کد خبر 912595
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با گاردین گفت که تحریم، کسی را پشت میز مذاکره بازنمی‌گرداند بلکه اراده برای مقاومت را تقویت می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان در تهران، در پاسخ به روزنامه انگلیسی گاردین گفت: «ما به فشار و مقاومت در برابر آن عادت داریم. تحریم‌ها همیشه آسیب‌زا هستند و به مردم عادی آسیب می‌زنند اما به ندرت می‌توانند سیاست‌ها را تغییر دهند. تحریم، کسی را پشت میز مذاکره بازنمی‌گرداند بلکه اراده برای مقاومت را تقویت می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

در دیدار ظریف و جرمی هانت چه گذشت؟

وی تاکید کرد که ایران نه‌تنها در برابر تحریم‌ها دوام خواهد آورد بلکه پیشرفت هم خواهد کرد. «ما تلاش کرده‌ایم که تاثیر تحریم‌ها بر مردم را به حداقل برسانیم اما مردم عادی رنج خواهند کشید، اقتصاد متحمل رنج خواهد شد.»

وزیر خارجه دولت حسن روحانی در خصوص تحریم‌های نفتی نیز گفت که همواره برای این کالا بازار وجود دارد و این به شرایط و قیمت نفت بستگی دارد. ظریف گفت که باور دارد ایران همواره می‌تواند نفت بفروشد.

وی اظهارات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌ها دارو و غذا را دربرنمی‌گیرند را نیز به چالش کشید و گفت: «آمریکا تحریم‌های مالی علیه ایران اعمال کرده، وقتی می‌خواهید پول جابه‌جا کندی بانک از شما نمی‌پرسد که این پول مربوط به غذا و دارو هست یا نه؟ به همین خاطر تحریم‌ها دارو و غذا را هم هدف قرار می‌دهند.»

محمدجواد ظریف افزود: «آمریکا به قول‌های خود وفادار نیست. ما بر این باوریم که همه تحریم‌ها غیرقانونی هستند. برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت اما آمریکا در خصوص تعهدی که خود سپرده‌ صداقت ندارد.»

وزیر خارجه همچنین از کندی تحرکات اروپا در راستای تعهداتش ابراز ناخرسندی کرده و گفته: «این مهم است که اروپا تعهد سیاسی داده اما متاسفانه، قابلیت اجرا محل نگرانی است و بسیار کند بوده است. هانت به من تعهد داد که انگلستان به توافق هسته‌ای باور دارد اما ما نیاز داریم اقدام عملی هم ببینیم.» 

وزیر خارجه ایران همچنین در این مصاحبه در خصوص یمن نیز سخن گفته است. به گفته ظریف: «کابوس بشری در یمن نمی‌تواند ادامه یابد. اگر ائتلاف سعودی بگذارد، همه یمنی‌ها حاضر به حضور در میز مذاکره هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    احیانن چیزی رو امضا نکرده؟ نمیدونم چرا یاد امضای جان کری افتادم!
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 0
    آقای ظریف چه قولی به وزیر خارجه انگلیس داد؟
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 0
    تیتر روزنامه های اصلاح طلب: تعهد هانت تضمین است!
  • محمـّ؁د IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    4 0
    همونطور که از امضای کِری آبی گرم نشد از باور هانت هم واستون هیچ آبی گرم نمی شه! آقای ظریف شما سر قبری فاتحه می بندید که توش مرده نیست!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 0
    لعنت بر سیاست کثیف و استعماری انگلیس-
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    خخخخهههه خرخودتی
  • ایرانی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 0
    با سلام چرا باید انقدر بدبخت باشیم که از کره و ژاپن و چین که با وجود جنگ ها در کشورشان کلی از ما عقب بودند و هیچ نفتی هم مثل ما نداشتند عقب تر باشیم؟چرا با وجود اینهمه درامد نفتی تکنولژی های ساخت و شرکت های بزرگ تولیدی که بازار های جهانی رو وابسته خودش کنه نداریم؟ چرا مخصوصا در این 40 سال انقلاب که اسلامی بود ما فکر اقتصادی نکردیم ؟ چرا یه کشور صنعتی بزرگ که اقتصاد دنیا بهش وابسته بشه نشدیم؟ چرای جای حمایت از تولید و یا اینکه فراهم کردن زمینه های تولید در کشور واردات توسط اقا زاده ها از چین با سود بیشتر رو ترجیح دادیم؟ ایا الان تحریم شدیم و کلی داریم زور میزنیم برای ارتباط بین دنیا تا بتونیم نفت بفروشیم کار درستیه؟ وابستگی به نفت تا کی؟ خدا به کشورمون برکت میده؟ نماز و روزه هامون قبوله؟ خدایی که گفته از تو حرکت ایا ما حرکتی کردیم یا با واردات از چین جیبمونو پر کردیم گور بابای مردم ایران؟ کشور های توسعه یافته نه دین دارند نه خدا ولی انسانن هدفشون در ارتقا و سر بلندی کشورشونه در عمل نه در حرف. اگردولت ما درامد فروش شیرین نفت رو تکنولوژی وارد میکرد تا خودمون بسازیم روش های تولید موادهای اولیه در همه زمینه ها رو یاد میگرفت و ترویج میداد تا قیمت تموم شده کالاهامون حتی از چینی ها هم ارزونتر شه هم همه شغل داشتند هم کشورمون صنعتی بود هم الن تحریم ها بی اثر بود . بترسید از روز قیامت که انشا الله خداوند قصاص کند شمارو. خیانت به جامعه کردین*** . اگر هر ماه یک پروژه استارت و یک پروژه افتتاح میشد اقتصاد کشورمون در جهان تعیین کننده بود الانم دیر نشده. یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس