ارتش سوریه (1).jpg

نیروهای ارتش سوریه از شب گذشته عملیات گسترده ای را در شمال استان حماه برای پاکسازی دو شهرک مهم و راهبردی علیه گروهک های تروریستی شروع کردند.

به گزارش مشرق، پس از دو هفته حمله سنگین هوایی، موشکی و توپخانه ای علیه مواضع گروهک های تروریستی در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه عملیاتی گسترده ای را برای پاکسازی مناطق تازه اشغال شده در این محورها آغاز کردند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای سوری شب گذشته حملات سنگینی را برای آزادسازی شهرک های «تل الملح و الجبین» از لوث وجود تروریست ها در شمال استان حماه انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در گام نخست پاکسازی و آزادی شهرک «تل الملح» را در دستور کار قرار دادند و حملات خود را از محور جنوبی شهرک «الکرناز» علیه عناصر تروریستی ترتیب دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای هوایی، موشکی و توپخانه ای در این عملیات شرکت داشتند، افزود: نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در هم بشکنند و بخش وسیعی از شهرک را پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

وی از کشته و زخمی شدن دهها تن از تروریست ها در جریان درگیری ها در شهرک «تل الملح» خبر داد و گفت: نیروهای ارتش سوریه در نهایت توانستند شهرک «تل الملح» را به طور کامل از اشغال تروریست ها خارج و مواضع را تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی شهرک «تل الملح»، عناصر تروریستی در شهرک الجبین از محور جنوبی در محاصره قرار گرفتند و امنیت جاده «سقیلبیه - المحرده» و شهرک «الجلمه» از محور شرقی و جنوب شرقی تامین شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی شهرک «تل الملح» در محور شرقی پیشروی کردند و منطقه «افران عمر الکیلانی» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند و به کنترل درآوردند.

به گفته منابع میدانی، با آزادسازی این منطقه، امنیت شهرک «تل الملح» از محور شرقی تامین شد و خطوط کمک رسانی تروریست های جبهه النصره در محور «لطمانه - الزکاه» تا حدود زیادی مسدود شد.

آخرین خبرهای میدانی حاکیست، ارتفاع «سیریاتیل» در یک کیلومتری غرب شهرک «تل الملح» از اشغال عناصر تروریستی خارج شده و نیروهای سوری در این ارتفاع مستقر شده اند تا از حمله احتمالی تروریست ها به شهرک «تل الملح» جلوگیری کنند.

ارتفاع «سریاتیل» بر مناطق اطراف از جمله شهرک «تل الملح» به طور کامل اشراف دارد؛ از سویی دیگر جنگنده های روسی و سوری و یگان موشکی ارتش سوریه از شب گذشته مواضع گروهک های تروریستی را در شهرک «الجبین» به شدت هدف قرار می دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، حملات سنگین هوایی و زمینی باعث شد عناصر تروریستی این شهرک را تخلیه و عقب نشینی کنند و راه برای ورود نیروهای سوری به این شهرک باز شود.

در حال حاضر، شهرک «الجبین» از اشغال عناصر تروریستی خارج شده و نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند مواضع خود را در این شهرک به طور کامل تثبیت کنند تا حمله احتمالی تروریست ها را در این محور دفع کنند.

تثبیت مواضع در شهرک الجبین به معنای تکمیل شدن عملیات شب گذشته نیروهای ارتش سوریه و تامین امنیت جاده «سقیلبیه - محرده» و مناطق جنوب شرقی شهرک مهم «الکرناز» در شمال استان حماه است.

به گزارش مشرق، جنگنده های روسی و سوری همچنین کاروان تروریست های موسوم به «العصائب الحمراء» را شناسایی و هدف قرار دادند؛ تروریست های «العصائب الحمراء» به عنوان نیروهای نخبه در میان گروهک های تروریستی شناخته می شوند و در حملات هوایی متحمل خسارت های سنگینی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    47 17
    الله اکبر خدا را شکر
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      9 4
      این حیونی که منفی میده فکر میکنم خود تر امپ کودنه ....لطفا" منتشر کنید
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    16 8
    نصر من الله و فتح قریب، خدا و شهدای حرم پشت و پناهتان، سبحان الله. الله اکبر
  • پويا نوري IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    15 2
    نيروهاي سوري و متحدين اين كشور به جاي درگيري با اين حيوانات وحشي ، بايد كه اين افراد را به كمك پهپاد و موشكهاي كوتاه برد و هواپيما بصورت روزانه و لحظه به لحظه هدف قرار دهند و هم از تعداد افراد مسلح به شكل خيلي فراوان ميتوان كاست و از شرشان خلاص شد و هم بدون تلفات كل شمال سوريه را ميتوان به كنترل خود دراورد
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      2 0
      پس چرا این کار انجام نمی شه؟ چرا با پهباد حمله نمی شه؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس