نهاد امنیتی نشان می دهد در اغتشاشات اخیر، افراد آموزش دیده در گروه‌های ۵ تا ۷ نفره سازماندهی شده اند و بر خلاف اغتشاشات سال ۹۶ که زنان هدایت این گروهها را بر عهده داشتند، این بار مردانی که اکثرا قوای جسمانی بالایی دارند در این «هسته های خشونت» نقش آفرینی می کنند.

موارد کشف شده از این افراد نشان می دهد «هسته خشونت» در لایه اول به نارنجک دست ساز، ژل های آتش زا، ابزار شکستن قفل و سلاح سرد مجهز هستند که توسط یک یا چند موتور سوارمسلح با سلاح گرم درلایه دوم پشتیبانی می شوند.

بنابر گزارش فارس، در لایه سوم زنان جوانی وظیفه تهییج مردم حاضر در میدان به ویژه جوانان را بر عهده دارند که با هدف تحریک عواطف، آنها را برای پیوستن به اقدامات خرابکارانه تشویق می کنند.

 دستگیری چند گروه وابسته به منافقین

به گفته جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست غیرعلنی مجلس اعلام کرده است که منافقین در اعتراضات اخیر دست داشته و فعال بودند. این افراد توسط سازمان‌های اطلاعاتی همچون وزارت اطلاعات و سپاه شناسایی شده‌اند که به سراغ آنها رفته و خواهند رفت.

آتش زدن قرآن توسط اغتشاشگران

تعدادی از آشوبگران شامگاه یکشنبه به مصلی شهرقدس حمله کرده و این مکان را به آتش کشیدند. در این اقدام موهن اغتشاشکران قرآن های موجود در مصلی نماز جمعه شهرقدس را به آتش کشیدند. این اتفاق در شهر کازرون نیز رخ داده است و مشخص شده است پس از برنامه حمله به حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها، به آتش کشیدن قرآن برای تحریک و جریحه‌دار کردن مردم نیز از جمله دستورکارهای اغتشاشگران در فتنه ۹۸ بوده است.

زنجان/ این بار مردم برای مقابله با اشرار به خیابان آمدند

روز گذشته، مردم زنجان علی‌رغم سرمای هوا و بارش برف، در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اغتشاشگران به صورت خودجوش راهپیمایی کردند.

شهریار، رباط کریم و ملارد/ به شهادت رساندن کارمند شهرداری

عده ای آشوبگر در ملارد اقدام به ترور یکی از کارمندان شهرداری ملارد که سعی در جلوگیری از آسیب رساندن به اموال عمومی داشت، کردند. ملارد در غرب استان تهران از جمله مراکز تجمع «اشرار» و تبهکاران طی روزهای اخیر بود که خسارات مالی بسیاری برجای گذاشتند.

ببینید:

عکس/ اغتشاشات اشرار در شهریار و استان البرز

در درگیری‌های غرب استان تهران دستکم سه بسیجی به شهادت‌ رسیده‌اند که ۲ تن از آنان در ملارد و یک بسیجی هم در منطقه بهارستان به شهادت رسید.

شب گذشته و با وعده قاطع سپاه پاسداران، ملارد نیز شب آرامی را پشت سر گذاشت.

شهریار و رباط کریم نیز که در روزهای گذشته شاهد درگیری‌های شدید و تخریب گسترده اموال عمومی بود، شب گذشته و پس از اولتیماتوم سپاه پاسداران به اشرار، شب آرامی را سپری کرد و مساله امنیتی خاصی در این مناطق رخ نداد.

طی دو روز گذشته، دست کم ۳۴ نفر از لیدرهای آشوب در رباط‌کریم نیز توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۸۰ لیدر اغتشاش در شهریار نیز بازداشت‌ شده‌اند که عمدتا غیربومی هستند.

نقشه ترافیکی شب گذشته تهران

بومهن، رودهن و پردیس/ آرامش استان تهران از غرب تا شرق

با بازداشت ۳۰ لیدر میدانی آشوب در منطقه بومهن و پردیس، آشوب‌ها در این منطقه نیز فروکش کرد و زندگی مردم شرق استان تهران نیز به روال عادی بازگشت. طی روزهای گذشته در این منطقه نیز خساراتی به اماکن عمومی،‌بانک‌ها و ساختمان‌های اداری وارد شده بود.

ماهشهر/ شهادت یک مأمور نیروی انتظامی

یک مأمور نیروی انتظامی در اغتشاشات روزهای اخیر ماهشهر به شهادت رسید. این مامور در شهرک چمران شهرستان ماهشهر به شهادت رسید. دو مامور انتظامی دیگر نیز در درگیری‌های ماهشهر مجروح شدند.

با حضور نیروهای امنیتی و بسیج، آرامش در ماهشهر نیز از شب گذشته برقرار شد.

تهران/ تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به اغتشاش

عصر روز گذشته، دانشجویان دانشگاه تهران به منظور حمایت از مردم و اعلام برائت از آشوبگران، در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تجمع کردند.

البته شب گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز با تجمع پشت درهای این دانشگاه، برای دقایقی شعارهای سیاسی تندی سر دادند که مردم توجه و همراهی با آن نداشنتند.

شیراز/ شناسایی و بازداشت دهها عامل اغتشاش

یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه از شناسایی بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر میدان دار در شرارت روزهای گذشته در شهر شیراز خبر داد و گفت در اولین گام نیمه شب یکشنبه سی نفر از این عناصر در منازل و مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند.

شیراز از جمله کانون‌های اغتشاش در دو سه روز اخیر بود که بسیاری از عناصر مسلح و آموزش دیده، ضمن مسدود کردن خیابان‌های اصلی، ‌ با مردم و نیروهای انتظامی درگیر می‌شدند.

شیراز نیز همانند سایر نقاط کشور به شرایط عادی بازگشت و از امروز مدارس این شهر دایر شده است.

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز هشدار داده بود در صورتی که با اخلالگران آسایش مردم برخورد نشود، شخصا برای برخورد به میدان خواهد آمد.

آرامش در سایر شهر و استان‌های کشور

سایر شهرهای کشور از جمله استان‌های شمالی، گلستان، گیلان و مازندران و همچنین استان‌های کردستان و کرمانشاه، از روز یکشنبه پس از دو روز ناامنی پراکنده، جریان عادی زندگی بدون مساله امنیتی را تجربه می‌کنند و شب گذشته نیز هیچ مساله خاصی از این مناطق گزارش نشده است.

مردم استان اصفهان و شهرهای اطراف آن از جمله نجف آباد نیز شب گذشته را بدون مساله جدی امنیتی، پشت سر گذاشتند.

در استان البرز و شهر کرج نیز روز گذشته، با بی‌توجهی مردم و عدم حضور آنان در خیابان‌ها، به جز به آتش کشیدن چند سطل زباله و لاستیک، اتفاق دیگری رخ نداد.

به نظر می‌رسد اینبار نیز تدارک وسیع تبلیغاتی و عملیاتی ضدانقلاب، گروههای تبهکار و «اشرار» بیش از ۳ روز و آن هم جز حمله کور و بزدلانه به مردم، اموال عمومی و ساختمان‌های مسکونی، استمرار نیافت و با هوشیاری مردم و جداکردن اعتراضات به حق از اغتشاش و خرابکاری، فرصت سوء استفاده دوباره از مطالبات مردمی را از اشرار گرفت و یک فتنه ناکام دیگر به کارنامه‌شان اضافه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 115
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    به امید روزی که دولت روحانی به خاطر تمام این اتفاقاتی که خود باعث و بانیشان بوده محاکمه شود
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      خسارت ها و دیه خون های ریخته شده را از خودشان و طایفه شان بگیرید و خودشان را هم در ملأ عام مجازات متناسب با حکم محاربه باید بشوند.
    • سیامک IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      مگر آنهایی که در فتنه 88 باعث و بانیشان بودند محاکمه شدند!؟؟! نشدند بعدها وزیر این مملکت هم شدند!
    • AU ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      واقعا مسئول کشته شده ها دولت و رییس دولت هست چون میتونست با چند برنامه تلویزیونی و اطلاع رسانی و واریز نقدی مقدمه ای آماده کند. آیا واقعا عقلشان قد نمی داد یا .... همشون هم ادعای برنامه ریزی و دکترا و ژنرال بودن آن دارند. واقعا امیدوارم آقای رییسی در دفاع از حقوق عامه این کار را انجام بدهند.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      البته من دل خوشی از روحانی ندارم ولی این اغتشاشات ربطی به بنزین نداشت. اینها اموزش دیده بودند و منتظر بهانه ای بودند. اگه بنزینم نبود یه یهانه دیگه جور میکردن
    • حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      28 72
      آخه تو که منفی دادی یا تو این مملکت زندگی نمیکنی

      پاسخ سایت:

    • با تشکر IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      57 34
      مشرق جان! به نظرم شکستن قُبح بعضی مسائل (حرمت قرآن) حتی برای تنویر و تهییج افکار عمومی جایز نیست.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      70 11
      امید و آرزو الکی فایده ندارد ، خود خدا می گوید برای انسان جز تلاشش هیچی نیست اگر ما نماینده های شجاع و خوبی به مجلس می فرستادیم و این ها ترسو و توسری خور نبودن هر مسئولی و وزیری که اشکال داشت سریع بیرونش می کردند یکی بهتر می آوردند کار به اینجا ها نمی‌رسید.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      4 1
      خیلی خوش خیال هستید
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    اینها رو آزاد میکنند چون نصف خود مسئولان ضد انقلاب اند
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      68 8
      دقیقا
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      بعضی ازاد شده‌ها فریب خوردت
  • ناجی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    خداوندبه برادران سپاه ،به نیروهای اطلاعات سپاه سلامتی بدهدکه ماهرچه امنیت داریم مدیون این عزیزان هستیم .ای جانم فدای تک تک این عزیزان.من نوکرحلقه به گوش اوناهستم
    • حسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      64 33
      برادران ناجا را جا انداختی سپاه روز اول نبود بعد از اینکه به پایگاه ها حمله شد آمد. ناجا شهید داد.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      11 21
      اونهای که منفی میدن چقدر آدم های بی انصافین.اگر سپاه و نیرو های انتظامی نبودن ایران میشد یجا مثل فردیس کرج....لامصب انگار زامبی ها حمله کردن زن و مرد پیر و جوان نمی شناختن...مغازه ها رو کلا ویران کردن
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    نصف مسئولان ضد انقلابهایی هستتد که فقط به خاطر منافع ظاهرسازی میکنند
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    مثل فتنه ۸۸ولشون میکنن برن که ده تا روح‌الله زم ازشون در بیاد
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    کسانیکه سازمان یافته با دستور دشمن فتنه بپا کردند مصادره اموال و اعدام جزایشان باشد و الباقی هم باید ۱۰۰ برابر برآورد خسارت هر فتنه گر جریمه مالی شوند بعلاوه مقداری حبس با اعمال شاقه مجازات باید بازدارنده باشد و گرنه بخاطر اقامت در اروپا هم که شده طرف در فتنه شرکت میکند و چند عکس و ۶ ماه حبس برای پناهندگیش بس است پس عملا مجازات کم نوعی پاداش به فتنه گران است
  • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    یه چندتاشون تو میادین اصلی شهرها اعدام کنید منازل این حرومی ها رو هم تخریب کنید
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      109 1
      اغازاده ها چرا اعدام نمیشن؟
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      30 5
      اره والا
    • حسن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      10 30
      آفرین از نتانیاهو یاد گرفتی؟
  • سعید زنجانی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    333 7
    مشرق جان مادرت یه حرفی میگم منتشر کن، همه افرادی که مسولیتی تو کشور دارن گفتن که اجازه هیچ گرانی رو نمیدیم، خب شما همین امروز قیمت رب و برنج و گوشت و شیرو ماست و هزارتا مایحتاج دیگه رو هم بنویس منتشر کن دو سه ماه بعدم همونارو قیمتشو منتشر کن بعد بیایم حرف بزنیم اختشاش یا اعتراض
    • حميد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      173 4
      چرا سه ماه ديگه من تا هفته قبل چسب ميخريدم 1000 تومن ديروز رفتم بخرم ميگه 1500 تومن ميگم چرا پوز خند ميزنه ميگه بنزين 3000 تومن شده
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    144 5
    دیگه استادیوم نیست که اعتراضه. زن و مرد نداره
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    والا سیرجان که اول از همه جا شروع شده بود دیشب و دیروز ارام ارام بود هیچ خبری نبود. بحمدالله این کار شکنی نیز خاتمه و ناکام ماند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    اینها برای تابستان داغ ۹۷ اموزش دیده بودند منتظر فرصت بودند. بهتر است نیروهای امنیتی مراقب باقیمانده های انها باشند
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      حرف بی ربط نگو
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    نصف مسئولان ضد انقلابهایی هستتد که فقط به خاطر منافع ظاهرسازی میکنند
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      71 27
      همین هم هست درهمین دولت فعالان فتنه ۸۸ چقدر پست ومقام گرفتند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    باید هر کدوم از لیدرهای آموزش دیده رو همون جا که به آتش کشیده دار بزنند تا درس عبرتی باید کسانی که میخوان مکان های عمومی یا خصوصی رو تخریب یا آتش بزنند باشه ، مجازات قانونی و شرعی کسی که سلب امنیت میکنه هم همینه
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      14 46
      دقیقا
    • حامد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      11 27
      يني محاكمه نشه ببينن از كي دستور گرفته
    • رضا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      24 8
      با توجه به آموزش آشوبگران در خارج از کشور و ورود آنها از 8 ماه پیش به ایران ، احتمال دارد گرانی بنزین یک برنامه از قبل طراحی شده باشد که متاسفانه مسئولین مملکت ما در این فتنه دست داشته اند . ضمن آنکه گرانی بنزین کاملاً ناگهانی انجام شد.
  • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    52 19
    در درجه اول وظیفه دولت میدونم خسارات به اموال خصوصی را در اسرع وقت جبران کنه، ولی اگر به هر دلیلی این امر میسر نشد، پیشنهاد میدم سازمانهایی مثل کمیته امداد یا هرجای مناسب دیگری فراخوان کمک مردمی بدن تا با کمک همه مشکل مردمی که از این حوادث خسارت دیدن حل بشه. واقعا از دیدن برخی صحنه ها دلم خیلی برای مصیبت دیده ها سوخت.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    91 4
    یک سوال میگن اینها آموزش دیده بودند اولا دستگاههای امنیتی چکار میکردند که زودتر آنها را شناسایی نکردند بعد هم اینها اکثرا برای زمان و مکان خاص آموزش می‌بینند آیا می‌دانستند قراره بنزین گران بشه ؟!
  • فرزند ایران IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    بابا سپاه چرا نمیاد وسط بزنه اینا رو صاف و صوف کنه ، والا اینا مردم نیستن ، آخه مردم چرا باید بانک آتیش بزنن ، حالا شاید در حد شیشه شکستن باشه ، ولی آتیش زدن اونم به مرکز تجاری و فروشگاه ها و بانکها ولله کار مردم نیست ، کشتن افسر نیرو انتظامی ولله به قرآن کار مردم نیست ، اطلاعات سپاه باید بیاد وسط دیگه وقتشه ...
    • حسن IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      15 26
      احسنت
  • حامد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    سلام. آقا عکس آتیش زدن قرآن رو نذارید تورو خدا. دل آدم آتیش میگیره. بر دشمنان اسلام لعنت.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      28 57
      ایناییکه منفی میدید فازتون چیه دقیقا
  • پويا نوري IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    افراد آموزش ديده و ليدرها را اعدام كنيد ، فقط اعدام در ملا عام
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      25 26
      بعد بهت می‌گن فقط اعدام بلدی ناراحت می‌شی! آروم باش.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    باید کسانیکه که لیدر بودن و از خارج دستور می گرفتن اعدام بشن اونایی که هم تخریب کردن باید خسارتهای سنگین پرداخت کنن بعد روند محاکمه شون شروع بشه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    بی بی سی رو سیا و منافقین کور دل وامریکای ددمنش با هجمه تبلیغاتی ماهواره وپوشش خبری و جنگ الکترونیکی مخابراتی که پل ارتباطی با سر و صدای شرارت عوامل خود در داخل ایران و تفرقه و فرصت طلب و اینتر نشنال و صدای امریکای جنایتکار با همراهی منافقین داخلی که هرکدام سر جای خود با اموزش قبلی یک جنگ روانی تمام اعیار از یک مشکل داخلی که مردم از افزایش قیمت ناراحت بودند وبطور ارام و خط خود را از اشوب طلبان تربیت شده خارج نشین جدا کردند چون اعمال انان جز شرارت و اتش زدن اموال مردم وخسارت اماکن خصوصی و دولتی وضد انقلاب با رب وایجاد ترس قصد بزرگ نمایی همانطور در شیوه های قبلی فتنه 88 و سال اخیر را داشتند که با هوشیاری و بصیرت مردم و مقام معظم رهبری وکنترل بحران تحمیلی بعضی افراد اموزش دیده نفوذی خارج نشین های اشرار و فریب خورده هیجانی که بلافاصله خط خود را از اشرار و منافقین جدا کردند که امداد الهی و خون شهدا ی مطهر و انقلاب اسلامی ایران را هنوز نشناخته اند این را مردم و مسئولان به یاری هم و اتحاد و بصیرت این بار هم این توطئه های موذیانه و احمقانه و تکراری را نقش براب کردند...
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      31 9
      من ترکی بلد نیستم! ترجمه کنید خب!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      60 12
      خفه شو
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      36 78
      آی پی های منفی دهنده را کنترل کنید. به احتمال قوی خود اغتشاشگران هستند
  • حمزه IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    افراد منافق هم از البانی زیاد فعال شدن.حداقل در حد کامنت و منفی و مثبت!!!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      از ایران و تهران خیابون مطهری دارم برای تو و هرچی اوباش از قماش شماست منفی میزنم و نفرین و لعنتتون میکنم. وابسته نیستم پادو جایی نیستم آزاد إزاد یه ایرانی ام که با همه وجود از شما متنفرم
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      34 55
      دل به دل راه داره. ما هم از ایرانیها منافق آشوبگری مثل تو متنفریم. رجوی هم یک ایرانی آزاد آزاد بود مثل تو.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      9 46
      منافق
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      46 16
      دل ما هیچ راهی به دل شما نداره آقای محترم شما خودتو جزو آدم حساب نکن خیلی دوره از شما انسانیت
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      33 8
      من کامنت منفی می زارم از داخل ایران چون خیلی فکرهای احمقانه دارن همین شما ها باعث بدبختی شدین چون اعتقادی به آزادی بیان ندارین روزی خواهد رسید همه اونهایی که به اعدام جوانان مردم فکر می کنند پاسخ بدهند
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      اعدام برای مفسدان فی الارض است و اینکه آزادی بیان نیست درحالی که تو هستی و راحت کامنت میزاری؟
  • محسن .ف IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    87 7
    اتفاقا یک خانومی در خرم آباد مردم رو به اعتراض بدون شکستن و اختشاش دعوت میکرد
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      20 47
      این زنها با این حرفها مردم را جمع کنند. خوب که شلوغ شد عوامل آتش زدن و غارت ناگهان وارد می شوند. این زنها فقط بازار فتنه را گرم می کنند.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    106 7
    اگر ادعای مسلمانی داریم و مدعی جمهوری اسلامی هستیم. از اونجایی که مقصر اصلیِ بخش اعظم مشکلات بوجود آمدۀ اخیر، دولت بوده!، لذا باید خسارات وارده به مردم عادی و ضعیف، توسط نظام و دولت پرداخت بشه. و البته اگر «تدبیر»ی وجود داشته باشه، میشه این «تهدید» رو به «فرصت» تبدیل کرد که اینـو بعید میدونم...!!!
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 0
      که مردم هم رای روح الله زمی و کنسرتی داده بودن
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    باید مواظب شعبان بی مخ ها بود . اوباش رو باید زودتر دستگیر کنن و اعدام کنن .
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      20 1
      بی‌مخ خخخخخ
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      24 4
      بی مخ خودتی
  • عدل IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    من کارگرم و الآن چند روزِ که از کار و زندگی افتادم،امیدوارم عوامل اصلی اغتشاشات که اراذل اوباش بودند مجازات سختی بشوند.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      36 6
      شما برو کارتو بکن ما که تبریزیم چیز زیادی ندیدیم فقط درحد چند تا فشفشه و سوزوندن تایر لاستیک و ...
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    26 89
    درست است اعتراض حق مردمه ولی کسی که قران رو اتیش زده جز مردم شریف و نجیب مسلمان ایران نیست یک منافق و فاسده که اعدام براش کمترین مجازاته
  • NL ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    10 58
    بایدبه مردم درمورداین فتنه ها وعواقب انتخابهایشان بصیرت داد
  • ن IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    35 2
    ای بابا از یه دولت بی تدبیر وضعیت اینچنینی واقعا انتظار میرفت..به هیچ چیز اینها امیدوار نباشید..امیدمان به خداوند ارحم الرحمین است که در این آشفته بازاربه همه ما رحم کند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    73 1
    مشرق اینترنت کی وصل میشه
  • DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    86 7
    10:32 جناب شما دیگه خیلی احمق تشریف داری اتفاقا تمام اعتراضات وخراب کاریها به خاطر گرونی بنزین داره انجام میشه دلیلشم عصبانی بودن مردمه
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      14 75
      مگر حیوان هستید ؟ به زن باردار هم رحم نمیکنید ؟!
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      7 52
      با تشکر از اغتشاشگران که الان بدون وی پی ان دارند راحت خودشان را لو می دهند. ادامه دهید و مثبت و منفی و کامنت بگذارید. باید تقاص این همه جنایت و وحشگیری را با جان خودتان پرداخت کنید.
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      6 3
      13:33 شرف داری ؟؟؟؟ انسانی؟؟؟؟؟؟ انقدر وحشی و جو گیر شدی ؟؟؟؟ آبروی دین و انقلاب رو امثال شماها بردین از رهبر جلوتر میخوای بری؟؟؟؟؟؟
  • عادل IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    81 7
    پایان؟ پس چرا مدارس تعطیله؟ چرا نت قطعه؟ اینم جاپ نمیشه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    41 0
    عامل اصلی قاچاق سوخت گرونی دلاره اونی که تا الان داشت با مسافرکشی با ماشین شخصی خرج خانوادش رو درمیاورد چی کار بکنه؟؟؟؟
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    22 1
    این تاوان اجرا نشدن برحام های 2و3....توسط نفوذی بود
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    44 4
    وای بر روحانی ننگ بر روحانی
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    31 1
    دیگه به خاطر سردی هوا مدارس رو تعطیل نمیکنن؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    7 24
    واقعا چرا..ارازل و اوباش را آزاد میگذارید تا هرچه میتوانند بکشند و بدزدند و ببرند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    34 0
    ای کاش این حجم ملت بجای درگیری و خشونت با اتحاد و دعوت نمودن ملت سوخت گیری را تحریم مینمودند!
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      11 0
      اره بجای اینکار همون شب گرونی اونقدر باک ماشنارو پر کردن که خیابونا بوی بنزین میداد
  • reza IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    40 2
    به نطر من مسبب اصلی این آشوب خود دولت است .
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    27 5
    چرا اماکن شمال شهر تهران رو تخریب نمیکنن؟
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      35 0
      شمال شهر به چی اعتراض کنه .
  • ممد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    32 0
    اره شما راست میگید!
  • فرهاد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    61 1
    چرا به مردمی که ازبیکفایتی وبی خردی دولتیها جانشان به لب رسیده،واعتراض دارند هیچ راهی ندارند
  • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    5 52
    آقا معلومه که اغتشاشگران بومی نبودن
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      61 1
      مثلا کجایی بودن؟ اهل نپال یا جزایر سلیمان؟
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    63 1
    خدا باعث و بانی همه مشکلات را نابود کند
  • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    11 54
    عزیزان. وقتی پیش بینی انجام شده و دو دوره مشاهده شده حتما کسی و کسانی و گروه ها و حامیان انها که مخالف نظام و حکومت و ادامه روش جمهوری اسلامی هستند منتظر بهانه ای برای شروع در سال ۹۸ بودند، اگر سهمیه بندی بنزین بهانه نبود، روی ۲۲ بهمن و یا انتخابات مجلس در اسفندماه زوم میکردن
  • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    32 3
    دانشگاه می‌دونی چیه؟ اونجا می‌خوابه بدون اینترنت تو ظاهراً مال قرون قبلی اینترنت الان با برق فرق نداره
  • hhhh IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    8 78
    آشوبگران باید به اشد مجازات برسند .
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
      10 2
      نه تورو خدا!
  • احمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    58 27
    باسلام بنظرمن کمیسیون امنیت ملی کوتاهی کرده ومی بایست براساس تجربیات گذشته در کشور خودمان وکشور همسایه 24 ساعت قبل از سهمیه بندی اینترنت را قطع می کردد نه بعد از اینهمه خسارت اقایان باید جوابگو باشند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    53 1
    قران: " ا لیس صبح بقریب" آیا صبح نزدیک نیست؟
  • DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 47
    ارتش 40 میلیونی مردمی باید راه بیفته و اوباشی که اسلحه گرم حمل میکنند دستگیر وبرای محاکمه به قوه قضائیه داده بشن. سردسته فتنه گرها رو اعدام کنید.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    63 4
    چقدر پستین شما؟ تا کی قراره خون مردمو بکنین تو شیشه؟ خجالت نمیشکین که حتی تو کامنتا هم صدای مردمو خفه می کنید؟ تف و لعنت به شما که قدرت ثروت از اخلاقی بالاتره براتون. تف به شرف نداشتتون تف.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    23 25
    مشکل از بی شوهری هست، اگر چند همسری بود، این مشکلات وجود نداشت.
  • DE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 16
    چشم هر فتنه ای رو مردم ایران کور میکنن. هر سرباز امریکایی تو منطقه کشته بشه واقعا رواست. حق شونه. هرچی میکشیم از شرارت امریکاست. واقعا شیطانه و باید نابود بشه.
  • معترض IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    10 0
    خاک بر سر تدبیر و امید
  • ناشناس SE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    4 14
    خدایا تو شاهد باشد که تا اخرین قطره خونمان از انقلاب مقدس اسلامی ایران ایستاده ایم، و از بدصفتان، منافقان، و هر ضد انقلاب نخواهیم گذشت.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    14 0
    ماشین پژو تیو فایو چند؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      0 0
      اس ال ایکس یا پارس تیو فایو؟
  • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    0 2
    ۱۲:۱۰ دست من باشه اونارو هم سقط میکنم
  • محسن IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    9 2
    به نظر من آقای روحانی به خاطر تحمیل این همه هزینه ی امنیتی و اقتصادی بر نظام،پیروی از سیاستهای لیبرالیسم اقتصادی ،نابودی طبقه ی مستضعف و فقیر جامعه باید محاکمه شود و پاسخگو باشد
  • حامد IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 17
    الهی که من فدای کف پای این مردم عزیز برم که در سختی ها هم پشت نظام هستند و به اغتشاش گران و اشرار اجازه جولان نمیدن. ان شاء الله وضعیت معیشتی درست بشه چون لیاقت این مردم فهمیده این وضعیت کنونی نیست.
  • تقی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    14 4
    روز از نو روزی از نو به نظر شما پروژه بعدی حضرت آیت الله دکتر حسن روحانی حفظ الله تعالی چی هست؟
  • مرتضی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    20 1
    خداوند بر همه امور آگاه است و بر جای حق نشسته..
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    16 1
    حالا که خدا را شکر اغتشاش تمام شده، اینترنت چرا وصل نمیشه؟!
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    14 5
    كارشناساني كه به اتكا و پشتوانه نظرشان براي افزايش ونحوه و چگونگي افزايش قيمت بنزين . هزاران ميليارد تومان خسارت به كشور وارد شد چه كساني هستند؟اينان بايد به مردم معرفي و پاسخ گو باشند.اين احتمال وجود دارد كه افرادي نفوذي در پوشش كارشناس اغراض خيانت كارانه خود را اين گونه عملي كرده باشند.
  • رحمت عیدی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 3
    اگر دست به برادرم بزنید اعلام جنگ میکنم
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    1 7
    یه مشت رجاله و لکاته ی حرومزاده ببین مملکت رو به چه آشوبی کشوندند
  • برادر شهید IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    5 3
    این کار ها درست نیست.فقط فقط فقط به خودمون و زیر ساخت هامون آسیب میزنیم.هر دولت میتونست طی این چند سال با پلکانی گران کردن بنزین از این خرابی ها جلوگیری کنه.ولی معمولا دولت هایی ک روی کار میان دو سال اخر ریاستشون دست به تصمیم هایی میزنن ک انگاری بعدش خودشون نمیخوان تو این مملکت زندگی کنن.اگه از همون اول دولت روحانی به حرف ها رهبر گوش میکردن ک کلا برجام نمیرفتن الان این مشکلات رو نداشتیم..حالام دیر نشده ما حاضریم جونمون رو برای رهبر هم بدیم مثه برادر و عموی شهیدم.بخدا قسم من فوق لیسانس مکانیک دارم دارم در شهرستان‌.ولی بیکارم. همسرم هم فرزند شهید هستن. نه خونه داریم نه ماشین.الانم توی خونه پدرم زندگی میکنیم.این همه نگین خانواده شهدا رفاه دارن.
  • میلاد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    15 1
    لطفا نظرمو ثبت کنید. مردم عزیز تورو خدا از تعصبات ابکی دست بردارید و واقع بین باشید و با عقل و منطق برخورد کنید نمیدونم چرا همیشه سعی دارید واقعیت رو جور دیگه ای برای خودتون تعریف میکنید.انگار که شست و شوی مغزی شده باشید و مسخ شده. به امید روزی ک همه تفکر کنیم بدون تعصب
  • 7 IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    مرگ بر شیطان بزرگ
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام اميدوارم به حق خون شهدا خداوند مزدوران داخلي را كه به بهانه حمايت از مردم به نظام ومردم خيانت مي كنند رسوا نمايد واز ميدان داري قوه قضاييه ذر برخورد با مفسدان دولتي تشكر مينمايم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس