ارتش سوریه (2).jpg

عملیات غافلگیرانه‌ای از دو محور در شمال سوریه آغار شده که تروریست‌ها را در وحشت، شوک و گیجی فرود برده و شمارش معکوس را برای آزادی شمال استان حماه به صدا درآورده است.

سرویس جهان مشرق - نیروهای ارتش سوریه دوشنبه هفته گذشته (چهاردهم مردادماه) مرحله سوم عملیات را در شمال استان حماه آغاز کردند و پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند پیروزی میدانی بزرگی را به نام خود ثبت کنند.

نیروهای سوری در جریان این عملیات توانستند شهرک‌های راهبردی «اربعین و الزکاه» را از اشغال خارج کنند و یک گام دیگر به شهرک های «لطمانه و کفرزیتا» نزدیک شوند که به غده های سرطانی در شمال استان حماه معروف هستند.

نباید فراموش کرد که «لطمانه و کفرزیتا» مهم ترین پایگاه‌های گروهک های تروریستی در شمال استان حماه به شمار می آیند و پاکسازی این دو شهرک به معنای سقوط دومینوار مواضع عناصر تروریستی در این محور است.

به گفته منابع میدانی، پس از پاکسازی شهرک های «اربعین و الزکاه»، گروهک‌های تروریستی انتظار داشتند نیروهای ارتش سوریه به سمت حومه شهرک‌های «لطمانه و کفرزیتا» پیشروی کنند و به همین دلیل خطوط دفاعی را در این محور مستحکم کردند اما بازهم غافلگیر شدند.

نیروهای سوری با توجه به راهبردهای دقیق از پیش تعیین شده تغییر مسیر دادند و در یک عملیات ناگهانی مناطق «الصخر، مشرفه و الجیسات» را در جنوب شهرک راهبردی و بسیار مهم کفرنبوده از اشغال خارج کردند و معادلات تروریست ها را در هم شکستند.

در حالی که گروهک های تروریستی در شمال استان حماه گیج و سردرگم شده بودند، نیروهای ارتش سوریه یک عملیات ضربتی دیگر را با ۱۸۰ درجه تغییر این بار در جنوب شرق استان ادلب انجام دادند و تروریست ها و حامیان آنان را در شوک فرو بردند.

نیروهای سوری در جنوب شرق استان ادلب با پشتیبانی گسترده یگان موشکی، توپخانه و جنگنده های روسی و سوری عملیاتی را از حومه شهرک «عطشان» علیه تروریست ها انجام دادند و در همان گام نخست خطوط دفاعی آنان را در این محور شکستند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و شهرک و ارتفاع مهم «سکیک» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

برای مشاهده اندازه اصلی رو نقشه کلیک کنید

با پاکسازی شهرک و ارتفاع «سکیک»، امنیت شهرک «عطشان» از محور غربی تامین شد و نیروهای ارتش سوریه به ورودی شهرک «تمانعه» و ارتفاع «ترعی» رسبدند و جاده «تمانعه - ترعی - صوان» که از خطوط کمک رسانی تروریست ها محسوب می شود زیر آتش سنگین قرار گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر، یگان های موشکی، توپخانه و جنگنده های سوری و روسی به شدت مواضع گروهک های تروریستی را در منطقه «تمانعه» و  ارتفاع «ترعی» هدف قرار می دهند تا راه برای پیشروی نیروهای زمینی باز شود.

عملیات غافلگیرانه در جنوب شرق استان ادلب که منجر به آزادی شهرک و ارتفاع «سکیک» شد به خوبی راهبرد نیروهای ارتش سوریه را برای بر هم زدن تمرکز گروهک های تروریستی نشان داد و البته معنای مهم دیگری هم داشت.

به گزارش مشرق، بازکردن همزمان چند جبهه در مناطق شمال سوریه به خصوص عملیات در جنوب شرق استان ادلب نشان داد هدف اصلی نیروهای ارتش سوریه قیچی کردن و محاصره گروهک های تروریستی در شمال استان حماه است

روند تحولات میدانی به خوبی نمایانگر این مسئله است که نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند همزمان از جنوب شرق استان ادلب (سکیک) و شمال استان حماه (حومه شهرک کفرنبوده) به سمت شهر «خان شیخون» پیشروی کنند.

«خان شیخون» مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب محسوب می شود و تسلط نیروهای ارتش سوریه بر این شهر راهبردی به معنای تمام شدن کار تروریست‌ها در شمال استان حماه است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری از حومه شهرک «سکیک» با «خان شیخون» حدود ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر راهبردی باید در محور غربی پیشروی کنند و مناطق مهمی از جمله «تمانعه و الخزانات» را بازپس بگیرند.

نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک کفرنبوده (الجیسات، الهبیط و المشرفه) در شمال استان حماه با «خان شیخون» فقط حدود ۷ کیلومتر فاصله دارند و باید برای پیشروی به سمت این شهر مناطق مهمی از جمله کفرعین را از اشغال خارج کنند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، اگر نیروهای ارتش سوریه عملیات را در این دو محور با موفقیت به پایان برسانند، گروهک‌های تروریستی در مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربعی در شمال استان حماه (کفرزیتا، لطمانه، مورک، لطمین، لحایا، معرکبه و...)  محاصره و می‌توان گفت کار آنان در این محور تمام شده محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    8 8
    اونوقت اگر نیروهای ارتش ترکیه در محاصره بیافتند چه می شود؟
  • CH ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 6
    شیر اشور ..
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    10 15
    نیروهای ترکیه که در شهرک مورک مستقرهستند راهی ندارن جز اینکه به سمت مناطق شمالی ادلب کوچ کنند به دلیل اینکه دولت ترکیه به توافقی که با روسیه داشت نتو نست عمل کنه وتروریست ها را از ۲۰ کیلومتر توافق شده به عقب براند البته دولت ترکیه بیکار هم نخواهد نشست ونسبت به پیشروی ارتش سوریه جنجال افرینی خواهد کرد،والبته با توجه به توافقش با امریکا در مورد کردها در شمال سوریه چندان موفقیتی نخواهد داشت
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    20 18
    خیلی عالی است و باید مسلح کردن نیروهای مردمی و گروه منیف اشمرها ارتش سوریه به الگوی لبنان روی بیاوردچون شرق فرات همچنین باید از اشغال آمریکا آزاد شود
  • LU ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    مگه این تروریستها چند نفرن که 8.۹ ساله روسیه وارتش سوریه ونیروهای مردمی و حزب الله لبنان وحشدالشعبی وفاطمیون وزینبیون و نیروهای ایرانی دارن باهشون میجنگن
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    3 0
    هدف رسیدن به معره نعمان و قطع اتوبان خان شیخون به ادلب است البته آزادی خان شیخون مورک معره نعمان و در آخر آزادی کامل اتوبان حلب تا دمشق هدف اصلی ارتش سوریه است
  • مجید حاجی ابادی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    خدا قوت بهترین گزینه مصلح کردن مردم والگوی بسیج برای حقظ مناطق ازاد شدست باید گروها مسلح واموزش دیده برای حراست از مرضها ومناطق ازاد شده درست کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس