روزنامه

اصلاح طلبان مدعی هستند که اگر توان موشکی خود را کنار بگذاریم و حمایت از محور مقاومت و تار و مار کردن تروریست‌های تکفیری در منطقه را متوقف کنیم، امنیت در کشور برقرار خواهد شد!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** جلایی پور: با دیپلماسی نرمال از تکرار حادثه اهواز جلوگیری کنیم

«حمیدرضا جلایی پور» از فعالین اصلاح طلب در سرمقاله روزنامه اعتماد با عنوان «پیامدهای اقدام تروریستی» نوشت:

«این اقدام ضدبشری، ضداخلاقی و ضدایرانی که به‌وسیله چهار تروریست انجام شد توسط چه سازمانی انجام شد؟ هنوز پاسخ دقیق روشن نیست. هم "داعش" و هم "جبهه مقاومت اهواز" خود را مجری این جنایت دانسته‌اند...این اتفاق...در روند توسعه مناطق عرب‌نشین خوزستان به خاطر امنیتی شدن فضا اخلال و کندی ایجاد می‌کند».

جلایی پور در ادامه نوشت:

«اما چرا این جنایت ترکیبی در اهواز رخ می‌دهد؟ چند علت دارد...عامل دوم زمینه‌های نارضایتی و تبعیض در مناطق عرب‌نشین خوزستان است که افراد "ناکام" تولید می‌کند. در این فضای نارضایتی، پیدا شدن چهار نفر داعشی یا سلفی یا جدایی‌طلب کار سختی نیست».

وی در ادامه نوشت:

«چه باید کرد؟...شایسته است راهبرد اصلی حکمرانی در فضای این توطئه شیطانی به طرف توسعه پایدار و همه‌جانبه باشد و از گشایش سیاسی نهادی و رسانه‌ای، دیپلماسی نرمال و مبتنی بر منافع ملی به جای دیپلماسی تقابلی و قوه قضایی عدالت‌پیشه دفاع کند. (متاسفانه پس از اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ هنوز حاکمیت قدم‌های موثری در این زمینه‌های مذکور برنداشته است).».

جلایی پور در اقدامی تأمل برانگیز، گروهک تروریستی و جدایی طلب الاحواز که دستش به خون مردم غیور خوزستان آلوده است را «جبهه مقاومت اهواز» نامیده است!

این فعال اصلاح طلب در اقدامی عجیب هشدار داده است که حادثه تروریستی اهواز «در روند توسعه مناطق عرب‌نشین خوزستان به خاطر امنیتی شدن فضا اخلال و کندی ایجاد می‌کند»! وی همچنین یکی از عوامل جنایت تروریستی اهواز را تبعیض در مناطق عرب نشین خوزستان نامیده است!

روز گذشته نیز روزنامه اصلاح طلب قانون در یادداشتی تأمل برانگیز با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، نظام را به «ذبح روزانه آزادی‌های شهروندی» و «تحدید اعتراضات مسالمت آمیز مدنی» متهم کرد.

در روزهای اخیر برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب همصدا با عملیات روانی دشمن، تقلای زیادی برای برانگیختن اعتراضات قومیتی در مردم خوزستان انجام داده است. ادعاهایی که اصلاح طلبان در روزهای اخیر درخصوص بی اعتنایی نظام به قومیت‌ها مطرح کرده‌اند دقیقاً تکرار اتهامات بی پایه و اساسی است که همواره دشمنان مردم ایران بدون هیچ سندی و صرفاً برای جاده صاف کنی تحریم‌های حقوق بشری آن را مطرح می‌کنند!

جلایی پور مدعی شده است که با دیپلماسی نرمال می‌توانیم از تکرار حوادث تروریستی جلوگیری کنیم. دیپلماسی نرمال که این فعال اصلاح طلب به آن اشاره کرده است در حقیقت همان «برجام منطقه‌ای» و «برجام موشکی» است.

اصلاح طلبان مدعی هستند که اگر توان موشکی خود را کنار بگذاریم و حمایت از محور مقاومت و تار و مار کردن تروریست‌های تکفیری در منطقه را متوقف کنیم، امنیت در کشور برقرار خواهد شد!

** زیباکلام: روحانی با شاخه زیتون به آمریکا برود

«صادق زیباکلام» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«آقای روحانی با شاخه زیتون به صحن علنی سازمان ملل برود و حسن نیت مردم را به همگان نشان بدهد. بدون شک اگر چنین اتفاقی رخ بدهد کار را برای بن‌سلمان، نتانیاهو، ترامپ، تندروها و براندازان سخت خواهد کرد. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد آقای روحانی دوباره همان حرف‌های گذشته را با ادبیات جدیدی بیان خواهند کرد. بدون شک اگر این اتفاق رخ بدهد و ایشان سخنان ملت ایران را برای ایجاد صلح و ارتباط با دنیا براساس احترام متقابل بیان کند در شرایطی که مردم ایران با مشکلات مهمی در زندگی خود مواجه هستند، نسبت به آینده امیدوارتر خواهند شد».

زیباکلام در ادامه گفت:

«روحانی سخنان ۴۰ سال گذشته را در سازمان ملل تکرار نکند».

این فعال اصلاح طلب تاکید کرده است که روحانی سخنان ۴۰ سال گذشته را تکرار نکند. در این خصوص باید گفت رویکرد مذاکره مستقیم با آمریکا در دولت یازدهم و در موضوع هسته‌ای اجرا شد. «علی اکبر صالحی» -فروردین ۹۷- گفت: «ما در مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم، با آمریکا مذاکره می‌کردیم نه مجموعه ۱+۵». تعداد دیدارهای دوطرفه «محمد جواد ظریف» ــ وزیر خارجه ایران ــ و «جان کری» ــ وزیر خارجه وقت آمریکا ــ در مذاکرات هسته‌ای به‌حدی زیاد بود که تعجب رسانه‌های خارجی را در پی داشت. مذاکره مستقیم با آمریکا تا جایی پیش رفت که پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای ظریف و کری در ژنو، مکالمه تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای روحانی با اوباما و دست دادن ظریف و اوباما در صحن سازمان ملل نیز به آن اضافه شد.

روحانی پس از مکالمه تلفنی با رئیس جمهور وقت آمریکا در اظهارنظری عجیب گفت که اوباما را فردی مؤدب و باهوش می‌بیند.

پس از این ارتباطات ویژه، روحانی «حمید ابوطالبی» ــ معاون سیاسی دفتر خود ــ را به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرد؛ اما دولت اوباما در اقدامی گستاخانه سفیر ویژه و مخصوص روحانی را تروریست نامید و با وجود همه تلاش‌ها حاضر نشد برای ابوطالبی ویزا صادر کند!

دولت اوبامای دموکراتِ مؤدب! و باهوش! در ادامه، گستاخی‌های خود علیه ایران را با غارت ۲ میلیارد دلاری اموال ایران و تمدید قانون‌های تحریمی آیسا و وضعیت اضطراری علیه ایران و دیگر قوانین تحریمی تکمیل کرد.

اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم، صورت مسئله را پاک کرده و با تطهیر چهره خبیث آمریکا، همچنان برای رفع مشکلات کشور آدرس غلط می‌دهند.

** اصلاح طلبان تشییع باشکوه شهدای اهواز را ندیدند

روز گذشته مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز با حضور باشکوه مردم خوزستان از اقوام و عشایر مختلف برگزار شد.

مردم در این مراسم باشکوه با نمایش وحدت و یکپارچگی، با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق» اعلام کردند که به خوبی از حمایت‌های انجام شده از گروه‌های تروریستی در ایران و عاملان اصلی این جنایت مطلع هستند.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که تعدادی از روزنامه‌های اصلاح طلب این حضور باشکوه را در صفحه اول خود سانسور کردند.

تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی اهواز در صفحه اول روزنامه‌های اصلاح طلب «شرق»، «سازندگی»، «ابتکار»، «شهروند»، «همدلی» و «صدای اصلاحات» هیچ جایی نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    22 0
    باشاخه زیتون به امریکا .وبا کلید مکفارلین به ایران. علی برکت الله
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    1 37
    نباید در سیاست خارجی "کینه شتری" باشیم
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      17 0
      شما که روی شتر را در کینه ورزی نسبت به خواسته بحق مردم ایران سفید کرده ای
    • BE ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
      4 0
      خود شتری
  • DE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    22 0
    اره حتما ، حتي حيف از شاخه خرزهره
    • علی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      12 1
      بدانید هاشمی با حذف پست نخست وزیری برای یکه تازی خودش در پست ریاست جمهوری عامل اصلی مشکلات کشور و مردم است و باید فردای قیامت جواب بدهد.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
      3 3
      اگر پست نخست ویر حذف نمی شد موسوی تا حالا نخست وزیر مانده بود و هیچ کس هم نمی توانست برکنارش کند چون کشور را به آشوب می کشید.
  • DE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    16 0
    بله روحانی شاخه زیتونش مال بیگانه هاست و شاخ... مال مردم !
  • DE ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    17 0
    فقط این میتونم بگم تف تو شرف اسهال طلب ها
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    12 0
    با شاخ گاوم بری چیزی نمیشه
  • ملائی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    17 0
    شاخه زیتون ببرید گلابی بگیرید نفهم ها خدا را ول کردید به کدخدا چسبیدید امام فرمود ما از دست رضا خان وپسرش خلاص میشویم اما از دست غرب زده ها نه
  • دلسوز IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    13 0
    درست همانند مرحوم مغفور یاسر عرفات به دیدن بیل کلینتون وسرا ن صهیونستها رفت واخر سر هم کلاه سرش گذاستند وهم ترور میکروبیش کردند
  • محسن IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    15 0
    سلام. آقای یاسرعرفات هم باشاخه ی زیتون رفته بود سازمان ملل در عوض چیزی گیرش نیامد سرافکنده بازگشت و درنهایت باخفت و خاری اورا از بین بردن اگر شاخه ی زیتون خیری برای کشور داشت آقای زیباکلام این پیشنهاد را نمی داد
  • AE ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    10 0
    خاطرم هست اقای زیبا کلام در یک مناظره با اقای محمد جواد لاریجانی چگونه دین را تخطئه میکرد و به لیبرال بودن خودش اذعان اصلا توقعی از این شخص نیست که در مقابل ئمریکا و مشت آهنین دشمن شاخه زیتون بگیرد و خون شهیدان را نادیده
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    7 0
    یک طیفشون میکشه طیف دیگشون توجیه تئوریک براش میتراشه. پیوند اصلاح طلبی و تروریسم برای تجزیه ایران با پول سعودی و انگلیس و اسرائیل مبارک
  • DE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    8 0
    آقای جلایی پور، با دیپلماسی نوکری آمریکا از تکرار حادثه اهواز جلوگیری کنیم؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    0 0
    جناب کدری پور ببخشید جناب این که میگی یعنی چی .
  • عبدالله IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    5 0
    اسهال طلب ها مانند خوانین که در برابر دوست متکبر فخر فروش هستند ودر برابر دشمن بی گانه خار وذلیل که این نشانه ازبی تقوایی ودنیا پرستی انهاست
  • BE ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    9 0
    نا صادق زشت کلام چخه
  • BE ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    8 0
    از رو هم نمیره این اسکل خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس