2577649.jpg

شکست های متوالی تروریست ها در حنوب استان ادلب ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه فاصله خود را با شهر راهبردی «خان شیخون» به کمتر از ۳ کیلومتر رسانده اند.

به گزارش مشرق، از جنوب استان ادلب سوریه خبر می‌رسد، عملیات نیروهای ارتش با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه و هوایی برای رسیدن به حومه شمالی شهر راهبردی «خان شیخون» علیه گروهک های تروریستی در جریان است.

نیروهای سوری از عصر روز پنج شنبه (بیست و چهارم مردادماه) عملیات جدیدی را از شهرک تازه آزاد شده «زیتونه» علیه عناصر تروریستی در شهرک «مدایا» در حومه غربی شهر «خان شیخون» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه بامداد روز جمعه (بیست و پنجم مردادماه) پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند تروریست ها را عقب برانند و شهرک «مدایا» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی و هوایی در این عملیات نقش ویژه ای را ایفا کردند و با حملات سنگین و دقیق عناصر تروریستی را مجبور کردند این شهرک را تخلیه کنند تا راه برای پیشروی نیروهای زمینی باز شود.

به گزارش مشرق، با پاکسازی شهرک «مدایا»، امنیت شهرک «زیتونه» از محور شمالی تامین و همچنین فشارها بر تروریست ها در شهرک های «رکایا، نقیر و عابدین» از محورهای جنوب و شرق تشدید شد.

نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در شهرک «مدایا»، عملیات را در حومه غربی شهرک «خان شیخون» علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند و ارتفاع «الارجحی» را هم به سیطره درآوردند.

این ارتفاع مهم و راهبردی بر شهرک «عابدین» اشراف کامل دارد و همین مسئله باعث شده این شهرک از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب شود؛ نیروهای سوری همچنین مواضع خود را در منطقه تازه پاکسازی شده «کفرطاب» تثبیت کردند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی صورت گرفته، نیروهای ارتش سوریه فاصله خود را با شهر راهبردی «خان شیخون» از محور غربی به کمتر از ۳ کیلومتر رساندند و وحشت و ترس را بر اردوگاه تروریست ها حاکم کردند.

با تشدید فشارها در محور غربی شهر «خان شیخون»، جاده «مورک - معره نعمان» زیر آتش سنگین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته و انتقال نیرو و تجهیزات برای گروهک های تروریستی دشوار شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، با نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به شهر خان شیخون و شدید شدن درگیری ها، تلفات گروهک های ترویستی افزایش یافته و فقط در یک روز بیش از ۵۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

نام «رامز عبدالحمید از فرماندهان نظامی گروهک تروریستی «جیش النخبه» در لیست کشته شدگان دیده می شود؛ ۲ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها و پاکسازی ارتفاع «عاس» دستگیر و اسیر شدند.

از حومه شرقی شهر «خان شیخون» خبر می رسد، گروهک های تروریستی موج جدیدی از حملات سنگین را از ارتفاع «ترعی» و شهرک «التمانعه» علیه نیروهای ارتش سوریه در ارتفاع و شهرک «سکیک» آغاز کرده اند.

گروهک های تروریستی از حومه ارتفاع «ترعی» نیز یک خودروی انتحاری را به سمت ارتفاع «سکیک» فرستادند اما با واکنش به موقع نیروهای سوری این خودروی انتحاری قبل ار رسیدن به هدف تعیین شده منهدم شد.

در حال حال حاضر، درگیری ها در حومه شهرک و ارتفاع سکیک میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها ادامه دارد؛ برخی رسانه های گروهک های تروریستی از اشغال شهرک و ارتفاع سکیک خبر داده اند اما یک منبع میدانی این خبرسازی ها را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی با شهر «خان شخون» همچنان ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر باید مناطق مهمی از جمله ارتفاع «ترعی» را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

اگر نیروهای سوری از محورهای شرق و غرب موفق به پاکسازی مناطق اشغالی شوند و خود را به حومه شمالی «خان شیخون» برسانند، تروریست ها در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه محاصره می شوند؛ این شهر مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب ادلب به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    5 5
    به نظر می رسه جبهه سکیک ایذایی باشه و جبهه غربی هم وارد خود شهر خان شیخون نشه بلکه به سمت کفرسجنه برن و بزرگراه معره النعمان خان شیخون را قطع کنند و با گرفتن حاشیه شمالی خان شیخون ، عملا یک فاجعه اساسی برای سلفی تکفیری ها رخ بده باتوجه به اینکه ورود به خان شیخون احتمال زیاد با تکرار فریب شیمیایی و ورود مجدد اروپا و آمریکا و اسرائیل چه سیاسی و چه نظامی همراه می شه بهترین روش همان حصر و فرستادن اتوبوس هاست ضمن اینکه ورود مستقیم به خان شیخون می تونه تعداد شهدا و میزان خسارات را بالا ببره .
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      0 2
      ولی به نظر من جبهه غربی به سمت کفرسجنه نمیرن. اگه گفتی چرا؟
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      0 3
      باشه چشم مهندس
  • محمد GB ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    5 2
    عبدین هم آزاد شد.
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    6 4
    رزمندگان اسلام و نیروهای سوری انشاء الله پیروزی های بیشتری را تا پیروزی نهائی به ثبت برسانند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    14 6
    نیروهای رجب در جنوب خان شیخون محاصره شدند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    0 10
    رجب کیه؟ گرفتنش؟
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    3 4
    به هر حال معرکه سختی است خداوند خودش پشت و پناه جبهه حق باشد انشااله .
  • ابراهیمی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    0 0
    انشا الله پیروزی نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس