6 درس حضرت زهرا به بانوان، برای یک لقمه نون حلال، شناخت همسر آینده از روی رانندگی، اما و اگرهای ورود شبکه‌ اجتماعی به مدارس، نمره 75 بازداشتگاههای ناجا و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد:



عفو و تخفیف مجازات جمعی از زنان توسط رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


6 درس حضرت زهرا به بانوان

درست زيستن و معاشرت کردن با همسر و فرزندان و سامان بخشي به امور خانه و زندگي در سيره حضرت زهرا(س) به صورت تکامل يافته خودنمايي مي کند و اين مهم ايشان را به عنوان الگويي در مسائل حوزه خانواده براي همه دوران تاريخ قرار داده است.



آن حضرت(س)، آيين خانه داري و همسرداري را به خوبي مراعات مي کردند و سراسر زندگي شريفشان، درس هايي براي همه زنان است که بايد فراگيرند تا به سعادت و خوشبختي برسند.

در ادامه به گوشه اي از رفتار و خصلت هاي آن حضرت(س) در مسائل خانوادگي خواهيم پرداخت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برای یک لقمه نون حلال

به نفس نفس افتاده‌ایم بس که دویدیم، آنقدر تند که ندیدیم تابلوهای ورود ممنوع شرع را و حالا که از نفس افتاده‌ایم، دستان پینه بسته کارگری را می بینیم که سیاهی اش به تیرگی چهره ما نیست.



برای مشاهده صفحه مربوطه اینجا کلیک کنید


شناخت همسر آینده از روی رانندگی

اصغر کیهان‌نیا در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر چگونگی شناسایی سلامت روان همسر آینده اظهار داشت: یکسری تمهیدات در این زمینه وجود دارد و باید بدانیم در دوران آشنایی پیش از ازدواج به جای پرسیدن سؤالات غیرضروری مانند علاقه به تیم ورزشی خاص، دقت فراوانی در مورد رفتار، افکار و گفتار همسرمان داشته باشیم.

وی گفت: مثلاً مردی که موقع رانندگی با سرعت می‌رود عجول است اگر به دیگران راه ندهد رقابت‌جو است. چنانچه تخلفاتی از قبیل پارک دوبله انجام دهد قانون‌شکن است و اگر خودروهای دیگر بوق زدند و او ناسزا گفت بددهن است.

برای مشاهده متن کامل مصاحبه اینجا کلیک کنید


گفت‌وگو با طلبه‌ای که کلیه‌اش را اهدا کرد؛
برای اهدای کلیه ابتدا از همسرم اجازه گرفتم/ می‌گفتند این طلبه سلامت عقلی ندارد

روزهای سرد زمستان سپری می‌شد، اهالی شهر دنبال برنامه‌های شب عید بودند. اما در همین نزدیکی‌ها مَردی از تبار حیدر دغدغه دیگری داشت. او می‌خواست در شب عید لبخند را به یک کودک هدیه کند چرا که می‌دانست «الخلق عیال الله». این مرد حتی می‌داند برای لبخند یک کودک باید بهای سنگینی بدهد، از سختی‌های جسمی گرفته تا شنیدن کنایه‌های مردم.



در محله به او می‌گویند 40 کیلویی، اما به قول بچه‌های محله همین 40 کیلویی با این کارش آنها را ضربه فنی کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اما و اگرهای ورود شبکه‌ اجتماعی به مدارس

متولیان آموزش و پرورش از یک سو نمی‌توانند از ورود فضای مجازی بدون مرز جلوگیری کنند و از سوی دیگر تبعات ناشی از این پدیده موضوعی نیست که بتوانند از کنار آن براحتی عبور کرد؛ در یک بام و دوهوایی قرار گرفته‌اند که ناگزیراز ارایه طرح و برنامه هستند، البته برنامه‌هایی که در جای خود و در عین کارآمدی می‌تواند خود چالشی برای دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت نیز باشد.



مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در باره راه اندازی شبکه های اجتماعی ویژه دانش آموزان و ورود شبکه‌های اجتماعی به مدارس با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی و هویت او در گرو مناسبات اجتماعی است گفت: هرچه ارتباطات و مناسبات اجتماعی یک فرد ارتقا می یابد، به همان میزان بر آگاهی‌ها، شناخت و مهارتهای وی نیز افزوده می‌شود لذا شخصیت فرد نیز ارتقا می‌یابد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نمره 75 بازداشتگاههای ناجا

سردار احمدی مقدم در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور آیت الله آملی لاریجانی - رئیس قوه قضاییه برگزار شدگفت از زمان تصدی آیت الله آملی لاریجانی شاهد بهبود کیفیت برخورد با مجرمان بوده‌ایم



احمدی‌مقدم با بیان اینکه سه سال قبل بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های ناجا از 100 نمره توانستند عدد 32 را کسب کنند گفت: امروزه تحت نظرگاه‌های ناجا از عدد 75 نیز عبور کرده است و امیدواریم با تامین اعتبارات خاص این مقوله امسال از 85 نیز عبور کنیم و بازداشتگاه‌ها به استانداردهای مورد تاکید سازمان زندان‌ها برسند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


30هزار معلول خانه‌دار می‌شوند

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه عملیاتی و اجرایی سال 93 سازمان بهزیستی کشور در سطوح ملی و استانی اظهار داشت: این برنامه آماده بهره‌برداری شده است.



رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 93 بخش مهمی از معلولان صاحب مسکن خواهند شد، گفت: در 3 ماه آینده بالغ بر 30 هزار واحد مسکونی به مددجویان واگذار خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ضیافت همسر روحانی در کاخ سعد‌آباد

جشن همسر رئیس جمهور دولت یازدهم برای بزرگداشت مقام زن شب گذشته در تالار حافظیه کاخ سعدآباد برگزار شد، مراسمی که خبر برپایی آن را پیش از این مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهور وعده داده بود.



جشنی زنانه و اشرافی در فضای کاخ سعدآباد که فاصله طبقاتی زنان دولتمردان و مسئولان زن دولتی را به رخ عموم زنان جامعه می‌کشید. تمام زنانی که به این ضیافت دعوت شده بودند از پیش تعیین شده بودند و هیچ امکانی برای ورود افراد عادی نبود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سند تکان‌دهنده درمورد تنباکوهای میوه‌ای

براساس این سند، بخش زیادی از توتون‌هایی که اخیرا به کشور وارد شده، آلوده به سوسک خطرناک لازیردرما است.

در این سند اشاره شده که این توتون‌های آلوده می‌تواند روی دیگر توتون‌های وارداتی نیز اثر بگذارد و حتی ضدعفونی کردن آن نیز افاقه نمی‌کند.



این آلودگی، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های جدی مثل آسم در میان مصرف‌کنندگان این توتون‌ها شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبرخوش‌ برای‌ مستمري‌ بگيران‌

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اولین بار افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را با حقوق فروردین پرداخت کردیم.



سید تقی نوربخش در صبحانه کاری با روسای اتاق های بازرگانی ایران افزود: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول ماده 11 با افزایش 25 درصدی، پرداخت و به حساب آنها واریز شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شهر ما دیگر بوی مادر نمی‌دهد

وقتی های‌وهوی جوانان را می‌بینیم فراموش می‌کنیم مادری، آرام و امیدوار، پر انرژی و بی‌صدا مشغول سنگین‌ترین مأموریت هستی، یعنی تربیت انسان است و نیاز به آرامش و شادی دارد.



شهر من، خانه من، دیگر بوی مادر نمی دهد. مادران این شهر نه آنکه فراموش شده باشند، نه، به یادشان هستیم وقتی نیازشان داریم و هیچ گاه دریغ نکردند از کمک. به وقتش شعار دادند و مشت گره کرده به آسمان بردند، به وقتش پاره جگرشان را تقدیم کردند، به وقتش تک النگوی دستشان را فروختند و با لبخندی شیرین همان چند تخم مرغ یخچالشان را هم تقدیم کردند. مادران سرزمین من معامله نمی کند، بی منت می بخشند.

برای مطالعه متن کامل گزارش اینجا کلیک کنید


این زن در 100سالگی شنوا شد

یک پیرزن ۹۹ سالهٔ انگلیسی لقب سالمند‌ترین فرد در قارهٔ اروپا برای کاشت حلزون شنوایی را کسب کرده است.



گفتنی است، این زن در زمان جنگ جهانی اول در اثر سروصدای ناشی از هواپیماهای جنگی دچار مشکلات شنوایی شده بود، که سبب از دست دادن شنوایی به طور کامل در دههٔ ۷۰ زندگی او شده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رایانه‌های پلاستیکی در راه هستند

محققان معتقدند اگر چه فاصله چندانی تا عرضه رایانه‌های ارزان قیمت پلاستیکی به بازار نداریم، اما این امر به معنای پایان کار رایانه‌های فعلی نیست.

محققان روش جدیدی برای انتقال برق با استفاده از نوعی پلاستیک منعطف ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان انواع گوشی و تبلت و رایانه را با استفاده از پلاستیک ساخت.

محققان دو دانشگاه آیوا و نیویورک می‌گویند این رایانه‌ها هم قادر به قرائت و ذخیره سازی اطلاعات هستند، هر چند هنوز برای این کار باید انرژی برق زیادی صرف شود. آنها می‌گویند اطلاعاتی که برروی این رایانه‌ها ذخیره شود برای سال ها سالم می‌ماند، بدون آنکه نیاز به صرف انرژی برق زیادی باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واژگونی خودروی MVM در اتوبان همت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در ساعت 4:4 دقیقه صبح امروز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران از حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی MVM در شرق و غرب اتوبان همت مطلع شد و بلافاصله ایستگاه 55 عازم محل حادثه شد.

 
جلال ملکی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودروی MVM‌ به علت نامشخصی از مسیر اصلی اتوبان منحرف و پس از برخورد با گاردریل واژگون و راننده نیز در داخل خودرو محبوس می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل شکارچی توسط قوچ زخمی

روز پنجشنبه ۹۳/۱/۲۸ دو نفر شکارچی به قصد انجام شکار غیرمجاز وارد منطقه شکار ممنوع بزمان در استان سیستان و بلوچستان می شوند.

شکارچیان در محدوده ای کوهستانی و صعب العبور به نام دره آهو یک قوچ وحشی را در ارتفاعات هدف گلوله قرار داده و حیوان را زخمی می کنند.



رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر در این باره گفت: پس از آن یکی از شکارچیان خود را به قوچ زخمی رسانده و زمانیکه قصد بریدن سر حیوان را داشته با واکنش تهاجمی قوچ زخمی مواجه شده و پس از برخورد با دیواره های سنگی به عمق حدودا ۵۰ متری دره سقوط می کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


۴ محیط‌بان پای چوبه دار

اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم‌اکنون چهار تن از محیط بانان کشور پای چوبه دار در انتظار اجرای حکم هستند، اظهار داشت: دو محیط‌بان در یاسوج و دو محیط بان دیگر در بهبهان و کرمان در حبس به سر می‌برند و حکم اعدام آنها تأیید شده است.



مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یکی از محیط‌بانان یاسوجی 5 سال و پنج ماه است که در زندان به سر می‌برد، افزود: سایر محیط‌‌بانان نیز حدود 2تا 3 را در حبس گرفتار شده‌اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله به 19کودک با دستور اجنه

مرد شیطان‌صفت که به شکار کودکان آبادانی و خرمشهری می پرداخت می‌گوید از جن‌ها دستور می‌گرفت. این مرد که راهی جز اعتراف نداشت از شکار 9 کودک خرمشهری و 10 کودک آبادانی خبر داد.



وی که ادعا می‌کند تحت سلطه جن ها قرار دارد، افزود: جن‌ها مرا در کنترل خود دارند و آنها دستور می‌دادند من دست به این کار بزنم.

وی ادامه داد: جن‌ها گفته بودند از من محافظت می‌کنند و بعد از انجام کاری که آنها از من می‌خواستند به راحتی پیش خانواده‌ام می‌رفتم و اصلاً فکر نمی‌کردم دستگیر یا از سوی بچه‌ها شناسایی شوم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


غذای ضد آلزایمر را بشناسید

بر اساس مطالعه ای که در امریکا انجام شد، در افرادی که حداقل یک بار در هفته ماهی (به صورت کبابی یا بخارپز) می خورند، سلامت مغز بهبود یافته و خطر اختلال شناختی و ادراکی و همچنین خطر بیماری آلزایمر در آنها کاهش می یابد.



مصرف منظم ماهی از بخش خاکستری مغز در نقاطی که با بیماری آلزایمر مرتبط است، محافظت می کند. حجم بخش خاکستری در سلامت مغز بسیار موثر است. هر چه حجم این بخش بیشتر باشد، سطح سلامت مغز بالاتر بوده و کاهش حجم بخش خاکستری به معنی کوچک شدن مغز است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


از خواص گیاه "بامبو"غافل نباشید

دکتر مینا محمدپور متخصص تغذیه و انرژی درمانی گفت: جوشانده برگ بامبو در رفع اختلالات گوارشی، دفع انگلهای روده و کاهش دردهای شکمی نقش موثری دارد.


وی افزود: همچنین جهت درمان بیماریهای تنفسی از جوشانده شاخه‌های بامبو همراه عسل یک یا دو بار در روز اثر شایانی دارد.

این متخصص اظهار داشت: ضماد ساقه‌های نازک بامبو برای بهبود زخم‌ها و اثر نیش حشرات بسیار مفید است.

برای مطالعه متن کامل گزارش اینجا کلیک کنید


نوربخش:شستا سودآور نبوده

سید تقی نوربخش درباره شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: در گذشته موضوع ایجاد شستای نوین در سازمان تأمین اجتماعی مطرح گردید که براساس قانون برنامه پنجم، هیچ سازمان بیمه‌گری‌ای اجازه هلدینگ‌سازی جدیدی ندارد.



وی ادامه داد: در گذشته نیز ایجاد شستای نوین سیاست جدید و مناسبی نبوده است و سازمان تأمین اجتماعی با با شستا که از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است به سودآوری سرمایه‌های بیمه‌شدگان اقدام می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید