هلال احمر

روابط عمومی هلال احمر در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان در سامانه شفافیت اطلاعات درباره جزئیات کمک‌های خارجی کشور آلمان به سیل‌زدگان، جزئیات این مورد و سایر کمک‌ها را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، یکی از شهروندان به نام علیرضا خدابخشی با طرح سوالی در سامانه شفافیت اطلاعات درباره فهرست کمک‌های آلمان به سیل زدگان خواستار جزئیات و ارزش یورویی این کمک شد که از سوی جمعیت هلال احمر اینگونه پاسخ داده شده است:

«جناب آقای خدا بخشی

با سلام و احترام

در خصوص درخواست حضرتعالی درباره اعلام لیست کمک‌های کشور آلمان برای سیل زدگان فروردین ۹۸ به همراه جزئیات و تعداد و ارزش یورویی آن، موارد ذیل به اطلاع می‌رسد:

آلمان و ایران سابقه همکاری طولانی در سوانح ملی و بین المللی دارند و کشور آلمان به نوعی همراه سنتی ایران در حوادث محسوب می‌شود و نمونه‌های زیادی از این تعامل وجود دارد.

محموله ارسالی آلمان شامل ۴۰ فروند قایق بادی موتوری با تجهیزات کامل و پک تجهیزات نجات در سیلاب (شامل ۸۱ ثوب لباس سیلاب، ۸۰ کلاه ایمنی نجات، ۴۰ جلیقه نجات سیلاب، ۴۵ جفت چکمه ایمنی ضد آب، ۲۸ جفت چکمه قابل استفاده در آب و خشکی، ۷ جفت چکمه ایمنی لاستیکی و ۹ ست نجات سریع در آب) می‌شود. ارزش یورویی این محموله بر اساس اسناد ارائه شده از سوی طرف آلمانی ۳۰۰ هزار یورو است. منهای قیمت این محموله، تحویل این تعداد قایق در شرایط فعلی از نظر فنی اهمیت دارد.

با توجه به تحریم‌های موجود، صلیب سرخ آلمان حساب خیریه اختصاصی برای جذب کمک‌های بین المللی به سیل زدگان ایران افتتاح نموده است تا امکان استفاده از این کمک توسط جمعیت هلال احمر ایران فراهم شود. جدول فهرست کمک‌های دیگر جمعیت‌های ملی اهدا کننده به افراد سیل زده به پیوست تقدیم می‌شود.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس