کمک به سیل زدگان

با وجود چالشهای ایجادشده به‌وسیله جو سیاسی فعلی، سازمان ملل متحد قادر بوده به‌ویژه برای تدارک و ارائه اقلام مورد نیاز به کشور، حمایت به‌موقع و مناسب ارائه دهد.

به گزارش مشرق، بیانیه مطبوعاتی خانم اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به‌شرح زیر است:

۸ آوریل ۲۰۱۹ برابر با ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ پاسخ سازمان ملل متحد به تلاش‌های هدایتی دولت برای کمک به مردم سیل‌زده در ایران:

همه ما در سازمان ملل متحد به‌دلیل کشته و مجروح شدن و خسارتهای وارده سیلهای شدید در ایران عمیقاً متأسفیم، اجازه دهید از جانب خانواده ملل متحده بار دیگر مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های قربانیان، دولت و مردم ایران تقدیم کنم.

بیشتر بخوانید:

گزارش کمیته حقیقت‌یاب شورا در مورد سیل شیراز

مجمع ناشران انقلاب به #۸۸۸*۷۸۰* پیوست

رکوردشکنی کمک‌های ملت ایران به سیل‌زدگان +عکس

مایلم تلاشهای دولت در زمینه امداد و نجات را تحسین کنم، در عین حال خسارت به زیرساختها (خانه‌ها، جاده‌ها، خطوط آهن و غیره) قابل توجه است، می‌دانیم سیل‌ها همچنان ادامه و عملیات امداد و نجات دولت نیز تداوم دارد. سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی قویاً متعهد به حمایت از دولت و مردم ایران در این برهه حساس هستند. می‌خواهیم کسی نادیده انگاشته نشود، ما هماهنگی عالی و تنگاتنگ در پاسخ به این وضعیت اضطراری با دولت و جامعه بین‌المللی داشته و داریم.

تاکنون سازمان ملل متحد یک میلیون و ۲۲۰ هزار دلار کمک علاوه بر منابع موجود برای مساعدت فوری مستمر به‌منظور تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تأسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه را بسیج کرده است.

سازمان ملل متحد و جامعه جهانی، پس از ارائه کمکهای نجات‌دهنده فوری از تلاشهای دولت برای استراتژیهای میان و بلند مدت جهت کاهش بلایای طبیعی حمایت می‌کنند، بنابراین مبالغی بیشتر برای اقلام فوری، میان‌مدت و بلندمدت شامل کاهش خطر، مورد نیاز است. با وجود چالشهای ایجادشده به‌وسیله جو سیاسی فعلی، سازمان ملل متحد قادر بوده به‌ویژه برای تدارک و ارائه اقلام مورد نیاز به کشور، حمایت به‌موقع و مناسب ارائه دهد. ما به همکاری خود با طرفهای مربوطه ادامه می‌دهیم تا نیازهای انسانی مرتفع شوند.

هنگامی که اینجانب در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بودم، از نزدیک بحران ایران را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کردم، تحت تأثیر اخبار مربوط به کرامت، روح انسانی، تاب‌آوری و حمایت مردم ایران از یکدیگر قرار گرفتم، جوامع به‌خاطر این فاجعه متحد شدند؛ کودکان هدایا و عیدی‌های سال نو خود را برای کمک به سیل‌زدگان اهدا می‌کردند.

در زمینه بهداشت و سلامت، سازمان ملل متحد از تلاشهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت می‌کند و کمکهای فنی با خدمات سلامت و اقلام پزشکی اضطراری ارائه می‌دهد.

سازمان ملل متحد در زمینه سرپناه اضطراری، از تلاشهای سازمان هلال احمر ایران، بنیاد مسکن و وزارت کشور حمایت کرده و کمکهای فنی برای ایجاد و مدیریت سرپناههای موقت همچنین امکانات سرپناه اضطراری ارائه می‌دهد.

در زمینه آب، تأسیسات بهداشتی و بهداشت، سازمان ملل متحد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه‌های این وزارتخانه برای ارائه کمکهای فنی به‌منظور تهیه آب آشامیدنی و امکانات شست‌وشو برای رفع نیاز منزل و مقاصد بهداشتی حمایت می‌کند.

در زمینه آموزش، سازمان ملل متحد از وزارت آموزش و پرورش در فرایند ارائه کمک‌های فنی و امکانات (مدرسه در کانکس) برای فضاهای موقتی یادگیری بر اساس مشورت با جوامع محلی حمایت می‌کند. در زمینه حمایت از مراقبتها، سازمان ملل متحد از وزارت تعاون، کار و تأمین اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر در زمینه تیمهای حامی روانی اجتماعی حمایت می‌کند.

سازمان ملل متحد در زمینه "بهبود اولیه"، از سازمان مدیریت بحران و تلاشهای وزارتخانه‌های مرتبط برای رفع نیازهای مردم و جوامعی که بیشترین صدمات را از سیل دیده‌اند، همکاری می‌کند. می‌دانیم زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت و سالمندان معمولاً آسیب‌پذیرترین‌ها بین جوامع تحت تأثیر بوده بنابراین نیازمند توجه ویژه هستند.

علاوه بر این مایلیم این نکته را بار دیگر به‌رسمیت بشناسیم که ایران نزدیک به چهار دهه میزبانی سخاوتمند برای نزدیک به یک میلیون پناهنده از سایر کشورها بوده است. در راستای این سنت موجب دلگرمی است بنگریم چگونه نیازهای این گروه‌ها به‌گونه‌ای برابر پاسخ داده شود. جدولی از آنچه سازمان ملل متحد قبلاً انجام داده، آنچه در حال انتقال است و برنامه‌های ما چیست، آماده شده است.

سازمان ملل متحد با هماهنگی مسئولان ملی و محلی، بازدید میدانی از نواحی تحت تأثیر سیل به‌منظور ابراز همبستگی خود اما از آن مهمتر درک اینکه بیشترین نیازهای ضروری کدام است، و کدام استانها به کمکهای سازمان ملل متحد نیاز دارند، همچنین مذاکره با مسئولان در مورد اینکه چگونگی ارائه کمکها به بهترین شکل به نواحی تحت تأثیر، سفر می‌کنند.

ما مشتاقانه به همکاری مؤثر خود ادامه می‌دهیم و به تلاشهای مسئولان در بهبود اوضاع کمک می‌کنیم.

سازمان ملل متحد در اینجا حضور دارد تا تفاوتی ایجاد کند. برای اینجانب موجب افتخار است که اینجا در خدمت شما هستم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس