سبحانی فر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارتقاء شفافیت، انضباط پولی، مالی و ارزی، بهبود کسب و کار و اصلاح قوانین مزاحم و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی در برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد به خوبی آورده شده است.

به گزارش مشرق، رمضانعلی سبحانی فر در نشست علنی امروز (شنبه،5 آبان) مجلس شورای اسلامی در موافقت با فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: امروز در مقابل تصمیم بسیار مهم داخلی و خارجی قرار گرفته‌ایم، چند ماهی است که شاهد بر هم خوردن ثبات اقتصادی هستیم و فشارهای اقتصادی بر مردم حاکم شده، از سوی دیگر در مقابل آمریکا قرار گرفته‌ایم. خزانه‌داری آمریکا به عنوان پایگاه اقتصادی جنگ اقتصادی علیه ایران قرار گرفته و برنامه‌های اقتصادی کشور را دنبال می‌کند تا ضربه خود را وارد نماید.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز باید 4 عضو تیم اقتصادی دولت را مشخص کنیم، گفت: آیا وقت آن نیست که در مقابل تصمیمات آمریکا پاسخ دشمن‌شکنی داده و به وزرای پیشنهادی دولت رأی دهیم.

دژپسند به پاکدستی معروف است

وی با اشاره به اینکه آقای دژپسند دارای سوابق علمی و اجرایی روشن و درخشانی است و شرایط تحصیلی او از لیسانس، فوق لیسانس و تا مقطع دکترا در زمینه اقتصاد بوده و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر است، ادامه داد: وی به عنوان یک فرد پاکدست و مشهور به حسن سوابق اداری است و در بخش‌هایی که فعالیت کرده سلامت بوده و با شجاعت و صراحت در مقابل رانت‌خواری ایستاده و دغدغه‌های مردم را می‌شناسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آقای دژپسند فردی است که با تیم اقتصادی دولت هماهنگی دارد و حضور در وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان‌های اقتصادی را تجربه کرده، عنوان کرد: وزیر پیشنهادی  ضمن توانمندی استقرار در تیم اقتصادی در کمترین زمان، بر تئوری‌های اقتصادی تسلط لازم را نیز دارد.

وزیر پیشنهادی تدوینگر برنامه اقتصاد بدون نفت است

سبحانی فر با اشاره به اینکه آقای دژپسند در سال 75 مسئول تدوین برنامه اقتصاد بدون نفت بود، ادامه داد: فردی که تدوینگر برنامه اقتصاد بدون نفت بوده در وزارت امور اقتصاد و دارایی به خوبی می‌تواند آن را اجرا کند. همچنین در برنامه‌های وی به نظام بانکی به این معنا که بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند تأکید شده و در برنامه خود آورده است که بانک‌ها نباید به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راهکارهای مقابله با تحریم‌های پیش رو را در برنامه ارائه شده خود مد نظر قرار داده است، تصریح کرد: آقای دژپسند در برنامه‌های خود کنترل تورم، کاهش بیکاری و حمایت از معیشت خانوار را مورد توجه قرار داده و برنامه ایشان فعال نمودن ظرفیت‌های بلااستفاده و دارای توجیه اقتصادی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که در بخش تولید و صنعت وجود دارد یعنی مبحث مالیات در برنامه وزیر پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته تا تسهیلات مالیاتی برای تولیدکنندگان به منظور عبور از تحریم‌ها پرداخت شود، خاطر نشان کرد: ارتقاء شفافیت، انضباط پولی، مالی و ارزی، بهبود کسب و کار و اصلاح قوانین مزاحم و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی در برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد به خوبی آورده شده و تمامی برنامه‌های وی منطبق بر برنامه ششم و سیاست‌های کلی نظام است.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس