کد خبر 949289
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
***

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: از مساجد توقع می‌رود که در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، کمک‌های فرهنگی را نیز به مناطق سیل‌زده ارسال کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن ابراز همدردی برای حادثه دیدگان سیل اخیر در کشور گفت: متأسفانه سیل اخیر علاوه بر از بین بردن منازل، زمین‌های کشاورزی و دام و طیور هموطنانمان اثرات مخرب بسیاری از خود به‌جا گذاشته است.

وی افزود: میزان آسیب‌های سیل اخیر به‌قدری بوده که متأسفانه بسیاری از هموطنانمان از ملزومات اولیه زندگی محروم هستند لذا با توجه به اینکه استان تهران معین استان خوزستان معرفی‌شده است، توقع می‌رود، کمک‌هایی با کمیت و کیفیت شایسته و مناسب شأن آن عزیزان به مناطق جنوب ارسال شود.

بیشتر بخوانید:

پاسخ هلال احمر به سوالات درباره کمک‌های خارجی به سیل زدگان

توزیع هدایای مقام معظم رهبری بین سیل‌زدگان گلستانی

کمک نیم میلیاردی طلاب به سیل زدگان

نوری زاده ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۲۴ استان کشورمان دچار سیل شده که در بعضی از استان‌ها مسئله حاد است و برخی از هموطنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، به‌عنوان‌مثال؛ پنج شهر استان خوزستان ازجمله شهرهای حمیدیه و سوسنگرد، باید تخلیه کامل شوند، البته این مسئله در شهرهای مختلف از ابتدای آب‌گرفتگی و سیل در سراسر کشور رخ‌داده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: رها کردن خانه و کاشانه‌ای که سالها در آن زندگی کرده‌ایم و آن را با دست خودساخته‌ایم، کار بسیار دشواری است، که این امر، در کنار آثار مخرب سیل، به آلام هموطنانمان افزوده است.

وی بابیان اینکه در تماسی که با آیت‌الله جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان داشتم، ایشان به‌سختی های پیش روی مردم عزیز خوزستان اشاره‌کرده و گفتند: هم‌اکنون مردم خوزستان به کمک‌هایی چون چادر، پتو، برنج، روغن، لپه، نخود، ماش، رب، گوجه‌فرنگی، ادویه، عدس، ماش، گوشت منجمد، مرغ منجمد، سیب‌زمینی، پیاز خشک و سبوس، یونجه شبدر برای دام‌هایشان نیاز دارند، تصریح کرد: از مساجد توقع می‌رود که در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، کمک‌های فرهنگی را نیز به مناطق سیل‌زده ارسال کنند، ازجمله کمک‌های فرهنگی که می‌شود به مناطق سیل‌زده ارسال کرد؛ قرآن، کتاب داستان، اسباب‌بازی برای بچه‌ها و سایر وسایلی که بتوان با آن بچه‌ها را سرگرم کرد، در اولویت هستند.

نوری زاده افزود: ارسال پوشاک و چادر برای خانم‌ها و چکمه‌های ضد آب، ازجمله ضروریات است که توقع می‌رود هموطنانمان این وسایل را به‌صورت نو به مناطق سیل‌زده جنوب ارسال کنند زیرا درواقع کسانی که دچار سیل شده‌اند، نیازمند نیستند! بلکه کسانی هستند که در عرض ۲ تا ۳ ساعت خانه و زندگی خود را ازدست‌داده‌اند لذا در شأن آن‌ها نیست که وسایل دست‌دوم برایشان ارسال شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان از مساجد و نمازگزاران خواست که کمک‌های جمع شده را در اسرع وقت و از مجاری قانونی برای هموطنان ارسال کنند.

بنابراین گزارش؛ هموطنان گرامی می‌توانند جهت واریز کمک‌های نقدی، از طریق شماره‌های اعلام‌شده کمیته امداد امام خمینی (ره) با شماره‌گیری کد #۹۹*۰۲۱*۸۸۷۷* یا از طریق واریز وجوه خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ در بازسازی منازل تخریب‌شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند، همچنین، هموطنان عزیز می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به نزدیک‌ترین مسجد محله خود تحویل دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس