اغتشاش

۷۷ چهره اصلاح‌طلب با امضای بیانیه‌ای درباره آشوب‌های اشرار در روزهای اخیر، ضمن حمله به حافظان نظم و امنیت کشور، خواستار برخورد با نیروهای انتظامی و امنیتی شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - سال ۹۸ سال عجیبی است و بنا بر برخی قراین و اماره‌ها قرار است، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران باشد. فارغ از همه پیش‌بینی‌ها در برخی محافل امنیتی که هر ۱۰ سال، با طراحی‌های «کانون‌های شرارت» فرامرزی (به تعبیر رهبر انقلاب)، نظام و کشور با یک فتنه رو به رو خواهد شد و بعد از ۷۸ و ۸۸، اکنون نوبت ۹۸ است؛ جدای از پیش‌بینی حکیمانه رهبری در سال گذشته که دشمن فتنه را در سال ۹۷ نشان می دهد، اما سال ۹۸ را نشانه رفته است؛  فارغ از همه ابعاد فتنه چند روزه اخیر بر سر ماجرای سهمیه‌بندی بنزین (که باید همه ابعاد آن مورد بررسی‌های دقیق و تفصیلی قرار گیرد)، سال ۹۸ ظاهرا قرار است نقطه عطفی برای فروافتادن نقاب از چهره‌ی «نفاق» داخلی و «شبکه نفوذ» ریشه‌دار و قدیمی در پیکره کشور و ساختار سیاسی نیز باشد. احتمالا هر چه به سمت پایان این سال برویم، نقاب‌های بیشتری از چهره‌ها فروخواهد افتاد و باطن پلید بسیاری از چهره‌ها و جریان‌ها، بیش از پیش رخ خواهد نمود.

مشرق از مقطع اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ (که اکنون تا حدی معلوم گشته که صرفا یک «تست» برای فتنه بزرگ‌تر بود)، در گزارش‌های متعدد تلاش کرد، نقشه‌ی روابط و مکانیسم عمل کانون‌های توطئه‌گر فرامرزی، شبکه نفوذ داخلی و برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی آشکار و فعال در حوزه سیاسی را ترسیم کند. در چندین گزارش، تلاش کردیم با وضع اصطلاح «محفل امنیتی اصلاحات» و ترسیم ریشه‌ها، عقبه، اهداف و نقشه‌های سیاسی و عملیاتی آن، یکی از کانون‌های داخلی توطئه‌های ضدامنیتی را توصیف کنیم.

محفل امنیتی اصلاحات، مجموعه‌ای از بازیگران قدیمی سیاست و وابستگان متاخر آنان است که چند ویژگی دارند: ۱-عمدتا سوابق حساسی در گذشته و به ویژه در دهه اول انقلاب به طور خاص در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی داشتند و بعضا هنوز هم از ارتباطات خاص برخوردارند. ۲-نقش آنان در هر دو فتنه‌ی مهم قبلی، یعنی سال ۷۸ و سال ۸۸ آشکار است.  ۳-سابقا در دو تشکّل رادیکال منسوب به اصلاح طلبان، سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت متمرکز بودند. ۴- اکنون به صورت عیان یا پنهان در حزب «اتحاد ملت» گرد آمده‌اند. ۵- اعضای شاخص آن مدت‌هاست که از «انقلاب» ابراز ندامت و از «حکومت دینی» عدول کرده‌اند. ۶- با وجود داشتن محکومیت امنیتی، پیوندهای عمیق با بخش‌هایی از ساختار سیاسی دارند و حتی نقش خط‌دهی و طراحی برای آن بخش‌ها را به عهده گرفته‌اند.

گزارش‌های پیشین مشرق درباره «محفل امنیتی اصلاحات» :

ریشه‌شناسی «محفل امنیتی» اصلاحات / چرا رادیکال‌های اصلاحات به سیم آخر زده‌اند؟

برنامه‌های محفل امنیتی اصلاح طلبان / چرا اصلاح‌طلبان از بی‌عملی و ناکارآمدی مجلس و دولت راضی هستند؟

البته به هیچ قصد فروکاست کل شبکه نفوذ و طراحان امنیتی را به همین محفل نداریم و در مجموع کلان-پروژه‌ی اصلی که همان «نرمالیزاسیون» است فراتر از دسته‌بندی‌های قطعی و مشخص جناحی و خطی می رود، لیکن نوع عملکرد این محفل در دست‌کم سه دهه‌ی گذشته، نشان از نقش محوری آنان دارد. به طور خاص، از مقطع آشوب‌های دی‌ماه ۹۶ به این سو، اعضای شاخص این محفل، بلافاصله دست به کار شدند و در مجموعه‌ای پیوسته از میزگردها، مصاحبه‌ها، نشست‌ها و مقالات و یادداشت‌ها، با برجسته کردن آن اغتشاشات، اول فهرستی از مطالبات را در راستای «تسلیم و استحاله» پیش روی نظام قرار دادند و در ادامه، نظام را تهدید می کردند که در صورت تن ندادن به این مطالبات(که اسم کلی آن‌ها همان برجام ۲ و ۳ و...) بود، آشوب‌ها در مقیاسی وسیع‌تر و گسترده‌تر بازخواهد گشت.

آرمین، حجاریان
حجاریان، خسرو تهرانی، علی یونسی
حجاریان، رمضانزاده، عباس عبدی

اما در جریان قضایای روزهای اخیر، و درست در زمانی که میدان‌داری هسته‌های چندلایه، آموزش‌دیده و حرفه‌ای آشوب، تخریب، تاراج و آدم‌کشی در حال اوج گرفتن در شهرهای استان تهران، حاشیه پایتخت، کرج و شماری از شهرهای دیگر بود، متنی با عنوان «بیانیه جمعی از فعالان سیاسی در دفاع از حق اعتراض و محکومیت خشونت» در روز یکشنبه(۲۶ آبان) منتشر شد که شاکله‌ی امضاءکنندگان آن را اعضای همان محفل فوق‌الذکر و سمپات‌های جوان‌تر آنان تشکیل می داد. ظاهرا اعضای محفل فوق‌الذکر که به زعم خود اوضاع امنیتی کشور و نظام را خیلی «بحرانی» تصور می کردند، در اقدامی قابل تامل، نقاب از چهره برداشتند و در حمایت از آشوب‌گران مسلح و خشن و ویرانگر و نکوهش نیروهای جان برکف حافظ امنیت که در دو سه روز اول نجیبانه مدارا کردند و هزینه دادند، بیانیه صادر نمودند.

بخش‌های اصلی این «بیانیه» را مرور می کنیم تا روشن شودم وقتی از آشکار شدن «نفاق» داخلی می‌گوییم، دقیقا از چه حرف می زنیم:

" پاسخ خشونت‌بار به تجمعات مردمی در اعتراض به گرانی بنزین طی دو روز گذشته در چندین شهرستان متاسفانه تاکنون فاجعه به همراه داشته و به قرار اطلاع منجر به جرح و حتی قتل نفس شده است. شلیک بی‌محابای تفنگی که از محل بیت‌المال برای دفاع از مردم فراهم شده به‌سوی شهروندان عادی و غیرمسلح که برای ابراز اعتراض و یا خشم خود به خیابان آمده‌اند، مطلقا و فارغ از موضوع اعتراض غیرقابل توجیه و جنایتی است که قانون و دستگاه قضاء نباید حتی لحظه‌ای در تعقیب بانیان، آمران و عاملان آن تعلل کند. دردآور است که با گذشت دهه‌ها از استقرار عدالت‌خانه و قانونی که حق و تکلیف مردم و حکومت در کشور ما را معین می‌کند همچنان حق طبیعی و خداداد هموطنان ما برای اعتراض به تصمیم‌های حکومتی چنین پایمال شود و تصمیمی اقتصادی که بایستی با هدف بهبود وضع مردم اتخاذ شود، منجر به چنین صدمات غیرقابل جبرانی می‌شود. "

حالا که به مرور تصاویر و گزارش‌ها از حجم سنگین ویرانگری، خشونت و وحشی‌گری اشرار سازمان‌یافته منتشر می شود، حالا که برخی رسانه‌ها از بسیجیانی می نویسند که مظلومانه توسط اشرار داعشی دوره شدند و با انواع سلاح سرد و گرم سلاخی شدند، حالا که از افسران ایثاگر و خدوم ناجا می گویند که در یکی از شهرهای حاشیه تهران در محاصره ده‌ها شرور اجیر شده لت و پار شدند، از مغازه‌ها و خانه‌های شخصی مردم در مجاورت بانک‌ها که در آتش بمب‌های دستی سوختند و خاکستر شدند، از وحشت کودکان مدارس ابتدایی و مهدکودک‌هایی که در محاصره آتش و ویرانی آشوب‌گران قرار گرفتند، از بیماران بدحالی که از آمبولانس‌ها پیاده شدند تا آمبولانس‌ها سوزانده شود و از ده‌ها خدمه مظلوم اورژانس که توسط اوباش مضروب و مجروح شدند و...باید ذاتی خبیث داشت که خواهان «مجازات» حافظان جان‌برکف و پاکباخته‌ی امنیت شد.

حافظان مظلوم و جان برکف امنیت

در بخش دیگر این بیانیه آمده است:

" وقایع تلخ رخ داده پس از اعلام افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین نشان داد چگونه تاخیر و بی‌برنامگی در رسیدگی مدبرانه و به‌موقع به معضلات اساسی که سالیان متمادی مورد اشاره کارشناسان و دلسوزان کشور بوده و به‌جای آن اشتغال ارکان حاکمیت به دعواهای فرسایشی در داخل و خارج، فاجعه می‌آفریند. رویدادهای اخیر بار دیگر ثابت کرد تصمیم‌گیری در پستوهای حکومتی، بی‌توجهی به حاکمیت قانون و ارکان قانون اساسی و از همه مهم‌تر انکار حق آگاهی و مشارکت مردم و نمایندگان واقعی آنها در اداره عمومی کشور تا چه حد خطرناک است و پیش از هر دشمنی کیان ایران عزیز و سرنوشت ایرانیان را تهدید می‌کند.

اکنون و در شرایطی که مردم شریف ایران در نتیجه پی‌گیری سیاست‌های سرنوشت‌سازی که نقش چندانی در شکل‌گیری آن نداشته‌اند تحت فشارهای شدید اقتصادی و معیشتی حاصل از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی قرار دارند و معضلاتی همچون فساد، بیکاری، فقر، نابرابری و ناکارآمدی بی‌علاج مانده و روز به روز بر ابعاد آنها افزوده می‌شود، باز گذاردن مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز و به رسمیت شناختن حقوق ملت مصرح در قانون اساسی کم‌ترین توقعی است که می‌توان از حاکمان داشت. در وضعیتی که حکومت بایستی در کنار مردمان خویش و به‌ویژه مستضعفان قرار گیرد و دست یاری به سوی آنها دراز کند ایستادن در برابر مردم عاصی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. "

در زمینه این «سفسطه» و این «موج‌سواری» باید گفت که انگار نه انگار که اموال و دارایی‌های مردم و جان و جوانی حافظان امنیت در کف خیابان و در مواجهه با اوباش سازمان‌یافته و وابستگان به سازمان نفاق، پهلوی‌چی‌های خبیث و دولت‌های متخاصم، قربانی تبعات عملکرد ضعیف دولتی شد که همین امضاء کنندگان در سال‌های ۹۲ و ۹۶ تمام قد برای انتخاب و ابقایش بسیج شدند و خود را «فدایی» آن خواندند.

حال کسانی مدعی «بهبود وضع مردم» هستند که خروجی اندیشه و عمل آنان، روی کار آمدن چهره‌هایی چون «عباس آخوندی» شد که نه تنها طرح‌هایی عام‌المنفعه چون «مسکن مهر» را مزخرف خواند و جلوی تکمیل و توسعه آن را گرفت، که حتی در دوران وزارت خود، آجری روی آجر نگذاشت و تازه راسا و شخصا جلوی تصمیمات مجلس برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ایستاد.

انگار نه انگار که فشارهای اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های منفعلانه، ضدتولید، واردات‌محور و ضدعدالتِ نولیبرالیستی بود که اعضای همین محفل در نشریات محفلی خود از قبیل «شهروند» و «مهرنامه» و روزنامه «شرق» و... سنگ آن را به سینه می‌زدند و تبلیغ می کردند و دولت کنونی، عصاره همان تفکرات است. رها کردن بازار، حذف یا بی‌اثرسازی مکانیسم‌های کنترل قیمت با اتهامات و انگ‌های مسخره‌ای چون «سوسیالیستی» بودن، بی‌حس‌کردن ساختارهای نظارتی و بی تفاوتی نسبت به شکل‌گیری شبکه‌های فساد در دستگاه‌های اجرایی، نداشتن ابتکار عمل در حوزه اقتصاد و فقدان طرح‌های کلان برای راه‌اندازی موتور اقتصاد، نگاه واردات‌محور، بی‌اعتماد به توان بومی و ملی و نامهربان با تولید، کم‌توجهی به «عدالت توزیعی» و...همه و همه محصول شیفتگی کورکورانه‌ی به سیاست‌های نولیبرالیستی ترجمه‌ای و تجویزی بود که پشتوانه‌ی حمایتی جریان اصلاحات و همین محفل خاص را به صورت تمام‌قد پشت خود داشت.

برخی گزارش‌های پیشین مشرق در همین زمینه:

سکوت اصلاحات در برابر اقدامات ضدفساد رئیسی/ چه کسانی از فاش شدن ماهیت «دولت پنهان» می‌ترسند؟

راز بیش‌فعالی «جانباز اصلاحات» / چرا اصلاح‌طلبان به نیروهای امدادی هم رحم نمی‌کنند؟

برنامه‌های اصلاحات برای امتیازگیری از نظام زیر فشار تحریم‌های آمریکا

رپرتاژ ایرانی برای نیروهای تروریستِ آمریکا/ کارگزاران و اصلاح‌طلبان چگونه با ترامپ هم‌ «صدا» شدند؟

همزمانی حمله روحانی به شورای نگهبان و نمایش ربیعی در ورزشگاه / آیا روحانی بازیچه «محفل امنیتی» اصلاحات شده است؟ +تصاویر

انگار نه انگار که همین‌ها بودند که سال‌ها هر نوع اقدام جهت «محرومیت‌زدایی»، «عدالت اقتصادی» و کمک به محرومان را با انگ و اتهام «پوپولیستی بودن»، «صدقه دادن» به مردم، «تدلیس سیستماتیک» و ترهات «آدام اسمیتی» زیباکلام‌وار تخطئه می‌کردند. انگار نه انگار که بیژن زنگنه، مدیر مطلوب و تراز این افراد که «ژنرال» کابینه‌اش می خواندند، با مخالفت بی‌منطق خود با طرح سهمیه‌بندی که به خوبی در سال ۸۹ اعمال شده بود و حذف آن، با تحمیل ده‌ها میلیارد هزینه به کشور، امروز با اجرای پر حرف و حدیث همان طرح قدیمی (بدون نکات مثبت اجرای طرح در سال ۸۹)، بسیاری از مسایل این‌روزها را رقم زد. باز هم برای چندمین بار تکرار می کنیم که بیژن زنگنه و عباس آخوندی (که از قضاء رفاقت دیرپایی هم دارند)، در سال ۸۸ به نمایندگی از سردمدار فتنه ۸۸، میرحسین موسوی، خواستار ابطال انتخابات و زیر پا گذاشتن آرای مردم بودند و حالا محصول عملکرد اینان، امروز به پای نظام نوشته می‌شود و حامیان آن‌ها باز مدعی «وضعیت اقتصادی مردم» باشند و خواستار مجازات قانونی با مهارکنندگان «منافقان مسلح فتنه‌گر» کف خیابان شوند.

زنگنه و آخوندی، نمایندگان موسوی در سال ۸۸ در جلسه نمایندگان نامزدها با رهبر انقلاب

حامیان داخلی جریان «نفاق»، که سال‌هاست از پشتوانه‌ی آشوب خیابانی، با محوریت عناصر ایران‌ستیز و مزدور بیگانه، به عنوان «برگ چانه زنی» و «تهدید نظام» استفاده می کنند، این‌بار دیگر همه‌ی ملاحظات و پرده‌پوشی‌های منافقانه را کنار نهادند و بار دیگر، بدون این که کوچک‌ترین اشاره‌ای به نقش اشرار مسلح و سازمان‌یافته در فتنه‌گری کنند، خواستار مجازات حافظان نظم و امنیت کشور شدند تا پیوندهای مشکوک خود را (که عقبه‌ای بیش از سه دهه و دست‌کم از زمان پرونده انفجار نخست‌وزیری دارد) از همیشه آشکارتر کنند. به این بخش از این «بیانیه» ضدامنیتی توجه کنید:

" ما امضاء‌کنندگان این بیانیه، در این شرایط خطیر، فارغ از تفاوت دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی‌مان؛ از مسئولان امر و تصمیم‌گیران موکداً می‌خواهیم با احترام به حقوق مردم به‌ویژه حق اعتراض مسالمت‌آمیز و آزادی بیان، از اعمال خشونت در هر سطحی پرهیز کنند و فوراً نسبت به تعقیب کیفری آمران و عاملان تیراندازی به‌سوی مردم اقدام کرده و نتیجه را به عرض ملت برسانند. "

و البته، دم خروس معلوم می شود و اهداف و مطامع این محفل، در جایی بیرون می زند که می گوید:

" ما به سهم خود، متصدیان حکومت را دعوت می‌کنیم تا در همه امور مملکت و خصوصاً بسته اقتصادی اخیر به قانون بازگردند و با اعاده حیثیت از قانون اساسی، تصمیم‌های حکومتی را از طریق مجاری قانونی رسمی اتخاذ کنند و زمینه جلب نظر و مشارکت مردم را از طریق برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه با حضور تمامی گرایش‌ها فراهم کنند، به خواست مردم احترام گذاشته و نیز با عادی‌سازی روابط خارجی بساط تحریم‌ها را جمع کنند. "

امثال تاجزاده، حجاریان، آرمین و جلایی‌پور که از دی‌ماه ۹۶، با گروکشی آن آشوب‌ها، از هر فرصتی برای تهدید نظام استفاده کرده‌اند، در این بیانیه، ضمن باج‌خواهی از نظام و تکرار خواسته‌ی «حذف نظارت استصوابی» با هدف تداوم قدرت و نفوذ این جریان و متحدان آن در ساختار سیاسی، حرف نهایی خود را در یک جمله می زند: « و نیز با عادی‌سازی روابط خارجی بساط تحریم‌ها را جمع کنند.»

این خلاصه و عصاره‌ی همه این سناریو است که آشوب اشرار مسلح و سازمان‌یافته را هم باید ذیل آن تعریف کرد: تسلیم و کرنش در برابر خواست‌های نامشروع و زورگویانه نظام سلطه.

و همین یک جمله، هم پیوندهای حقیقی و هم اهداف و مطامع اصلی این محفل و متحدان آن را به خوبی نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 395
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    صبر کردند اغتشاشات تمام شود و حالا طوری رفتار می کنند که انگار حافظه مردم از حافظه کرم خاکی کمتر است و این آشوبگران زامبی صفت تعدادی انسان بیگناه بودند که داشتند صرفا مسالمت آمیز اعتراض می کردند و پلیس آنها را به رگبار بسته است!
    • فقط اعدام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      آدمی که ناموس داره هیچوقت بانک مردمو آتش نمیزنه و آدمی که غیرت داره هیچوقت مقابل نیرو های حافظ امنیت کشور قمه کشی نمیکنه .
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      این آشوبگران زامبی صفت عوامل امریکا و چند کشور دیگر هستند که هدفی جز توجیه اقدامات رژیم و ضربه زدن به کشور و بدنام کردن مخالفان نظام ندارند. تا کی میخواین خودتونو بزنین به اون راه؟
    • امید IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      امان از اسهال طلبان ناقص العقل مریض و بی کس.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      همین اسامی که امضا کردن رو به آتش بکشید باقی رو آزاد کنید. بهتون قول میدم 60 درصد مشکلات مملکت حل خواهد شد!
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      هر کس قمه به دست گیرد و آتش بزند و غارت کنند اغتشاشگر است و هر کس هم از او حمایت کند و او را معترض بنامد هم اغتشاشگر است.
    • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      47 4
      11:20 فهمیدی چی گفتی؟
    • عبدالله مومن IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      48 32
      جمع اشرار جمع است فقط حضور حضرت عزرائیل علیه السلام را کم دارد هههههههههههه
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      70 27
      متاسفانه مردم آلزایمر شدید گرفتن اینا هم توب می دونن.دوباره هم رای میدن.لعنت به هرکی به روحانی رای داده.اون دنیا یقه اش رو می گیرم
    • امید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      35 8
      سلیمی گفت: آقای رحیم‌پور از رئیس جمهور که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، سؤال کرده است که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، رئیس جمهور کمی در این باره توضیح دهد.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      42 9
      مدعی العموم باید بیاد از اینها بابت تهمت هاشون سند بخواد. اگه نداشتن به جرم معاونت در بغی و فساد فی الارض اعدام کنه. اگر داشتند هم به دلیل عدم اطلاع رسانی به قوه قضائیه و تشویش اذهان عمومی و باج خواهی از فساد رخ داده که معاونت در منافع فساد می شود مجازات نماید. دوران حرف مفت گذشته برادر من سند بیار یا برو زندان.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      37 5
      نیز با عادی‌سازی روابط خارجی! بساط تحریم‌ها را جمع کنند!....... از طرف (مجمع الخائفین والخائنین)
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    اینم لیست . خداوکیلی کمتر از اعدام نامردیه در حق مردم ایران . کل این لیست عوضی رو اعدام کنید .
    • شبراه IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      74 15
      جریان نفاق به اغتشاش گرا مردم عادی میگن و به مردم عادی و عدالت طلب ..اغتشاش گر میگن):!!!!!!! ذات خودشونو خوب نشون میدن باعث بانی همه این بدبختیا از گور همین لیست بلند میشه
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    88 32
    چه عتیقه های ! مشرق اینها رو از کجا جمع آوری کردی ؟
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    96 93
    باز شدن اینترنت همان و آغاز مجدد اغتشاشات همان
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      55 23
      و بسته شدن دهان تو همان
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    جالب تر از همه کد67 شهین دخت مولاوردی است!! احمق تو که خودت مشاور روحانی هستی !؟
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      4 3
      کلی خندیدم دمت گرم بادقت
  • حسن IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    84 22
    بعضا می خواهند از آب گل آلود برای جذب آرائ مردم ماهی بگیرند وگرنه مسبب تمام مشکلات اندیشه های غربگرایانه برخی از این آقایان است و باید مواظب نفوذ غرب در میان آنها بود.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    این اراذل همونهایی هستند که خود متهم به لطمه زدن به کشور در زمان تصدیگریشان بودند محاکمه ی آنان را خواستاریم
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    آنکس که باید مجازات شود افساد طلبان اند.ساکت شوید تا مجازات نشوید.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    بعد از خوندن این بیانیه، هر کس اعتقاد داره اصلاح طلبا درد معیشت مردم دارن باید خودشو به نزدیک ترین روانپزشک معرفی کنه.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    93 20
    لیست اسامی موجوده بنابراین حجت بر نهادهای امنیتی تمامه و شورای نگهبان تمام و کمال باید مراقب انتخابات های آینده باشه
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    73 10
    این گزارش رو بذارید تیتر یک
  • نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    95 43
    این اغتشاشگران بیناموس را به ضرب 600 ضربه شلاق در ملاعام اعدام و تمام اموالشان را نیز مصادره کنید .
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    72 16
    زدی به خال مشرق.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      8 6
      چه فایده؟ً
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    81 19
    منافق یعنی همین آشغالهای دو روی... هرچی از بدی این دوروها بگی کم گفتی...
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    بحمدالله انقلاب به جایی رسیده که در شهر ما جانبازان و بسیجیان و سپاهیان هم باعث و بانی آن را لعنت میکنند. بیشمار باد
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      48 24
      لعنت خدا بر خودت و همه رای دهندگان به حسن روحانی
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      24 2
      شهر من سانفرانسیسکو....ولی وجدانا خیلی باید انرژی صرف میکردیم که به این لیست برسیم..
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      31 5
      تو شهر من هم همه اونایی که اومدن به روحانی رای دادن دارن ابراز پشیمونی میکنن.
  • بیژن IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    این جماعت گله وار زیر هربیانه ای که به ضرر ملت وبه نفع اربابان خارجیشان باشه امضا می کنند. لعنت الله علیهم اجمعین. جماعت سراسر نادانی ونفرت ، کوته فکران ابن الوقت، مترصدان فرصت وسوء استفاده کنندگان از موقعیت ها، مجموعه ای از وابستگان بی قید وشرط به بیگانه.
  • رضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    81 15
    ان شاءالله روزی برسد ریشه این اصلاح طلبان (مینویسم اصلاح طلبان، بخوانید افساد طلبان) بخشکد. التماس تفکر از سوی مردم عزیز
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    66 8
    نکته قابل توجه در اسمها حضور زهره آقاجری بود که نشون میده این وحشی های بی انون که عرضه کمتری کاری در عرصه های مختلف اداری را ندارند در سطوح مختلف خودشون اقدام به بازپروری از فامیهای خودشون می کنند بنابراین به نظرم خانوادگی محاکمه بشوند بهتره
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    84 20
    این 80 نفر بمیرن به نظرم مشکلات امنیتی خیلی کمتر بشه .
  • صادق IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    71 13
    دشمن اصلی ملت ایران، نفوذی اصلی شیطان بزرگ در ایران و بزرگترین قشر ترویج دهنده فساد= اصلاح طلبان
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    67 14
    حالا این 77 نفر بعلاوه چند تا نخاله دیگه که تقریبا 150 نفر هم نمیشن ، نباشن اشکالی داره ؟؟؟ مملکت از دست یه عده خائن وطن فروش نجات پیدا میکنه .
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    74 14
    این پدرسوخته های اصلاح طلب خائن رو باید دمار از روزگارشان درآورد. ناامنی رو در خانه های مجللتون می آوریم. بی شرفهای فتنه گر.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    83 21
    تقصیر نظامه که اجازه داد لیبرال های جاسوس تا بالاترین مقام های کشور نفوذ کنند ، به قران مجید قسم ، لیبرال ها وطن ندارند ، ریشه ندارند ، هدف نهایی اینها جنگ داخلی و تجزیه ایرانه ....این مصلحت اندیشی های احمقانه از اول انقلاب مدام به کشور صدمه زده و میزنه و سرهمون هم کسی کاری با این جماعت فراماسون و بی وطن نداره....
  • محمدرضا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    70 13
    یک مشت خائن که نه به انقلاب معتقد هستند و نه علاقه مند به کشور، فقط بیانیه میدهند تا احساس کنند هویت دارند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    37 6
    خون شهدا بر گردن کسانیه که با این اراذل و اوباش حیوان مماشات میکنند این لکه های ننگ را بریزید تو دریا اینها نه وطن دارند نه ناموس نه شرف
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    67 9
    الان بسیجی مظلوم باید شهید بشه بعد دولت روحانی و افساد طلبها که عامل اصلی این اوضاع هستند ژست مدافع مردم رو بگیرند ؟؟؟؟ خون بسیجی بی ارزشه ؟؟؟؟ خون اینها از خون بسیجی با ارزشتره ؟؟؟؟؟ چرا این بیشرفها رو نمیکشید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    55 10
    گور پدر اصلاح طلبا...
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    40 13
    مردم ایران ، هر جا دستتون به این عوامل اصلی آشوب رسید همونجا بکشیدشون .
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    40 5
    لعنت خداوند بر منافقین و خائنین وخناسان و مزدوران و مزدوران و مزدوران و مزدوران و مزدوران و مزدوران و دروغگویان و دروغگویان و دروغگویان و دروغگویان و دیوثان سیاسی وطن
  • طاهری IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    37 6
    مماشات با اینها تاکنون فحائع زیادی به بار اورده قوه قضائیه باید با ریشه ها برخورد کند
  • ایرانی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    43 7
    خدا لعنت کند کسانی را که بر آتش فتنه می دمند، از نان ملت می خورند بر علیه ملت توطئه می کنند.
  • یک اصلاح طلب IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    11 34
    مشرق همه شما را خواهیم کشت به نحوه فجیع و بد
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      30 6
      شما نبودید که شعار زنده باد مخالف من می دادید. پس مشخصه از نظر گفتمانی هم ورشکست شده اید.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      11 6
      زرشک
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      7 4
      ای آدم بد خیلی بدی. دیگه دوستت ندارم
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      14 3
      با منافقین نسبتتون چیه وحشی پر مدعا
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    34 4
    یکبار برای همیشه این کوتوله های وقیح و پر ادعا و منافق اصلاح طلب باید از صحنه سیاسی این کشور حذف شوند؛ مانند منافقین دهه 60. تا کی باید مردم تاوان مماشات با این هرزه های سیاسی را پرداخت کنند؟!!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    19 4
    خب یعنی کلا از اشرار قدردانی کنید بهشون مدال شجاعت بدید اونوقت شماییکه با تکرار کنندتون دولتی راس کار آوردید که کشور رو به اینجا بکشونه مدال نمیخواهید؟؟
  • محسن IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    33 5
    لعنت الله علی القوم الفاسدین و الناکثین والمارقین و القاسطین و الکافرین و القائدین امیدوارم که نظام با این نمایندگان اسرائیل در ایران بیش از این مماشات ننموده و بدون هیچ ملاحظه ای این خائنین به خون شهدا و انقلاب را به سزای اعمال شان برسانند.
  • محمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    34 7
    این بیانیه با بیانیه های کاخ سفید و دولت آمریکا هیچ فرقی نداره. تمامی امضا کنندگان این بیانیه به جرم خیانت به کشور باید بازداشت و محاکمه بشن
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    43 6
    این ۷۷ نفر آیا نماینده ی ما مردم ایران هستن؟ این زباله ها با چه حقی از طرف ما صحبت می کنن؟!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    31 3
    یه چیز اینجا مبهمه! نقش وزیر نفت که با اینا حشر و نشر داره.برداشتن کارت سوخت رو اینا انجام دادند.تا اقتصاد مریض تر بشه.مصاحبه های آقای زنگنه درباره حمله به آرامکو هم عجیب بود و اعلام دوستیش با سعودیها! اعلام آنچنانی کشف بزرگترین میدان نفتی اونهم درست قبل از بازگشت کارت سوخت که برای مردم زمینه ذهنی ایجاد میکنه.واقعا حلقه رابط با سعودیها و حوادث عراق و لبنان و حالا هم این اشرار چی میتونه باشه
    • بنده خدا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      2 0
      زنگنه تا ۱۴۰۸ وزیره. مطمئن باشین. میدونم سودی نداره اما تو رو خدا ما کارکنان وزارت نفت رو از دست زنگنه نجات بدید. بیچارمون کرده.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    23 6
    صدا و سیما باید حالا که دم خروس بیرون زده چه در ماجرای برجام و چه سایر توافقات برنامه‌های کارشناسی در نقد غلط‌های مستمر این ساختار فکر مریض برگزار کند تا مبادا برعلیه خون یک میلیون شهید و جانباز وطن در روزگاری که ایران تنها ۳۳ میلون نفر جمعیت داشت خیانت خانمان برانداز صورت بگیرد. از حذف کارت سوخت گرفته تا بازی با دلار و طلا و معاهدات و انتخابات و اعلام جنگ حسن روحانی درصورت دست زدن به برادرش.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    20 6
    بیشترشون یهودی و بهایی‌اند.
  • سید مجتبی بهشهری IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    33 5
    متنش دقیقا شبیه متن اعلامیه های منافقین در اوایل دهه شصت هست. چه شباهت جالبی
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    25 5
    لعنت خدا بر همشون. شاغل بودن این مفسدین در هر منصبی خیانت به ملت هست و بی تفاوتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی جای تامل بسیـــار داره!!!!!!!!!!!!!!
  • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    18 4
    اینایی‌رو که شما اشاره کردید، دستگاههای نظارتی هم میدونن؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    21 5
    کل این لیست را بفرستید تبعید تا باقی عمروشون باعث شر برای ملت و مملکت نشوند
  • ناشناس SE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    29 5
    لعنت خدا بر منافقان شرور، سلطنت طلبان بی غیرت، اوباش پلید. سایه رهبر عزیز مستدام و برقرار باد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    16 2
    مگر افکار دولتی ها با این افراد تفاوتی دارد ،،، به نظر میرسد این افراد در دوران اصلاحات به نوائی رسیدند ،، الان کار و کاسبی شان رونق ان موقع را ند ارد ،،چون اینها به جز ارامش و پول و سرمایه مفت از راه رسیده فکری دارند ... انهی را چه به رونق تولید ، استقلال ، وطن دوستی ، .. دست کمی از یلبریتی ها ندارند .. و!،،،،،،،
  • مرتضی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    22 6
    امضا کننده گان این بیانیه بی شرف ...هستند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    14 8
    تیترهای نخ نما و مشمئز کننده و تاریخ مصرف گذشته
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    16 6
    معنی اعتدال رو هم لمس کردیم. اعتدال یعنی یا ما یا هیچکس یا اصلاح طلب یا هیچکس بابا ول کنید از اول انقلاب دولت دست شما بوده. چیکار کردید برای مردم؟! زمان احمدی نژاد علیرغم اشتباهاتش ، برای مردم واقعا کار کرد. اما شما چی؟! من احمدی نژادی نیستم ولی احمدی نژاد شرف داشت به شماها و دولت شما. سه کله .... اعتدال یاد اژدهای چندسر میفتم وقتی اسم اصلاح طلب میاد.
  • حسين DE ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    19 13
    مزدور مزدوره. مرگ بر آمريكا ، مرگ بر امريكا،مرگ بر آمريكا..................مرگ بر آمريكا.
  • سینا IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 6
    ازمون استخدامی کشوری رو که فردا 29 ابان برگزار میشه رو یه هفته عقب بندازین. فوتبالا رو که لغو کردین. ازمون که همه جا باعث تجمع میشه رو هم لغو کنین.
  • ایرانی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    11 6
    با سلام واقعا این افراد و افراد مشابه طرف دار یا نماینده واقعی کدوم مردم هستند!!!؟اصلا کی به شما اجازه داده که بیانیه صادر کنید !!؟مردم خودشون بلد هستند حرف خودشونو بیان کنند. اما وای به حال آن مردمی که شما دنبال حقشون هستید . واقعا ما سه تا رو کجا میرید!!!! انشالله زمانی برسه که سایه منافقین و روشنفکران وابسته به اربابان خارجیشون از سر این ملت کم بشه (بی نهایت انشالله)
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    14 5
    لعنت بر این لیست کثیف سیاه...
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    11 5
    لعنت خدا ورسول خدا ومومنین ومومنات بر این جمع وجمیع آنان ای کاش امام خمینی درقید حیات بود ومثل جبهه ضد ملی کفرتان را بر ملا می کرد
  • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    15 7
    آیا وقت آن نرسیده که این یک فرغون افسادطلب را از سطح جامعه جمع کرد؟چرا نظام مظلوم جمهوری اسلامی با این چند نفر مماشات میکند؟ چرا قوه قضائیه برخورد قانونی با این یک مشت کوچک و بچه گانه نمیکند؟تا کی باید 83000000 مردم ایران برای این دشمنان هزینه بدهد؟مگر اینها از منتظری و هاشمی رفسنجانی و.....قویتر هستند؟مسئولین مملکت فردای قیامت در محضر عدل الهی می خواهند چه جوابی به امام و شهدا و جانبازان و رزمندگان و رهبری مظلوم و مردم همیشه در صحنه و از جان گذشته بدهند؟
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    17 6
    مسئولین قضائی مملکت به هوش باشند این مفسدین برای نجات لشکرشان که در ای آشوبها بازداشت شده اند دارند تلاش میکنند.حکم باقی و یاغی و متجاهر روشن است لطفا حکم الله را اجرا کنید والا به قول امام جمعه محترم شیراز اگر نمی توانید یا نمی خواهید امور را به مردم بسپاریدتا مردم خودشان حساب این آشوبگران و این فرماندهانشان که چنین بیانیه ای را داده اند را برسند.
  • اکبر IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    15 6
    صاحبان امضا این نامه معنای تازه ایی به وقاحت و ریاکاری دادند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 8
    وقتی از این تحلیل های مغرضانه فارغ شدید، یک تحلیل واقع بینانه از وقایع اخیر نیز داشته باشید.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    21 6
    تظاهرات در عراق ولبنان،دستگیری مفسد بزرگ اقتصادی،اعلام بزرگترین میدان نفتی، کمی بعد اعلام گرانی بنزین سپس اشوبهای خیابانی!!!این پازل چه فکری به اذهان شما میرساند
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    21 7
    مرگ بر كدخداپرستان
  • آرش IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    22 5
    اینها حتی در نوشتن آسانی خود ابتدا نام خانوادگی و سپس نام خود را نوشته اندر. خوشبیانه اش این است که این نشان از وابستگی ناخودآگاه این افراد به غرب دارد. اگر چه صدر تا ذیل این نامه را انگار نماینده وزارت خارجه آمریکا نوشته است
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    13 4
    اینها با این دست فرمان که جلو می روند بزودی در ته دره آلبانی با فسیلات وفضولات منافقین بایدهمبازی گیم نت شوند کرم لجن را بیشتر دوست دارد.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    15 6
    انگل های وطن فروش .رفیق های خودشون مردم رو میکشند به پلیس و نیروهای مردمی تهمت میزنند.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    12 6
    قطع یقین اشرار با اجازه و اشاره و با هماهنگی اصلاح طالبان اقدام کردند چون اینها یکشبه نمی توانستند واکنش نشان بدهند
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    10 2
    اصلاح طلبان فقط استاد فضا سازی سیاسی هستند و توان و عرضه کار اقتصادی ندارند
  • خ IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    5 3
    خداوند اینها رو یکجا نابود کنه که مملکت رو به یغما برده اند. کشمیری لازمند! !!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    7 1
    سال 98 سالی است هر کس هرچه دزدیده ایت اله رییسی پس میگیره از بالای شهر جایی که قاون راه میده راهیتون میکنند
  • همایون IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    11 3
    لعنت خدا ، پیامبران الهی و ائمه اطهار و تمام خوبان عالم از ابتدا تا انتها بر امضاء کنندگان این بیانیه ! از خداوند می خواهم خواری و ذلت این افراد را به مردم نشان دهد . آمین!
  • رضایی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    11 34
    زنده باد اصلاح طلبان حقیقی (ببینیم این یه کامنت میون این همه فحش به اصلاح طلبی چاپ میشه یا نه...)
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      6 2
      اصلاحطلب نه. افسادطلب درستشه
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      4 4
      مرگ بر منافق
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      2 2
      وات.؟؟؟؟ خخخخ ........ حقیقی دیگه چیه.؟ یا خدا!!!
    • جعفر IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
      8 3
      خوب، دیدی که چاپ شد، حالا این را هم تو بشنو، ننگ و نفرین بر هر چی وطن فروش و دشمن شاد کنه
  • محمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    6 1
    تکلیف ما با این جماعت وطن فروش که در کنار ما زندگی میکنند و منصب دارند چیست ؟؟
  • مرصاد IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    5 2
    بدبخت هایی ، که درحد سنگ استنجاء ،برای دشمن ارزش دارند و نوکری اجنبی افتخارشان است !!
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    7 2
    مرگ ۷۷ منافق
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 2
    امیدوارم پاسداران گمنام امام زمان که حافظان اصلی انقلابند رابطه کثیف این آشغالها رو با اشرار زودتر افشا کنند. امید ما به آنهاست.
  • رضا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    3 2
    این ها همان هایی هستند که فتنه ۸۸ را دامن زدند و امروز نیز ازآشوب ۹۸ حمایت می کنند. باید این افراد در لیست سیاه شورای نگهبان قرار بگیرند و هرگز به آن ها صلاحیت داده نشود.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 1
    ۷۷ بی شرف
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    3 1
    نظام باید یکبار برای همیشه تکلیف خودشو با این ستون پنجم مشخص کنه، اوباش اصلی همین بیشرف طلبان هستن
  • میلاد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 1
    "لقمان را گفتند راه درست در مواقع غبار آلود و حساس از که آموختی گفت از نان به نرخ روز خور های موج سوار"
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    3 3
    معلوم شد سر مار کجاست!!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    11 2
    راستی اسم حسن روحانی کو من تو لیست ندیدم
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    5 7
    جالبه، تمام نظرات مخالف مشرق نون به نرخ روز خور منتشر نشده فقط نظرات موافق منتشر میشه
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      3 3
      دقيقاً ! اين مشرقى هاى عوضى دارند آگاهانه خوراك براى سركوب هاى بعدى آماده ميكنند ، بدبخت ها نميفهمند حرف دل ملت چيه با قالتاقى و حقه بازى دم از امنيت ميزنند در حاليكه ملت وقتى به تصميمات شون اعتراض كنه امنيت به جه دردى ميخوره ؟! وقتى ملت نميتونه شكم گشنه شو سير كنه امنيت بخوره توى سرشون ، كذاب هاى جهنمى !
  • حمید IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    2 3
    ببخشید چرا اینگونه قضاوت می کنید، این بیانیه مربوط به روز یکشنبه 26 آبان می باشد که هنوز اغتشاشات بدین شکل نبود کمی دقت داشته باشید و رعایت انصاف را بکنید لطفا
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    8 2
    بی شرفهایی که تقریبا همه مشکلات مردم یا به دلیل بی تدبیری اینها و دوستانشان است یا نتیجه خیانتشان به جای عذرخواهی و خجالت ، طلبکار شدن!!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    3 1
    اقا هر چی می کشیم از این اصلاح طلباس همششششششش. اصلا کلا هر چی می کشیم از این حزباسسسسسسسس :)))))))))))
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    4 1
    عجب رویی دارن اینا. ایناکه خودشون متهم ردیف اول همه مشکلات این مملکتن...
  • آنتی فساد طلبان IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    7 1
    این ها همین مجاهدین خلق هستند و برای منافقانه کاری خودشون نام انقلاب اسلامی رو پسوند کارهای خبیث شون قرار دادند/ خداوند خوار و ذلیل و عذاب دردناکش رو بر شما نازل کنه
  • abed IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    10 1
    همین 77 نفر را اعدام کنید بخش زیادی از مشکلات حل میشود
  • جواد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 2
    چه چیزی باعث می شود این افراد بتوانند این حرکات را از خود نشان دهند؟ به نظر بنده جهالت و نا آگاهی برخی از مردم
  • علی IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    10 1
    چهل ساله این رفتار رو دارن، قبلا غیر مستقیم ضربه میزدن حالا دیگه عریان دارن حرفای دشمنا رو تکرار میکنن.نفاق مستمرند،منافقای بی شرف
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    1 14
    مشرق در برابر خدا خیلی مسئولین با فریب افکار عمومی هرچند همه واقعیتا را میفهمن
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
      8 0
      شاید مشرق سیاسی کاری کنه اما بوی تعفن این 77نفر کند زده به فضای سیاسی، خدایا ملت ایران را از شر اصلاح طلبان راحت بفرما
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    6 17
    مشرق در برابر خدا خیلی مسئولین با فریب افکار عمومی هرچند همه واقعیتا را میفهمن
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 1
    علی برکت الله...............................
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    9 3
    لعنت به این (تعداد) چهره‌ی تهوع آور اضلال طلب!
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    1 0
    لعنت خدا بر این زالوصفتان ومفت خوران ومدافعان آشوب وبلوا درکشور که از این آب گل آلود می خواهند ماهی خود را صید نمایند
  • علی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    2 0
    مسئولین قضائی باتوجه ازحمایت خائنینن ازآشوبگران خداوکیلی انجام وظیفه کنیدکه اگرنکنیددرپیشگاه خداجوابگوبایدباشید دقت کنید
  • ح IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا لعنت کنه این فتنه گران و بانیان اغتشاش رو که خون تمامی بیگناهان به گردن این بیشرمان است
  • سعید IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    لعنت بر این ۷۷ نفر پست و بی شرف و دزد و وطن فروش و حامیان اشکار و پنهان اونها انشاالله خدا به زودی در دنیا و اخرت خوار و ذلیل شان کنه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    2 0
    اغلب پیامهای خوانندگان جز لعن نفرین فحش ناسزا چیز دیگری نیست کاش اینها حرفی برای گفتن داشتند و بجای فرستاد لعن و .... میتوانستند دو کلمه در نقد نامه بنویسندچرا که هر شخص عاقلی اینها را بخواند قطعا خواهد دانست که مخاطبان گزارش افرادی بد دهان هستند
  • رضا عبدی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    خاک بر سرت مشرق یعنی خاک عالم بر سرت مشرق چقد حال به هم زن و متعفنی
  • یاسر جزایری IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    شهیندخت مولاوردی تو دیگه چرا امضا کردی؟ ما باید بیاییم از تو بپرسیم این چه وضعیه راه انداختی ؛ تو جز مسببین مشکلات مردمی بعد اومدی برای دفاع از ما مردم بیانیه میدی؟ به ذغال زکی گفتید واقعا
  • یاسر جزایری IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    شهیندخت مولاوردی تو دیگه چرا امضا کردی؟ ما باید بیاییم از تو بپرسیم این چه وضعیه راه انداختی ؛ تو جز مسببین مشکلات مردمی بعد اومدی برای دفاع از ما مردم بیانیه میدی؟ به ذغال زکی گفتید واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس