کد خبر 912706
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
ظریف: روسیه شریک عالی ایران در عرصه سیاسی و تجاری است

وزیر امور خارجه ایران، روسیه را شریک عالی برای جمهوری اسلامی در عرصه سیاسی و تجاری نامید و همکاری‌های ایران، روسیه و ترکیه در حل و فصل مشکلات در سوریه را نیز بسیار با اهمیت دانست.

به گزارش مشرق، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «فیگارو» که صبح امروز (سه شنبه) منتشر شده، اعلام کرد که روسیه یک شریک سیاسی و تجاری عالی برای جمهوری اسلامی است. وی تأکید کرد: «روسیه به خوبی ایران را درک می‌کند برای اینکه خود نیز تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

قول وزیر خارجه انگلیس به ظریف درباره برجام

به گفته ظریف، واشنگتن تلاش می‌کند تا همسایگان ایران را برای اجرای تحریم‌ها تحت فشار زیادی قرار دهد، ولی در این رابطه هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورد.

وزیر خارجه ایران همچنین یادآور شد، تهران با مسکو و آنکارا همکاری‌های بسیار عالی در زمینه حل و فصل مشکلات در سوریه دارد و تاکید کرد که بازسازی سوریه، برقراری وحدت و استقلال این کشور و از بین بردن تمامی بازماندگان تروریست‌ها در سوریه، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

محمدجواد ظریف همچنین در رابطه با نگرانی مقامات اسرائیلی از حضور نظامی ایران در سوریه نیز توضیح داد: «در عرصه نظامی ما در سوریه حضور داریم برای این که دولت قانونی این کشور از ما دعوت کرده تا در مبارزه با گروه‌های مسلح تروریستی به آنها کمک کنیم اقدامات نظامی ایران در سوریه تنها در این جهت‌گیری است. همه جهان هم به سهم ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اعتراف کرده است. ما به هیچ دلیل دیگری در سوریه حضور نداریم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ابراهیم IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    2 0
    بله در تاریخ وجود داره که اکثر خاک ایران به توسط روسیه جدا شده.ترکمنستان و آذربایجان و ............ همشو جمع کنیم از الان ایران بزرگتر میشن. اینها هم خاک ندادن ظاهرا.اما آب تا دلت بخواد.برید دریای خزر دقت کنید مرزو میتونی از طریق محل استقرار تیروهای مرزبانی ببینید. فقط نمیدونم مرزبانی واسه چیه.ازشون خواهش کنید که فقط به لب ساحل نیان دیگه!!!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    چقدر ساده ای
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    با اجازه انگليس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس