روزنامه

فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که ایران هیچگاه نباید از موضع اقتدار با کشورهای سلطه گر مواجه شود و همیشه باید در فازِ امتیازدهی و انفعال باشد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*****

** اگر نفتکش انگلیس را توقیف کنیم، به معنای اعلام جنگ است!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «فریدون مجلسی» نوشت: «نباید از همراهی بریتانیا با ایالات متحده شگفت‌زده شویم...همگام‌تر از انگلستان با آمریکا در سیاست‌های مختلف جهانی هیچ کشور دیگری وجود ندارد...توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا در آب‌های بین‌المللی اقدامی کاملاً خصومت‌آمیز نسبت به ایران تلقی می‌شود. هر چند چنین عملی نیز جای شگفتی ندارد. به نظر می‌رسد چند دلیل به غیر از همگامی لندن-واشنگتن، برای انجام چنین عملی وجود دارد. دلیل عمده چنین اقدامی محوریت حمایت از تل‌آویو در برابر تهدیدات تلقی می‌شود. همچنین چنین اقدامی رابطه‌ای هم می‌تواند با سفر سه وزیر خارجه بریتانیا داشته باشد که برای آزادی نازنین زاغری به ایران آمدند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نکته‌ای که باید در نظر داشت محرک اصلی چنین اقدامی کاهش تعهدات برجامی تهران است. چنین اقدامی از سوی لندن با ادعای هدف مهار تهران صورت گرفته است. اگر تهران به عمل متقابل دست زند به عنوان نمونه یک نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی ایران توقیف شود، چنین عملی از نظر آنها به معنای اعلام جنگ تلقی خواهد شد...این اقدام بریتانیا عملاً اقدامی تحریک‌آمیز و جنگی تلقی می‌گردد. راه حل چنین اقدامی نیز راهکاری دیپلماتیک است. در ایران راه حل دیپلماتیک توسط ارگان‌های مختلفی دنبال می‌شود، به گونه‌ای که دقیق‌ترین حالت دیپلماسی، دیپلماتیک است که همواره در برابر آن موانع وجود دارد. این مرحله، مرحله‌ای حساس است این اقدام لندن هشداری است تا راه را برای رفتارهای بعدی باز کنند».

فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که ایران هیچگاه نباید از موضع اقتدار با کشورهای سلطه گر مواجه شود و همیشه باید در فازِ امتیازدهی و انفعال باشد.

این طیف پیش از این حتی دستگیری جاسوس‌های دوتابعیتی- از جمله نازنین زاغری- را نیز اقدامی تنش زا معرفی کرده بود.

گفتنی است نیروی دریایی انگلیس در اقدامی غیرقانونی- بامداد روز پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه- یک نفتکش ایرانی را در سواحل تنگه جبل‌الطارق توقیف کرد.

این اقدام خصمانه، حتی واکنش نمایندگان اصلاح طلب مجلس را نیز در پی داشت. در همین رابطه «مصطفی کواکبیان» عضو فراکسیون امید مجلس در واکنش به توقف نفتکش ایرانی، در توئیتر نوشت: «به‌عنوان رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و انگلیس می‌گویم؛ اقدام انگلستان در توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق اولاً نوعی راهزنی دریایی، ثانیاً خصومت غیرقانونی با ایران، ثالثاً بی‌حیثیتی مجدد انگلیس در فرمانبری از آمریکا و رابعاً پوچی ادعای اروپایی‌ها برای تداوم برجام را به اثبات رساند».

سه دولت اروپایی از جمله انگلیس، در برجام متعهد شده بودند ضمن مقابله با تحریم‌های بانکی و مالی، از ایران نفت بخرند اما نه تنها به این تعهد خود اقدام نکردند، بلکه انگلیس حتی علیه صادرات و فروش نفت ایران به دیگر کشورها نیز کارشکنی می‌کند.

در حال حاضر، کمترین واکنش، اقدام متقابل و توقیف کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های متعلق به انگلیس یا حامل نفت برای آن در خلیج فارس است. اقدامی اقتدارآفرین که مثل همیشه مورد اعتراض طیف اصلاح طلب است.

** معاونِ آشنا: مشکل ایران این است که با خارج مذاکره نمی‌کند!

«محمد فاضلی» معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «مشکل ما فقط این نیست که با بیرون مذاکره نمی‌کنیم، با داخل هم مذاکره نمی‌کنیم، یعنی حکومت با مجموعه نیروهای داخلی بر سر اینکه چه باید کرد هم مذاکره نمی‌کند».

معاونِ «حسام الدین آشنا» در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مدعی شده است که مشکل ایران این است که با خارج مذاکره نمی‌کند. این ادعا در حالی است که در دولت روحانی، مذاکرات ایران و ۱+۵ انجام و در نهایت به برجام ختم شد.

در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در دولت روحانی، دیدارهای ظریف و کری (وزرای خارجه ایران و آمریکا) رکورد زد. گفت و گوی تلفنی ۱۵ دقیقه‌ای روحانی و اوباما و گفت و گوی کوتاه ظریف و اوباما در سازمان ملل را نیز باید به فهرست اقدامات خاص دولت روحانی در مواجهه با آمریکا اضافه کرد.

روحانی، اوباما را فردی مؤدب! و باهوش! توصیف کرد. اما همین اوباما، از ورود نماینده ویژه دولت روحانی- ابوطالبی- به خاک آمریکا جلوگیری کرد و مدعی شد که وی تروریست! است. دولت اوباما قانون محدودیت ویزا و همچنین قانون تحریمی آیسا و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تصویب و تمدید کرد.

دولتمردان و فعالین اصلاح طلب تاکید داشتند که اگر با آمریکا مذاکره کنیم و به توافق برسیم، تمامی مشکلات کشورو حتی مشکل آب خوردن مردم نیز حل می‌شود!

معاونِ آشنا مدعی شده است که حکومت با مجموعه نیروهای داخلی مذاکره نمی‌کند. این در حالی است که وی در جایگاه معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، خود جزوی از حکومت است. یکی از انتقادات پرتکرار درباره دولت که حتی فعالین اصلاح طلب نیز بارها به آن اشاره کرده بودند، عدم مشورت پذیری دولت است.

متاسفانه دولتمردان اصرار دارند تا قصور و تقصیرهای خود را به طرق مختلف به گردن دیگران بیندازند.

** مردم، رقیب این روزهای اصلاح طلبان هستند

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «مردم، رقیب این روزهای اصلاح طلبان» نوشت: «این روزها که صحبت‌ها درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس داغ شده است، عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم و دولت دوازدهم بیشتر زیر ذره‌بین مردم قرار دارد. چه بپذیریم و چه منکر شویم، سطح آگاهی و سواد سیاسی جامعه به دلیل دسترسی به فضای اطلاع‌رسانی‌های آزاد، بیشتر شده است. مردم این روزها نسبت به اصلاح‌طلب بودن دولت و مجلس تردید دارند و حتی در صورت اطمینان از اینکه کار دست اصلاح‌طلبان است، از جریان اصلاح‌طلبی عبور کرده یا در حال عبورند».

چندی پیش «قدرت علیخانی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «من بر این باورم که دولت با این نحو عملکرد خود فاتحه اصلاحات را می‌خواند».

«محمد سلامتی» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز چندی پیش گفته بود: «کارنامه روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته شده و آنها نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند».

در حال حاضر، دولت روحانی، فراکسیون امید مجلس (نمایندگان لیست امید) و شورای شهر اصلاح طلب تهران به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نکرده‌اند.

افکارعمومی دولت روحانی را دولت اصلاح طلبان می‌داند و این طیف باید درباره وضع موجود پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • برجام اساسی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    19 96
    خیلی صحنه قشنگیه ببینی سربازان امریکایی دارن عوامل مشرق رو دستبند به دست میبرن .
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      65 5
      پرخوری آشفته خوابی میاره
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      55 7
      آنکه به ذلت تن داده و خواهد داد عوامل یا بهتر بگویم اذناب و وطن فروشان اصلاح طلب احمق و بی غیرت هستند.
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      42 3
      سیلی ما به جزیره کوچک انگلیس به زودی صحنه قشنگی رقم خواهد زد
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      48 2
      هم جنست رو عوض کن هم ساقیت رو
    • SY ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      40 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
    • سید IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      42 1
      خداوند بعضی را هم برای آرزو به گوربردن آفریده است!!!!!!
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      25 0
      از طویله هم مگه می شه کامن گذاشت؟
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      31 0
      معلومه هنوز صحنه سربازان دست بسته آمریکایی که خودشونو خیس کرده بودن رو خوب یادته
    • احمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      42 0
      فعلا که سربازان آمریکایی سیلی هفت تریلیون دلاری به آمریکا زدن به نیابت از ما. انشالله که با همین فرمون ادامه بدن و برن ته دره.
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      43 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه چقدر دوستداران آمریکا بدبختند که آرزوی دستگیری ایرانیها توسط آمریکا را می دهند این شخص هم باید به فکر پوشک باشد
    • مهدی حکیمی نیا US ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      23 0
      اگر نفتکش انگلیس را توقیف کنیم، به معنای اعلام جنگ است!/ تحلیل سیاسی ضعیفی دارم و گوش به فرمان رهبر و رهنمودهای ایشان هستم. اما وقتی تیترهای روزنامه های زنجیری را می خوانم به خودم امیدوار می شوم که عقلم درست و حسابیه. تو فازهایی که اونا می رن نمی رم شاید چیزی میزنن که تو یه فازهایی می رن. خدایا اگر قابل هدایت نیستند با ملکه وعمو سام محشورشان کن.
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      22 1
      و جالتره بعد از دستبند زدن(به فرض محال) به دستهای مشرقیها و تصویب کاپیتولاسیون در مجلس بعد از آن به نوامیس شما خیلی راحت تجاوز می کنند و هیچکس هم نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابرو است
  • مانا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    29 0
    روزنامه ارگان ذلیل مرده است ننگ برچنین رسانه ای که باڪاغذ دولتی درخدمت اجانب است
    • سید IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      39 0
      اصلاح طلبان تهوع آور شایسته دربار قاجار و پهلوی!
  • هاشم IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    45 7
    پیام شهیدحاج اصغر محراب فرمانده دلاور کردستان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس بوده و هست و مرگ بر استعمارگران شرق و غرب . اسلام پیروز است و کفر و منافق نابوده است.
    • تأمل IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      19 0
      مشکل اینه که اینا سر و صدای مذاکره رو میدهند اما بلدش نیستند، میرن مذاکره میکنند که نفتکش رو آزاد کند دوتا نفتکش دیگه (یا معادلش رو)هم بهشون میدن
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    55 1
    حالا تو چرا مردک ناراحت شدی که ایران بخواهد یک نفتکش روباه پیر رو بگیره تا امثال این سگهای ملکه تو ایران هستند وضع مثل دوره قاجار وناصرالدین شاه است
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    59 0
    اتفاقاً برعکس باید نفتکش انگلیس متوقف بشه حساب دستشان بیاد‌.حتما خارجی که شما میگید باید مذاکره بشه که خفت وخسارت محض.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    18 0
    یک کلمه هم غضنفر بشنویم
  • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    33 1
    این اصلاح طلبان از ناموس و وطن بویی نبرده ان
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      30 0
      از ناموس که اصلا بویی نبردن چون ناموس براشون یک واژه بی معناست . یک نگاه به سر و وضع و حرکات زنان و دختران اصلاح لجن و اینکه شوهر و برادراشون چقدر از رفتن ناموسشون به پارتی های مختلط و مستهجن شبانه لذت میبرن این مطلبو ثابت میکنه
  • لاران RO ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    41 0
    شما خیانت نکن دزدی نکن جنگش پای ما
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    27 1
    جناب غضنفر عقب مانده نفتکش که هیچ لانه عنکبوتی و جاسوسی این دولت قاتل با ان ملکه عجوزه اش را باید تصرف کرد و با خاک یکسان کرد جناب غضنفر از جنگ هم شما اسهال طلبها نترسید چون سوراخ موش بری شما فراوان است مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرمرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار مرگ بر انگلیس روباه پیر مکار
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    29 0
    منافق داخلی : خفه شو .
  • US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    8 29
    پس چیشد قدرتی که ازش دم میزدید
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      10 1
      اگر خودی نما دستشون نگیرند همان گونه که هوا را از آنها گرفت دریا هم ...
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    6 0
    :)))))خب حالا که توقیف کردن چیزی هم نشد فقط خاک بر سر شما کنن خاک کف طویله نه خاک پاک
  • US ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    18 0
    پس ندادن نفت کش از دیگر برکات برجام
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    19 0
    غلط بکنم دیگه گول فریب های اصلاحات رو بخورم
  • US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    9 4
    بالاخره دیر یا زود جنگ میشه باید اماده باشیم
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      15 0
      کی در جنگ نبودیم ؟ زندگی جنگ است مردگان نمی جنگند .
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      19 0
      فعلا که اینقدر دولت بنفش گندزده به کشور که آمریکا محال برای جنگ نظامی هزینه کنه
  • US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 16
    خب این که واضحه دنبال بهونه برای جنگ با ایرانن حالا امروز فردا بالاخره یه بهونه ای پیدا میکنن
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      8 0
      دنبال بهونه ؟! فراوان داشته و دارند اما جرات اینها همینه که بریزند با کماندو ! رو سر یه عده خدمه هندی !
  • US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    32 1
    به شدت منتظر دیدن لیست اصلاحات برای نمایدنگی مجلس هستیم کاش یکم از مردم خجالت میکشیدن
  • US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    6 19
    مشرق خاک تو سرت با این خبرهای دوزاریت
    • علی یم IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      12 1
      خاک انگلیس هم تو سر تو بی وجود
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    22 0
    برخی همه شخصیتشان شده ترس
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    41 0
    عزیزم یکی به ما بگه خارج کجاست که ما باهاش مذاکره نمیکنیم اون کشورهایی که تا حالا باهاشون مذاکره کردیم جزو استانهای داخلی ما بودن؟ یاد بچگیم افتادم وقتی اسم فامیل بازی میکردیم نام کشور از خ می نوشتم = خارج
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    15 1
    افساد طلبان خفه شید.
  • US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    17 0
    با روحانی تا 1400 یعنی بدبختی تا 1400
    • احمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      1 0
      تا 1400 اصلاحطلبها مثل تیمهایی میشن که شش تا خوردن و هر لحظه ممکنه بیشتر گل بخورن، برای همین خودشون وقت تلف می کنن که زمان زودتر بگذره و آبروریزیشون کمتر بشه.
  • عادل IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    6 0
    ان شاء الله مقاومت تا نابودی ضد دین و منافقین و اصلاح طلبان ادامه خواهد یافت.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    8 4
    مرگ بر ضد ولایت فقیه بزرگترین گناه ترس است حضرت علی
  • مهدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    10 0
    خدالعنت کند انگلیس و مزدوران داخلییش راوهمه منافقین وخائنین ترسورا که ابن کشور رو به این روز انداختند امین یا رب العالمین به حق محمد وال ومحمد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    19 0
    این طرفدارای انگلیسی جریان اصلاحات رو بفرستید برن انگلستان زندگی کنند
  • SY ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    21 0
    روباه پیر نتونست از طریق دیپلماتهاش در مورد زاغری اقدامی از پیش ببره الان فریدون مجلسی و نوکرهای بی جیره و مواجب داخلی رو بسیج کرده که شاید کاری بکنند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    33 0
    اولا چرند نگو اعلان جنگ اعلان جنگ اگرم جنگی باشه وقتی شما فرار کنید یدفه دولار میاد رو هزارتومن سوما چرا توقیف نفت کش ایرانی به عنوان اعلان جنگ نیست؟! هیمطنوری ادامه بدید تا مردم بشناسنتون اصلاح طلبان اگه میخوان بشتر از این بین مردم بد نشن این فریدون هارو بریزن بیرونه از روزنامه هاشون یه زمانی میگفتن اگه رئیسی بیاد تو پیاده رو ها دیوار میکشه امثال این ها!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    20 0
    خاک برسر نرسوی شما ناصرادین شاه بازم در جنگ خوشاب با برینانیا جنگید و پیروز شد
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    31 0
    الان کسانی که نفت کش ما رو متوقف کردن، اعلام جنگ ندادن!!! چقدر احساس بدی دارم به اینجور آدمها. دولت جبل الطالق رو تهدید کنید، اقتصادشون فقط از راه دریاست
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    15 0
    کشتی رو با سرخاتمی معاوضه کنید
  • GB ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    8 0
    کج فهمی یا مزدوری تاچه حد؟. یعنی انگلیس کشتی مارا توقیف میکند اعلام جنگ نیست. چون نفوذی ها خبر داده بودند ولی ایران کشتی انگلیس را توقف کند اعلام جنگ است. شاه سلطان حسین هم افراد واداده ای به این شدت نداشت.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    12 0
    فریدون مجلسی از نفوذی ها و جیره خورهای درجه یک انگلیسه
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    7 0
    هر دفعه غربیها یک کار غیرقانونی علیه ما کردند ما هم بصورت دیپلماتیک یک امتیازی بدهیم و حلش کنیم .
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    خدا خیر دنیا و آخرت به عوامل مشرق بدهد.درجواب پیامک شماره 1پرخوری .پر خوابی .آشفته خوابی داری.یه سر برو دکتر.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    3 0
    خاک عالم بر سر افساد طلبان ترسو مفت خور...
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    4 0
    بهترین راه حل اول التیماتوم به انگلیس و اگر کشتی را آزاد نکردند کشتیهای نفتکش آنها را توقیف مطمئن باشید هیچ غلطی نمیتوانند بکنند جز التماس و دوم این که مزدورانشان نیز خجالت زده خواهند شد
  • احمد IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    3 0
    به نظر من اینکه ایران کشتی های عبوری از تنگه هرمز رو متوقف کنه، ممکنه پیش بینی شده و به نفع انگلیس باشه، چون هزینه بیمه کشتیرانی عبوری از تنگه هرمز افزایش پیدا می کنه و این شرکتهای بیمه اکثرا انگلیسی هستن. پس باید طوری با روباه پیر مقابله کرد که انتظارش رو نداشته باشه. مثلا فقط برای کشتیهایی که صاحبانش تو تحریم ایران شرکت دارن مزاحمت ایجاد کنیم، طوری که خدمه‌اش وقتی به ایران نزدیک میشن، همیشه ترس داشته باشن، ولی شرکتها و کشتی های عضو پیمان شانگهای رو اسکورت کنیم، طوری که با خیال راحت عبور کنن. این طوری باربری شرکتهای غربی هزینه اش افزایش پیدا می کنه و شرقی ها تقویت میشن. ضررش برای شرکتهای غربی طی سالها میلیارد دلاری میشه. برای شکستن کمر شیطان بزرگ و روباه پیر باید به بانکها و موسسات مالیشون حمله کرد.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    11 1
    ما مرد جنگيم و از جنگ نمي ترسيم، ترسوها خفه.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 1
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 1
    باید نفتکش انگلیسی را در خلیج فارس توقیف کنیم
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 1
    مشکل اصلاح طلبان، اعتماد بیجا به آمریکاست
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 1
    انگلیس جنایتکار
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    پوشک و قنداق پاسخگوی ترس اصحالاتیها نیست لذا باید تا کمر در توالت رفته تا ادامه حیات بدهند
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 4
    اگه‌کسی‌به‌انگیلیس‌توحین‌کرد‌بامن‌طرفه
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    اصلاح طلبان حرامی باعث بدبختی ملت هستند
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    تویف نفت کش ایرا ن بمعنی خوشایند تو بی مقدار است چرا نصف قضیه را می فهمید توقیف نفتکش ایران نیز جنگ است
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 3
    سطح تنش را نباید بالا برد! مردم گرفتارن با تنش زایی مثل توقیف نفتکش کار سخت تر میشه! هزینه اش رو همه باید بدنن!دوستان از خودشون مایه بذارن! و توهم نزنن!
  • ابراهیم IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    باید از چاپ روزنامه های زنجیره ای مثل ارمان جلوگیری کرد. چون اینها بذر ذلت وکرنش در برابر بیگانگان را تر ویج میکنند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    هیچ جنگی صورت نخواهد گرفت چون اروپا و چین به خاک سیاه مینشینن باید گروگان بگیریم
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    یه نفتکش دزدیده اند این اصلاح طلبان خائن به انقلاب و ایران، خودشون رو خیس کرده اند که مذاکره کنیم. مذاکره با کی؟ با دزد.!!!!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 0
    فقط اقدام متقابل علیه هر قدرتی پوشالی... منافق جماعت بایستی بترسه... اگر قرآن خوان بودید، این طور مقالات خبیث رو اصلا اعتنا نمیکردید...
  • ايراني IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    3 0
    "اگر تهران به عمل متقابل دست زند به عنوان نمونه یک نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی ایران توقیف شود، چنین عملی از نظر آنها به معنای اعلام جنگ تلقی خواهد شد" ترس كه شاخ و دم نداره . حرف از كوروش و داريوش و... ميزنن اما دريغ از يه جو غيرت و شجاعت مردان تاريخ ايران زمين بزدلانه وطن فروش كه ديگر وطن فروشي و بزدلي از اين عيانتر نميشود
  • هادی DE ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    6 0
    خاک عالم که همیشه منفعلید
  • عباس IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    10 0
    اونها توقیف کنن اعلام ننگه ؟ برو گم شو ترسو
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    22 0
    اگر نفتکش انگلیس را توقیف کنیم، به معنای اعلام جنگ است!/ خخخ پهباد امریکا را زدند به معنای جنگ نبود سربازان نیروی دریایی امریکا را گرفتند به معنای جنگ نبود داعش را ساقط کردند.....ولی .اگه نفتکش انکل لیس رو بگیری به معنای جُک است جُک واقعی چون هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
  • علی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    13 0
    امسال این وطن فروشان خود فرهیخته دان را تا کی ملت باید تحمل کند ظاهرشان که چنین مواضع ضد میهنی میگیرند در ضدو بند با بیگانگا ن چه میکنند.
  • کامران IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    این آقای فریدون مجلسی چقدر ریفـو و ترسو است. حتما شبی چند دفعه از ترس حمله آمریکا یا انگلیس به ایران ، به دستشویی می رود. متأسفم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس