شمال حما.jpg

رزمندگان سوریه قصد دارند با پاکسازی مناطق شمالی حماه، به حضور تروریست ها در استان پایان دهند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از روز یک شنبه (ششم مرداد ماه امسال) عملیات را در شمال استان حماه علیه گروهک های تروریستی دوباره از سر گرفتند و در همان گام نخست موفق شدند شهرک های «تل الملح و الجبین» را بازپس بگیرند.

نیروهای سوری این دو شهرک را پس از ۵۲ روز از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند و به کنترل درآوردند؛ با پاکسازی و آزادی این دو شهرک امنیت جاده راهبردی «سقیلبیه - محرده» تا حدودی تامین شد.  

دهها تن از عناصر تروریستی از جمله تعدادی از فرماندهان میدانی در جریان بازپس گیری این دو شهرک به هلاکت رسیدند؛ در لیست کشته شدگان نام «ابوبکر الحلبی» فرمانده گروهک تروریستی «فتح المبین» وابسته به گروه تروریستی «فیلق الشام» دیده می شود.

نیروهای ارتش سوریه روز چهارشنبه، نهم مردادماه به پیشروی های میدانی در شمال استان حماه ادامه دادند و توانستند منطقه «وادی حسمین» را در حومه جنوب غرب شهرک الزکاه از اشغال تروریست ها خارج کنند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد که نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری و یگان های موشکی و توپخانه ای درصدد هستند به پیشروی ها در حومه شرقی شهرک های «تل الملح و الجبین» ادامه دهند.

اقدام ارتش سوریه در انتشار تصاویری از شهرک اشغالی بسیار مهم و راهبردی «لطمانه» نشانه دیگری از ادامه عملیات در شمال استان حماه است که سطح آمادگی و اشراف کامل اطلاعاتی نیروهای سوری را به نمایش می گذارد.

نیروهای ارتش سوریه برای پیشروی و رسیدن به ورودی شهرک «لطمانه» که مهم ترین پایگاه تروریست ها در شمال استان حماه به شمار می آید ابتدا باید شهرک های «حصرایا، الزکاه، ابورعیده و العابدین» را در حومه شرقی شهرک های «تل الملح و الجبین» بازپس بگیرند.

رسیدن نیروهای سوری به دروازه های غربی شهرک «لطمانه» به معنای تامین امنیت جاده «سقیلبیه - محرده» است که انتقال سریع نیرو و تجهیزات نظامی را به دنبال دارد و همچنین شهرک های «حمامیات، الجبین و تل الملح» امن می شوند.

به گزارش مشرق، پاکسازی شهرک راهبردی «لطمانه» راه را برای پیشروی در شمال استان حماه باز می کند و با آزادی این شهرک سایر مناطق اشغالی از جمله «لطمین، معرکبه و...» به صورت دومینوار از اشغال تروریست ها خارج می شوند.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش سوریه می توانند به پیشروی ها در محور شرقی شهرک های «الزکاه و الاربعین» ادامه دهند و مسیر ارتباطی شهرک های «لطمانه و کفرزیتا» را مسدود و فشار را بر گروهک های تروریستی چند برابر کنند.

همزمان برخی منابع میدانی اعلام کردند که نیروهای سوری محور دومی را برای پیشروی ها در شمال غرب استان حماه پیش بینی کرده اند و در نیرو و تجهیزات جدیدی را به سمت دشت «الغاب» انتقال داده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، کاروان نیروهای تازه نفس ارتش سوریه به همراه تجهیزات نظامی به سمت مناطق «شطحه، جورین، حیالین، حلفایا و...» اعزام شده اند و خود را برای انجام عملیات پاکسازی دشت الغاب آماده می کنند.

به گزارش مشرق، پاکسازی شمال غرب استان حماه به معنای تامین امنیت مناطق شرقی استان لاذقیه است و همچنین نیروهای ارتش سوریه پس از چند سال به دروازه های غربی و جنوب غربی استان ادلب خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    0 1
    واقعیت تحویل ادلب و به بشار اسد درمقابل حمله به شرق فرهاد بعد سازماندهی تروریستا جنگ اصلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس