کد خبر 949198
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
ایران غرق در سیل محبت + عکس

تصویر نازیبای سیل با سیلی که ملت ایران علیه طغیان سیل ویرانگر به راه انداخت تصاویر زیبایی از محبت و همدلی برای همیشه در ذهن تاریخ ثبت کرد.

به گزارش مشرق، خبر دردناک بود؛ سیل ویرانگر چند استان را شست، خانه‌ها را از جا کند و با خود برد، طغیانگر بود و بی‌رحم و عزیزان را بلعید

به محض اینکه ملت ایران از درد و رنج همنوعان خود بخاطر سیل ویرانگر در استان‌های گلستان، مازندران، فارس، لرستان و … باخبر شدند درخواست‌ها برای کمک‌های مادی و معنوی آنقدر زیاد بود که مرحمی شد بر زخم دردی که سیل با خود برایمان آورده بود.

اخبار مربوط به سیل در استان‌های کشور را از اینجا دنبال کنید

فوج فوج نیروهای خودجوش مردمی، هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اداری و سمن‌ها برای اینکه باری از دوش هموطنان سیل‌زده خود بردارند متقاضی اعزام به مناطق آسیب‌دیده شدند.

هر ایرانی با آنچه که در توان خود داشت به میدان آمد و مادی و معنوی پای کار کم شدن مشکل سیل‌زدگان مردانه ایستاد.

آنچه در این گزارش می‌خوانید تنها گوشه‌ایی از کمک‌هایی است که طی ۲۴ ساعت اخیر به مناطق سیل‌زده کشور ارسال شده است، در حالی که کمک‌ها از نخستین لحظه‌ای که خبر سیل منتشر شد برقرار است.

اصفهان

طبخ و توزیع روزانه ۲ هزار پرس غذا در معمولان

محمد نادرالاصلی، مدیر هیأت و موکب‌های رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه از امروز سه موکب اصفهان واقع در میدان انقلاب، خیابان نظام‌الملک و خانه اصفهان به سمت ملک‌شهر به نام موکب رزمندگان اسلام و موکب حضرت زهرا (س) آماده دریافت اقلام و نذورات اهدایی مردم هستند، گفت: علاوه بر اعزام ۶ کامیون تجهیزات، موکب ما در معمولان هر وعده ۲ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌کند.

وی افزود: از روز ۱۵ فروردین ۶ دستگاه کامیون شامل مواد مختلف به مناطق سیل‌زده اعزام کردیم که ۴ کامیون شامل ملزومات اولیه از جمله برنج، حبوبات، آب معدنی، آرد، مواد شوینده و … بوده است؛ یک کامیون که ۱۷ فروردین اعزام شد شامل قریب به هزار دست البسه مختلف و جلیقه‌های ضدآب و همچنین شب گذشته یک کامیون شامل ۴۰۰ تخته پتو درجه یک گلبافت و تعدادی لباس برای کودکان و وسایل متفرقه به منطقه اعزام کردیم.

وی ادامه داد: قرار است پشتیبانی ۴۶۰ روستا را انجام دهیم ولی باتوجه به شرایط جوی همچنان راه ارتباطی ۴۰۰ روستا قطع است و باهماهنگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) امروز نیز محموله ۱۰ تنی آرد به منطقه اعزام کردیم که تا شب به منطقه خواهد رسید.

نادرالاصلی بیان کرد: موکب ما در شهر معمولان نیز فعال شده است که اقدام به طبخ غذای گرم می‌کند و در هر وعده در حال حاضر ۲ هزار غذا پخت می‌کند و با ارسال پشتیبانی در تلاش هستیم تا به آمار ۵ هزار پرس غذا نیز برسیم.

مدیر هیأت و موکب‌های رزمندگان استان اصفهان تصریح کرد: به دنبال هستیم تا دستگاه پخت نان سیار هم به منطقه اعزام کنیم تا بتوانیم نان گرم هم در منطقه طبخ و توزیع کنیم.

جزئیات فعالیت اصفهانی‌ها در مناطق سیل‌زده

عباس رضایی استاندار اصفهان گفت: ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات سنگین توسط اداره کل راهداری، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش به لرستان اعزام شده است و یک دستگاه ام.آر.آی پرتابل، ۱۰ دستگاه لودر و پنج دستگاه بولدوزر نیز از اصفهان به شهرستان آق‌قلا ارسال شد.

اصفهان: ۶ هزار تخته پتو و چادر امدادی به مناطق سیل‌زده و هفت کامیون آب‌معدنی و موتور پمپ آب به استان‌های لرستان و گلستان اعزام شد. همچنین سپاه صاحب الزمان (عج) در الیگودرز با ۲۰۰ نیرو و ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین مستقر شد

وی از اعلام آمادگی پنج موکب اربعین حسینی شهرستان خمینی‌شهر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: موکب‌های خمینی‌شهر اعلام کردند که توانایی طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذا و تأمین تجهیزات آشپزخانه برای سیل‌زدگان را دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۶ هزار تخته پتو و چادر امدادی به مناطق سیل‌زده و هفت کامیون آب‌معدنی و موتور پمپ آب به استان‌های لرستان و گلستان اعزام شده است، افزود: در این راستا از هیچ کمکی به استان‌های سیل‌زده دریغ نخواهیم کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به استقرار سپاه صاحب الزمان (عج) در شهرستان الیگودرز با ۲۰۰ نیرو و ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اظهار داشت: نیروهایی سپاه به ۲۲ روستای آسیب‌دیده در راستای بازسازی جاده‌ها کمک می‌کنند.

اصفهان: ارتش با ۲۸۰ نیرو، بیمارستان صحرایی در لرستان ایجاد کرده و سه فروند بالگرد و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین مهندسی و ادوات برای جلوگیری از تخریب اعزام کرده است

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با ۲۸۰ نیرو بیمارستان صحرایی در لرستان ایجاد کرده و سه فروند بالگرد و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین مهندسی و ادوات برای جلوگیری از تخریب اعزام کرده است، یادآور شد: نانوایی‌های سیار نیز در این شهرستان شکل گرفته است و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و تیم بازسازی بنیاد مسکن با وجود حضور در سرپل ذهاب و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این منطقه در شهرستان پلدختر هم حضور پیدا کرده‌اند.

اعزام نیرو و تجهیزات شهرداری اصفهان به خوزستان

شهرداری‌های استان اصفهان با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان امکانات فنی، ادوات و ماشین آلات عمرانی سنگین خود شامل کمپرسی، بیل مکانیکی و لودر را برای اعزام به خوزستان آماده کردند، شهرداری اصفهان نیز پس از استان لرستان، تمهیدات لازم برای امدادرسانی به استان خوزستان را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرد.

شهرداری اصفهان بخش قابل توجهی از امکانات مورد نیاز برای کمک به مناطق سیل‌زده خوزستان را تأمین کرده است؛ به غیر از ماشین آلات، ۱۰ نفر از کارکنان شهرداری نیز به این نقطه از کشور اعزام شدند، همچنین نیروها و امکانات اعزام شده شهرداری اصفهان همچنان در شهرهای پلدختر و معمولان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

کمک سه میلیارد ریالی شورای شهر اصفهان به سیل‌زدگان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز از اعزام تیم امدادرسانی شهرداری به استان خوزستان خبر داد و گفت: امدادرسانی نیروهای خدمات شهری اصفهان به مناطق سیل زده استان لرستان نیز ادامه دارد.

۱۰۰ کاشانی برای کمک به سیل‌زدگان عازم لرستان شدند+تصاویر

به دنبال ایجاد کمپین#نوزاد_گلستانی و #همراه_لرستانم امروز ۱۰۰۰ عدد شیر خشک و پوشک بچه به استان گلستان و تعداد بسیار زیادی اقلام همچون ۳۵۰۰ عدد آب‌معدنی، ۷۰۰ تخته پتو، ۴۵۰۰ قرص نان، ۵۰۰ عدد پوشک، ۵۰۰ عدد قوطی شیر خشک، ۱۵۰۰ عدد کنسرو و ۵ تن میوه به لرستان ارسال شد.

همچنین ۱۰۰ نفر از بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی در قالب گروه‌های جهادی همراه با امکانات به مناطق سیل‌زده شهرستان پل‌دختر اعزام شدند.

آذربایجان شرقی

اختصاص هزینه سالگرد فوت فرزند به سیل‌زدگان

دریک اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه پدری با حضور در هلال احمر هزینه ۷.۵ میلیون تومانی مراسم سالگرد فوت فرزندش را برای کمک به هموطنان سیل‌زده کشورمان به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر واریز کرد.

کمک شاعر بلند آوازه ایران و آذربایجان به سیل زدگان کشور

استاد کریمی مراغه‌ای شاعر بلند آوازه ایران و آذربایجان کمک نقدی خود به سیل زدگان کشور را به حساب جمعیت هلال احمر واریز کرد.

اهداء ۱۵۰۰ کیلوگرم برنج به سیل زدگان کشور

یوسفی منطقی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراب اظهار داشت: به‌دنبال وقوع سیل در چندین استان کشور ۲ تن از خیرین سراب در یک اقدام خداپسند و انسان دوستانه بیش از یک و نیم تن برنج در اختیار هلال احمر قرار دادند تا به همراه سایر کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده ارسال و به مصرف سیل‌زدگان برسد.

آذربایجان غربی

اعزام تیم جهادی آذربایجان غربی به لرستان

حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی صبح امروز در حاشیه آئین بدرقه گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده کشور از آحاد مردم استان به دلیل اینکه ۲۴ ساعت بعد از وقوع سیل در گلستان کمک‌های خود را به این خطه ارسال کرده‌اند، قدردانی کرد و اظهار داشت: پس از استقرار قرارگاه آذربایجان غربی در لرستان، نانوایی سیار و آشپزخانه در یکی از روستاهای منطقه سیل‌زده راه‌اندازی شده است.

بیش از دو هزار مراجعه تلفنی و حضوری برای اعزام لرستان وجود داشت، که ۹۰ نفر از بین آنها گزینش شده‌اند و سایرین هم در صف انتظار اعزام هستند

وی به پخت و توزیع پنج هزار پُرس غذا در هر وعده در روستاهای همجوار پلدختر و معمولان اشاره کرد و ادامه داد: نخستین تیم گروه‌های جهادی استان در قالب ۹۰ نفر عازم منطقه لرستان شده و از روز چهارشنبه نیز در این مناطق مستقر می‌شوند.

شهسواری ادامه داد: بیش از دو هزار نفر مراجعه تلفنی و حضوری برای اعزام لرستان وجود داشت، که این ۹۰ نفر از بین آنها گزینش شده‌اند و سایرین هم در صف انتظار اعزام هستند.

موکب‌های آذربایجان غربی به شوش اعزام می‌شوند

مسوول بازسازی ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان اینکه فعالان و خادمان امام حسین (ع) در موکب‌های آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده‌اند تا به مناطق سیل‌زده اعزام شوند، گفت: موکب‌های آذربایجان غربی به یکی از مناطق سیل‌زده جنوب کشور، شوش از شهرهای خوزستان اعزام می‌شوند.

سیدحسن حسینی با اشاره به اینکه سه موکب امروز به شوش عازم شده، ادامه داد: در هر موکب ۲۰ نفر اعم از آشپز و سایر عوامل فعالیت می‌کنند، در مجموع بیش از ۶۰ نفر به شوش اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه به مدت یک ماه در این منطقه مستقر خواهیم بود و در هر وعده بین ۱۵ هزار نفر غذای گرم تهیه و توزیع خواهد شد، گفت: محل تامین اعتبار اقدامات این مجموعه در مناطق سیل‌زده به طور کامل کمک‌های مردمی است.

کمک ۵ میلیارد ریالی ارومیه‌ای‌ها به سیل‌زدگان / گلریزان به نفع کودکان سیل‌زده

علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه در حاشیه مراسم جشن گلریزان به نفع کودکان سیل‌زده با بیان اینکه این گلریزان با همت فرمانداری و پویش انسانیت چهار متشکل از اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی برگزار شده است، اظهار کرد: پایگاه پویش انسانیت چهار به عنوان یکی از پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان کشور از چهارم فروردین ماه شروع به کار کرده و تا زمانی که احساس نیاز باشد، کمک‌رسانی به این مناطق را ادامه خواهد داد.

ارومیه: تاکنون سه محموله از کمک‌های غیرنقدی مردم ارومیه که شامل لوازم بهداشتی بانوان، کودکان، شیرخشک، نان، آب معدنی و پتو بوده، به لرستان و یک محموله دیگر نیز به گلستان ارسال شده است

وی افزود: از چهارم تا ۱۶ فروردین ماه امسال کمک‌های مردمی این شهرستان به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال برای سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور توسط پویش انسانیت چهار جمع‌آوری و با هماهنگی جمعیت هلال احمر ارسال شده است.

ملامحمدی‌زاده تصریح کرد: تاکنون سه محموله از کمک‌های غیرنقدی مردم ارومیه که شامل لوازم بهداشتی بانوان، کودکان، شیرخشک، نان، آب معدنی و پتو بوده، به لرستان و یک محموله دیگر نیز به گلستان ارسال شده است.

وی با اشاره به جشن گلریزان به نفع کودکان سیل‌زده عنوان کرد: اقلام مورد نیاز برای کودکان، لباس مناسب، شیشه شیر و شیر خشک بوده و به این بهانه درصدد جلب مشارکت بانوان و خانواده‌های ارومیه هستیم.

فرماندار ارومیه خاطر نشان کرد: پایگاه پویش انسانیت چهار در محل موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و با هماهنگی جمعیت هلال احمر به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی شهرستان ارومیه برای سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور اقدام می‌کند.

اردبیل

ارسال دومین مرحله کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده

مرحله دوم کمک‌های غیر نقدی سپاه شهرستان گرمی به ارزش ۲۰ میلیون تومان با یک دستگاه کامیون به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران ارسال شد.

نخستین مرحله از کمک‌های مردمی شهرستان گرمی با مشارکت کمیته امداد امام (ره) شهرستان هفته گذشته به مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران ارسال و بین حادثه دیدگان توزیع شد.

استقرار موکب‌های اربعین حسینی اردبیل در مناطق سیل‌زده جنوب کشور

بهروز ندائی، جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از استقرار موکب‌های اربعین حسینی استان اردبیل در مناطق سیل‌زده استان خوزستان خبر داد و گفت: این موکب‌ها خدمات پزشکی، تهیه غذای گرم و جمع‌آوری و توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی را انجام می‌دهد.

وی همچنین از اعزام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین و نیز کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست استان به ارزش ۲ میلیارد تومان طی روزهای گذشته به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: ظروف یک‌بار مصرف، آب معدنی، آرد خام، مواد غذایی از جمله اقلامی است که به این مناطق ارسال و در موکب‌های اربعین استان توزیع می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز از آمادگی برای حضور در مناطق سیل زده مناطق جنوب کشور خبر داد و اظهار کرد: یک کامیون محموله اقلام غذا و گرمایشی مورد نیاز مناطق سیل زده از اردبیل بارگیری شده و آماده ارسال به مناطق سیل زده است که این محموله در صورت اعلام نیاز هر منطقه، فوراً به آن منطقه ارسال خواهد شد.

البرز

بارگیری پرواز حامل کمک‌های مردمی البرز به خوزستان 

استاندار البرز با اعلام خبر بارگیری چهارمین پرواز حامل کمک‌های مردمی البرز گفت: پیش از این ۲ پرواز با هواپیمای ۳۳۰ و یک پرواز با هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ از طریق فرودگاه مهرآباد ارسال شده بود.

عزیزالله شهبازی استاندار البرز طی بازدید از روند ارسال کمک های البرز به مناطق سیل زده خوزستان در فرودگاه پیام با اشاره به اینکه اکنون چهارمین پرواز حامل کمک های مردمی البرز به خوزستان بارگیری می‌شود، افزود: ۳ پرواز قبل با همراهی و تعامل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقلامی به وزن ۵۰ تن بود.

وی با بیان اینکه یک هواپیمای ۳۳۰ نیز حامل کمک های مردمی به مقصد فرودگاه خرم آباد برای مردم سیل زده لرستان اعزام شد، گفت: اکنون نیز یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ طی هماهنگی های صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی اقلامی که از سوی مردم البرز برای خوزستان جمع آوری شده را به وزن ۱۰۰ تن به پرواز در خواهد آمد.

جمع‌آوری 10 تن اقلام بهداشتی و درمانی از البرز 

مجموعه علوم پزشکی استان البرز نیز با هدف همدردی با مردم مناطق سیل زده کشور میزان 10 تن اقلام بهداشتی و درمانی برای کمک به آن ها جمع‌آوری کرده‌اند. بسیج جامعه پزشکی استان البرز کمک به مردم سیل زده کشور را در دستور کار خود قرار داده و به صورت مرتب در صدد جمع‌آوری اقلام مورد نیاز اعلام شده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور است. 9 پزشک متخصص به همراه اقلام کمکی به مناطق سیل‌زده اعزام شده اند و به بهبود شرایط بهداشت و درمان خوزستان کمک خواهند کرد.

کرمانشاه

ارسال 30 کاروان کمک‌های مردم زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب به سیل‌زدگان گلستان

30 کاروان کمک‌های مردمی این شهرستان زلزله‌زده شامل مواد غذایی، البسه دارویی و ...، برای سیل‌زدگان استان گلستان، که توسط کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی مناطق زلزله زده تهیه و گردآوری شده بود ارسال شد.

نیروهای ارتش، هوانیروز و شهرداری کرمانشاه به لرستان اعزام شدند

پس از فروکش کردن بارش‌های سیل‌آسا در کرمانشاه و عادی شدن شرایط، نیروهای امدادی این استان با تجهیزات کامل برای کمک به مردم لرستان به آن استان اعزام شدند.

150 نفر از نیروهای خدمات شهری ومناطق هشتگانه به همراه نیروهای سازمان خدمات ایمنی وآتشنشانی شهرداری باتعدادی ازخودروهای سبک،نیمه سنگین وسنگین درحوزه سازمات خدمات موتوری ازجمله بیل بکهو، بیل زنجیری، بیل لاستیکی،کمپرسی،کف کش وخودروهای امدادونجات سازمان آتش‌نشانی جهت خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده از سیل در استان لرستان اعزام شدند.

اعزام 10 فروند بالگرد هوانیروز برای کمک به سیل‌زدگان

 ظهر امروز سه فروند بالگرد امداد و نجات پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه، با هدف جابجایی افراد گرفتار سیل در مناطق صعب العبور ایلام و شهرستان صحنه به پرواز درآمدند.

بر اساس اطلاعیه هوانیروز کرمانشاه، هم اکنون 8 فروند بالگرد هوانیروز در شهرستان خرم آباد مستقر هستند و 2 فروند دیگر نیز به یاری هم وطنانمان در استان ایلام به پرواز در آمده‌اند.

نیروی زمینی ارتش هم اقدامات خود را به استان لرستان گسیل کرده است، در همین باره نیروهای تیپ زرهی 181 پادگان الله اکبر کرمانشاه با تجهیزات سنگین ترابری صبح امروز راهی مناطق سیل زده شده‌اند.

چهارمحال و بختیاری

طبخ روزانه 6 هزار غذا توسط موکب چهارمحال و بختیاری

بهروز مردانی‌نژاد مسؤول دفتر آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ساعت 12 ظهر اولین گروه خادمان متشکل از خادمیاران امام رضا(ع) و خادمان موکب قمربنی‌هاشم (ع) اعزام شد، بیان کرد: قرار است این گروه به مدت یک‌ماه روزانه 6 هزار غذا پخت و بسته‌بندی کند که چهار هزار غذای گرم 2 هزار ناهار و 2 هزار شام و 2 هزار غذای سرد برای صبحانه است.

اعزام 3 تیم امداد سیلاب جمعیت هلال‌احمر به خوزستان

مرتضوی‌فرد مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام 3 تیم امداد در سیلاب جمعیت هلال‌احمر استان به خوزستان خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی در شهر شوشتر در حال امدادرسانی هستند.

محمد کاظم منزوی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به تخریب بسیاری از راه‌های ارتباطی در حادثه سیل اخیر و با هماهنگی‌های انجام شده بسیاری از معدنکاران شهرستان لردگان جهت خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده آماده‌اند همچنین هم‌اکنون 20 دستگاه ماشین‌آلات معدنی از جمله 10عدد بیل مکانیکی،9 عدد لودر و یک بولدزر جهت اعزام به مناطق سیل‌زده آماده هستند.

ارسال دومین محموله آب معدنی برای سیل‌زدگان خوزستان

دومین محوله اهدایی شرکت سیرنگ کوهرنگ برای هموطنان سیل‌زده در استان خوزستان اهواز ارسال شد. با توجه به اعلام نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر نیاز فوری به آب آشامیدنی و علی‌رغم تنگناهایی که این واحد تولیدی با آن مواجه است چهارصد شل آب معدنی که هر کدام شامل 6 عدد بطری است به اهواز ارسال کرد.

اعزام گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری به لرستان

 این گروه‌های اعزامی حدود یک هفته در استان لرستان مستقر هستند که تحت نظر قرارگاه جهادی امام رضا

چهارمحال و بختیاری: استقبال اقشار مختلف مردمی برای اعزام به مناطق سیل زده بسیار زیاد است ولی به دلیل هزینه‌های رفت‌ و آمد، نمی‌توان افراد بیشتری را اعزام کرد به همین دلیل گروه‌هایی تخصصی با ظرفیت محدود اعزام می‌شوند

(ع) متناسب با نیاز مناطق آسیب دیده تقسیم می‌شوند. استقبال اقشار مختلف مردمی در پی فراخوان بسیار زیاد است ولی به دلیل هزینه‌های رفت‌ و آمد، نمی‌توان افراد بیشتری را اعزام کرد به همین دلیل گروه‌هایی با ظرفیت محدود اعزام شده و می‌شود.

خراسان جنوبی

جمع‌آوری بیش‌از یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی

رفیعی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: برای کمک به سیل زدگان در خراسان‌جنوبی ۱۵۳ پایگاه ایجاد و تاکنون یک‌میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۲۹۴ ریال جمع‌آوری شده است.

وی  ادامه داد: از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در استان برای سیل زدگان از ابتدای وقوع این حادثه تاکنون یک‌میلیارد و 444 میلیون و 603 هزار و 294 ریال نقدی و 343 میلیون و 630 هزار ریال کمک‌های غیرنقدی شامل آب معدنی، فرش، پتو، کفش و البسه بوده است.

اعزام ۱۹ موکب از خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی از آمادگی ارائه خدمات به سیل‌زدگان از سوی موکب‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: 19 موکب استان خراسان‌جنوبی آماده اعزام به نقاط مورد نظر سیل‌زده هستند.

جوینده با اعلام اینکه از این تعداد موکب ۷ موکب نانوایی برای خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این موکب‌ها در شبانه‌روز ۵۰ هزار قرص نان گرم آماده و در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌دهند، همچنین براساس نیاز استان‌های سیل‌زده، موکب‌های تغذیه نیز به مناطق سیل‌زده اعزام و طبق آنچه مقرر گردید موکب‌های تغذیه در هر وعده نزدیک به ۵۰ هزار پرس غذا آماده و تحویل هموطنان می‌دهند.

ارسال چهارمین محموله هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده

شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به ارسال چهارمین محموله کمک‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان به مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: این محموله شامل 800 چادر امدادی و 2 هزار و 500 تخته پتو است.

صلاحی معاون قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(ص) خراسان‌جنوبی نیز گفت: ۱۰ نفر از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب خراسان‌جنوبی تحت عنوان گروه جهادی حضرت زهرا(س) برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده غرب کشور به این مناطق اعزام می‌شوند.

بوشهر 

ارائه خدمات سپاه بوشهر به 100 هزار نفر از مردم سیل‌زده خوزستان 

بوشهر: اعزام 50 قایق تندروی نیروی دریایی سپاه به مناطق سیل‌زده خوزستان، برپایی بیمارستان صحرایی در این مناطق و اعزام گروه‌های تعمیرات و حمل و نقل از جمله کمک‌های بوشهر به مناطق سیل‌زده بوده است؛ علاوه بر این ۱۰ دستگاه تریلر، یک بیل مکانیکی و  ۱۸ هزار سوخت نیز به مناطق سیل زده کمک شد.

رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: سپاه استان بوشهر در این ماموریت، به 100 هزار نفر سیل‌زده باوی و 5 روستای خوزستان خدمات رسانی می‌کند و قرارگاه تخصصی یاری رسانی سپاه استان بوشهر در شهرستان باوی استان خوزستان تشکیل شد.

وی از تعیین سپاه استان بوشهر به عنوان معین، یاری رسان به سیل‌زدگان خوزستان خبر داد و بیان کرد:سپاه امام صادق(ع) استان بوشهربا بهره‌گیری از امکانات مختلف در حوزه‌های فنی، لجستیکی و تخصصی به عنوان معین یاری رسانی به هموطنان سیل‌زده در شهرستان باوی و 5 روستای خوزستان تعیین شد.

اعزام 50 قایق از منطقه دوم دریایی سپاه در بوشهر به خوزستان 

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعزام 50 قایق تندروی نیروی دریایی سپاه به مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد و گفت: برپایی بیمارستان صحرایی در این مناطق و اعزام پرسنل در قالب گروه‌های تعمیرات و حمل و نقل از دیگر اقدامات بوده است؛ علاوه بر این ۱۰ دستگاه تریلر، یک بیل مکانیکی و  ۱۸ هزار سوخت نیز مناطق سیل زده توسط سپاه منطقه دوم دریایی کمک شده است.

اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر بوشهر به مناطق سیل‌زده خوزستان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر به مناطق سیل‌زده در استان خوزستان اعزام شدند.

غلامرضا حاجیانی ادامه داد: این گروه ۳۴ نفری در قالب ۱۶ قایقران ، ۱۶نجاتگر و دو راننده به همراه یک دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و دو دستگاه مینی‌بوس  به شهرهای سیل زده در استان خوزستان اعزام شدند.

خراسان رضوی 

کمک 520 میلیون تومانی خراسانی‌ها به سیل‌زدگان کشور
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از کمک 520 میلیون تومانی خراسانی‌ها به سیل‌زدگان کشور خبر داد و گفت: از نکات قابل‌توجه در اهداهای نقدی و غیر نقدی اهدای 30 رأس گوسفند توسط دامداران مشهدی در هدایای غیر نقدی و کمک نقدی 10 میلیون تومانی یک پدر شهید مشهدی به سیل‌زدگان کشور بود.

آبسالان یادآور شد: جهت کمک به هم‌وطنان سیل‌زده تعداد 120 پایگاه و صندوق جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی به سیل‌زدگان کشور در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد 30 پایگاه و صندوق آن در مشهد است و مردم می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها و صندوق‌ها کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به هم‌وطنان سیل‌زده اهدا کنند.

اعزام تیم کارشناسی شهرداری مشهد به استان گلستان
عزیزی سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از اعزام تیم کارشناسی شهرداری مشهد به استان گلستان خبر داد و افزود: این مهم باهدف بررسی اقدامات و ارزیابی نحوه امدادرسانی اجرایی شده است.

فراخوان پاکستانی‌های مقیم مشهد برای کمک به سیل‌زدگان ایران

 به دنبال بحران سیل در کشور و خسارت‌های فراوان در مناطق مختلف ایران، پاکستانی‌های مقیم مشهد برای  جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان ایران فراخوان دادند.

گفتنی است پیش‌ازاین گروه‌های پاکستانی با انتشار بیانیه‌هایی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه مردم ایران و توطئه‌های سیاسی علیه جمهوری اسلامی، از مردم خیر این کشور و شهروندان خارج از کشور خواستند تا در این زمان دشوار، به کمک برادران و خواهران ایرانی خود بشتابند.

زنجان

ارسال 60 هزار بسته تبرک حسینیه اعظم به استان‌های سیل زده کشور

شهامی مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به آغاز برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در حسینیه اعظم زنجان گفت: علاوه بر این 60 هزار بسته تبرک حسینیه اعظم به استان‌های سیل زده کشور ارسال می‌شود.

بابایی رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان از برنامه‌ریزی برای حضور نیروهای این ستاد در خوزستان خبر داد و گفت: نیروهای این ستاد با غذای گرم از سیل‌زدگان پذیرایی خواهد کرد.

سمنان 

اختصاص هزینه نخستین سفر بین‌المللی فرودگاه شاهرود به سیل‌زدگان

هزینه نخستین سفر بین‌المللی فرودگاه شاهرود برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص یافت. براین اساس مسؤولان ادارای شهرستان شاهرود نخستین سفر بین‌المللی خود از فرودگاه شاهرود را کنسل کردند و هزینه آن برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص یافت.

محمدی فرماندار شاهرود نیز گفت: روزانه بیش از 30 هزار قرص نان برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان ارسال می‌شود.‌

اعزام 38 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی از سمنان به مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز از اعزام 38 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی از این استان به مناطق سیل‌زده استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: یک دستگاه کامیون، یک دستگاه بابکت و پنج دستگاه پمپ

مسؤولان ادارای شهرستان شاهرود نخستین سفر بین‌المللی خود از فرودگاه شاهرود را کنسل کردند و هزینه آن برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص یافت

کف‌کش توسط مدیریت بحران استانداری سمنان و دو دستگاه کامیون، یک دستگاه بابکت، سه دستگاه پمپ کف‌کش و یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی توسط شهرداری سمنان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از اعزام سه دستگاه کامیون و یک دستگاه بابکت از سوی شهرداری دامغان، دو دستگاه کامیون و یک دستگاه بابکت از سوی شهرداری شاهرود و یک دستگاه بابکت و یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی از سوی شهرداری مهدی‌شهر به مناطق سیل‌زده خبر داد.

رئیسیان اضافه کرد: یک دستگاه کامیون توسط شهرداری شهمیرزاد، یک دستگاه بابکت توسط شهرداری میامی، یک دستگاه بابکت توسط شهرداری سرخه و یک دستگاه لودر و یک دستگاه بابکت توسط شهرداری گرمسار به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های ایوانکی و آرادان نیز هر کدام به‌طور جداگانه یک دستگاه بابکت به مناطق سیل‌زده اعزام کردند، عنوان کرد: شهرداری بسطام یک دستگاه لودر، اداره کل امور عشایری استان سمنان دو دستگاه تانکر و اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان نیز یک دستگاه تانکر به این مناطق اعزام کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: همچنین شرکت خطوط لوله و نفت یک دستگاه لودر، دهیاری فرور گرمسار یک دستگاه بابکت، دهیاری مؤمن‌آباد سرخه یک دستگاه بابکت و دهیاری قلعه‌ نو خرقان شاهرود یک دستگاه بابکت به مناطق سیل‌زده اعزام کردند.

رئیسیان خاطرنشان کرد: درمجموع سه دستگاه لودر، سه دستگاه تانکر، 9 دستگاه کامیون، 13 دستگاه بابکت، هشت دستگاه پمپ کف‌کش و دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی تا روز 18 فروردین‌ماه به‌منظور خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده استان لرستان اعزام شده است.‌

کمک 4 میلیارد و 700 میلیون ریالی سمنانی‌ها به سیل‌زدگان 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: مردم نیکوکار سمنان تاکنون 470 میلیون تومان به‌صورت نقد و کالا به هم‌میهنان سیل‌زده خود از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سراسر استان سمنان کمک کرده‌اند.

کرمان 

 ایجاد خط هوایی کرمان ـ اهواز توسط ارتش

مدیرکل سیاسی، امنیتی استانداری کرمان عنوان کرد: مقرر شده برای رسیدن هر چه زودتر اقلام  مورد نیاز به دست مردم سیل‌زده شهرستان حمیدیه ارتش یک خط هوایی از کرمان به سمت اهواز ایجاد کند.

خلیل همایی تصریح کرد: سپاه ثارالله استان کرمان اردوگاه شهید کازرونی خود در اهواز و مقرهای راهیان نور خود را در اختیار ستاد اربعین استان قرار داده است.

اعزام 20 موکب از کرمان به خوزستان

وی افزود: سال گذشته استان کرمان، ۳۷ موکب برای مراسم اربعین حسینی به عراق اعزام کرد و اکنون برای کمک به مناطق سیل‌زده ۳۷ موکب استان در قالب ۲۰ موکب ادغام شده‌اند و به مناطق مورد نظر از جمله شهرستان حمیدیه که استان کرمان به عنوان معین آن انتخاب شده اعزام می‌شوند.

همایی تاکید کرد: قرار است در این موکب‌ها در هر وعده ۸۰ هزار پرس غذایی گرم و ۶۰ هزار قرص نان پخت و در بین مردم سیل‌زده حمیدیه و روستاهای آن توزیع شوند.

پخت 3 هزار قرص «نان محلی کرمانی» برای سیل‌زدگان

همچنین به همت شهرداری و شورای شهر و گردان نانوای شهر خانوک تعداد 3 هزار قرص نان تهیه و به مناطق سیل‌زده شمال کشور ارسال شد.

40 تن کالا و تجهیزات مورد نیاز سیل‌زدگان در کرمان آماده می‌شود

محمدجواد فدائی، استاندار کرمان گفت: دستگاه‌ها باید تا ساعت ۲۳ امشب، ۴۰ تن کالا و تجهیزات مورد نیاز را آماده کنند تا با پرواز یک فروند هواپیما از کرمان به اهواز ارسال شود.

وی اظهار داشت: طبق ابلاغ رئیس ستاد اربعین کشور به ستادهای اربعین سراسر کشور باید تمام موکب‌ها در مناطق سیل‌زده برای کمک به مردم این مناطق بر پا شوند.

همچنین تعدادی از جهادگران بسیج دانشجویی استان کرمان به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مردم سیل‌زده استان لرستان به منطقه اعزام شدند و در منطقه سیل‌زده پل‌دختر حضور دارند.

جهادگران اعزامی که با تجهیزات به منطقه اعزام شدند خدماتی از جمله لایروبی منازل سیل‌زدگان را انجام می‌دهند.

کردستان 

ارسال محموله 200 میلیون تومانی کمک‌های هلال احمر کردستان برای سیل‌زدگان

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: دو تیم تخصصی امداد و نجات با تجهیزات کامل شامل پمپ کف‌کش، لجن‌کش و غیره از استان کردستان برای امدادرسانی به سیل‌زدگان که دچار آبگرفتگی در منازل شده‌اند اعزام و مشغول فعالیت در این مناطق هستند.

وی افزود: محموله 200 میلیون تومانی کمک‌های هلال احمر کردستان نیز روز گذشته برای کمک به سیل‌زدگان  پل‌دختر ارسال شده است.

اعزام گروه‌های جهادی تبلیغات اسلامی کردستان به مناطق سیل‌زده

مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از اعزام گروه‌های جهادی این اداره‌کل به مناطق سیل‌زده خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر روحانیون مستقر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی و کارشناس فناوری اطلاعات این اداره‌کل نیز به شهر پلدختر اعزام شدند.

قم

گروه خبری و مستند ساز سپاه قم به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شد

معاون روابط عمومی سپاه استان قم از اعزام گروه خبری و مستند ساز این سپاه به لرستان با هدف اطلاع‌رسانی از وضعیت سیل‌زدگان به مردم و مسؤولان خبر داد.

علی تقوایی  با اشاره به اینکه ۱۹۰ نفر از نیروهای سپاه استان قم با استقرار در شهرهای پلدختر و چگنی استان لرستان و به کارگیری تجهیزات، به مردم سیل زده امدادرسانی و خدمات رسانی می‌کنند گفت: در محدوده این شهرستان‌ها ۲۰۲ روستا وجود دارد که ارتباط ۷۰ روستا با شهرستان چگنی قطع شده و ۱۴ روستا نیز با هیچ منطقه‌ای در ارتباط نیست و نیروهای سپاه و بسیج مشغول باز کردن راه های ارتباطی و خدمت و امداد رسانی به مردم این مناطق هستند.

گلریزان مردم قم برای کمک به سیل‌زدگان لرستان

پارچه‌باف رئیس ستاد پشتیبانی مردمی استان قم از مناطق سیل‌زده گفت: جشن گلریزان مردم قم برای کمک به سیل‌زدگان لرستان در روز شنبه ۲۴ فروردین در میدان آستانه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نهادهای مختلف ازجمله سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جمعیت هلال احمر، ستاد مدیریت بحران، آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نمایندگان مجلس، دادگستری، استانداری و فرمانداری بالاتفاق تصمیم گرفتند جهت جلوگیری از موازی کاری، به صورت واحد و یکپارچه کمک رسانی به مناطق سیل زده را انجام دهند.

قزوین

فعالیت جهادگران دانشجوی قزوینی در معمولان

گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه‌های قزوین در شهرهای معمولان و پل‌دختر مستقر شده و مشغول خدمت رسانی هستند.

سیل مهربانی قزوینی ها از مرز 500 میلیون تومان گذشت

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین با اعلام خبر کمک 500میلیون تومانی مردم قزوین به سیل‌زدگان در کرمانشاه گفت: کمک به هم وطنان سیل زده وظیفه همگانی است و کمیته امداد هم در کنار مردم با تمام ظرفیت و بسیج امکانات در این پویش مشارکت دارد.

قزوین: ۲۲ هزار نفر در قالب ۶ هزار و ۱۰ خانوار از جمعیت استان گلستان دریافت‌کننده خدمات استان قزوین هستند و تاکنون بیش از ۱۹ کامیون و کامیونت کمک‌های مردمی برای توزیع در سیمین‌شهر و روستاهای تابعه آن ارسال شده است

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین نیز گفت: تاکنون ۳ کاروان کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان گلستان اعزام شده و فردا چهارمین کاروان نیز راهی گلستان می‌شود.

والدی اضافه کرد: ۲۲ هزار نفر در قالب ۶ هزار و ۱۰ خانوار از جمعیت استان گلستان دریافت‌کننده خدمات استان قزوین هستند و تاکنون بیش از ۱۹ کامیون و کامیونت کمک‌های مردمی برای توزیع در سیمین‌شهر و روستاهای تابعه آن ارسال شده است.

وی ادامه داد: در کنار آن ۶ گروه جهادی ۱۰ نفره اعزام کردیم که تا هر زمان نیاز باشد در آن منطقه حضور دارند.

استان فارس

ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان ناشی از سیل شیراز

بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متأسفانه 156 نفر در سیل اخیر شیراز به ویژه محل دروازه قرآن مصدوم شدند که هم‌اکنون تعداد 5 نفر از آنان در مراکز درمانی تحت مراقب هستند، اظهار داشت: تمام هزینه‌های درمانی مصدومان ناشی از سیل به صورت رایگان انجام شد.

همچنین پیرو فراخوان سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به آحاد مردم مبنی بر گسیل کردن موکب‌های اربعین برای خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان سیل، تاکنون چندین موکب از شیراز به استان‌های خوزستان و لرستان اعزام شده است.

حضور 24 تیم روانشناسی برای ارائه خدمات تخصصی به سیل‌زدگان شیراز

در پی حادثه دلخراش سیل و جان باختن تعدادی از هموطنان در شیراز، با برنامه‌ریزی منظم و منسجم، ۲۴ تیم شامل کارشناسان روان‌شناسی مراکز مشاوره بهزیستی شهرستان شیراز در محل‌ اسکان سیل زدگان از جمله منازل، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و ... حضور یافتند و با دلجویی از سیل زدگان به آنها خدمات مشاوره رایگان ارائه کردند.

شیراز: تمام هزینه‌های درمانی مصدومان ناشی از سیل به صورت رایگان انجام شد

تیم‌های جهادی تخصصی اورژانس اجتماعی، مشاوران مرکز ۱۴۸۰ و تیم تخصصی محب بهزیستی شهرستان شیراز در سیل شیراز حضور فعال داشتند.

ارسال محموله‌های 750میلیونی لامردی‌ها به مناطق سیل‌زده لرستان

فرمانده سپاه لامرد از ارسال محموله کمک‌های مردمی به ارزش 750 میلیون ریال و اعزام نیروهای جهادی لامرد به مناطق سیل زده لرستان خبرداد و گفت: نخستین گروه اعزامی در قالب ۲۵ نفر از نیروهای جهادی بسیج لامرد نیز به‌منظور خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شدند.

همدان 

ارسال 10 تریلر لوله‌های بتنی از همدان به لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ارسال 10 تریلر لوله‌های بتنی سایز بالا از همدان به لرستان خبر داد و گفت: 2 هزار و 500 بسته آب بسته‌بندی نیز جهت کمک به آبرسانی اضطراری مناطق سیل‌زده لرستان ارسال شد.

 همدان: 10 تریلی لوله‌های بتنی سایز بالا با اقطار 800 و 1000 و 1200 میلیمتر برای مدیریت بحران سیل در لرستان ارسال شد

حسینی‌بیدار با بیان اینکه یک دستگاه تانکر آبرسانی اضطراری به استان کرمانشاه جهت آبرسانی به مناطق سیل‌زده در کرند و ریجاب و ... اعزام شده است گفت: ارسال 10 تریلی لوله‌های بتنی سایز بالا با اقطار 800 و 1000 و 1200 میلیمتر جهت مدیریت بحران سیل در لرستان نیز انجام شد.

وی از ارسال یک خاور شامل 2 هزار و 500 بسته آب بسته‌بندی جهت کمک به آبرسانی اضطراری مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

ارسال کمک‌ یک‌میلیارد و 150 میلیون ریالی دامپزشکی همدان به لرستان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارسال کمک‌های دامپزشکی همدان به منطقه سیل‌زده لرستان به ارزش یک‌میلیارد و 150 میلیون ریال خبر داد.

رسولی  با اشاره به تهیه 403 لیتر انواع مایع‌های ضدعفونی‌کننده، 150 لیتر سم سایپرمترین، 81 هزار دز واکسن تب برفکی بی والان گفت: 48 هزار دز واکسن شاربن، یک دستگاه سمپاش موتوری، دو دستگاه خودرو به همراه اکیپ واکسیناسیون و یک اکیپ سمپاش، به همراه مجموعه‌ای از مکمل‌های درمانی، کنستانتره‌های مختلف، انواع آنتی‌بیوتیک و... به منظور کمک به دامداران مناطق سیل‌زده لرستان ارسال شده است.

یزد

اعزام تیم تولیدی مستند «مردم بالادست» از یزد به مناطق سیل‌زده لرستان 

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «مردم بالادست» از اعزام تیم تولید این مستند از صداوسیمای مرکز یزد به لرستان با هدف اطلاع‌رسانی از وضعیت سیل‌زدگان به مردم و مسؤولین خبر داد.

با توجه به شرایط اضطرار در مناطق سیل‌زده این تیم با هدف به تصویر کشیدن وضعیت این مناطق، شرایط و نیازمندهای افراد، به منظور اطلاع‌رسانی به مردم و مسؤولین از طریق تهیه و پخش گزارش‌ها و ارتباط زنده با شبکه یزد و سایر شبکه‌های سیما، اعزام می‌شود.

کمک 270 میلیون ریالی مردم زارچ به سیل زدگان کشور

مردم نیکوکار بخش زارچ تا کنون 270 میلیون ریال به صورت نقد و کالا به هم میهنان سیل زده خود کمک کرده اند و جمع آوری کمک ها ادامه خواهد داشت.

گروه جهادی روحانیون اردکانی در کنار مردم سیل‌زده پل‌دختر

در پی وقوع سیل در برخی از مناطق کشور و به‌منظور کمک‌رسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل، جمعی از روحانیون اردکانی در قالب گروه جهادی سردار شهید ذبیح‌الله عاصی زاده به منطقه سیل‌زده پل‌دختر اعزام شدند.

در این گروه جهادی که جمعی از روحانیون شهرستان اردکان به‌صورت خودجوش و جهادی حضور دارند با استقرار در شهر پل‌دختر به پاک‌سازی منازل و معابر شهر از گل‌ولای ناشی از سیل می‌پردازند.

مرکزی 

نیروهای عملیاتی تخصصی از استان مرکزی عازم لرستان شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: طی هفته گذشته تاکنون ۵۱ نیروی عملیاتی تخصصی با تجهیزات کامل به استان لرستان اعزام شده‌اند.

محمدی اظهار داشت: از سوی هلال‌احمر استان مرکزی طی یک هفته گذشته تاکنون ۱۲ تیم تخصصی سیلاب و یک تیم تخصصی کوهستان که شامل کف‌کش، لجن کش و... در مجموع ۵۱ نفر با تجهیزات کامل بوده، به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شده است.

وی افزود: یک تیم درمان اضطراری (BHCU) متشکل از ۱۰ پزشک، ماما، پرستار، تکنسین با تجهیزات کامل به استان لرستان نیز اعزام شده است.

ارسال چهارمین محموله مواد غذایی استان مرکزی برای سیل‌زدگان لرستان

مهجوری فرمانده سپاه شازند گفت: چهارمین محموله مواد غذایی برای کمک به سیل زدگان استان لرستان از سپاه ناحیه شازند ارسال شد، این محموله‌ها از سوی مردم و بسیجیان شهرستان برای کمک به سیل زدگان جمع آوری شده بود.

کمک 2 میلیارد ریالی خیر ساوه‌ای به سیل‌زدگان

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: یکی از خیر نوع دوست شهرستان ساوه در اقدامی خداپسندانه با واریز مبلغ 2 میلیارد ریال به حساب 99999 بنام جمعیت هلال احمر به نفع مردم سیل زده کشور به یاری مردم سیل‌زده شتافت.

کلنگ‌زنی چهار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده مازندران

مدیرکل کمیته امداد مازندران از کلنگ‌زنی چهار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده ساری و شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: اکنون در فضای بازسازی هستیم.

کمیته امداد امام خمینی مددجویان سیل‌زده را تنها نگذاشته و اقداماتی برای بازسازی و احداث مسکن‌های آسیب دیده از سیل را تدارک دیده است.

رضا نوروزی جعفری افزود: 41 مسکن در شهرستان سیمرغ خسارت دید که 31 مسکن متعلق به مددجویان این نهاد است.

روایتی از کمک یک پسر بچه به مردم سیل‌زده سیمرغ

روایت، روایت زیبایی است از انسان دوستی در مردمان این سرزمین که کوچک بزرگ نمی‌شناسد.

یکی از خادم یاران نمایندگی آستان قدس رضوی سیمرغ تعریف می‌کرد: امروز به نمایندگی از آستان قدس برای تحویل مقادیر زیادی کمک به قائم‌شهر رفته بودم که یک پدر این نوشته را به من داد و گفت: « پسرم شب وقتی میخواست بخوابه این نوشته را به من داد و تمام پول توجیبی خودش را به سیل زدگان سیمرغ هدیه کرد.»

ردپای سلبریتی‌های واقعی در کوچه پس‌کوچه‌های حسن‌آباد

پس از فروکش کردن سیلاب روستای حسن‌آباد، سیل مهربانی در این روستا به راه افتاد و هلال احمر، سپاه و اوقاف پای کار آمده و اقلام غذایی را بین سیل‌زدگان روستای حسن‌آباد توزیع کردند

تعدادی از جوانان بخش گهرباران شهرستان میاندورود با جمع‌آوری عیدی‌های خود اقلام غذایی تهیه کرده و بین سیل‌زدگان روستای حسن‌آباد بخش گهرباران توزیع کردند.

پس از فروکش کردن سیلاب روستای حسن‌آباد، سیل مهربانی در این روستا به راه افتاد و هلال احمر، سپاه و اوقاف پای کار آمده و اقلام غذایی را بین سیل‌زدگان روستای حسن‌آباد توزیع کردند.

گیلان

تمامی موکب‌های گیلانی عازم مناطق سیل‌زده شدند

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان از اعزام موکب‌های گیلانی به مناطق سیل‌زده جنوب و غرب کشور به‌صورت مرحله‌ای خبر داد و گفت: موکب‌های گیلانی تا برقراری آرامش و تا زمانی که سیل‌زدگان بتوانند برای وعده‌های خود غذا تهیه کنند در مناطق سیل‌زده حضور پیدا خواهند کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز با اشاره به ارسال 500 میلیون تومان کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی به استان‌های مازندران و گلستان گفت: علاوه بر کمک‌های نقدی، مبلغ 800 میلیون تومان کمک غیر نقدی نیز توسط مردم گیلان برای ارسال به مناطق سیل زده به سپاه قدس گیلان اهدا شد.

همچنین سرپرست شهرداری رشت از اعزام نخستین کاروان امدادی - عملیاتی شهرداری رشت به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و گفت: نخستین محموله کمک شهرداری رشت متشکل از 30 تن از نیروهای داوطلب جهت برپایی آشپزخانه به همراه یک دستگاه خودرو کامیون و یک دستگاه تریلر عازم لرستان شد.

شهرستان‌های تهران

قدقامت پایتخت برای کمک به مناطق سیل‌زده کشور

استان تهران از جمله ورامین، اسلامشهر، دماوند، رباط کریم نیز با ارسال اقلام کمکی و تجهیزات عمرانی به مناطق سیل زده تلاش کردند نقشی در کمتر کردن بار مشکلاتی که سیل بر دوش تعدادی از استان‌های کشورمان گذاشت، داشته باشند و همدلی خود را با آسیب‌دیدگان سیل نشان دهند.

مردم استان تهران از همان ابتدای بروز حادثه سیل به‌ تبع فرمان رهبری معظم انقلاب به‌صورت خودجوش به جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت کمک به سیل‌زده استان‌های شمالی مشغول شدند و این کمک‌ها به این مناطق ارسال شد و اکنون در حال جمع‌آوری و ارسال کمک برای لرستان هستند.

کهگیلویه و بویراحمد

آمادگی سه تیم درمانی کهگیلویه و بویراحمد جهت اعزام به سیل‌زدگان خوزستان

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با آنکه خود درگیر سیل بود و خسارات فراوانی از این موضوع دید اما کمک به همنوع را فراموش نکرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ سه تیم عملیاتی بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل هستند که در صورت اعلام نیاز به مناطق سیل زده خوزستان اعزام می شوند.

نعیمی خاطر نشان کرد: سیل در استان ما نیز خسارات فراوانی بر جای گذاشته اما حس انسان دوستانه ما ایجاد می‌کند که تیم واکنش سریع سلامت در بلایای این معاونت در جهت امداد رسانی به استان های همجوار در صورت اعلام نیاز اقدام نماید که برای رفع کامل مشکلات واحد های تابع این معاونت و در راستای خدمت رسانی مطلوب بهداشتی و درمانی به استان های درگیر این بحران آمادگی داریم.

نظری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از موکب‌های اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرد جهت کمک به مناطق سیل‌زده به خصوص استان‌های خوزستان و لرستان با هماهنگی استانداری اقدام کنند.

 با وجود کمک‌های فراوانی که به سمت مناطق سیل زده در جریان است اما به دلیل وسعت حادثه در استان‌های مختلف، سیل زدگان نیازمند مساعدت و کمک‌های بیشتری هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    20 2
    درود بر ملت خدا از دولت کم کار نگذرد
  • سرابی IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    2 0
    اذربایجان دیار بخشش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس