عبدالحمید خدری

عضو کمیسیون انرژی مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون به اقدامات وی درخصوص احراز تخلف در حوزه ثبت سفارش خودرو به عنوان سوابق ارزنده اش در سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد کرد.

به گزارش مشرق، عبدالحمید خدری در نشست علنی امروز شنبه ۵ آبان مجلس شورای اسلامی در دفاع از محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شریعتمداری متعهد و دلسوز بوده درتشریح علل عدم حضور وی در جلساتی که با موضوع استیضاح وزیر صنعت، مطرح شده بود، گفت: برخلاف آنچه نماینده مخالف درخصوص شریعتمداری به عنوان عدم تمکین به قانون در زمان برگزاری جلسات بررسی استیضاح وی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد باید به این نکته اشاره کنم که شریعتمداری با کسب اجازه از هیات رئیسه به این دلیل که از سوی دولت برای سفر به ماندران برای بررسی مشکل بروز سیل در این منطقه مامور شده بود، نتوانست در این جلسات حضور یابد، بنابراین اینکه مشکلات ۴۰ ساله این وزارتخانه را به ایشان منتسب بدانیم خلاف انصاف است.

بیشتر بخوانید:

نادری: شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد؟

جعفرزاده:شریعتمداری چریک جنگ اقتصادی است

بابایی:شریعتمداری فردی با قاطعیت لازم برای مبارزه با فساد است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز تکلیف ما نمایندگان در خانه ملت سخت و سنگین است، چرا که قرار است با تصمیم سازی و تصمیم گیری سکان چند وزارتخانه را به افراد مورد وثوق ریاست جمهور واگذار کنیم، ضمن اینکه تصمیم مجلس در شرایطی که مشکلات عدیده ای در حوزه اشتغال و معیشت وجود دارد، تصمیمی ماندگار در کارنامه خانه ملت خواهد بود.

وی با بیان اینکه شریعتمداری موضوعات مختلف در حوزه اجتماعی را در راستای رفع چالش های موجود به درستی اولویت بندی کرده است، تصریح کرد: هم اکنون راه نجات کشور در حوزه اقتصادی تفکر دانش محور و برنامه محور است،همچنین توجه به نقش مردم در قالب سمن ها، روحیات اجتماعی شریعتمداری و مردم داری وی در جهت تامین رفاه اجتماعی، تعهد و تخصص اثبات شده وی در جایگاه وزارت و اهداف راهبردی که در حوزه اجتماعی و رفاه تعریف کرده و عصاره کار تیمی و خرد جمعی وی در تدوین برنامه هایش ما را امیدوار می کند که با رأی اعتماد اجرایی شدن برنامه هایش را تضمین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه شریعتمداری با توجه به سوابق ارزنده محکوم به خدمت خالصانه در این حوزه خواهد بود، یادآور شد: آنچه که باعث موفقیت یک وزیر می شود، قدرت تعامل و همگرایی وی با سایر وزارتخانه ها و سازمان های تابعه است تا از طریق هم افزایی بتواند به برنامه هایی که دارد عمل کند و این یکی از شاخص های بارز شریعتمداری است. بنابراین ما باید با لحاظ جمعی جوانب در رابطه با وی تصمیم بگیریم و دقت کنیم که به عنوان مدعیان مسئولیت و مدیریت کشور مبادا کمبودها را برجسته کرده و ملت را از بهره مندی از توانمندی این فرد محروم کنیم.

خدری عنوان کرد: آیا سوابق گرانبهای شریعتمداری در حوزه های مختلف نباید مورد توجه واقع شود؟ کما اینکه ۵ سال عضویت در شورای عالی کار و آشنایی به بخشنامه ها و قوانین و فعالیت در هیات امنای تامین اجتماعی و آشنایی با مباحث تخصصی تعاون، مهمترین راهبرد توسعه کشور این آرامش خاطر را ایجاد می کند که وی با به عنوان سکاندار این وزارتخانه انتخاب کنیم. همچنین بهره مندی از نقطه نظرات نمایندگان مجلس از جمله مصری با سابقه درخشان در جایگاه وزارتخانه، محجوب با سابقه درخشان در حوزه کار و کارگری، هاشمی به عنوان فرد موفق در معاون کار و بهزیستی و... بر توانمندی شریعتمداری صحه گذاشته و آینده خوبی را برای این وزارتخانه عریض و طویل متصور می سازد.

وی تاکید کرد: هم اکنون برای تنویر افکار عمومی و رفع دغدغه های نمایندگان به یکی از اشکالات نگران کننده در حوزه صنعت خودرو اشاره می کنم که در ثبت سفارش خودرو ایجاد شده بود و این در حالی است که شریعتمداری با تدابیری که در این حوزه داشت، درخصوص تخلف محرز در این حوزه که باعث نارضایتی شده بود، شفاف سازی کرد، اما بر این اقدام وی سرپوش گذاشته شود. همچنین عدم ملاحظه کاری و مماشات با مفسدان، متخلفان و مافیای سرقت در حوزه صنعت و معادن که از طریق وی صورت گرفته بود، قابل تحسین است، کما اینکه نامه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات گویای این مطلب است.

خدری متن نامه معاون اقتصادی وزارت اقتصادی وزارت اطلاعات را به شرح ذیل قرائت کرد: نظر به سوءاستفاده و انتشار غیرقانونی مشکوک و مجرمانه گزارش و مکاتبه محرمانه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات با دادستان تهران که موجب بروز شائبه و اتهام به شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت شده است به آگاهی می رساند تخلفات صورت گرفته در موضوع ثبت سفارشات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت در بدو امر از سوی حراست آن وزارتخانه کشف و به مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات منعکس گردید و تاکید می نمایم شخص آقای شریعتمداری مدعی موضوع بوده و شخصاً پیگیری جدی برای کشف تخلف داشته و بارها از وزارت اطلاعات مبنی بر سفارش ویژه متخلفان از نظر این معاونت صحت نداشته و از واقعیت به دور می باشد. اضافه می نماید پیگیری و برخورد با این اقدام مجرمانه و عامل انتشار غیرقانونی گزارش و نامه وزارت اطلاعات از طریق معاونت حفاظت در دستور کار قرار گرفته است.

توجه به قشر آسیب پذیر جامعه از اولویت های شریعتمداری است

وی با تاکید بر اینکه پاکدستی شریعتمداری مورد تایید همگان است، افزود: ما احساس وظیفه می کنیم تا با رأی اعتماد به شریعتمداری در جهت توجه به مردمی که به دلیل مشکلات معیشتی، اشتغال و بیکاری در فقر می سوزند، اقدام می کنیم و یقین داریم که وی توجه به قشر محروم، کارگر و بازنشستگان را در دستور کار قرار خواهد داد و گام های موثری در این زمینه برداشته است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی در پایان از ایجاد تفاهم نامه ای میان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فراکسیون زنان به منظور تحقق سهم ۳۰ درصدی استفاده از ظرفیت زنان در سمت های مدیریتی برای این وزارتخانه خبر داد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس