کد خبر 302472
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس برنامه پنجم هیچ سازمان بیمه‌گری اجازه هلدینگ‌سازی جدیدی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سید تقی نوربخش درباره شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: در گذشته موضوع ایجاد شستای نوین در سازمان تأمین اجتماعی مطرح گردید که براساس قانون برنامه پنجم، هیچ سازمان بیمه‌گری‌ای اجازه هلدینگ‌سازی جدیدی ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته نیز ایجاد شستای نوین سیاست جدید و مناسبی نبوده است و سازمان تأمین اجتماعی با با شستا که از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است به سودآوری سرمایه‌های بیمه‌شدگان اقدام می‌کند.

نوربخش بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، مدیریت منابع می‌کند و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی سازمان را تحت پوشش خود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: اصلاحات مدیریتی و ساختاری که در شستا اتفاق افتاده است، سودآوری سرمایه‌های بیمه‌شدگان را تحقق می‌بخشد که تاکنون در این زمینه موفق نبوده‌ایم. امید است با تغییرات صورت‌گرفته، بازدهی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

نوربخش بیان داشت: از سیاست‌های ما این است که به سمت بازار سرمایه برویم و در اولین اقدام، هلدینگ دارویی را به بورس واگذار کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر 90 درصد شستا در بازار بورس است و با ارتقاء بورس و سیاست‌های مدنظر سازمان تأمین اجتماعی در جهت ارتقاء سرمایه‌های بیمه‌شدگان قدم برخواهیم داشت.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس