ولی ملکی

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: در زمان جنگ اقتصادی باید تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با دشمن عملکرد هماهنگی داشته باشند.

به گزارش مشرق، ولی ملکی در نشست علنی امروز (شنبه،۵ آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخالفت با یک وزیر پیشنهادی به معنای سیاه‌نمایی تمامی کارنامه یک شخص نیست، موافقت هم به معنای تأیید تمامی برنامه‌های یک وزیر پیشنهادی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

علیجانی: دژپسند از چالش های وزارت اقتصاد مطلع است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری انسان بااخلاقی است، افزود: متأسفانه در عمل برای درمان اقتصاد بیمار کشور کاری صورت نگرفت البته همه می‌دانیم کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و باید هماهنگی در کل کشور برای مقابله وجود داشته باشد و این موضوع هماهنگی باید در مجلس، قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌ها ایجاد شود.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون با اسناد بالادستی مطابقات ندارد

وی گفت: در تمامی دنیا زمانی که یک وزیر یا یک مدیرکل عملکرد صحیحی ندارد، علاوه بر اینکه استعفا می‌دهد عذرخواهی نیز می‌کند و باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد، آنچه در برنامه آقای شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون مشاهده شد این است که ۴۸ درصد برنامه‌های این وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی  با توجه به گزارش کارشناسی معاونت نظارت مجلس مطابقت ندارد.

در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون توجه جدی به بحث حمایت از اقشار محروم نشده است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون توجه جدی به بحث حمایت از اقشار محروم و نیازمندان نشده، به طور مثال یک خانم سرپرست خانوار با ۳ فرزند که شاید مشکل محل سکونت نیز دارند چگونه با ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان زندگی کند؟ باید به موضوع فقرزدایی و امنیت غذایی مردم توجه شود و بیان شود که چه مکانیزمی برای انجام این مهم وجود دارد.

ملکی ادامه داد: تمامی مدیران باید الگو و وسیله اندازه‌گیری عملکرد ارائه کنند، با توجه به سابقه فعالیت در بنگاه‌های اقتصادی این موضوع را می‌گویم که اگر برنامه‌ها هدفدار نباشند به سرانجام نمی‌رسد و موضوع برنامه‌های هدفدار در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود ندارد، رأی آوردن یک طرف قضیه است اما مهم این است که برنامه‌ها عملیاتی شوند و در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در حال حاضر وقتی که همکاران نماینده به وزرا و معاونان رئیس جمهور نامه ارائه می‌کنند آنها شاید به خاطر رودربایستی نامه‌ها را امضا کنند اما چند درصد از این نامه‌ها اجرایی است چرا که بودجه یا ردیف استخدامی برای انجام این مهم وجود ندارد.

تغییرات سریع مدیران صنعتی یک معضل است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل شستا افزود: تغییرات سریع مدیران صنعتی یک معضل است، در واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی میانگین فعالیت مدیران صنعتی دو سال است که معمولا در سال اول می‌گویند مشکلات مربوط به عملکرد آنها نیست و در سال دوم نیز باید مدیریت را واگذار کنند، در هر صورت در برنامه وزیر پیشنهادی به این معضلات توجه نشده است.

وی ادامه داد: باید به مسائل مربوط به امنیت شغلی کارگران توجه شود، همچنین مشکلات سرمایه‌گذاران و بنگاهداران نیز باید رفع شود. وقتی نمی‌توان تولید ناخالص ملی را بالا برد طبیعتا بانک‌ها و بنگاه‌ها نیز سامان نمی‌یابند و نباید فراموش کرد به طور مثال با افزایش چند برابری نرخ ارز هزینه تأمین ماشین آلات چند برابر شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واگذاری‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد به طور مثال ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشت و صنعت مغان به قیمت متری دو هزار و ۸۰۰ تومان واگذار شده این در حالی است که گفته شده می‌خواهیم در این دشت آب صادر کنیم بنابراین نباید اجازه داد وضعیت کشت و صنعت مغان به مانند سرنوشت هپکو و آلومینیوم اراک شود. در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز باید شفاف سازی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: شریعتمداری که از تجربه وزارت و مسئولیت‌های مختلفی برخوردار بوده انسان پاک‌دستی است ولی برنامه‌های او مشکل دارد و امیدوارم فکری برای رفع مشکل بیکاری کند. همچنین برای وضعیت اقشار کم درآمد جامعه نیز تدابیری اتخاذ شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس