روحانی نمایه

معلوم نیست با این وضعیت قیمت ارزی بنابر استدلال آقای روحانی که گفت در سال ۹۱ به دوران قاجار برگشتیم در سال ۹۷ به چه دورانی برگشتیم؟ احتمالاً به دوران مادها!

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

شرق؛ ۹۳/۱۲/۹

** روحانی: با مذاکرات حربه تحریم آر از دست دشمن خارج می‌کنیم / اگر آمریکا نبود سال ۲۰۰۴ به توافق رسیده بودیم

حسن روحانی در شهر قم و در پاسخ به خبرنگاران گفت: «تلاش ما این است که با مذاکرات حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم چراکه تحریم، ناحق، ظالمانه و ضدحقوق‌بشر است و برای این منظور مذاکرات بهترین راهکار است؛ در مذاکرات نیز به‌گونه‌ای عمل کردیم که اگر موفق شویم، نتیجه موردنظر به‌دست آمده و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد هم دنیا اینگونه قضاوت می‌کند که مقصر طرف مقابل ماست.»

روحانی در پاسخ به بخش دیگری از پرسش یک خبرنگار مبنی‌بر اینکه آیا نقش آمریکایی‌ها در پرونده هسته‌ای ایران سازنده بوده یا غیرسازنده؟ اضافه کرد: «البته این مشکلات را آمریکایی‌ها به وجود آوردند و اگر آنها نبودند ایران قطعاً در پایان سال ۲۰۰۴ با سه‌کشور اروپایی به توافق می‌رسید. وزرای خارجه این سه‌کشور اگرچه آن‌موقع به این نکته اعتراف نمی‌کردند اما امروز می‌گویند آن‌موقع آمریکایی‌ها مانع توافق شدند. امروز هم این آمریکایی‌ها هستند که باید تلاش کنند گام‌های اشتباهی که برداشته‌اند را، اصلاح کنند.»

این اظهارات روحانی درباره اینکه آمریکا مقصر اصلی عدم توافق با اروپایی‌هاست در حالی است که از ابتدای شروع به کار دولت روحانی، ظریف و همراهان ظریف فقط و فقط به آمریکا و وزیر خارجه آمریکا توجه داشتند و هیچ توجهی به دیگر کشوراز جمله چین و ورسیه وجود نداشت و اعتماد به آمریکا تا جایی پیش رفت که اوباما مؤدب معرفی شد و امضای جان کری به عنوان تضمین، با وجود این، آمریکا از برجام خارج شد ولی دولت هنوز به دنبال مذاکره با امریکا و ترامپ است.

شرق؛ ۹۵/۱۲/۹

** حسن روحانی: وقتی گوشت دو روز گران می‌شود خبر می‌زنند، اگر گوشت ارزان شود، این خبر را منتشر نمی‌کند

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در نخستین «مجمع ملی سلامت» گفت: «برخی فکر می‌کنند هرچه قفل دروازه‌های کشور بیشتر باشد، امنیت و سلامت بیشتر است که این درست نیست. از استادان دانشگاه که برای مطالعه به خارج از کشور می‌روند یا از استادانی که به کشور می‌آیند باید نگران باشیم؟ یک عده هم خودشان و ذهنشان آشفته و نگران است و هم نگرانی تولید می‌کنند»

روحانی به موضوع تعامل با جهان اشاره کرد و افزود: «اگر ما از تعامل با جهان بگوییم برخی بدشان می‌آید، روی تعامل با جهان حساسیت دارند و از تقابل خوششان می‌آید؛ نمی‌دانم این تقابل برای آنان چه چیزی آورده است، البته برای برخی نان آورده است».

او گفت: «از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سؤال کردم از ابتدای دولت وضعیت دارویی چگونه و چقدر گران شده است که پاسخ داد حداقل ۲۰ درصد داروهای خارجی و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نسبت به آغاز دولت ارزان شده است، اما صداوسیما چرا این را نمی‌گوید؟ وقتی در جایی گوشت دو روز گران می‌شود، صداوسیما در خبر نخست به قصابی می‌رود و می‌پرسد گوشت چقدر گران شده است، اما اگر گوشت ارزان شود، این خبر را منتشر نمی‌کند یا در آخرین اخبارش می‌گوید».

اظهارات روحانی درباره تعامل با جهان و اینکه به دنبال بازکردن دروازه‌های اقتصادی بواسطه تعامل با غرب هستیم از ابتدای دولت تا به امروز تکرار شده است و معلوم نیست از نگاه روحانی چه کسانی مخالف تعامل با جهان هستند، اما در مقابل مردم بعد از گذشت شش سال و نیم از دولت روحانی، نه تنها از تعامل مثال زدنی روحانی خیری ندیده‌اند بلکه هم قیمت دارو افزایش نجومی داشته و هم مردم گرفتار پوشک و گوشت با قیمت نجومی شده‌اند.

پایگاه پرزیدنت؛ ۹۵/۱۲/۹

** روحانی: در سال ۹۱ با گران شدن قیمت ارز به دوران قاجار برگشتیم

رییس جمهوری اولین اقدام دولت یازدهم را تلاش برای ایجاد ثبات پایدار در بازارهای مالی و پولی برشمرد و گفت:

«بی‌ثباتی مشکلات فراوانی بر کشور وارد کرده بود به گونه‌ای که در مهرماه سال ۹۱ و در عرض ۳ روز قیمت ارز ۸۲۵ تومان افزایش پیدا می‌کند بی‌تردید، در شرایطی که اینگونه بی‌ثباتی حاکم است، صادرکننده، وام‌دهنده و همه دچار سردرگمی می‌شوند.»

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: «اوایل سال ۹۲ تورم ۱۲ ماهه حدود ۴۰ درصد بود و در بخش خوراکی نیز شاهد تورم ۵۱ درصدی بودیم، ضمن اینکه تورم نقطه به نقطه نیز حدود ۴۵ درصد بود و با چنین شرایطی چگونه می‌توان برای فعالیت اقتصادی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرد و اگر این شرایط با رشد منفی (۶.۸) سال ۹۱ و با نگرانی‌های سیاسی توأم باشد، چگونه می‌توان برای فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آینده چارچوبی را ترسیم کرد و با دنیا مبادله و معامله انجام داد.»

رییس جمهوری اضافه کرد: در آن مقطع به یکباره به حدود صد سال قبل و زمان قاجار برگشتیم به گونه‌ای که تمام تعاملات که از طریق سیستم بانکی انجام می‌شد، به شرایط صرافی بازگشت و کار به جایی رسیده بود که یکی از اشخاص صاحب نام بانکی و اقتصادی در جریان برجام به من پیغام داد که مراقب باش مذاکره‌کننده‌ها گزارش دیگری به شما ارائه ندهند و اگر همه مسائل در برجام حل شود، سوئیفت محال است که برقرار شود و البته نامه‌هایی هم به عده‌ای از بزرگان کشور بنا به استدلال خود نوشته بود. در آن دوران تبلیغات منفی به قدری شدت یافت که بانک مرکزی مجبور شد، خبرنگاران را به محل برگزاری تعاملات بانکی دعوت کند تا تعهدات انجام شده را اثبات کند.

دکتر روحانی بزرگترین موفقیت و دستاورد دولت را بازگشت ثبات و آرامش به بازار توصیف کرد و گفت: «حتماً یکی از موفقیت‌های قابل ملاحظه دولت در کنار موفقیت‌هایی مانند برجام، بخش سلامت و اهتمام به محیط زیست، بازگشت ثبات به بازار است، به نحوی که امروز شاهد تورم تک‌رقمی همراه با رشد اقتصادی هستیم و این موضوع در تاریخ بعد از انقلاب برای اولین بار اتفاق افتاده است.»

رییس جمهوری با طرح این سؤال که اگر برجام اجرا نمی‌شد، چه شرایطی در کشور حاکم بود، گفت: «اگر برجام نبود، امروز بجای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ۲۰۰ هزار بشکه می‌توانستیم صادر کنیم و با این شرایط درآمد کشورمان به شدت کاهش می‌یافت اما بعضی‌ها ظاهراً از سر سیری در این موضوع سخن می‌گویند و بهانه‌های این عده به مانند این است که بیماری که بهبود یافته و در حال طی روند عادی زندگی خود است، می‌گویند چرا نمی‌تواند در مسابقات دو شرکت کند. این در حالی است که همه دنیا برجام را افتخار جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا هم اذعان می‌کنند که ایرانی‌ها سر طرف مقابل کلاه گذاشته است، اما معلوم نیست یک عده در این زمینه بر چه مبنایی فکر می‌کنند و سخن می‌گویند.‌»

اظهارات روحانی درباره ثبات بازار ارزی در سال ۹۵ در حالی است که با وجود توافق برجام و اجرای برجام، در شش ماه نخست سال ۱۳۹۷، قیمت ارز از ۳۷۰۰ به ۱۹ هزار تومان رسید و در اسفند ۹۷، قیمت ارز در کانال ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است، معلوم نیست با این وضعیت قیمت ارزی بنابر استدلال آقای روحانی که گفت در سال ۹۱ به دوران قاجار برگشتیم در سال ۹۷ به چه دورانی برگشتیم؟ احتمالاً به دوران اشکانیان یا حتی دوره مادها…!

شرق؛ ۹۶/۱۲/۹

** صادق زیباکلام: با صداقت به مردم بگوییم که اصلاحات از روحانی حمایت کرد

صادق زیباکلام در یادداشت روزنامه شرق می نویسد:

«اصلاح‌طلبان باید صادقانه به مردم در برابر سهمی که در پیروزی روحانی داشته‌اند، پاسخ‌گو باشند. با جدایی از روحانی، این سهم از بین نمی‌رود، برعکس باید همه مسئولیت‌هایمان را در قبال انتخاب روحانی بپذیریم و به‌علاوه از آنچه کردیم - با توجه به باور درست‌بودن آن- دفاع کنیم. اینکه در سطح جامعه یا فضای مجازی، موج عبور از روحانی به راه افتد و ما هم برای عقب‌نماندن به آن بپیوندیم، نه اخلاقی است، نه به سود منافع ملی و نه اصلاح‌طلبان. باید با پذیرش مسئولیت و دفاع از درستی حرکت در انتخابات ۹۲ و ۹۶، با تمام توان روحانی را نقد کرده و از او بخواهیم در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات ۲۴ میلیون رأی‌دهنده خود گام بردارد. هرقدر فاصله از رئیس‌جمهور بیشتر شود، او هم متقابلاً از برآوردن مطالبات فاصله بیشتری می‌گیرد. جدایی راه‌حل نیست؛ بلکه همراهی دشوار مشترک و پافشاری روی خواسته‌های ۲۹ اردیبهشت ۹۶ راه‌حل است. با رفتن به سمت آرمان‌گرایی صرف و پشت‌کردن به دولت روحانی، زمینه تکرار تجربه سال ۸۴ را فراهم نکنیم.»

اگرچه اصلاح‌طلبان در حال حاضر و با توجه به وضعیت بد اقتصادی و همچنین تورم و رکورد و بی ثباتی نجومی در قیمت ارز به دنبال جدا شدن و عبور از روحانی هستند، اما در خاطره مردم نتیجه تکرار های اصلاح‌طلبان و تهمت ها به دولت نهم و دهم درباره نوسانات قیمت ارزی از بین نمی‌رود و روحانی و دولتش، نماد بی انضباطی و ادعاهای خلاف واقع هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • شیش لول بند IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    2 26
    همینه که هست هر کی هم با این قضیه مشکلی داره میتونه برای خرید گوجه به سر کوچه محمود مراجعه کنه .
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      36 0
      فعلاً که دوران اصلاح طلبان تهوع آور است!!!! قبول نداری از 118 بپرس!
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      16 0
      از اون تا 1400 با بدبختیهایی
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      13 0
      ضربه ای که دولتهای روحانی و هاشمی به اقتصاد کشور و آرمان های انقلاب زدند هیچ دولتی نزد.
    • BE ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      13 0
      دولت بی شرم و‌مسخره ؛ آدم هایی که به این دولت رای دادند به دکتر و روانشناس مراجعه کنند.
  • AE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    16 0
    سال۹۷به عصر جاهلیت عرب .البته دولت وهم فکرهایش .
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      16 0
      گل گفتی ، اونی که میگفت به عقب بر نمیگردیم ابوجهل اگر ارزش پولی رو که با توطئه بانک مرکزی و دولت به این روز افتاده میدید به این تدبیر مخرب میگفت زکی
  • احسان US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    11 1
    دوران مادها از دوران طلایی تاریخ ایرانه
  • فرامرز IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    1 23
    امروز مجبور شدم سه تا از مستاجرامو بندازم بیرون . وقتی یه سیخ کوبیده گوسفندی دارن به آدم میگن سیخی 10 تومن شما توقع داری نکشم رو اجاره ؟ همین دیروز که رفتم خرید فقط دو تومن خرج گوشتام شد . برنج کیلو بیست و خورده ای به کنار . زعفرون دیگه نگم برات .
    • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      24 2
      خاک عالم بر سرت شکم پرست
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    19 2
    رحمت به مشرق بخاطر ارائه بموقع و اثربخش این آرشیوها که ملت خودشون اوضاع فعلی رو با قولها و حرفهای قبل مقایسه کنن . روبان رنگیها چی فکر میکردن و چی شد
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
      2 0
      درهمه انتخاباتهای ایران همین وضع بوده.ولی مردم فراموش کردند و میکنند!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    7 17
    کمر همت رو بستید برای انخابات از الان مشرق جان. مردم دیگه طرفدار دکمه بستن رو بینی نیستن. الکی زور نزیند داداش
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      8 4
      آقایون انتقاد نکنید و حرف نزنید تا دوستمون یه موقع فکر نکنه دارید درباره ی انتخابات حرف میزنید!!!
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      5 0
      اشنا و علی جنتی و... دیگه که اصلاح طلب هستن دکمه هاشون رو روی بینی میبندن
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    18 2
    مشرق ... دمت گرم ... فقط فیلم بذار ... از مکر جهانگیری هم غافل مباش!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      9 1
      درست گفتی... فیلم وعده های الکی و عوام فریبانه ی جهانگیری رو بذار
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    28 0
    الانم به حمله مغول برگشتیم
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    11 8
    تازه رسیدیم به دوران کوروش خون خوار بعد میرسیم به دوران ادم خواران
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
      6 1
      کورش خمیر فرد بزرگی بود
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    16 0
    سال 97 به دوران مغولها برگشتیم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    10 0
    بااین سرعت برمیگردیم به دوران نئاندرتال ها!!!!!بعدش ........!!!!!!!!!
  • فرشاد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    15 0
    روی روحانی رو نیست ب سنگ پای قزوین گفته زکی آقای رئیس جمهور با کدام آب روی شما را بشوییم با آب کافور یا سدر
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    7 0
    دولت های بعد شما هم آمار امروز رو خواهند گفت...
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    14 0
    کسی که در خانه 100 میلیاردی (البته قبل تورم 300،400 درصدی دولتش50 میلیارد بود)، به فکر مردم نخواهد بود
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    10 0
    برگشتیم به دوران پارینه سنگی
  • شریف زاده IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    8 0
    به نظرم به دوره غار نشینی برگشتیم. این بهتر است. باید بریم در داخل جنگل خرگوشی ، خارپشتی و ...... شکار کنیم تا با حقوق دریافتی ما سازکاری داشته باشد. البته به شرط و شروطی که اداره جنگلبانی یقه ما را نگیردو از ما مالیات اخذ نکند.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    7 0
    مدتها بود از ته دل نخندیده بودم .... به دوران مادها ....هههههههههههه دمتون گرم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    10 0
    امروز یکی از مسئولان وزیر بهداشت مصاحبه کرده که یکی از برکات تحریم اینکه کیتهای ضروری آزمایشگاهی را مجبور هستیم از طریق کولبرها وارد کشور کنیم!!! مهم این است که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند !!!!!!!! اجرکم عندا.....!!
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
      1 0
      همه غلطارو داعشیهای داخلی =دوستان حضرتعالی انجام دادن. توپخانه بیگرا کاری ازش برنمیادفقط بخودش خسارت میزنه .اما گرارو دشمنان داخلی بخارجیها میدن.واونادقیق میزنن.پش غلط اصلیو امثال توکردن
  • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    8 0
    برگشت به دوره مغول در مقایسه با سال 91
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    6 0
    قطعا به دوران بربریت !!! بی تدبیری و نا امیدی مطلق ،حیف کلماتی که بار منفی پیدا کردند ؛ تدبیر و امید !!!!!
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    5 0
    و در سال 97 به عصر حجر برگشتیم . و به احتمال قوی در سال 98 به ماقبل تاریخ و احنمالاٌ دوران ماموتها برمی گردیم.
  • US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    8 1
    سال 91 گرانی شد امسال فوق گرانی. صد شکر به قاجار بدون گاز و نف
  • رحیم کمالی IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    2 0
    فیلمو یه جوری بزارید که بشه دانلودش کرد .
  • DE ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    7 0
    در دوره تو با گران شدن ارز به چه دورانی برگشتیم ؟؟؟ به دورانی که تاریخ ایران به خود ندیده . واقعا کمی شرم داشته باش ....
  • بهداد IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    6 0
    مذاکرات برای رفع تحریم و نتایج اون مثل بازی ایران و ژاپن میمونه که بازیکنان رفتند با داور مذاکره کنند که نکنه خطری برا دروازه شون پیش بیاد و داور کار خودش روکرد و به مذاکره کنندگان اهمیت نداد. وضعیت امروز اقتصاد ما هم شده مثل بازی ایران و ژاپن که گل اول که تحویل مذاکرات داد بطور کل اقتصادش رو به گل خوردن انداخت
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    6 0
    تورم قبل از برجام چند درصد بود با برجام چند درصد شده است
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    5 0
    روحانی باید به این تناقضات پاسخ دهد 1 - قبل از برجام چقدر نفت میرفختیم الان با برجام چقدر نفت میفروشیم 2 - قبل از برجام قیمت ارز چقدر بود الان با برجام چقدر شده است 3 - تورم قبل از برجام چند درصد بود با برجام چند درصد شده است 4 - قبل از برجام سفره مردم چه اندازه بود الان با برجام به چه اندازه رسیده است 5 - وضعیت معیشت مردم قبل از برجام چگونه بود الان با برجام چگونه است 6 - چه تعداد از افراد جامعه قبل از برجام زیر خط فقر بودند الان با برجام چه تعداد از مردم زیر خط فقر قرار گرفتند 7 - آیا قبل از برجام قیمت کالا و خدمات لحظه ای افزایش داشت یا حالا 8 - میزان خط فقر قبل از برجام چه مبلغ بود حالا چقدر است اقای روحانی کدامیک از وعده های شما در خصوص حفظ ارزش پول ملی و کنترل قیمت کالا در این روزها تحقق پیدا کرده است دولت شما حتی عرضه توزیع درست کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی را ندارد ایا این بود تدبیر دولت شما ؟
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    4 0
    اقای وزیرکدام داروارزان شده یه قرص معمولی قیمتش چندصدبرابرشده حتماچون برای شمامایه کاری حساب میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس