کد خبر 906334
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
احمد بیگدلی

نماینده مردم خدابنده در مجلس می‌گوید: بر اساس قانون تمرکز تمام بحث تجارت کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و نباید وزارت صنعت، معدن و تجارت قانون تمرکز را زیر پا بگذارند.

به گزارش مشرق، احمد بیگدلی در نشست علنی امروز (شنبه،۵ آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مخالفت با رحمانی شخصی نیست و جا دارد مراتب خوشحالی خود را از انتخاب یکی از نمایندگان ادوار مجلس به عنوان وزیر اعلام کنم اما برای صیانت از همکاران و نگرانی از وضعیت مردم نقد بخشی از برنامه‌های اعلام شده می پردازم.

بیشتر بخوانید:

صادقی: برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت همان برنامه‌های وزیر پیشین است

اکبریان: رحمانی توجه ویژه‌ای به استفاده از مدیران بومی دارد

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنظیم بازار و تأمین مایحتاج عمومی مردم از نکات مهم مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در بهمن ماه سال ۹۱ قانون تمرکز، وظایف تجارت بخش کشاورزی را به وزارت کشاورزی واگذار کرد. با اتکاء به این قانون موفقیت‌های چشمگیری در زمینه تنظیم اقلام کالای اساسی از جمله گندم، برنج و دانه‌های روغنی کسب شد.

وی گفت: با وجود موفقیت‌های حاصل شده اما تلاش‌هایی در جهت کمرنگ کردن قانون تمرکز صورت گرفت، رصد ما نشان می‌دهد که زمانی که رحمانی قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت بود نسبت به کمرنگ شدن قانون تمرکز و تغییر تنظیم ستاد بازار سکوت کرده است و این سکوت به معنای مخالفت با قانون است.

وزارت صنعت ابزاری برای تنظیم بازار ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که ابزار لازم برای تنظیم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست چرا که شرکت های غله یا خصوصی شده‌اند یا در حال واگذاری هستند وزیر پیشنهادی چگونه می‌تواند به تنظیم بازار بپردازد.

بیگدلی با اشاره به عملکرد رحمانی در مسئولیت قبلی عنوان کرد: شما معاون طرح و برنامه وزارت صنعت و معدن بوده‌اید، در واقع مسئولیت برنامه‌ریزی کلان و عمده را برعهده داشتید که برخلاف قانون تمرکز صورت گرفت، شما با عدم ورود به تخلف قانونی، اختلال در تنظیم بازار ایجاد کرده‌اید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه همه وزرا وظیفه دارند به قانون عمل کنند، گفت: در کشور افراد و مسئولیت در جایگاه قانونی باید حرف و عملشان یکی باشد چرا که بخش قابل توجهی از مشکلات از عدم تطابق حرف‌ها با عملکردها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام پروسه‌های کشاورزی با هدف بازار انجام می‌شود، تأکید کرد: آقای رحمانی متأسفانه شما در زمینه تنظیم بازار و رعایت قانون تمرکز برنامه‌ای ندارید، چگونه با ایجاد ساختار موازی می‌خواهید تنظیم بازار را انجام دهید، اگر دولت نظری در این زمینه دارد باید در قالب لایحه به مجلس پیشنهاد دهد و با نظرات کارشناسی از پیشنهادات خود دفاع کند اما تا زمان اصلاح قانون باید به قانون موجود پایبند باشد.

شرایط فعلی، گرانفروشی را ایجاد کرده است

بیگدلی با تأکید بر اینکه نظام قیمت گذاری اثر مطلوبی بر بازار نداشته است، گفت: شرایط فعلی، گرانفروشی را ایجاد کرده است، عدم شفافیت پدیده‌ای است که بر رفتارهای بازار تأثیر منفی داشته از این رو باید به سمت پررنگ کردن بازار سرمایه و بورس رفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت همفکری با اتاق تعاون، اصناف و انجمن‌های اقتصادی گفت: در برنامه شما اشاره‌ای به استفاده از این بخش وجود ندارد و در واقع سکوت کرده‌اید و اگر دولت بخواهد در زمینه قیمت‌گذاری دستوری عمل کند باید گفت اثر مطلوبی ندارد و باعث کاهش انگیزه تولید می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: آقای رحمانی متأسفانه برنامه موثری برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشته‌اید و اگر نمایندگان مجلس به شما اعتماد کردند به فکر اصلاحات اساسی به نفع مردم ایران باشید.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس