تحولات ادلب سوریه

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ایستگاه نظامی النمر، ارتباط تروریست ها از شهر خان شیخون با بزرگراه بین المللی دمشق - حلب قطع شد.

سرویس جهان مشرق - از جنوب استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در ایستگاه نظامی «الفقیر» و شهرک «کفردون» در محور شمال غرب شهر راهبردی خان شیخون، عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین و گسترده موفق شدند ارتفاعات «النمر و السیریاتیل» و مناطق «حرش الخان و وادی الفتح» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ با آزادی و پاکسازی این ۴ منطقه مهم، نیروهای ارتش سوریه به صورت کامل بر جاده شمالی منتهی به شهر خان شیخون (بزرگراه دمشق - حلب) اشراف پیدا کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه با تامین امنیت و تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده، حملات گسترده ای را علیه گروهک های تروریستی برای آزاد سازی ایستگاه نظامی «النمر» آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری عملیات را از محور شمال شرق ایستگاه نظامی «الفقیر» ترتیب دادند و ایستگاه نظامی «النمر» را پس از درگیری های سنگین از تصرف گروهک های تروریستی خارج و به کنترل درآوردند.

با آزادی و پاکسازی ایستگاه نظامی النمر، بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» در حومه شمالی شهر خان شیخون مسدود شد؛ این موفقیت نیروهای ارتش سوریه به معنای قطع ارتباط عناصر تروریستی در داخل شهر خان شیخون با محور شمالی است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از ارتفاع تازه آزاد شده «النار» خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی در شهرک «رکایا» آغاز کرده اند و در تلاش هستند این شهرک را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

اگر شهرک «رکایا» به کنترل نیروهای سوری درآید، امنیت شهرک تازه پاکسازی شده «مدایا» از محور شمالی تامین می شود و عناصر تروریستی در شهرک «النقیر» از محور شرقی تحت فشار قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از مرکز استان ادلب حاکیست، کاروان نظامی ارتش ترکیه پس از حملات نیروی هوایی ارتش سوریه همچنان در محور شهرک «معره النعمان» در بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق» زمین گیر و متوقف است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: کاروان نظامی ارتش ترکیه شامل ۲۸ خودروی نظامی، نفربر، تانک، ۶ بولدورز و... با اسکورت عناصر گروهک تروریستی «فیلق الرحمن» در حال حرکت بود که با واکنش قاطع نیروی هوایی ارتش سوریه از حرکت بازایستاد.

این منبع میدانی با بیان این که اظهارات آنکارا مبنی بر اعزام این کاروان نظامی به ایستگاه مراقبتی ارتش ترکیه در شهر «مورک» در جنوب استان ادلب دروغ واضح است، گفت: این کاروان نظامی برای نجات تروریست ها به سمت شهر خان شیخون در حال حرکت بود.

وی افزود: بالگردهای ارتش سوریه کاروان نظامی ارتش ترکیه را به صورت مستقیم هدف قرار ندادند و خودروهای گروهک های تروریستی که در حال اسکورت این کاروان بودند را در محور پل شهرک معره نعمان هدف قرار دادند و منهدم کردند.

این منبع میدانی اخبار منتشر شده مبنی بر پرواز جنگنده های ارتش ترکیه بر فراز آسمان مناطق تحت کنترل ارتش در استان ادلب را هم تکذیب کرد و گفت: پس از توقف کاروان نظامی، پهپادهای جاسوسی ارتش ترکیه به پرواز درآمدند.

وی با بیان این که حملات امروز نیروی هوایی ارتش سوریه به کاروان نظامی یک هشدار جدی به ارتش ترکیه بود، افزود: شماری از عناصر گروهک تروریستی «فیلق الرحمن» در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، جنگنده های ارتش سوریه به صورت مداوم در آسمان شهرک معره نعمان گشت زنی می کنند و تحرکات کاروان نظامی متوقف شده ارتش سوریه را در بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق» رصد می کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، کاروان دوم نظامی ارتش ترکیه به شهر سراقب در استان ادلب رسیده و همچنین کاروان نظامی سوم نیز از طریق گذرگاه مرزی» کفرلوسین» وارد خاک سوریه شده است.

به گفته منابع میدانی، کاروان نظامی دیگر ارتش ترکیه در تلاش است از ایستگاه مراقبتی «تل الطوفان» در جنوب شرق استان ادلب به سمت شهر «خان شیخون» حرکت کند اما از عواقب واکنش نیروی هوایی ارتش سوریه در هراس است.

با پیشروی های گسترده ارتش سوریه در جنوب استان ادلب، دولت ترکیه حمایت از گروهک های تروریستی را علنی کرده و به هر شیوه ممکن در تلاش است از شکست آنان به خصوص در شهر خان شیخون جلوگیری کند.

در حال حاضر، نیروهای سوری با شهر خان شیخون (مهم‌ترین پایگاه گروهک‌های تروریستی در جنوب استان ادلب) از محور غربی کمتر از یک کیلومتر فاصله دارند و درگیری های سنگین همچنان ادامه دارد.

اگر نیروهای ارتش سوریه موفق شوند وارد شهر خان شیخون شوند، گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربعی در شبه محاصره قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، از محور شرقی شهر خان شیخون خبر می رسد، درگیری های پراکنده در حومه ارتفاع و شهرک «سکیک» همچنان ادامه دارد؛ نیروهای سوری از این محور با شهر خان شیخون ۹ کیلومتر فاصله دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    23 7
    وقت کشی دیگر بس است
  • امیر IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    4 16
    قرقیسیا نزدیک است
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      14 2
      آیا قرقیسیا با کاکاسیا نسبتی دارند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    22 48
    سوریه عاقبتی نخواهد داشت...
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      35 8
      مثل شما در آلبانی؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      21 12
      آناتولی به زودی از اشغالگران،تهی خواهد شد
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    69 23
    وای رجب ضایع شد وای رجب ضایع شد
  • یعقوب IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    40 7
    انشاءالله که تروریست‌ها محاصره میشن
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    36 3
    انشاالله کی میشه تو نقشه سوریه فقط رنگ سبز نیروهای سوریه رو ببینیم!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    32 6
    خداوند صالحان زمین را حفظ نماید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    51 6
    خبر خوش تروریست ها از مورک لطامه کفرزیتا و خان شیخون عقب نشینی کرد مناطق به تصرف ارتش سوریه در اومد
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    4 16
    باید عثمانی ها را با پس گردنی از سرزمین های اشغالی بیرون راند.
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      1 5
      حتما در اسرع وقت
  • Kurd IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    5 14
    بزنید نابود کنید اردوغان و تروریست هارو این اردوغان به مردم خودش هم رحم نمیکند اونوقت در کشوری دیگه ادعای حقوق بشر میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس