عزیز اکبریان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رحمانی برنامه خوبی برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه تولید داخل دارد.

به گزارش مشرق، عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (شنبه،۵ آبان) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز کشور در وضعیت حساسی قرار دارد، گفت: امروز زمان دعوای دولت و مجلس نیست، از این رو به جای دعواهای جناحی و گروهی باید مسائل کشور و نظام را دنبال کنیم بنابراین من به عنوان فردی که ۳ دوره در مجلس بوده می گویم که وزارت صمت از وزارتخانه‌های حساس بوده و رضا رحمانی می‌تواند نقش کلیدی در مدیریت این وزارتخانه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

یوسف نژاد: وزارتخانه برای وزیر هتل ۵ ستاره نیست

کلیپ مخالفی که به نفع "اسلامی" تمام شد

مشکلات وزارت صنعت به مالیات، گمرکات، بانک‌ها، بیمه، نوسانات ارزی و تصدی‌گری دولت برمی‌گردد

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مخالفان محترم باید این را بدانند که مشکل وزارت صمت، وزیر نیست بلکه مشکلات تولید و صنایع کشور به مالیات، گمرکات، بانک‌ها، بیمه، نوسانات ارزی و تصدی‌گری دولت برمی گردد و از حال هر شخصی در تصدی این وزارتخانه باشد چه کاری می‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت تصمیم گرفته که تیم اقتصادی خود را جابه‌جا کند، حال رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت فردی ساده زیست، پاک‌دست، ولایتمدار، وفادار به نظام، آشنا به مجلس و بخش‌های خصوصی است از طرف دیگر وی در دوره‌ای مدیر تراکتورسازی و آلومینیوم المهدی بوده است. همچنین رحمانی وزیر پیشنهادی، ۳ دوره نماینده مجلس بوده و ۱۵ سال پیش با مدرک لیسانس وارد مجلس شده است البته نکته قابل توجه این است که وی در شرایط کنونی دوره دکترا را سپری می‌کند و در صحبت‌هایش نگفته است که مدرک دکترا دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رحمانی در دو سال گذشته معاون وزیر بوده حال چگونه در این مدت کوتاه وارث مشکلات بخش صنعت شده است، از این رو به نظرم تیم اقتصادی دولت و مجلس مقصر مشکلات اقتصادی هستند. از طرف دیگر رحمانی نقش اساسی در تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و تدوین برنامه ششم توسعه داشته و وی برنامه مدونی برای توسعه تولید، معدن، خودروسازی، جلوگیری از خام فروشی، توسعه صادرات و مبارزه با فساد دارد.

رحمانی توجه ویژه‌ای به استفاده از مدیران بومی دارد/ حمایت وزیر پیشنهادی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه تولید داخل

اکبریان ادامه داد: رحمانی همچنین نقش پررنگی در توسعه الکترونیکی وزارت صمت داشته است، در اینجا باید بگویم مشکل خودروسازی و پتروشیمی کشور در وزارتخانه نیست بلکه در خصولتی‌ها است از طرف دیگر وزیر پیشنهادی وزارت صمت توجه ویژه‌ای به مدیران بومی داشته و این مسئله در اولویت وی قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه توان داخل به ویژه در بخش تولید، بخشی از برنامه‌های رحمانی است زیرا باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به تولید داخل توجه کنیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس