صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۵ تیر

طیف اصلاح طلب به اصالت دستاورد هیچ اعتقادی ندارد، این طیف معتقد است که هر توافقی بهتر از عدم توافق است؛ حتی توافق موشکی!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** جلایی پور: ایده نابودی اسرائیل، صرفاً یک حرکت تبلیغاتی است!

«حمیدرضا جلایی پور» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «رویکرد تبلیغاتی محو کشورها...ما را به اینجا رسانده است...اگر سیاست خارجی دوره خاتمی ادامه پیدا می‌کرد، ما به اینجا نمی‌رسیدیم».

جلایی پور در ادامه گفت: «سیاست خارجی آمریکاستیز، سیاست خارجی منتخبان مردم نبود».

وی افزود: «برای عبور از بحران، راه‌حل مسئله تأسی به دیپلماسی مبتنی بر منافع ملی از طریق مذاکره است».

این فعال اصلاح طلب، با کنایه مدعی شده است که وضع فعلی کشور نتیجه رویکرد محو دیگر کشورها از سوی مقامات کشورمان است. این ادعا در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواستار نابودی هیچ کشور دیگری نبوده‌اند. تنها موردی که درباره «نابودی» و «محو» صحبت شده است، درباره رژیم کودک کش و اشغالگر اسرائیل است.

با این حساب، جلایی پور رژیم اشغالگر قدس را یک کشور نامیده و محو رژیم غاصب و کوک کش اسرائیل را ایده‌ای صرفاً تبلیغاتی نامیده است!

این فعال اصلاح طلب، مدعی شده است که اگر سیاست خارجی دوره خاتمی ادامه پیدا می‌کرد، به اینجا نمی‌رسیدیم. این ادعا در حالی است که در دوره خاتمی علیرغم ژست «گفت و گوی تمدن‌ها» در سیاست خارجی، آمریکا ایران را محور شرارت خواند. در همان دوره علیرغم امضای توافق سعدآباد با تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه، آلمان) در نهایت هیچ دستاوردی عاید ایران نشد.

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، وضع فعلی کشور نتیجه برجام و در اصل نتیجه اعتماد به آمریکاست. وضع فعلی کشور نتیجه «تضمین دانستنِ امضای کِری است».

جلایی پور، مذاکره را راه حل رفع مشکلات کشور نامیده است. این در حالی است که تجربه عبرت آموز برجام پیش روی همگان قرار دارد. توافقی که ضمن بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، سفره مردم را کوچک کرد.

طیف اصلاح طلب به اصالت دستاورد هیچ اعتقادی ندارد، این طیف معتقد است که هر توافقی بهتر از عدم توافق است؛ حتی توافق موشکی!

** اروپایی‌ها در جنگ تحمیلی با ایران تعامل و همکاری داشتند

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «مهدی ذاکریان» نوشت: «از همان ابتدای انقلاب، موضوعاتی مانند جنگ تحمیلی، موضوع‌های حقوق بشری، پناهندگان، کتاب آیات شیطانی، مسائل منطقه‌ای، مسائل هسته‌ای و مساله تروریسم، اروپایی‌ها با ایران تعامل، همکاری و گفت‌وگو داشتند».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که اروپا در موضوع جنگ تحمیلی و کتاب آیات شیطانی با ایران تعامل و همکاری داشته است.

گویا از نگاه اصلاح طلبان، تجهیز صدام به سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، همکاری و تعامل با ایران است!

و گویا حفاظت چندلایه از نویسنده هتاک کتاب آیات شیطانی و حمایت از او توسط اروپایی‌ها برای تکرار اقدامات ضداسلامی نیز مصداق تعامل و همکاری با ایران است!

و میزبانی فرانسه از گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین و همایش‌های گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب در پایتخت‌های اروپایی نیز حتماً نشانه همکاری و تعامل اروپا با ایران است!

ظریف در هفته‌های گذشته تاکید کرد که اروپا فقط حدود یک درصد تعهداتش را انجام داده است. این یعنی اروپا به ۹۹ درصد تعهداتش عمل نکرده است. با اینحال طیف اصلاح طلب به تعریف و تمجید از طرف اروپایی می‌پردازد.

** برجام با اذن و نظارت رهبری انجام شد!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «۴ سالگی برجام، چالش‌ها و دستاوردها» نوشت: «همگان می‌دانند ورود به برجام و توافق هسته‌ای از ابتدا با اذن و نظارت مقام معظم رهبری صورت گرفته است. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا جایی که توان داشت سعی کرد تا اهداف نظام را مد نظر داشته باشد. از این جهت که تیم مذاکره‌کننده توانست برجام را به امضا برساند، و این دستاوردی حداکثری بوده است که توانستند ایران را از بند ۷ منشور بیرون آورند».

اصلاح طلبان مهارت خاصی در شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات خود و انداختن تقصیرها به گردن دیگران دارند.

رهبر معظم انقلاب -۲۹ مهر ۹۴- در نامه‌ای حکیمانه و دوراندیشانه خطاب به روحانی مبنی بر تأیید مشروط برجام، الزامات ۹ گانه ای را در اجرای برجام اعلام کردند.

در بخشی از نامه مذکور تصریح شده است: «از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانهٔ اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جملهٔ آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیهٔ اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیهٔ اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزلهٔ نقض برجام است».

متاسفانه دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف هیچ اقدامی درخصوص اخذ تضمین کتبی از طرف مقابل انجام نداد. بر همین اساس دولت در اقدامی تأمل برانگیز به صورت پیش دستانه تمامی تعهدات خود را به صورت یکطرفه و با عجله و در مدت زمانی حدود ۲ ماه انجام داد!

روحانی - شهریور ۹۳- در چهارمین نشست خبری خود گفت: «دولت و رئیس‌جمهور مسئول مذاکرات است و امروز هم گفتم که من مسئولیت تمام کارها را برعهده می‌گیرم».

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز آذر ۹۲ گفته بود: «رهبری چارچوب کلی را تعیین می‌کنند و مسئولیت مذاکره با من است، ایشان صحبت کردند و بزرگواری‌شان نسبت به من را مطرح کردند، من نیز قدردان این بزرگواری هستم... ما باید خرج نظام و رهبری شویم نه اینکه رهبری خرج ما و نظام شود».

برخلاف ادعای حامان برجام مبنی بر اینکه دولت فقط مجری برجام بوده است، ۲۸ شرط از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی برای اجرای برجام به دولت ابلاغ شد. اما متاسفانه دولت در اجرای این ۲۸ شرط دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نظر IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    31 4
    مفسدین فی الارض که ادعای اصلاح دارند با همه گندی که ازشون آشکار شده باز هم با کمال پر رویی از کارنامه پر از شرارت و فسادشان دفاع می کنند
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      10 7
      و چقدر جالب است جحرکت مذبوحانه وی تبلیغاتی برای ادامه ی جند روزه ی حیات موجود حقیری به نام اسراییل نیست ...
    • قمی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      10 3
      ایران در حال خروج از برجام است و برخلاف ادعای حامیان برجام همزمان دلار در حال سقوط است! این یعنی سقوط قیمت دلار نتیجه تدبیر و خواست دولت نیست بلکه الان معنای حرف اوباما مشخص میشود که گفت: برجام ارزش دلار را حفظ کرد و بالا برد!
    • خیسه خال IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      12 1
      آقای جلایی پور یعنی 40سال است نظام سر مردم ایران را کلاه گذاشته !!!؟؟ واقعا آدم به اظهار نظرهای شما متاسف می شود که چگونه امثال شما به بدنه نظام مثل کنه چسبیده اند و ارتزاق می کنند ... اسراییل پی به اضمحلال خود برده اما جلایی پور هنوز همه چیز را تبلیغاتی می بیند وجود این نوع آدم در مراکز فرهنگی و آموزشی به منزله دوازه نفوذ است
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    19 5
    یادمه در دانشکده علوم اشتباهی همیشه چرت و پرت می گفتی الانم ادامه داره جناب جلایی پور برجام اذن رهبر بود یا دولت بنفش؟ به کوری چشم شما خدا نابودی اسرائیل هم بهت نشون میده
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    15 2
    رهبری خط قرمزهایی تعیین کرده بودند، که همه رو ظریف رد کرد، در ضمن 9 شرط برای اجرای برجام گذاشت، که هیچ کدوم رعایت نشد، یکیش اقدام متناظر بود، که ما یکجانبه اجرا کردیم که اسمش شد برجای
  • IL ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    8 37
    بالاخره یه آدم عاقل تو ایران پیدا شد .
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      10 4
      عاقل از نظر افراد کله پوک
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      13 5
      خفه شو بوزینه صهیونیست بوگندو
    • SY ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      12 6
      چخه چخه چخه صهیونیست نژآدپرست مشرک
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      7 4
      البته عقل اسیر شهوت هم هست
    • جعفری IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      5 2
      اینکه از داخل رژیم اشغالگر قدس فردی طرفدار جلایی پور شده مشخص می کند که ضمیر مصداق خود را پیدا می کند.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    12 3
    تبلیغاتی ! در چه حال و هوایی ! خب آینده خواهید دید
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    13 9
    این جلایی پور هنوز نفهمیده که اسرائیل یک کشور نیست، یک اندیشه است، یک اندیشه خبیث، یک غده سرطانی است برای زندگی انسان‌های دنیا. او هنوز جدال شیطان با انسان را درک نکرده است، او قسم شیطان برای خوار کردن انسان را یک داستان به حساب آورده است و تفکری بالاتر از این ندارد. او حتی در مورد یک حکومت واحد الهی در سراسر جهان هیچ اندیشه و تفکری ندارد. چون همه ماتریالیستی فکر میکنند و غرب زده هستند.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    9 4
    مشرق چرا چرندیات. چند خاعن ونفوذی دشمن.. منتشر میکنی.اگر به این افراد باشه برای خوش خدمتی. به کدخدا. کشور ودوستی تقدیمش میکنند
  • هموطن IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    10 10
    جلایی پور ...این پیام خمینی کبیر وامام خامنه ایی است که به کوری منافقینی چون شما افساد طلبان بزودی به انجام می رسد ...اقای مقاومت می خواد قدس نماز بخونه ...فقط باید کور باشی که نبینی ....واقعا اسم خودت رو سیاست دان گذاشتی ....
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    8 5
    وادادگی و تصمیمات عجولانه و تحت امر کدخدا از سوی اصلاح لجنها خسارات بسیار بسیار شدید و جبران ناپذیری در طول این 6 سال برای کشور و مردم به ارمغان آورد
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    8 2
    شما قوم منافق بزودی طعم تلخ عذاب را در همین دنیا خواید چشید و با ذلت و خواری نزد مردم به گور برده می‌شوید، .... از گذشتگان خود درس عبرت بگیرد.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    8 3
    حتی آرزوی نابودی دشمنان و ستمگران عمل پسندیده است، مگر اینکه نفاق در گلوی شما لانه کرده باشد!...
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    8 3
    نابودی اسراییل واقعیت محض.ونظر رهبری به برجام فرموده بودند خسارت محض .گوش ندادند وهمه را گرفتار کردند.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    7 3
    به جلایی پور . یادت رفت اگر امام روح الله فرموداگر هر کس یک سطل اب بریزد اسرائیل را اب می برد . خدا لعنتت کند جلالی پور معلوم نیست شماها چرا کوچک نکردید بروید اسرائیل زندگی کنید. بفضل پروردگاه اسرائیل 25 سال اینده را نخواهد دید و خداوند تا ان روز ذلت خواری خود را نصیب شما هم خواهد کرد .
    • محسن IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      0 0
      بله، امام خمینی فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب روی اسراییل بریزد اسراییل را آب می برد. آن سخنِ امام در زمانی بود که بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی و بلکه تمامِ آنها، اسراییل را دشمن می دانستند و احساساتِ ضدِ اسراییلی در جهانِ اسلام و جهانِ عرب بسیار بسیار قوی و گسترده بود. آیا امروز هم همان وضعیت وجود دارد؟ هم اکنون در همین منطقۀ خودمان، که مرکزِ جهانِ اسلام است، چند کشور را سراغ دارید که آمادۀ جنگ با اسراییل باشند، یا حداقل در لفظ و شعار خواستارِ نابودیِ آن رژیم باشند و یا کمتر از آن، اسراییل را فقط دشمن بدانند بدون اینکه حتی خواستار نابودی این دشمن باشند؟ لطفاً آن کشورها را نام ببرید. اینکه هم امام و هم رهبری خواستار نابودی آن رژیم بودند و هستند، کاملاً درست است، منتها شرایطش چقدر فراهم است؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    1 7
    یه کلاس منطق هم بذارید تا مردم استدلال و متطق پردازی از سایت شما یاد بگیرند!؟
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      4 1
      کاش مردم منطق و استدلال را از مشرق و امثالش بیاموزند تا دیگر به گویندگان شعار به ما رأی بدید تا بین پیاده رو ها دیوار نکشیم رأی ندهند و کشور و مردم را بیچاره نکنند
  • مجتبی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    7 2
    همین که روزنامه آرمان وابسته به دارو دسته دولت برجام رو به اذن و نظارت آقا منتسب می دارد یعنی برجام قرارداد خوبی نبوده. چون اگر خوب بود بنام خودشون میزدن و تا حالا هم همین بوده حالا که افتضاحشون دراومده از این حرفها می زنند. حالا جالبش اینه که همشون هم قبول دارن افتضاح بوده جناب ظریف السفرا بر می گرده می گه الان هم اگر قرار بود امضاش کنم اینکار و می کردم. جالبه نه؟
  • محسن طاهری IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    5 2
    اینهااز منافقین هم خطرناکترن ...فقط سفسطه ....هذیان....قلب های کثیف اینها آکنده از عقده و نفرت ازاین مردم انقلابی است ...اینها با اسلام ناب فرسنگ ها فاصله دارند .اینها ستون پنجم امریکا هستند ...ننگ بر کدخدا پرستان
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    5 2
    این جلایی کی هست؟ کاره ای هست؟ اصلا میدونه کارشناسی چیه؟ اصلا برای مردم مهم نیست جلایی پور کیه؟ اینقدر خودفروخته و وطنفروش داریم که جلایی پور داخلش گم میشه! ؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    4 2
    برای اصلاح طلبان. دست آورد کیلو چنده .البته یک دست آورد بی دست دارند که مزاکره (سازش)ا..است
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    2 1
    جلایی کیه ؟؟؟!!!
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      2 1
      استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران پدر محمدرضا جلایی پور از فعالین فتنه
  • محمود IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    2 7
    جلایی پور شکرزیادی خورده
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    2 2
    آقای جلایی پور نابودی رژیم صهیونیستی شعار تبلیغاتی نیست که امام راحل فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار مجو شود و در سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اجتماع بزرگ جوانان در مصلای تهران در زمان دولت اصلاحات فرمودند شما جوانان حتما نابودی اسرائیل را خواهید دید شاید من هم ببینم و شاید نبینم اما شما جوانان حتما خواهید دید و سه سال پیش فرمودند اسرائل 25 سال آینده را نخواهد دید این فرمایشات ریشه در روایتی از امام علی (ع) است که میفرماید روزی میرسد که لشگریانی از عراق با پرچم و اعدو لهم من قوه الی آخر بسمت فلسطین حرکت میکنند و یهودیان را در کنار رود نیل سر میبند مثل بز و آنروز امنیت به فلسطین برمیگردد که هرکسی آرزو دارد در فلسطین زندگی کند منبع آنرا را نمیدانم اما شخصا این حدیث را از یکی از علما شنیدم و روایت دیگری هم یکی از علمای دیگر به شکل دیگری عنوان کردند که نتیجه هر دو روایت نابودی رژیم صهیونیستی است خوب است شا هم عقل داشته باشی تا کمتر لجاجت و کین توزی کنید
  • علی CA ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    5 1
    خبر مذاکره موشکی درسته ؟! اگه درسته که دیگه هیچی نگین
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    2 1
    نابودی پهلوی هم می گفتند غیر ممکنه. لعنت خدا بر فتنه گران
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    1 1
    اسراییل به اذن الهی نابود خواهد شد
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 1
    جلالی پور همان نفوذی است که در دهکدهقارنا ارومیه قتل عامی مانند دیر یاسین راه انداخت تا در کشور اشوب ایجاد کند
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 1
    جلالی ، مردک ، شِرو وِر بیاف مفسدین فی الارض که ادعای اصلاح دارند با همه گندی که ازشون آشکار شده باز هم با کمال پر رویی از کارنامه پر از شرارت و فسادشان دفاع می کنند جلایی پور برجام اذن رهبر بود یا دولت بنفش؟ به کوری چشم شما خدا نابودی اسرائیل هم بِهِت نشون میده امام خامنه ای حفظه اله خط قرمزهایی تعیین کرده بودند، آقای ظریف و دولت تدبیر شماها به کدام خط قرمز و شروط حضرت آقا عمل کرد؟!!!! در ضمن 9 شرط برای اجرای برجام گذاشت، که هیچ کدوم رعایت نشد، یکیش اقدام متناظر بود، که ما یکجانبه اجرا کردیم که اسمش شد برجای
  • ادهمی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 1
    این اصلاح طلبان خیلی بی شرف هستند.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 1
    اقای جلایی پور ! از مبارزات 80 سال گذشته مردم مسلمان فلسطین برای محو و نابودی اسرائیل که بگذریم علمای بزرگ اسلام در عراق و ایران بیش از نیم قرن است که در راه ازادی فلسطین و محو غده سرطانی صهیونیسم از سرزمین عزیز فلسطین جهاد میکنند . مرحوم اقای هاشمی رفسنجانی ( با تمام فراز و نشیبهایی که داشت )و شما به دروغ سنگ ایشان را به سینه میکوبید به اندازه همه عمر شما در راه محو اسرائیل جنایتکار مجاهدت کرد .
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 1
    راستی از پسرش چه خبر با جاسوسهای انگلیسی در دانشگاه های انگلستان همون که در فتنه 88 محکوم شد.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 0
    جلایی پور: ایده نابودی اسرائیل، صرفاً یک حرکت تبلیغاتی است!/ همانگونه که کلا اصلاحات صرفاً یک حرکت تبلیغاتی بود و غیر از جیب خود و شرکا چیزی اصلاح نشد.
  • سربدار IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    0 0
    جناب جلائی پور من فکر میکنم اندازه گنجشک مغز نداری یا اینکه داری استفاده نمی کنی آکبند ببری گنجشک هر کجا خطر احساس می کند فرار می کند ، مرد حسابی امام خمینی (ره)بر همه عالم اثر گذار شد ندیدی و چشمایت را بستی یا پول به شما داده اند این حرف مزخرف را می زنی اصلاً در مورد وجود اسرائیل وجنایت هایش تحقیق کردی طرح نیل تا فرات را مطالعه کردی طرح کمپ دیوید را مطالعه کردی تازه گیها پریشان گو شده اید
  • CA ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    کافی بود موافقت دو مجلس امریکا را در کنار شروط تعین شده رهبری کشور را کاملا رعایت مینمودند اما عجله و از حول حلیم داخل دیگ حلیم قرار گرفتند.
  • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    نظر رهبری در برجام اجرای قدم در مقابل قدم بود نه ارسال یک شبه اورانیوم به روسیه هیچیک ازموارد ذکر شده در برجام نظر رهبری نبود نظر رهبری در برجام همان اقتصاد مقاومتی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس