ظریف

مقامات ارشد دولت روحانی از جمله ظریف در مقابل آمریکا، اروپا و حتی آل سعود از موضع ضعف و حقارت برخورد کرده ولی در مقابل صاحبنظران و منتقدان داخلی با تندی و پرخاش برخورد می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق - «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه-۲۳ آذر ۹۷- در کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت، منتقدان سیاست خارجی دولت بر اساس اشتباه محاسبه، حرف‌های ترامپ را در داخل تکرار کرده و غرور مردم ایران را می‌شکنند.

ظریف به منتقدان دستگاه دیپلماسی توصیه کرد که غرور ملی ایرانیان را بالا ببرند.

وزیر امور خارجه در جایگاه طلبکار نشسته و منتقدان دولت را به همصدایی با دشمن و شکستن غرور ملی ایرانیان متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

آقای ظریف! دیپلماسی التماسی شما غرور ملی را لگدمال کرد

صدق و کذب سخنان امروز ظریف

"غرب مرکز دنیا نیست"؛ گفتمان کیست؟

به بهانه این اظهارنظر خلاف واقع، مروری کوتاه داریم بر کارنامه ظریف و یافتن پاسخ این سؤال که «ظریف با غرور ملی ایرانیان چه کرد؟!»

** ظریف-آذر ۹۲- با نادیده گرفتن توان دفاعی ایران با لحنی تمسخرآمیز گفت: «آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟!». وی با این اظهارنظر این پیام را به طرف مقابل منتقل کرد که ما ضعیف هستیم و قدرت چانه زنی نداریم.

** وزیر امور خارجه دولت روحانی- شهریور ۹۳- و در برهه‌ای که طرف ایرانی باید دست بالا را می‌گرفت تا بتواند به خوبی امتیازگیری کند، در اقدامی تأسف برانگیز گفت: «رسیدن به هر نوع توافقی، بهتر از عدم توافق است».

** ظریف-بهمن ۹۴- به فاصله کوتاهی از فاجعه منا در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «خبر خوب این بود که دوست من عادل الجبیر (وزیر خارجه آل‌سعود) با حضور ایران، به مذاکرات وین بیاید...۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم»!

** جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا- تابستان ۹۴-در شورای روابط خارجی امریکا گفت: «چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود –ظریف- تماس گرفتم و گفتم که این امر می‌تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی‌کنیم. وی نیز در مدت زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب‌های بین‌المللی خارج شود و بعد راهی کشور خودشان شد».

** در دولت روحانی و در دوران ریاست ظریف بر وزارت خارجه برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، آمریکا در اقدامی غیرقانونی از ورود نماینده ایران در سازمان ملل جلوگیری کرد.

حمید ابوطالبی که از طرف رئیس جمهور به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل انتخاب شده بود به بهانه حضور در تسخیر لانه جاسوسی از ورود به مقر سازمان ملل منع شد. دولت آمریکا-فروردین ۹۳- به صورت رسمی اعلام کرد که کنگره این کشور ورود ابوطالبی به خاک آمریکا را ممنوع کرده است. ابوطالبی پیش از این و در سال ۱۳۷۲ یک بار سابقه اخذ روادید از آمریکا با هدف عضویت در هیئت نمایندگی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را داشت و همین کافی بود تا حتی تصور اینکه آمریکا برای ابوطالبی ویزا صادر نکند  آن هم در شرایطی که دولت یازدهم تمایل زیادی برای نزدیکی به غرب از خود نشان داده است، ایجاد نشود. دولت یازدهم در نهایت در یک عقب نشینی آشکار، از معرفی حمید ابوطالبی انصراف داد و  «غلامعلی خوشرو» سفیر ایران در سوئیس (برن) را به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب کرد.

** هیات پارلمانی اروپا-آذر ۹۲- به تهران آمد. «تارجا کرونبرگ» رئیس هیات اروپایی در دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه هنگام ورود وی از برخاستن و ادای احترام خودداری کرد. چنین رفتار تحقیر آمیزی با یک مقام جمهوری اسلامی آن هم در خاک کشورمان توسط دیپلمات‌های بیگانه اتفاقی بی نظیر بود. کرونبرگ در همان سفر در دیدار با هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همین رفتار را تکرار کرد.

** در سال ۹۴ فاجعه بزرگ منا رخ داد و حدود ۶۰۰ زائر ایرانی در این حادثه تلخ به شهادت رسیدند. انفعال وزارت خارجه دولت روحانی و بی توجهی ظریف به غرور ملی ایرانیان موجب شد تا رژیم آل سعود در جایگاه طلبکار نشسته و گستاخی کند. زانو زدن وزیر امور خارجه در مقابل امیر کویت برای صدور وزیرا برای سفر هیات ایرانی به عربستان و عدم صدور ویزا برای وزیر فرهنگ دولت یازدهم از جمله ااتفاقات تأسف برانگیز در آن مقطع بود. سعودی‌ها حتی به ظریف در مورد فاجعه منا اجازه ملاقات هم ندادند.

** در بهار ۹۴، حادثه تأسف برانگیز و شرم‌آور تعرض پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، باعث خشم و نفرت مردم کشورمان شد. در حالی که مراجع تقلید، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها خواستار برخورد دولت با این موضوع شدند، دولت اقدام قابل توجهی انجام نداد و رسانه‌های حامی دولت با زیرپاگذاشتن غرور ملی ایرانیان اعلام کردند که تا زمان توافق نهایی هسته‌ای نباید به تنش با عربستان سعودی دامن زد!

** در تابستان ۹۴ مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول شاهد برخورد زننده ماموران هواپیمایی بودند؛ به گونه‌ای که سه تن از بانوان ایرانی را پس از ضرب و شتم و بی احترامی بازداشت کردند.

** در فروردین ۹۶ به بهانه بازرسی، به تعدادی از زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس هتک حرمت شد. در آذر ۹۷ نیز پلیس فرودگاه تفلیس ضمن بازداشت ۲۰ ساعته یک زن ایرانی، رفتاری خشونت آمیز و بی سابقه با وی داشت.

** در بهمن ۹۵ در اقدامی غیرمنتظره و سؤال‌برانگیز، مراسم امضای قراردادهای تجاری میان ایران و سوئد به جای مراکز رسمی کشورمان در منزل سفیر سوئد برگزار شد. براساس یک اصل شناخته شده دیپلماتیک، قراردادها و مقاوله‌نامه‌ها و... در مراکز رسمی کشور میزبان امضاء می‌شود و انتقال آن به منزل سفیر کشور میهمان نه فقط با روال جاری و تعریف شده سیاسی مغایرت دارد، بلکه تحقیر کشور میزبان  را نیز به دنبال دارد. برگزاری مراسم امضای قراردادها در منزل سفیر سوئد، به جای مراکز رسمی و دولتی، می‌تواند این توهم را به دنبال داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران توان حفظ امنیت مراسم را نداشته است و به این علت مراسم در منزل سفیر صورت گرفته است!. اقدامی مشابه آنچه در منزل سفیر سوئد انجام گرفت در طول تاریخ، نه فقط در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری سابقه نداشته و کشورهای میزبان، اینگونه حرکت‌ها را نقض حاکمیت خود تلقی کرده و هرگز به آن تن نمی‌دهند.

** در پاییز ۹۴، ۹ معلم ایرانی توسط دولت امارات بازداشت شدند و در اقدامی تحقیرآمیز و بی سابقه، موهای سر آنان تراشیده شد.

** پس از امضای برجام و در زمانیکه مقامات ارشد دولت، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را فردی مؤدب و باهوش معرفی کرده بودند، وی در اقدامی ضد ایرانی به کنگره پیشنهاد داد که برای مبارزه با آنچه که خود تروریسم می‌خواندش، نظارت قوی‌تری بر روی کسانی که بدون ویزا به آمریکا مسافرت می‌کنند اعمال نماید. اوباما در سخنرانی‌اش خواستار بازنگری در برنامه معافیت از اخذ روادید و ایجاد یک غربالگری قوی‌تر برای افرادی می‌شود که خواهان ورود به آمریکا هستند. تنها ساعتی پس از سخنرانی اوباما پیش‌نویس طرح «محدودیت صدور ویزا» روی سایت کنگره آمریکا منتشر شد. پس از آن مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۷ رأی موافق در برابر تنها ۱۹ رأی مخالف قانون «بهبود برنامه معافیت از اخذ روادید و ممنوعیت سفر تروریستی» موسوم به قانون H.R.۱۵۸ را تصویب کردند. به موجب این قانون که بعدتر به امضای باراک اوباما رسید ایران به کشورهایی که در منطقه نگرانی آمریکا قرار دارند اضافه شد و به این ترتیب افرادی که به یکی از کشورهای ایران، سوریه، عراق و سودان سفر کرده بودند  بدون داشتن ویزا قادر به سفر آمریکا نبوده و در واقع با مستثنی شدن از این قانون محروم شده‌اند.

** «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی- تیر ۹۵- گفت:

«حداقل از نظر علمی ۴۰ سال استاد دانشگاه هستم، لذا این را می‌توانم بگویم. پیش از این دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های خارج در تماس بودند و تزهای مشترک داشتند و به ویژه دانشمندان اروپایی به راحتی به ایران می‌آمدند و در کارگاه‌های فنی، آموزشی و تحقیقاتی مشارکت داشتند و این در حالی بود که هیچ مسئله‌ای در رفت و آمد آنها وجود نداشت. هم اکنون و پس از پیش آمدن قضایای روادید تعداد زیادی از دانشمندان اروپایی که مقداری احتیاط می‌کنند از آمدن به ایران استنکاف دارند. به قول دانشگاهی‌ها این یعنی وضعیت آنها پیش از برجام بهتر از پس از برجام بوده است».

** «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا-بهمن ۹۵ - فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد. بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت ۹۰ روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان ۳۰ روز بود. هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد. کارشناسان مسائل بین الملل، این اقدام ترامپ را ادامه مسیر اوباما در تصویب قانون محدودیت ویزا اعلام کردند.

پس از صدور قانون مهاجرت، تعدادی از هم‌وطنانمان که به‌دلایل مختلفی قصد سفر به آمریکا را داشتند از کشورهای مختلف دیپورت شدند. حدود ۳۰۰ نفر از آنها از اتریش و آن‌طور که شنیده شده از داخل هواپیما بازگردانده شدند و تعداد زیادی نیز  در فرودگاه‌های مختلف آمریکا بازداشت شدند و برخی نیز تحت بازرسی تحقیرآمیز قرار گرفتند.

** تیر ۹۶ تنها ۴۸ ساعت پس از بازگشت ظریف از فرانسه، پاریس رسماً میزبان نشست گروهک تروریستی منافقین شد. گروهکی که دستش به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است.

** اسفند ۹۶ کشور آلمان در توهینی آشکار و اقدامی گستاخانه از تأمین سوخت هواپیمای حامل محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امتناع کرد.

** خرداد ۹۷، دولت هلند با فرار به جلو، با اخراج دو دیپلمات ایرانی و برچسب اتهام قتل به جمهوری اسلامی، از مسئولیت اعطای پناهندگی به عامل حادثه تروریستی ۷ تیر، شانه خالی کرد.

** تیر ۹۷، آلمان در اقدامی غیرقانونی و با دلایل واهی، دیپلمات ایرانی را که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بود، بازداشت کرد. مهر ۹۷، رسانه‌های غربی از استرداد دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان به بلژیک خبر دادند.

** تابستان ۹۷، فرانسه یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد.

** تابستان ۹۷، بعد از خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های اروپایی بدون توجه به تعهدات خود برای خروج از ایران صف کشیدند. در همین راستا شرکت‌های بدعهدی همچون پژو و توتال اعلام کردند که فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق خواهند کرد. شرکت‌های ایرباس، زیمنس، اینژی، مرسک، دی زی بانک آلمان و چند شرکت دیگر نیز بیانیه‌های مشابهی صادر کردند.

** آذر ۹۷ همزمان با ادعای اروپا مبنی بر گشایش کانال مالی، شرکت مخابرات آلمان در اقدامی گستاخانه خطوط تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی مستقر در این کشور را قطع کرد.

** در شهریور ۹۷ تعدادی از اعضای گروهک‌های تروریستی به سفارت ایران در فرانسه تعرض کردند. پلیس فرانسه علیرغم اطلاع قبلی، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد!

** از ۲۹ مهر تا ۳ آبان ۹۷ نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی پاریس موسوم به SIAL برگزار شد. نکته قابل تأمل اینجاست که فرانسه، پاویون ایران در نمایشگاه مذکور را بست و در ادامه این رفتار خصمانه، حضور بازرگانان و شرکت‌کنندگان ایرانی برای بازدید از این نمایشگاه را نیز ممنوع اعلام کرد.

موارد فوق تنها بخشی از مصادیق پایمال شدن غرور ملی ایرانیان در دوران ریاست ظریف در وزارت خارجه است.

مقامات ارشد دولت روحانی از جمله ظریف در مقابل آمریکا، اروپا و حتی آل سعود از موضع ضعف و حقارت برخورد کرده ولی در مقابل صاحبنظران و منتقدان و کارشناسان در داخل با تندی و پرخاش برخورد می‌کنند!

نشان دادن تصویر بدون روتوش شیطان بزرگ، غرور ملی را خدشه دار نمی‌کند. غرور ملی، وقتی خدشه دار می‌شود که ایرانِ توانمند را رعیت و آمریکا را کدخدا جا زده و پالس ضعف به دشمن مخابره کنیم.

غرور ملی، وقتی خدشه دار می‌شود که وزیر خارجه رژیم آل سعود را دوستِ خود بنامیم و نمک بر زخم خانواده ۶۰۰ شهید فاجعه منا بپاشیم. غرور ملی وقتی خدشه دار می‌شود که علیرغم توهین مقام انگلیسی به مردم ایران، سراسیمه به استقبال او بشتابیم.

و غرور ملی وقتی خدشه دار می‌شود که علیرغم اذعان به همصدایی اروپا و آمریکا در موضوع برجام و توهین‌های سخیف مقامات اروپایی درباره توان موشکی کشورمان، اقتصاد کشور و معیشت مردم را همچنان معطل برجام و FATF نگه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    غرور ملی ایرانیان به درک... لبخند آمریکا مهمه
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      ظریف،امیرکبیر و مصدق و شهید بهشتی عصر ماست.حقیقت تلخه دوستان
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      76 89
      ظریف حیا کن امریکارورهاکن
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      57 82
      توی که نوشتی ظریف مصدق و امیر کبیر .جیره خور کدوم قسمتی من خودم از کارکنان همین دولتم خوب زیر وبمشون بلدم نیاز نیست جنابعالی افاضات کنی جیرتو بخور
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      10 1
      مصدق زمان رو درست گفتی کارنامه معلومه شعار و عوام فریبی تا کجا کارایی داره
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      16 4
      دادستان کل کشور باید علیه ظریف، آخوندی،نعمت زاده ، زنگنه ، ترکان و شریعتمداری، وزرای ارشاد،وزرای علوم ، اعلام جرم کند ، بخصوص ظریف و آخوندی
    • فرهاد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      4 2
      شماکه طرفداری میکنیدازآقای ظریف اسمتون میشه کارمند دولت .اما اگرکسی ازعملکردوزیرخارجه نقد دارد میشه جیره خور - بشینه جیرشو بخوره.چرا شنیدن سخن نقدبرای شما اصلاح طلبان ناگوار است وحتما بایدازشما تعریف کنند تا شماها بتوانید مودبانه رفتارکنید
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      7 8
      غرور ملی ما با تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای و لغو نشدن تحریمها لگدمال شد.
    • DE ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
      0 0
      ۱۳:۳۴ -ظریف،امیرکبیر و مصدق و شهید بهشتی عصر ماست.حقیقت تلخه دوستان عه گفتم این ظریف چه آش شلقلمکاریه نگو مخلوطه!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    مشرق چته گیر دادی به ظریف. بسم الله تو برو شروع کن وزیر شو ببینم چکار میکنی
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      95 97
      چون نمیفهمی که یه مسئول در کشور باید به مردمش جواب پس بده به خاطر اشتباهاتش
    • هرمز IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      مشرق کاری جز معرفینکرد. اینهمه کشته منا رو یادت رفته که دولت هیچ غلطی نکرد و اگر اولتیماتوم رهبری نبود حتی جنازه اونا رو هم نمیدادن به ما؟ بنده مصاحبه سراسر عجز و ناتوانی ظریف رو در قضیه بمباران امکانات هسته ای ایران با چشمان خودم دیدم بعد شما میگی فلان و بهمان؟ موضوعات رو سیاسی نگاه کردن میشه همین اظهار نظر شما...
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      89 51
      چون مشرق و کیهان یکی هستن، ظریف از کیهان و شریعتمداری انتقاد کرده، مشرق زورش گرفته
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    ظریف رفیق شبای بی کسی ایران است و به داد ایران رسید و دلواپس هم هست اتفاقا.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      80 80
      تف به ذات آدم دروغگو
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    55 96
    افرین . مکر مشرق به داد این ملت برسد
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    من از ته دل آرزوی جنگ دارم. چرا که در جنگ نامردها را می شود رو ریخت. ضمنا ترجیح می دهم که اگر قرار است جمهوری اسلامی نابود شود به دست دشمن خارجی نابود شود به جای اینکه خودش از درون استحاله شود. اما مطمئنم که ناتو و آمریکا و همه قدرتهای پفکی دنیا هیچ گاه جرات حمله به هیچ کشوری را ندارند مگر آنکه آن کشور در مقابلشان ضعف نشان داده باشد یا بخشی از ملت جلوی آنها ابراز ضعف کرده باشند یا اپوزوسیون چراغ سبز به آنها نشان دهد. نگاه کنید به حملات و جنگهای آمریکا. چرا آنها هرگز جرات حمله به کره شمالی و حتی کوبا را نداشتند؟ چون وقتی دشمن احساس کند ملتی مستحکم است و نمی توان بر آن سلطه یافت هرگز حمله نمی کند. حتی تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا علیه ایران هم وضع نشد مگر بعد از فتنه 88، یعنی وقتی که به شنیدن صدای مخالف و تغییر در ایران امیدوار شدند. پس تنها تقاضای ما از شما ترسوها و جان دوستها این است که اگر واقعا کشورتان و جانتان را دوست دارید الکی دلسوزی نکنید و خفه شوید و بگذارید تا صدایی جز صدای اتحاد و اقتدار و اعتماد به نفس از ایران و ایرانی شنیده نشود. در آن صورت جنگی هم در کار نخواهد بود و شما هم می توانید به زندگی بی ارزش خود ادامه دهید.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      7 11
      به امید خدا این آرزو و متعاقب آن ویرانی این مملکت را به گور خواهی برد قرار نیست میلیون ها نفر درگیر مصیبت جنگ بشوند تا جنابعالی راضی بشوی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    ظریف نکرد. چون تنها یک مهره در حکومت هست . غرور ملی کشور رو حکومت پایمال کرده
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      15 2
      حکومت روحانی و لاریجانی
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      3 0
      خودتو زدی بخواب بیچاره
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    31 86
    ظریف شخصی است که میخواهد همزمان نقش دلواپسان و غرب گرایان را بازی کند!
  • ایرانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    مشرق دروغ نویس اشغال نویس،،
    • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      37 82
      آشعال نویس همونیه که مدام تو تویتر پیام میده دیپلوماستی تویتری!!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      37 74
      شما راست میگی چون ذهنت با دروغ پر شده و این همه مدرک رو نمی بینی ... مرد مومن! دروغ چیه اینهمه سخنرانی از ظریف هست مگه کوری ؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    62 89
    اسم ظریف که میاد یاد تمام مواضع ذلت بار و سلطان حسینی دولت اعتدال میافتم. از این دولت جز شدت با منتقدین داخلی و ذلت در برابر دشمن خارجی چیزی نیدیدم.
  • علی AE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    118 3
    مجلس اگر مجلس باشه هیچ وزیر و وکیلی چه خواسته و چه ناخواسته نمیتونن صدمه به کشور بزنن افسوس
  • حمید IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    غرورملی ایرانیان زمانی شکسته شدکه آمریکا هواپیمای مسافربری ما رازد سکوهای نفتی ما رابمباران کرد وناوچه های ماراغرق کرد ونیروهای مسلح ماهیچ غلطی نتوانستندبکنند .
    • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      54 81
      غلط تو کردی با این حرف مفت نیروهای مسلح ما چه ارتش و چه سپاه در حد توانشون در زمان حمله امریکا پاسخ دادن و شهید شدن توی اشغال کی باشی که بخوای اونارو زیر سوال ببری
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      37 70
      خاک بر سرت با این توجیه. اگه نیروهای مسلح نبودند تو الان کدو گوری بودی.
    • آرش درستی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      36 73
      نیروهای مسلح اگر نبودندالان جنابعالی داشتی کفشای آمریکاییهارو واکس میزدی ابله
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      6 1
      درتمام مدت هشت سال جنگ یک وجب از خاک کشور جدا نشد اما درزمان تدبیر امید و سازش دریای خزر چه خبر خلیج فارس چه خبر
  • سعید IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    123 0
    خداوند لعنت کند خائنین مملکت را.
    • خخخخ IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      8 6
      مملکت کی مملکت ما یا ارث پدر شما؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      24 0
      مملکت مردایی که پای این اب وخاک خون دادند نه نامردهایی که الفرار به خارج یا مثل موش تو سوراخ قایم شدند
    • ایرانی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      15 1
      مملکت از آن مردان ترسو و بزدل و وصل به اون ور آب نیست. ایران مهد شیران و دلیران است.
  • مجتبی صابری IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    16 77
    خواهشا از این موضوعات بگذرید چون آبرو ریزی و سوتی دادن دولت مردان بیش از این است که مینویسید به جز اعصاب خرابی چیزی برای مخاطبین ندارد بخاطر اینکه هیچ گونه اهمیتی نه به گفته ها ی رهبری و مرجعیت و غیره میدهند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    94 34
    خدا رو شکر مردم از تفکر مشرق و مشرقیون بیزارند به زودی نتیجه جبهه گرفتن در برابر مردم رو خواهید گرفت منتظر تودهنی دوباره مردم باشین
    • محمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      25 12
      کودخور جان فعلا تو دهنی خروج کدخداتون از برجام و دلار ۱۲ تومنی میل کن تا بعد
    • حسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      15 10
      شما زحمت بکش برو بگرد ببین تپه سالم از دست ظریف و دارو دسته نادانش باقی مونده شما برو ترتیبش رو بده
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    27 76
    هنوز مانده تا ما ظریف و امثال ظریف را بشناسیم باید دوره این اقایان تمام شود و چند سالی هم بگذرد تا معلوم شود حضرات که بودند وچه دسته گلهایی به اب دادند
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      6 2
      اگر ظریف اینقدر افتضاح است ببین بقیه مسئولین دیگر چه وضعی دارند.
  • CH ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    ههههههه
  • ناشناس IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    18 10
    اون لبخندهایی که ظریف میزنه معلومه که تحویلش نمیگیرند.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      3 0
      ببینم انتظار داشتی مسئو ل دیپلماسی ایران مقتدر با اخم وتخم وارد جلسه بشه ؟ ! مگر این فرمایش معصوم ع رو نشنیدی که : المؤمن بشره فز وجهه وحزنه فی قلبه ! مؤمن شامانی اش در چهره اش نمایان است و حزن و اندوهش در قلبش پنهان !
  • ایرانی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    32 13
    ظریف بیشتر حافظ منافع آمریکا، اروپا و آل سعود در ایران بوده تا یک وزیر امور خارجه!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    30 14
    ظریف بهترین وزیر خارجه تاریخ ایران بوده و هست ، البته برای تامین منافع غربی ها
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    9 13
    سلام چی گیر دادید به ظریف. این بابا با این همه خوش خدمتی به شما این رفتارتونه.وای به دیگران
  • هالو IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    12 3
    مگه برای ایران غرور ملی باقیمانده است ؟ اشکال جای دیگه است
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    24 10
    حرف مفت نزن مگه مشرق از زبون خودش میگه اتفاقا مردم حاضر نیستن زیر بار زور برن و به شیطان بزرگ که به هیچ توافق و قانونی جز قانون زور پایبند نیست باج بدن.مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.تف به شرافت نداشته ی شما مزدوران بی جیره و مواجب
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    23 3
    آن موقع برای رای اوردن به برجام نیاز داشتند و الان به انتقاد و نفی غرب گرایی. ایشان رئیس حزب بادند!
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    16 2
    بسان فروغی به تاریخ خواهد پیوست.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    8 18
    همیشه دنبال یک مهره هستیم تا کاسه کوزه ها رو سرش خراب کنیم
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      1 2
      نه بزرگوار این یک مهره نیست این یک اندیشه پلید است بنام لیبرال اصلاحات که چهارصد سال کشور را به سراشیبی ذلت واداشته است
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      2 0
      البته جریاناتی نگذاشتند اصلاحات هم راه خودشو بره انگار علاقه داشتند طرف خودشون شکست بخوره حتی به قیمت فشار بر ملتل
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    20 1
    علی برکت الله.......
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    23 4
    ظریف و روحانی تن امیرکبیر در گور هر روز با این کارهایشان می لرزانند توبه توبه توبه به رای که در صندوق بنام روحانی انداختیم
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    15 23
    ظریف محبوب دل ها
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    16 30
    درد ظریف بزنه تو سر همتون همتون قربانش بشین
    • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      19 4
      اره هر چی درد مریضی داره انشاالله بیفته به جون تن خودت و خانوادت
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    27 9
    خدا نسل این دولت را نابود کند که دیگر عزتی برای مردم و مملکت نگذاشتند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    26 6
    شعار دیپلماسی ظریف: با داخلی ها دعوا با دشمنان مدارا
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    21 11
    باز مزدوران منفی بده هم به سایت مشرق حمله کردن.منفی بدید تا جونتون درآد اما مردم پای عزت و شرفشون ایستادن به به امثال شما مزدوران و بزرگترتون که شیطان بزرگ باشه باج نمیدن.مرگ بر امریکا و کسانی که شیطان بزرگ را کدخدا نامیدند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    7 1
    برای انتقاد از حکومت باید از سال 88شروع کرد البته ما که از سال 88 شاهد هستیم قبلش را نمی دانم
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    11 6
    ظریف باید روز قیامت در محضر الهی پاخگو باشد درسته الان عدالت نیست ولی در روز قیامت عدل الهی حاکم است
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    17 3
    علامه جوادی آملی (دام ظله)حق مطلب را گفتن و با توسعه مفهوم کلمه دیاثت و دیوث فرمودند : «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را به‌روی کشور می‌گشایند از غیرت سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند» کشور آلمان دیپلمات ایرانی را دستگیر ، زندانی ، محاکمه و به کشور ثالث مسترد می کند ، وزارت خارجه ایران اما تعطیل و نسبت به دیپلمات و آدم خودش هم بی خیال !! .. اگر فردا خود آقای ظریف را دستگیر کنند دولت آقای روحانی ککش هم نمی گزد
  • ES ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    5 5
    اقای ظریف دوستانی در حزب دمکرات در امریکا داشت و با وجود اوباما میتوانست برای کشور سودمند باشد. ولی کاملا واضح است که در مقابل دولت ترامپ کاملا دست و پا بسته است و فشار ترامپ هر روز بیشتر خواهد شد. تجربه چند ساله اخیر نشان داده دولت ترامپ از کشورهای قلدر و عصبانی مثل کره شمالی بیشتر حساب میبرد و در مقابلشان کوتاه میاید..
  • احمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    7 3
    بعضی ها فقط از روی کینه و بدون تعقل و تفکر نظر دادند این مطالب همگی درست است و نمودار عملکرد دکتر ظریف اگر کسی به واسطه حب مفرط تحمل شنیدن و دیدن این عملکرد افتضاح را ندارد نباید دیگران را به دروغگو یودن متهم کند این دولت فقط و فقط سکوت و کرنش را در پیش گرفته چون قائل است باید در مقابل کدخدا خم شد و دست بوسید این است نتیجه برگرداندن عزت ملی
  • مهندس م ش از آمریکا US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    13 13
    شوربختانه بعضی‌ اصولگرایان مملکت داری و حق ملت ایران را با شعارهای ایدئوژیک اشتباه گرفته ا‌ند. ممکن است شما خیلی‌ آرمانهای بالایی‌ داشته باشید، خیلی‌ هم خوب، اما کشورداری چیز دیگریست. هدف سردمداران باید سربلندی و پیشرفت ملت، پیشرفت اقتصادی و علمی‌ و نظامی و فرهنگی‌ و بهداشتی، در عین حمایت از مظلومان در خارج باشد. ولی‌ شما بدون هیچ سیاست و درایتی و با شعارهای تند و تهدیدات خالی‌ دنیا را با ایران بد کردید. مثلا اسراییل دائما مظلوم نمایی میکنه و امتیاز میگیره اما ما رو موشک هامون مینویسیم اسراییل را از صحنه روزگار محو می‌کنیم! سیاست را کمی‌ از کشور مسلمان و برادر ترکیه یاد بگیرید. همین روسیه و چین و ترکیه و کشورهای دیگر با آمریکا تعامل میکنند برای پیشرفت کشور و قدرت بیشتر. اگر برجام نبود روسیه و چین علیه ما قطعنامه صادر میکردند و تحریم ۱۰۰% بودیم و حتی کشتی‌هایمان رو هم بازرسی میکردند.
  • بومی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    6 5
    غرور برای چیمه مگر توی کشور خودم چه جایی دارم نون میخوام نه غرور
  • حسن US ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    10 8
    خواهش می کنم همه ی افرادی که عزت را در حمله و عدم سازش می بینند به سیره ی ائمه رجوع کنند. چه بسیار نادانانی که امام خود را ترسو و ذلت پذیر خواندند و خوار کردند. دماغ پُر باد ، محکم مُشت می خورد.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      0 1
      بزرگوارشاید در بعضی مواقع معصومین برای جلوگیری از کشته شدن مسلمانها بدست همدیگر سکوت میکردند وفرمانی نمیدادندوخواستار درگیری مسلمان با مسلمان نبودندولی امروز دیگر وضعیت فرق کرده است دارند کشور مسلمان ایرانی باستانی را دودستی و بدون شلیک یک گلوله تقدیم دشمن میکنند ایا بازهم باید سکوت کرد شماکه سیره معصومین را مثال میزنید از ۱۱۴ سوره و ۶۲۳۶ ایه وسی جزء قران کریم فقط لا اکره فی الدین را یافته اید ایا سوریه عراق افغانستان فلسطین و دیگر ممالک اسلامی را نمیبینید که در چه فلاکتی با سازش افتاده اند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    8 8
    جزای تحقیر احمدی نژاد لگد مال شدن غرور ملی است.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      7 1
      حدیثی از معصوم است که هرکس مؤمن را تحقیر کند خداوند آب روی اورا می ریزد
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    8 8
    دیپلماسی التماسی چیزی جز تحقیر مردم عایدی دیگری ندارد
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    5 3
    حقارت ملت ایران ازسیاست خارجی ماناشی می شودوتاسیاست خارجی تغییرنکندهیچ چیز عوض نخواهدشد
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 1
    البته ظریف هم انتقاداتی به کیهان و صداوسیما در سخنرانی روز گذشته اش داشته است
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 5
    مثلا امیرکبیر چی کرده که این همه ازش تعریف میشه...؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      1 0
      یکم تاریخ بخونی میفهمی هنوز نفهمیدی چرو اینهمه وادادها خودشون به شهید امیرکبیر میچسبونن و ادعای امیرکبیری برای خودشون دارن
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      3 0
      امیر کبیر برا ایران از جونش وصدارتش گذشت اما حاضر به وطن فروشی نشد البت خود امیر کبیر خوانده ها هم از ایران گذشتند برای گرین کارت امریکایی و اقامت بعنوان شهر وند دست ششم در امریکا و اروپا تلخند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    تو دهن خود فروختگان به اجنبی زد امثال تو و اسهالات
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 1
    دولت روهانی دولت رقاصه هاست وظریف هم در برابر غرب خوش رقصی نشان داد ه است وکارنامه اش در این دولت موجه است باشد تا ملت ایران با درایت تحقیر را از تدبیر باز شناسد وپرده نفاق را از چهره غرب گرایان بر فکند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 1
    اسقط النظام
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      3 0
      اسقط المریکا یهود سعودیه و ایضا انت ان شاالله
  • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 4
    عزیزان من ظریف یک سیاست مداره نه احساسات مداریک سیاست مدار باید از هر زاویه به موضوع مملکت نگاه کنه .وظریف هم همین کارو کرده ومیکنه
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      1 0
      شما حالت خوبه؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    5 0
    " اگر خواستی سرزمین ات را آزاد کنی 10 گلوله در تفنگت بگذار، 9 گلوله برای خائنین و آدم فروشان داخلی و  تنها یک گلوله برای دشمن......!!! آدولف هیتلر
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 0
    خاطرات جان کری اقا ما تو مذاکرات یه لبخندی زدیم اصلا فکر نمیکردم هیت مذاکره کننده ایران اینقدر این لبخند و جدی بگیرن و روش حساب باز کنند وجدانا دولت اوباما تمام شد دولت دونالدهم داره تمام میشه موندم چرو دولت حسن و حاجی جواد ولکن معامله نیستن؟ بیدار بشین!!!!
  • احسان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 3
    در تاريخ ايران وزير خارجه اي بهتر از ظريف وجود نداشته ...سردرگمي سياسي آمريکا و اسرائيل و درمقابل برجام نشانه درايت ظريف هست .
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
      0 0
      آمریکا دوره اش بسر آمده روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد دوره آمریکا بسرآمد
  • احسان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 2
    مشرق هم بايد ياد بگيره بدون تعصب قضاوت کنه
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 0
    ظریف وزیر خارجه ایران نیست
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
      3 0
      دقیقا... سکنه شمال شهر نشین تهران و یه مشت آدم بیخودی رفاه طلب در کل کشور که همشون 4 درصد هم نمیشن... کاش از اخلاق ایشون خبر داشتید. بسیار بداخلاق هستن و لبخندشون نصیب غربی ها و خشم شون برا ماست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس