روزنامه اعتماد

تبدیل موضوع «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» به دغدغه اصلی دولت، صرفا پاک کردن صورت مسئله است. بجای پیداکردن مکان برای فریادزدن، وعده های انتخاباتی را عملیاتی کنید.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛   با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

**شیرزاد:رعایت حقوق شهروندی و احترام به آشوبگران فراموش نشود

«احمد شیرزاد» از نمایندگان مجلس ششم در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: « یکی از تفاوت‌های میان کشورهای پیشرفته و توسعه نیافته در مدیریت آشوب‌های اجتماعی است...چون پلیس مهم‌ترین نیرویی است که در صحنه حضور دارد و با صف اعتراض کنندگان مواجه است از این جهت گفته می‌شود که آنها باید به طور اولی در برخوردها سعه‌صدر داشته باشند. هر چند که در سطح رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز قطعا باید مسئولان بالای کشور و کسانی که تریبون در اختیار دارند با سعه‌صدر برخورد کنند و سعی داشته باشند که نفت بر آتش نریزند. حتی اگر واقعا کسانی که اعتراض می‌کنند خواسته ناحقی داشته و کسانی در بین آنها از بیرون نفوذ کرده باشند مسئولان کشور باید با رعایت احترام و حقوق شهروندی صحبت کنند و کاری نکنند که منجر به نیروگیری برای آشوب‌ها شود».

در روزهای گذشته و همزمان با آشوبگری اوباش اجاره ای در برخی شهرهای کشور، جمعی از فعالین اصلاح طلب از جمله «سعید حجاریان» ، «مصطفی تاجزاده» ، «عبدالله رمضان زاده» ، «شهیندخت مولاوردی» و... در اقدامی تأمل برانگیز بیانیه ای در دفاع از اوباش صادر کردند.

این افراد در بیانیه مذکور، مقابله با اغتشاشگران را حمله به مردم بی‌دفاع خوانده و نیروهای جان بر کف ناجا و بسیج را که در این چند روز در حفظ امنیت برای مردم، چند شهید داده است، جنایتکار معرفی کرده و بی‌شرمانه خواستار مجازات آنها شده اند.

حالا شیرزاد در این یادداشت مدعی شده است که باید همانند کشورهای پیشرفته، آشوب های اجتماعی را مدیریت کرده و نیروهای انتظامی و مسئولان باید با احترام و حفظ حقوق شهروندی با اوباش اجاره ای برخورد کنند.

همان اوباشی که در روزهای اخیر جوانان غیور حافظ امنیت ایران اسلامی را مظلومانه به شهادت رسانده و آمبولانس و ماشین آتش نشانی و بانک و پمپ بنزین و مغازه ها و خودروی مردم را به آتش کشیده و اموال عمومی و خصوصی را به غارت برده اند.

شیرزاد در این یادداشت از مدیریت آشوب در کشورهای پیشرفته نام برده. این در حالی است که جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه اکنون یکساله شده و یکی از نکات مهم درباره این اعتراضات، برخورد بسیار خشن پلیس فرانسه با معترضین است. رفتار بسیار خشن پلیس فرانسه تاکنون باعث کشته شدن و کورشدن و قطع عضو بسیاری از افراد شده است.

**بجای پیداکردن مکان برای فریادزدن، وعده های انتخاباتی را عملیاتی کنید

روزنامه اعتماد- متعلق به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس(الیاس حضرتی) - در مطلبی با عنوان «مکان اعتراض، امکان انتقاد» نوشت: «اگرچه اعتراض‌های آبان‌ماه ۹۸ که آغاز شد بار دیگر از رسانه‌ها گرفته تا سیاست‌ورزان، دولتی‌ها و احزاب همان حرف‌های دی‌ماه ۹۶ را تکرار کردند، آنچه در این میان بیشتر تکرار شد و البته اقدام عملیاتی نیز در مورد آن صورت گرفت، موضوع "تعیین مکان‌هایی برای اعتراض" بود.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «پس از ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ بود که فارغ از چرایی شکل‌گیری و سپس همه‌گیر شدن آن، بسیاری از ناظران گفتند و نوشتند حالا که کانال‌های انتقال اعتراض‌های مردمی به گزاره‌های مختلف ازجمله رسانه‌ها و احزاب آن‌چنان کارآمد نیست، دست‌کم مکان‌هایی تعیین شود که در این مکان‌ها امکان اعتراض قانونی ضمن برقراری نظم و امنیت فراهم ‌آید».

برخی مقامات دولت اصرار دارند تا صورت مسئله را پاک کنند. این روزها رسانه های دولتی و اصلاح طلب بارها مسئله «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» را مطرح کرده اند. این در حالی است که مشکل مردم، فریادزدن نیست، بلکه دغدغه عموم مردم، عمل به وعده ها و پاسخگویی مقامات به مطالبات است.

مشکل کارگری که چندین ماه با مسئله حقوق معوقه مواجه است، با فریاد زدن حل نمی شود. مشکل مستاجری که با اجاره بهای سنگین دست به گریبان است، با فریادزدن رفع نمی شود.

براساس نظرسنجی های متعدد، مطالبه اصلی مردم، مسائل معیشتی و اقتصادی است. اشتغال، مسکن، خودرو، حمایت از واحدهای تولیدی و...دولتمردان می بایست بجای صرف زمان و هزینه برای «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» زمان و هزینه مذکور را صرف رسیدگی به مطالبات اصلی مردم کنند.

تبدیل موضوع «تعیین مکان برای تجمعات اعتراضی» به دغدغه اصلی دولت، صرفا پاک کردن صورت مسئله است. بجای پیداکردن مکان برای فریادزدن، وعده های انتخاباتی را عملیاتی کنید.

** اصلاح طلبان، تشییع پیکر شهدای امنیت را ندیدند

دیروز پیکر پاک شهید «مرتضی ابراهیمی» و شهید «مصطفی رضایی» با حضور باشکوه و عظیم مردم در شهریار و ملارد تشییع شد.

این دو شهید بزرگوار روز یکشنبه ۲۶ آبان در درگیری با آشوبگران توسط ‌اشرار و مخلان امنیت کشور به شهادت رسیدند.

نحوه شهادت شهید رضایی همانند ترورهای دهه ۶۰ به دست منافقین بود. به‌طوری که در کمین و ایجاد حلقه محاصره، به وسیله سلاح سرد به شهادت رسید.

نکته قابل توجه اینجاست که تشییع باشکوه شهدای حافظ امنیت در روزنامه های اصلاح طلب سانسور شد.

هرگاه اغتشاش در کشور رخ می دهد، طیف اصلاح طلب به دفاع از اوباش و آشوبگران پرداخته و اقدامات ایثارگرانه جوانان غیور کشورمان در حفظ امنیت را سانسور می‌کند.

این در حالی است که رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، و دیگر رسانه های وابسته به آمریکا، انگلیس و آل سعود در آن سوی مرزها نیز همین رویکرد را دنبال می کنند.

گویا همصدایی با دشمنان مردم ایران، به یک کارویژه در رسانه های اصلاح طلب تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 28
  • علی GB ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    63 7
    دقیقا" همان احترامی که اشوبگران به اموال عمومی ملت گذاشتن برای آنها قائل شویم.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      23 2
      هرگاه اغتشاش در کشور رخ می دهد، طیف اصلاح طلب به دفاع از اوباش و آشوبگران پرداخته و اقدامات ایثارگرانه جوانان غیور کشورمان در حفظ امنیت را سانسور می‌کند.
    • فش نیوز IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      3 9
      بخسب بابا
  • نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    19 29
    بگیرید همه شان را اعدام کنید . اگر باز هم صدایشان درآمد برق را نیز به رویشان قطع کنید .
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      15 3
      به قول یکی: چخه سگ سعودی...
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    29 4
    آشوب طلبان اشتباه تایپ کردید. افساد طلبان قدیمی شد.
  • سید IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    43 7
    بهترین لقب برای حامیان اوباش، « اصلاح طلبان تهوع آور» است
    • مردم IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      19 42
      شما با این نوشتار خودت تهوع آور هستی شما نمی توانید اکثریت ملت را که تمایل به اصلاحات در این مملکت دارند اینجوری خطاب کنی تا امثال آدمهای تندرو بی منطق و دیکتاتوری مثل شما در این مملکت هست اوضاع بهتر نخواهد شد
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      26 1
      در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی دیکتاتور تر داعشی صفت تر و وطن فروش تر از اصلاح طلبان ندیدیم هیچ وقت هم طرفداراشان نبودیم
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      15 0
      هر قدر می خواهند فساد و نکبت و آشوب و غارت ببار می آورند و بعد می گویند ما خواستار اصلاح هستیم. دقیقا همانطور که خدا در قرآن سوره بقره آیات 11 و 12 در مورد منافقین می گوید. هر گاه به آنها گفته شود در زمین فساد نکنبد گویند که ما اصلاح طلبیم. آکاه باشید که آنان خود مفسدانند اما خود هم نمی دانند.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    35 2
    مرگ بر منافق نفوذی دولتی
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    41 2
    شیرزاد با آشوبگران با احترام درمنزلت پذیرایی کن.!!!واحترام به آنان را فراموش نکن.!!!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    14 2
    شیرزاد که نیستی ببند
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    36 1
    احترام به آشوبگران؟! اوکی! تشکر هم می کنیم و موقع رفتن هم در چمدانشان پسته کرمان، کاک کرمانشاه، سوهان قم، گلاب کاشان و زعفران مشهد و انار ساوه، توت فرنگی کردستان وگز اصفهان هم میذاریم از زیر قرآن هم ردشان می کنیم. سفر بی خطر آشوبگر
    • IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      3 3
      شاید بشه همه مردم رو برای مدتی خام کرد ، شاید... بشه عده ای معدود رو برای همیشه خواب کرد، ولی.... تاریخ گواهی میده که همه رو برای همیشه نمیشه گول زد.
  • علوی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    40 6
    باید دهن این نماینده رو سرب داغ ریخت
    • ۴۸۶۵ IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      27 3
      این خانم آمریکا درس خوانده را رصدکنید
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    23 4
    خدایا جواب افساد طلبان وآشوبگران را بده.
  • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    34 4
    این 77 نفر از اعضای منافقین هستن که پنهان شده بودن و خودشان را لو دادن باید محاکمه بشن
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    11 0
    اصلاح طلبان تدبیر و امیدی چالش بزرگ امروز کشور در حوزه اقتصادی بویژه رفاه مردمند.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      6 0
      خودشان مسبب اصلی آشوبهاهستند واقتصاد مملکت را به هم ریخته اندوملت را تحت فشار قرار داده اند و خودشان وبچه هاشان در قصرهایشان به ریش مردم می خندند، سرآخر هم با پررویی از اغتشاشگران حمایت می کنند!!! کی نوبت اینها میشه برن بالای دار الیس الصبح بقریب
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 0
    در شرح وظایف پلیس، سعه صدر نیست. پلیس وظیفه اش دستگیری اشرار و افراد خشن در جامعه است. برای اینکه مردم در شرایط عادی هم امنیت داشته باشن، باید قانون سفت و سخت و بدون رحم اجرا بشه. مخصوصا برای مسوولین.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 0
    به زودی عین همینایی که به قول شما اعتراض کردن میریم سمت اصلاح طلبا و خونه ها و ماشیناشون، ببینم اون موقع هم از ما دفاع می کنن.. یه چندتاشون رو هم عین همین معترضا دوره می کنیم و یه سلامی عرض می کنیم تا بیشتر هم ازمون دفاع کنن..!! این روز دیر نیست، شماها عین بختک افتادین به جون انقلاب و نذاشتین نفس بکشه، منتظر بمونین.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    9 23
    مشرق انشاالله به دل زمین بخوری
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      20 5
      درود برمشرق .بهترین سایت عالم.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      9 1
      زنده باد مشرق سوزاننده جگر منافقان
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      8 0
      خدا بخاد، شما و امثال شما، به زمین سرد فرو خواهی رفت...
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      16 0
      انشاالله دشمنان مشرق به دل زمین بخورند.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    24 2
    ایشون برن فرانسه، مهد دموکراسی آشوب کنن تا معنای احترام نیروهای امنیتی رو بفهمن!
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
      2 2
      وقتی زیادی صدا و سیما میبینی اینطوری میشی
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    5 0
    البته یک موصوع را هم باید توجه داشت: در اینجور مواقع نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و انتظامی نباید با تعلل و بی برنامگی زمان را از دست بدهند بلکه باید ابتدا با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات در اختیار، ضمن رصد دقیق و برآورد صحیح اوضاع به گونه ای وارد عمل شوند که آشوبگران و اغتشاشگران فرصت اقدامات تخریبی و ضدامنیتی نداشته باشند.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 1
    احمق بودن شاخ و دم نداره، بی شعور میگه احترام به آشوبگر و شوشری فراموش نشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    5 0
    دیگه اینا چشم و گوش بسته‌ی غرب هستند که هر چی بشه، طرف توی غرب عذر میخام، ... ازش سر بزنه، براشون بوی ادکلن و عنبر میده! تمام تعریف یک منافق یعنی همین....
  • قاسم جعفری ثالث IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    6 0
    مرگ بر منافقین اصلاح طلب که درد سر بر این مملکت اسلامی شده اند قوه قضاییه بایستی امضا کنندگان بیانیه اصلاح طلبان دا بصورت علنی محاکمه کنند و به سزای اعمالشان برسانند
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    7 0
    شرم و حیا هم خوب چیزیه شماها دیگه کی هستین
  • رضا IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    6 5
    پرت و پلا چرا ميگيد ؟! چرا عادت كرديد همه چى رو برعكس ببينيد ؟! آشوب گر كجاست ؟! صد و پنجاه شهر آشوب گر بودند؟!
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    6 0
    این که صدای معترض و منتقد را باید شنید حرف درستیه ولی فرق است بین اعتراض مدنی با شرارت و ایجاد نا امنی به نظرمن خیلی از مردم از فشارهای اقتصادی و گرانی و تورم اعتراض دارند وسوال دارند که چطور ممکنه ۳۰۰ درصد افزایش کلای مهمی مثله سوخت به اذعان مدیران دولیتی فقط۴ درصد تورم ایجاد کند؟؟!!!!!! ولی متاسفانه مدیران این گرایش فکری از نظر عملکرد کاملا فشل و ناتوان هستن و جز اشرافی گری و حرفهای پوپولیستی به اصطلاح روشنفکری و وعده های سرخرمن هیچ دستاوردی برای مردم ندارند نمونه اش احمد نژاد با تمام ایراداتش باز یه مسکن مهر دست مردم داد اما این دولت ناکارامد چی ؟ یا قالیباف با تمام انتقاداتی که بهش وارده حداقل روزهای برفی یه مدیرتی داشت ولی حناچی و تیمش کلا هیچ کاری نکردن حتی توانایی مدیریت یه بارش قابل پیشبینی رو هم ندارند تجربه عملکرد اصلاح طلبان نشان میده کلا به درد لای جرز دیوار هم نمی خورن
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    1 2
    18:53 شعرنگولطفا
  • حسن IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    5 0
    شما به جای پیدا کردن مکانی برای اعتراض ( که موضوع مهمیه) بهتره کاری نکنید که مردم معترض شوند یه جوری دست پیش گرفتن که پس نیفتن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 0
    ما که حتی یک صفحه اقتصاد،سیاست و...نخواندیم،میدانیم تئوریهای(تولید-دشمن سازی حتی دشمن فرضی وانواع امتیازدادن به خودیها برای استمرار بیشترحکومت،انواع جنگ کشورگشایی،تحریم...)مال بیشتراز۱۰۰سال پیشه وحالا( این تئوریها همان چیزیست که به اصطلاح دشمنانتان میخواهند)بطورکلی تا به تئوریهای اسلام که درزمان خودش غیر قابل فهم بودندوحالا دنیای پیشرفته وغرب بهش رسیده وعمل میکنه،اقدام نشود،بطور کامل که تااینجا نابود شدیم،محو خواهیم شد،برای همین نسل جدیدحتی۱۳ساله ها بطور ذاتی اینقدر با تنفروانتقام بااین حکومت میخواهند مبارزه کنند-تئوریهای اصل اسلام مثل:کاروتلاش بدون (شعار،امتیازوسهمخواهی،حرافی،خودخواندگی،انحصار،فحاشی،تخریب وترور ...)-شفافیت،صداقت-امتیاز،قضا،غذا،رفاه،انواع امکانات وعدالت برای همه با هرعقیده ومذهب‌‌‌...-عدم هرگونه تبعیض-اخلاق-معنویات،عقیده وتفکر به هرشیوه شخصی وگروهی-استفاده ازظریفت،استعدادوتوانایی هرفردوگروه بااستعدادیابی وارزیابی درمحل وجایگاه مناسبش-درستکاری،امانت،تعهد،تجربه،تخصص،دوست زایی ودشمن زدایی،مشورت وشراکت آحادمردم وگروه ها-مردم سالاری،حکمیت وانتخابات پاک-بطورکلی حق الله،حق الناس وحق النفس...)که خودبخود میشود:مبارزه با ظلم،بی عدالتی زوروتزویر وتبعیض و استمرار، توسعه،گسترش،پیشرفت وابرقدرت شدن.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 0
    مشرق تو هم حامی سایپا باش چوب خدا صدا نداره سایپا داره بی پروا ماشین دسته دو به جای نو غالب می کنه تو هم منتشر نکن تو هم منتظر چوب خدا باش آه مظلوم زود می گیره
  • رضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 10
    کلا هر کس خلاف اصولگرایان تندرو باشد آشوب طلب است
  • حسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 3
    یکی از لوازم توسعه یافتگی در کشور فراهم آوردن اعتراض از مسیر قانونی هست. در حالیکه در کلام بسیاری از مقامهای کشور در مورد همین اعتراض ها (و اعتراض های قبلی) گفته میشد که مردم باید از مسیرهای قانونی اعتراض خود را بیان کنند ولی هیچگاه مسیر قانونی توضیح داده نمی شد. هر کشوری هر چقدر هم توسعه یافته باشد خالی از اعتراض نخواهد بود و همیشه هستند مردمی که با سیاستهای موجود مخالف باشند و اتفاقا در بیشتر مواقع همین اعتراض ها به وضع موجود هست که باعث پیشرفت می شود. بنابراین صرفنظر از اینکه دولت کار خود را درست انجام دهد یا نه؛ و یا به وعده های خود بصورت کامل عمل کند یا نه، لازم است که مسیر اعتراض از راه قانونی فراهم باشد. در این صورت هست که اعتراض ها و انتقادها در مسیر خود پیش خواهد رفت و مسیر فعالیت آشوبگران نیز بسته خواهد شد و نیروهای امنیتی نیز بهتر و بدون برخورد خشن خواهند توانست اعتراضات را مدیریت کنند و از صدمه به اموال عمومی جلوگیری کنند. خرابی های اخیر هم ناشی از واهمه از اعتراضات قانونی هست که تابحال هرگاه قدمی برای میسر شدن آن برداشته شده است با مخالفت نهادهای امنیتی و وزارت کشور است که سبب شده اعتراضات به سمت اغتشاش پیش رود و باعث سرخوردگی مردمی شود که میخواهند اعتراض خود را نشان دهند ولی با اغتشاش و خراب کردن اموال عمومی و خصوصی مخالفند. مشرق عزیز شما هم بهتره بجای اینکه جلو این مسیر را بگیری و با ربط دادن مسائل بی ربط جلو یک کار خوب دولت را بگیری، همکاری کن و بذار حداقل یک تصمیم درست از این دولت عملی شود.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    2 0
    به قول عزیزی به قول یکی: چخه سگ سعودی.انگلیسی آمریکایی اسرائیلی می شود بگویی چند گرفتی که ار این افراد حمایت می کنی و سنگشان را به دل می زنی چقدر دلار
  • DE ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    0 0
    شیرزاد:احترام به آشوبگران فراموش نشود/از جلو نظام٬ خبر دار! دسته آماده؟ دسته به پیش. یک دو سه چار یک دو سه چار.....
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    0 0
    بد کاری کرد که گفت که از افزایش در جمعه بی اطلاع بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس