علی تاجرنیا

زمزمه تسویه‌حساب سازمانی در اردوگاه اصلاحات به گوش می‌رسد...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«اعتراض ظالمانه» علیه نظام اسلامی طراحی کیست؟

رابطه دراویش پاسداران و دختران خیابان انقلاب

حوالی دوشنبه شب گذشته، اغتشاشگرانی که از آنها با عنوان دراویش گنابادی یاد می‌شود در محل خیابان پاسداران تهران ضمن سردادن شعار علیه نظام اسلامی و تخریب اموال عمومی، با نیروی انتظامی درگیر شدند.

اوباش حاضر در این درگیری همچنین با یک دستگاه اتوبوس و یک خودروی سمند نیز به سمت نیروهای پلیس حمله بردند که در این حادثه ۳ نفر از پرسنل ناجا و یک بسیجی به شهادت رسیدند. در این درگیری‌ها یک بسیجی دیگر نیز بر اثر اصابت ضربات قمه اغتشاشگران به فیض شهادت رسید.

در هیجانات مربوط به این رخداد تأسف‌برانگیز و ضد امنیتی، تأملاتی وجود دارد پیرامون کسانی که چندوقتیست از هر اعتراضی در خیابان‌های پایتخت ایران حمایت می‌کنند. از اغتشاشات دیماه ۹۶ تا اقدام غیر متمدنانه موسوم به دختران خیابان انقلاب برای کشف حجاب تا اغتشاش و اعتراض کسانی تحت عنوان دراویش گنابادی!

جالب آنکه حمایت‌های اشاره شده گاهی حتی با ارسال ضرورت فرکانس «تحرّک خیابانی» و حتی «پیکار با نظام» نیز همراه بوده است...

*رخداد غیر متمدنانه دختران خیابان انقلاب، اغتشاشات دیماه و تحرک اوباش موسوم به دراویش خیابان پاسداران شباهت‌های غیر قابل انکاری با هم دارند.

هر سه در «خیابان» رخ داده‌اند، هر سه رفتاری اعتراضی ضدنظام هستند و «نظام اسلامی» محل تمرکز اعتراض در هر سه است و جالب‌تر از همه اینکه در قبال هر سه اتفاق نیز صدای تشویق علنی یا تلویحی کسانی از داخل یک جریان سیاسی خاص به گوش می‌رسد.

تشویق‌هایی که حتی مدت‌ها قبل‌تر از تمام این رخدادهای کور خیابانی صورت گرفته و در ذهن افکار عمومی پمپاژ شده‌اند...

ما در این اپیزود برای جلوگیری از اطاله کلام و صرفاً از جهت ایجاد تأمل و اثبات وجود «اتاق عملیات تحرک خیابانی»؛ گفته‌هایی مستند را بدون ذکر نام و منبع برای مخاطبان محترم ذکر می‌کنیم تا نگاهی واقعی‌تر به علت تحرکات خیابانی چند وقت اخیر در تهران شکل بگیرد.

بدیهیست که یک دلیل دیگر ما برای عدم ذکر نام و منبع اینست که مخاطبان محترم صرفا بر اساس محتوای گفته‌ها درباره این تحلیل مهم مبنی بر وجود یک اتاق عملیات مشترک و پیگیر، قضاوت کنند.

آن گفته‌ها از این قرارند:

_مفهوم دعوت به پیکار با نظام، اغتشاش و تلاش برای گرم نگه‌داشتن تنور تحرکات خیابانی در تمام این جملات محرز و مشخص است.

یکم: مردم مستأصل، بین خودکشی یا شورش، احتمالا شورش را برمی‌گزینند شاید نجات یابند.

دوم: بستر اعتراضات (منظور، اغتشاشات دیماه است) پابرجاست...

سوم: مثل ماجرای به خیابان آمدن برای پاشایی؛ فشار اجتماعی ایجاد کنید

چهارم: -روحانی- باید سه سال دیگر در پاستور بماند: سه سالی که دستخوش اعتراضات پی در پی خواهد بود، اعتراضاتی که مانند موج دریا عقب می روند و با شدت بیشتر باز می گردند.

پنجم: در آینده باید منتظر خیزش‌های رادیکال‌تر، وسیع‌تر و بن‌افکن‌تر و شالوده‌شکن‌تر از آن چیزی باشیم که امروز تجربه کردیم. این نهال بر زمینی روییده است؛ این نهال در این زمین، امکان روییدن و تناورشدن داشته است. این زمین با مختصات خود سرجای خود است. اما مشکل این زمین چیست؟ این زمین، از یک جهت، آفت‌زده است.

و ششم: این طبیعت مردم است که زمانی تحت فشار هستند خود به خود به سمت یک شعار می‌روند: مصداق چنین وضعیتی را در آیه هفتاد و پنجم سوره نساء مشاهده می کنیم.

(آیه ۷۵ سوره نساء: و چرا شما در راه خدا [و در راه نجات] مردان و زنان و کودکان مستضعف نمی ‌جنگید همانان که می‌ گویند پروردگارا ما را از این شهری که مردمش ستم‌پیشه‌ اند بیرون ببر و از جانب خود برای ما سرپرستی قرار ده و از نزد خویش یاوری برای ما تعیین فرما)

_مفهوم دعوت به پیکار با نظام، اغتشاش و تلاش برای گرم نگه‌داشتن تنور تحرکات خیابانی در تمام این جملات محرز و مشخص است.

جالب آنکه باید اشاره کنیم در کنار این دعوت به تحرک خیابانی؛ مقولاتی دیگر مثل تأکید بر مفسد بودن نظام اسلامی، ناکارآمدی نظام و ناامیدی مردم در کنار حمایت از کشف حجاب دختران خیابان انقلاب [۱] نیز در اظهارات صاحبان گفته‌های بالا و سمپات‌های سیاسی آنها وجود دارد.

برایند این تأملات و تحلیل پیرامونی آنها اینطور می‌گوید که عده‌ای به همراهی جویبارهای کوچک و موج شدن آنها دل بسته‌اند!

مهدی محمدی، تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل استراتژیک نیز به تازگی در مطلبی با عنوان «دراویش مسئله اصلی نیستند» پیرامون اغتشاش دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران نوشته است:

«مسئله اصلی در ناآرامی‌های دیشب تهران دروایش نیستند. این یک آدرس غلط است. اساسا دروایش هر گز در ایران یک "مسئله" نبوده‌اند. مسئله از یک سو اراده واضح و رصد شده ضد انقلاب بویژه منافقین است برای "ایجاد خشونت پی در پی و مزمن" در کشور و حرکت به سمت پروژه "تخریب ایران"؛ و از سوی دیگر، پروژه یک جریان سیاسی کاملا شناخته شده در کشور که خشونت را فرصتی برای باج خواهی از کشور و مردم می داند.»[۲]

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی از چند سال قبل مسئله بروز اغتشاش خیابانی به بهانه اقتصاد و سیاه بودن وضع موجود، با محتوای اغتشاش و «اعتراض ظالمانه علیه نظام اسلامی» را مورد پیش‌بینی قرار داده بودند.

***

از عاشورای ۸۸ تا فاطمیه ۹۶؛ مردم تلافی می‌کنند

در ایام فاطمیه امسال و همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تعدادی از اوباش و اغتشاشگران همراه با دراویش گنابادی در تهران، ۵ نفر از حافظان امنیت مردم را در نیروی انتظامی و بسیج به شهادت رساندند.

جنایت این اوباش انزجار عمومی را برانگیخته است و فعالان سیاسی و رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی خواستار برخورد جدی و عبرت‌آمیز با عوامل این حوادث شده‌اند.

عدم برائت‌جویی رسمی سران فرقه دراویش گنابادی از حوادث مذکور نیز سبب‌ساز سؤالات فراوانی شده است.

سؤالاتی که در عاشورای سال ۸۸ نیز به آنها پاسخ داده نشد.

*در عاشورای سال ۸۸ نیز جمعی از اوباش به خیابان‌ها آمدند و در ادامه اغتشاشاتی که با ادعای تقلّب در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط اصلاح‌طلبان طراحی شده بود؛ تظاهراتی بزرگ را شکل دادند.

تظاهراتی که طی آن در حالیکه مردم تهران عزادار سیدالشهدا(س) بودند اما اغتشاشگران در مقابل آنها کف و سوت زدند و عکس امام راحل را نیز پاره کردند.

این اقدام که خشم عمومی را برانگیخت؛ سبب‌ساز «یوم‌الله ۹ دی» شد و مردم تهران و سراسر ایران در مخالفت با فتنه و اغتشاش به صحنه آمدند و بساط فتنه را برچیدند.

اکنون نیز دریافتی کلی که از واکنش‌های فعالان سیاسی و مراجع اجتماعی نسبت به حوادث خیابان پاسداران و اغتشاشات اوباش و دراویش گنابادی ترسیم شده؛ نشان می‌دهد که احتمال تکرار نوستالژی عاشورای سال ۸۸ وجود دارد و مردم هرگز و بیش از این قائل به تحمل اغتشاش و مماشات با اوباش و دراویش و دختران خیابان انقلاب و ری‌استارت و غیره نیستند.

مردم ایران حتی بر اساس نظرسنجی‌های خارجی نیز پشتیبان نظام اسلامی هستند و از طرفی امنیت خود را با هیچ چیزی سودا نمی‌کنند.

اینکه واکنش مردم نسبت به این رخدادهای سوء چه باشد؛ امریست که دشمنان ایران اسلامی و محافل شورش در ایران باید آنرا بر اساس رخداد مهم «۹ دی» آنالیز کنند.

اما در این میان مسئولان امر نیز بایستی با توجه به مختصات یوم‌الله ۹ دی، در دوراهی مماشات با برهم‌زنندگان نظم عمومی زندگی مردم و همراه شدن با سیل مطالبات مردم در زمینه برخورد با اغتشاشگران؛ یکی را انتخاب کنند.

عدم برائت‌جویی رسمی و اقناعی سران فرقه دراویش گنابادی از رخدادهای خیابان پاسداران تهران، برای افکار عمومی یادآور عدم توبه رسمی فتنه‌گران محصور و منزوی از فتنه و رخدادهای سال ۸۸ است. تقرّب این دو رفتار به هم مؤید تأملات بسیاری است.

***

زمزمه تسویه‌حساب سازمانی در اردوگاه اصلاحات

«علی تاجرنیا»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا اظهار کرده است:

اگر در درون جریان اصلاح‌طلبی کسانی هستند که تخلفاتی انجام دادند باید آن‌ها را پالایش کنیم. در این صورت است که مردم متوجه می‌شوند که اصلاح‌طلبان هنوز به عهد خود وفادار هستند و مشکلات موجود را درک می‌کنند...

او با بیان این‌که «مردم با هیچ جریان سیاسی عقد اخوت نبسته‌اند»، می‌گوید:

اگرچه بخشی از مردم به جریان اصلاح‌طلبی بیش از جریان اصولگرایی نزدیک هستند اما این‌گونه نیست که برای همیشه قسم خورده باشند که ما را همواره همراهی می‌کنند؛ فلذا من فکر می‌کنم ما در درون خودمان نیازمند پالایش هستیم و یک اصلاح در اصلاح‌طلبی نیاز داریم.[۳]

*قبل از تاجرنیا، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نیز از توزیع فرم‌هایی در میان نمایندگان عضو فراکسیون امید با محتوای تفتیش عقاید آنها خبر داده بود. [۴]

بایستی اشاره کرد که اصلاح‌طلبان قبل از تاجرنیا بحث تسویه حساب را با رواج دادن عباراتی مثل «اصلاح‌طلبان بدلی» و «اصلاح‌طلبان مجاز» آغاز کرده‌اند و البته این مسئله در جریانی سیاسی که برخی از اعاظم آن سوابق «بازجویی خشن» در دهه ۶۰ دارند؛ اصلا جای تعجب نیست.

ضمن اینکه اساساً به نظر نمی‌رسد مسئله اصلاح‌طلبان درباره «قهر مردم» با تسویه حساب نیز قابل حل شدن باشد...

این جریان سیاسی از سال ۸۰ به این سو در هیچ انتخاباتی حائز رأی اکثریتی تمام مردم ایران نبوده است و هیچ چهره‌ای از آنها نیز در هیچیک از دو قوه مقننه و مجریه که باید با رأی مردم انتخاب شوند نیز در مصدر کار نبوده است.

و تمام این رخدادهای در حالی بروز یافته است که آنها تمام تلاش خود را برای تسویه حساب با اصلاح‌طلبانی که قصد کار کردن با نظام اسلامی و اکثریت متدین مردم ایران را داشته‌اند، انجام داده‌اند.

گفتنیست مسئله بی‌اقبالی ۱۶ ساله مردم به اصلاح‌طلبان مورد اشاره خود اصلاح‌طلبان نیز قرار گرفته است.

پیش از این سعید حجاریان، تئوریسین جریان چپ در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفته بود: براساس قانون، جبهه دوم خرداد می‌تواند مجلس را بگیرد، شورا را بگیرد، ریاست جمهوری را بگیرد.

او سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار اعتماد که پرسید: «ولی بعد از دوران آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان دیگر هیچوقت نتوانستند به آن قدرت و جایگاه بازگردند، نه در مجلس، نه در دولت و...» تصریح کرد: «درست است ولی الان بالاخره اوضاع خیلی با قبل تفاوت دارد! »

پس از او، علیرضا علوی‌تبار، فعال اصلاح‌طلب نیز در یک مصاحبه تصویری و در پاسخ به این سؤال که چرا اصلاح‌طلبان از سال ۸۰ به این سو هیچ پیروزی اکثریتی ندارند، اینطور گفت که راجع به انتخابات و نتایج آن بحث دارد! [۵]

***

1_ mshrgh.ir/831829

2_ mshrgh.ir/833158

3_ https://www.isna.ir/news/96112916577/

4_ http://www.jahannews.com/news/559228

5_ mshrgh.ir/800614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 89
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    225 7
    مسئولان باید تا میتوانند با عدالت با مردم سخن بگویند و حق همه مردم را بدهند جامعه که با عدالت پیش برود موفق است
    • احمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      اسمون ریسمون نباف مشرق-دختران خیابان انقلاب که کشف حجاب کردند یک عده روپسی خود فروش بودند چه ربطی به مواد فروشان درویش مسلک خالی بند دارد
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      مرگ بر درویشان امریکایی
    • احمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      مشرق بی شرف ..خیلی عوضیین شماها
    • کرامت IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      72 26
      با سلام ، نمی دانم مشرق این بار نظرم را چاپ می کند یا نه؟مدتی است که چاپ نمی کند، در هر صورت سئوال این است که چرا وقتی دولت در دست اصلاح طلبان یا دوم خردادی (هر دو یکی هستند) می افتد ، جریانات و شورش های خیابانی بروز می کند ؟؟ تا قبل از آن هیچ مشکلی نیست ؟ ولی زمان این جناحها که می شود،موارد به دست آوردن حق و ... مطرح می شود؟؟چرا ؟؟
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      55 42
      حتما یه کاری کردین که تحریک شدن و گرنه اونا اصلا اهل دنیا نیستند نه خانه ای دارند و نه پولی و در غارها و جدای از مردم زندگی نمیکنند و زن هم ندارند
    • ناشناس IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      61 53
      توهم دیدی معتادتوشون نیست میگی موادفروش ...هی الکی چیزی نگوبهت بخندند...تحلیلی داری درست وحسابی بگو.نمیشه که باتهمت وفحاشی ...یه چیزی بگی
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      46 34
      امریکا و ایادیش به سیم آخر زده اند ، هرروز شانس یکی از گروههای مسئله دار را می آزمایند تا پل های پشت سر را خراب کرده و مقابل جمهوری اسلامی بایستند؛ یک روز دراویش، یک روز فمینیست ها، یک روز ناراضیان دیگر و.‌ نظام باید افراد غافل آنها را هدایت کرده و با مقصرین یاغی برخورد شدید کند
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      52 70
      سوسولهای قرتی و رقاص کنسرتی کلی زحمت کشیدن خواهراشونو با ساپورت و موهای بی حجاب بعنوان دختران انقلاب فرستادن بالای بشکه تا هم لاتها مستفیذ بشن هم جریان اصلاح طلبی با غرور و غیرت به پیش بره . اونوقت از این مقالات شما ناراحت میشن و هر چی آب هم میریزن سوزششون تمومی نداره . بعضیهاشون رادیاتور جوش میارن میان تو سایت کامنت فحاشی به سایت هم میذارن
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      21 17
      به IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ کافیست یکبار خانه های آینه کاری شده قطبهایشان را ببینی تا بفهمی چه قدر از مرحله پرت تشریف داری.
    • پویا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      20 31
      الان بهترین موقع برای سرکوب دراویش فاسد فرا رسیده و نظام نباید این موقعیت را از دست بدهد الخصوص دراویش گنابادی
    • جلیل AE ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      16 3
      مردم نمی گذارند این حربه های غربی غلبه کند بر اعتقاداتشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلابی که این همه شهید برای آن فدا شده اند و هنوز هم برای دفاع از تمامیت ارضی فدا می شوند. به همین خاطر یک بار دیگر با اعلان انزجارشان به گونه های مختلف حساب خودشان را با اغتشاشگران جدا کردند
  • حق IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    80 45
    خداوند شما را هدایت کند ای حلقه به گوشان انگلیس و صهیونیزم
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    72 64
    جریان افساد طلبی قطعا دارد به سمت نابودی پیش میرود و روزی را میبینم که هر کس ادعای اصلاح طلبی کند دستگیر و به زندان می افتد و ماجرای فساد و فحشا و دزدی های این اصلاح طلبان برای همه روشن شده است - واژه اصلاح طلب کم کم به سوی اسهال طلب سوق می یابد
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      47 43
      اصلاح طلبان تهوع آور و روزنامه های زنجیره ای تیفوسی آنان
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    نارضایتی های مردم داره به گوش می رسه تا اوضاع وخیم تر نشده به فکر رفاه مردم باشین. .... اومده که انقلابو از بین ببره پس تا دیر نشده ر... رو از کار برکنار کنید
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    92 60
    کار اصلاح طلبان تهوع آور از لحاظ عملکرد، پشتوانه مردم و وجهه اجتماعی به چنان وضعیتی رسیده است که مانند غریق یه هر خس و خاشاکی چنگ می زنند تا نابود نشوند. از دراویش نجس گنابادی تا ضد انقلاب داخلی و خارج نشین یا حمایت از بهائیت منحوس و تا حتّی حمایت از جاسوسان مزدور صهیونیسم و آمریکای جنایتکار و منافقین آدم کش. این همان نتیجه غرب گرایی و مزدوری برای دشمنان و قبول نداشتن و تمکین نکردن از خط امام و انقلاب و رهبری است. لعنت خداوند بر ضد ولایت فقیه .
    • اخمد US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      42 56
      هموطن با شعار دادن وفحاشی کردن بجایی نمی رسید بهتر است منطقی صحبت کنید
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      22 6
      به احمد با خائن ها نمی شود با زبان منطق صحبت کرد. اینها فقط حرف زور را می فهمند.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    74 54
    چرا نیروهای امنیتی اجازه می دهند کار به اینجا بکشد. از اول معلوم بود تحرکات این دسته ضد امنیتی است
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    71 48
    من هم معتقدم اینها از یک جا فرماندهی میشوند و بحث حجاب و فرقه دراویش هم پوشش کار است. میخواهند مردم را با خودشان همراه کنند.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    32 78
    خواهشا این خرابکاریا رو به حساب اصلاح طلبان نذارین.اصلاح طلبان همیشه پا نظام و رهبری میمونند.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      19 43
      حالا کی گفته اصلاح طلبا که شما به خود گرفتی؟!
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      43 39
      خدا همه تان را لعنت کند اصلاح طلبان خبیث که وقتی دو تا تشر می بینید یکهو می گویید دشمن نیستید اما تا زور بالای سرتان نباشد کاری جز آشوب و اغتشش و حمایت از آشوبگر و جاسوس نداشته اید و ندارید و نخواهید داشت. شما تجسم نفاق هستید.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      52 32
      کجاست مجلس اول که خوب بود و بنی صدر را عزل کرد؟
    • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      4 7
      مثل اشعث بن قیس که تا آخر کنار امیرالمومنین ماند تا توطئه های معاویه را اجرا کند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    62 63
    دم جفتشون گرم خوب شد مردم اینها را شناختند و فهمیدن یک عده معتاد و بنگی اسن خودشون را گذاشته اند درویش و یک عده زن خراب اسم خدشون را گذاشتن فمینیست و دختران خیابانی و ...
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    60 56
    بلاشک سر همه اغتشاشات و ناامنی های کشور جای واحدی است. دشمنان کور قسم خورده. باید در برخورد با این ها مدیریت جامع قاطع و دقیق و مشخصی داشت
  • حسن US ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    36 34
    یعنی به نظر شخص جنابعالی که نمیدونحق اعتراض نداشته باشن
  • ایرانی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    16 22
    اینقدر آسمان و ریسمان را برای شماچه شده
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    64 82
    آزادی پوشش مگر نیست الان. تهران که قربونش برم مرکز فساد و پوششهای روسپی گرایانه شده . دیگه چی میخوان
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    23 4
    دقيقا مثل رابطه ...
  • احدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    54 16
    تشت رسوائی جماعت اصلاح طلب خیلی وقت است از بام افتاده واز جای جای این مملکت صدایش بلند است واقعا با چه روئی خودشان را طرفدار ملت معرفی میکنند وطن فروشانی که بیشتر از نوک دماغشان را نمیبینند و عیاش مسلکی را دنیای خودشان قرار داده اند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    64 37
    یک روز زنهای خراب خیابانی یکروز دراویش و یک روز... دست از مزدوری و فساد و مواد مخدر و فحشا برنمیدارند
  • عقب افتاده تندرو.. IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    96 36
    لعنت خدا و خلق خدا بر فرقه منحرف و منحوس اصلاح طلبی که هرجا وطن فروشی و خیانت هرجا بی حجابی و ضدیت بادین هست و هرجا آشوب و کشتار مردم بیگناه است رد پای این ملعونین پیدا میشود دیگر خسته شده ایم از این همه سکوت و صبر!! تا کی باید اراجیف امثال زیباکلامها را تحمل کنیم تاکی باید یک عده تریاکی دوزنه و چند زنه در لباسی خاص از این طیف برای مردم نسخه ضد دینی در قالب منبر و موعظه تحویل دهند و همه سکوت کنند مگر مردم شهید دادند و انقلاب کردند که پسر مطهری و نوه نتیجه خمینی و پسر بهشتی و....را بجای خاندان پهلوی بر امور مردم مسلط کنند مگر پدران اینها اینطور بودند ....مگر ما به این شاهزادگان جدید التاسیس بدهکاریم در حالیکه آنها مدیون مهر و محبت و گذشت مردم هستند؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      10 12
      خداذسفات بده
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      7 22
      اسم مردم رو نیار مردم تصلاح طلبها رو بیشتر قبول دارند لعنت به شما جیزه خورها
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      1 10
      خدا شفات بده
    • SE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      1 7
      ما که بیرون از ایرانیم هم همین را می بینیم. احسنت عین حقیقت را گفتی.
  • فرزین IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    44 21
    از نیروی انتظامی بخاطر مماشات بااین فرقه ضاله و هنجارشکن گله مندیم ...چرابایدنیروهای مظلوم این نیرو مظلومانه کشته بشوند.اگر بجای اینها از دراویش اوباش کشته میشد رسانه ها چه ها میکردند پس چرا این رسانه های زنجیره ای خصوصا اصلاح طلب الان ساکتند و هیچ چیزی نمی گویند.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      21 9
      رسانه های زنجیره ای تیفوسی
  • ایران IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    44 26
    برخی در ایران ناموس و غیرت و شرف و حیا را فراموش کرده اند وهمین شد که میبینید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      15 10
      آخه اون مرد اصلاح طلبی که زنش بصورت بی حجاب و نیمه عریان یکمن آرایش کرده شده عین بُت میفته بغل دست شوهر باغیرتش تو خیابون هر چی لاته میرن تو غش و ضعف براش ، باید اسمشو چی گذاشت ؟
  • فراهانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    39 25
    باید امان به این فرقه های ضاله وحوش دراویش نداد و بساط حشیشی و کراکی و شیشه ای و مست و معتاد را با شدت تمام برچید . حمایت کامل از نیرو های خدوم و جان برکف انتظامی را داریم .
  • فراهانی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    33 25
    دم نیروی انتظامی گرم که با قدرت برخورد میکند . سرداران سبز پوش خدا قوت .
  • محمود رضا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    41 8
    همه تون مثل همید فقط مردم ضربه میخورند..........................
  • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    36 75
    یه مشت چرت و پرت نویس تو این خبرگزاریها دور هم جمع شدن و پول مفت می گیرن خوشابحالتون که نون حلال می برین سر سفره زن وبچتون!!! مشکل ما الان اصلاح طلب و اصول گراست ؟ اینا که خیلی وقته امتحانشون را پس دادن و دستشون تو جیب مردمه!من نمیدونم اینا کی هستن میان کامنت میزارن زیر پستتون اما مشخصه از مرحله خیلی پرتن!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      37 23
      بله مشکل دقیقا همین است که شما نمی خواهید بفهمید چرا همین تابنده ها و وهابی ها رای دادن به اصلاح طلبان را واجب و رای دادن به اصولگرایان را حرام اعلام می کنند.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    49 3
    و لعنت خدا بر مدیران فاسد و نا لایق و نا کارامدی ک موجب عقب رفت کشور و این همه بیکاری و اختلاس و بی عدالتی و ...... نا رضایتی شده اند.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    27 23
    یادمه که امام خمینی میگفت بعد از پیروزی انقلاب همه جریان های فکری و سیاسی ازادند...
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      33 17
      و همین امام در سال آن اشتباه را تصحیح کرد وقتی فهمید آزادی اسم رمزی است برای جنایت.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      15 14
      جریان های فکری و سیاسی نه جریان های وهمی و وابسته
  • مالک IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    57 2
    بسم الله الرحمن الرحیم ما بستر سازی خوبی نکردیم .و این ان شد که می بینیم .وقتی که مسئولین در رشوه گرفتن و پست طلبی و اختلاس از یکدیگر پیشی می گیرند این مسائل باعث سوء استفاده قرار می گیرد.اقایان مدیران ارشد به فکر مردم باشید.اقایان مدیران ادارات به فکر مردم باشید. نگذارید که از دور نظام پراکنده شوند و جزو پیاده نظام دشمن قرار گیرند. از زندگی پر زرق و برق فاصله بگیرید که مردم خیلی بدبخت هستند.خون شهداء را پامال نکنید.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      33 9
      مدیران ارشد اصلاحاتی ماموریتشون همین دزدیها و بدنام کردن نظامه
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    33 10
    روحانی- باید سه سال دیگر در پاستور بماند: سه سالی که دستخوش اعتراضات پی در پی خواهد بود، اعتراضاتی که مانند موج دریا عقب می روند و با شدت بیشتر باز می گردند. نظام شوروی و ارتش سرخ تا سال 1990 نخواست بفهمد که ..... است. امیدوارم ارتش و سپاه ما از تجربه ارتش سرخ عبرت بگیرد.
  • عباس IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    21 14
    سلام به نظرمن نیروهای انتظامی باید خیلی مقتدرانه عمل می کردند و مخصوصا با اوباش واراذل که در این مواقع از آب گل آلود ماهی میگیرند ونیروهای بسیج نباید وارد عمل میشدند.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    33 12
    مجلس هرچه سریعتر حکم عدم کفایت روحانی رو صادر کند قبل از آنکه کشور را کامل تقدیم لیبرال ها نکرده است.
    • SE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      21 3
      چاقو ها دسته خود را نمی برند. اینها یکبار فرصت مجلس ششم را از دست دادند دیگر آن اشتباه را تکرار نمی کنند.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      4 7
      باشه
    • پویا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      5 2
      قربون اون دهنت
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    26 22
    تمام این تحرکات از خارج ایران هدایت میشه و کار آمریکا است ، این ها یک پروژه بلند مدت براندازی دارند و مسئول این پروژه فردی به نام گلداشتاین است که مامور سازمان سیا است
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      14 3
      اتفاقا از داخل هدایت میشه ولی برای جلب رضایت آمریکایی هاست
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      5 12
      من اطلاعات موثق دارم که تمام این اتفاقات زیر سر فردی به نام امانوئل گلدشتاین است.
  • عاشق ايران IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    33 7
    بزرگواران كه كامنت گذاشتيد توجه داشته باشيد كه اينكه اصولگرا چه هست اصلاح طلب چه هست دراويش چكار ميكنند بي حجابها چكار ميكنند واز اين ماجراها دشمن چگونه استفاده ميكند همه درست :اما چرا نمي آييد كه از ريشه درمان كنيم منظورم اينه كه هرمشكلي ريشه اش در فقر است بياييد اقتصاد ومسئله معيشت را درست كنيد همه چيز درست ميشه مردم كه دارن زندگي خودشان را ميكنند ولي براي گذران زندگي بايد اقتصاد را درست كرد آخر كارمند وكارگري كه با حقوق يك ميليون وپانصد ودوميليون تومان در ماه ميتوانند گذران كنند تورا بخدا اين شد پول اين شد زندگي
    • یاسین IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      12 25
      برادر من الان موضوع این نیست. اگه به نامگذاری سالها از طرف رهبر انقلاب توجه کنید 13 یا 14 سال از این سالها رو با موضوع اقتصادی نامگذاری کرده تا توجه مسولین رو به این سمت جلب کنه. فقر مشکل هست و دشوار، اما مسئله فقط این نیست. در 22 بهمن مگه اشراف میان راهپیمایی؟ معلومه که راهپیمایی نیومدی اگه امده بودی میدیدی که اکثر قشر فقیر و متوسط جامعه میان. کاش نیروانتظامی لیست اموال و داریی های این ارازلی که دستگیر کرده اند رو اعلام کند تا معلوم شود که اینها فقیر هستند یا نه.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      8 2
      اخه کو گوش شنوا
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      18 9
      عزیزم ندیدی خانه قطب اینها در خیابان پاسداران است؟ ندیدی طلاق و بی حجابی در بالاشهر دو برابر است؟
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    6 1
    یه نفر رو تجسم کنید فقیر هست نه اینکه وضعیت معیشتی خوبی داره
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    20 20
    دواعیش گنابادی!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    15 7
    توریسین های دلداده به غرب جریان اصلاح طلب کشور را به سمت هرج ومرج نا امنی و وحشت عمومی سوق میدهند چرا؟
  • روح الله IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    19 35
    خاک برسرت مشرق بااین اراجیف پوشالیتان
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      19 14
      آخه دستگاهی حیف از اون اسمی که روته . نفله یعنی تو موافق این مطلبی که خواهر مادرت بی حجاب برن رو بشکه ؟!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    20 10
    جالب است! دروایش که باید در خیابان شوش، نازی آباد ، عبدل آباد و ... تظاهرات کنند! حال چه شده که اینها خیابان پاسداران را انتخاب کرده اند؟ به نظر شما جای سؤال نیست؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      9 8
      اخوی دکتر خونه رهبرشون یعنی دکتر نور علی تابنده پاسداران
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      17 7
      عزیزم! الان قرن ششم هجری نیست که درویش به معنای فقیر باشد! الان دراویش همه کارخانه دار هستند و ثروتمند.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    16 7
    این نظر دادنها همه الکی کی میبنه وکی گوش میکنه هر کدام از این مسئولین سرشونو انداختند پایین و راه خودشون را میرن چه اونهایی که غربی هستند چه اونهایی که نیستند فقط یه ملت را دارن بازی میدهند
  • محمد ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    21 10
    انچنان درس عبرتی بدهید به این کفار به ظاهر درویش در باطن شیطان که در تاریخ ثبت شود
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    38 10
    رافت بیش از حد اسلامی پدر ملت را درآورده. اگر همان لحظه چند تن از این عوامل صهیونیسم را بدون فوت وقت در همان مکان اعدام میکردند این اراذل و اوباش خود فروخته به خود جرات تعدی به مردم را به خود نمی دادند. قوه ی قضائیه خیلی مماشات و سهل انگاری میکند. باید با اقتدار عمل کنند.
  • ابراهیم IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    8 10
    دراویش واقعی انسانهای پاک سرشت و ایرانی بودند.نابودی آموزش و پرورش حاصلی جز نابودی نظام در بر نخواهد داشت.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      12 7
      درویش واقعی دیگه چه صیغه ایه؟؟؟ ما فقط مسلمانیم و شیعه همین و بس از خدا و پیامبرش خجالت بکشید
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      15 5
      حتما یکبار تاریخ اقدامات فرقه های حروفیه و نقطویه و نقشبندیه و بکتاشیه و ...تا همین فرقه نعمت اللهیه را بخوان تا بفهمی چقدر ساده لوحانه کامنت گذاشته ای.
  • مردم IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    24 12
    گور بابای هرچی درویش تریاکیه اینا رو دوروز تو زندان بندازند از خماری میمیرند حیف به اون جونای دسته گلمون که بخاطر چه حیواناتی پرپرشدند ضمنا گور بابای هرچی اصلاح طلب کنند که تمام این مصیبت ها از گور اونها و طرفدارهای میمون صفتشان بلند شده
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      15 6
      من نامی از احزاب یا چپی وراستی نمی برم ولی تف به روی بی شرف وطن فروش غرب گرا می کنم
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    14 4
    کاش مردم آگاه شوند وبیبیند این مولتی میلیاردرهای اصلاح طلب چه غلطهایی که نمی کنند از تحصیل بچه هاشون در غرب تا دوتابعیتی شدنهاشان والبته ثروت میلیاردیشان که انشالله از بیت المال نیست!
  • محمد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    20 18
    کشور داره به سمت جنگ داخلی میره
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      0 3
      اینجا کشور عربی و افریقایی نیست؛ مردم با این جریانات همراهی نمی کنند. سطح سواد و فرهنگ ملت بودن در دل ایرانی ها زنده است الحمدالله.
  • ملت IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    8 5
    واقعا روزگار سرد وحشتناکی را امروز مشاهده میکنیم زمان شاه زمان مرحوم خمینی کشورهای مختلف جهان همه وقتی ذلت و خواری نیروی مسلح انتظامی و بسیجیان را در این صحنه می بیند افسوس میخورد روزگاری باند رجوی به نام منافقین که انقدر قدرت داشتند و حمایت ابرقدرتهای غرب را داشتند چگونه له میشدند امروز چه شده که نیروی مسلح انتظامی از ماست و فرنی هم کمتر شده که در قلب تهران جلوی کلانتری اباشان قداره بدست نیروهای که هر یک مانند شیر باید باشند چنان تحقیر امیز تهدید میشوند اف بر این روزگار اگر در امریکا بدانند دکتر هم هستی و سوار ماشینت و دستور توقف دهند یت کافی است یک حرکت جزءای کنید انقدر گلوله به طرف شلیک میکنند انوقت مردم مظلوم نیروی انتظامی و بسیج را میکشند و وزیر در تلویزیون تشکر میکند از نیروی انتظامی که چقدر ذلیل کردند انها را و کشتند و انها هیچ کاری نکردند تصور کنید این روزگار را در زمان اقتدار خمینی پشه را روی هوا میزدند اما امروز انقدر تحقیر شده اند که باید بجای اینکه جنایتکاران ماسک بزنند نیروی انتظامی ماسک بر صورتشان میزنند این یعنی مرگ..... انگاه قداره دستان قاتل جلو کلانتری گردنهایشان را برافراشته اند پس برای امورات کشور باید رفت سراغ این گردن کشان????
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      13 27
      اولا امام خمینی. ثانیا آن اقتدار تاشی از وجود رادمردانی مانند خلخالی و لاجوردی بود که مصداق لایخافون لومه لائم بودند و هرگز از سرزنش ها نترسیدند.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    8 12
    متاسفانه در چند سال اخیر بعد از فتنه ۸۸ وقتی خواص حاضر نشدند پای ارمان های انقلاب بایستند وقبل از اتمام قانونی انتخابات اعلام پیروزی کردند و به عمد رودر روی انقلاب ایستادند یک پیام بسیار مهم را برای دشمنان صفاک این مرز وبوم رقم زدنند تحریم، انجام اعتراض مسالمت امیز قشرهای مردمی،اشوب، جنگ خیابانی، هرج ومرج نا امنی تجزیه طلبی و ریختن خون بیگناهان
    • IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      1 0
      مجید دلبندم : دشمنان سفاک
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    11 7
    این اراذل نه تنها درویش نیستند بلکه گاومیش هم نیستند اینها ارازل و آلت دست کسانی هستند که پشت صحنه نقشه براندازی نظام را طراحی می کنند اما به فضل خداوند هر بار سرشان به سنگ خواهد خورد
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    8 10
    لعنت خدا بر فرقه ذاله و بدعت کار درویشی و علی اللهی. حضرت امیر ( ع ) ازوجود این چنین جانوارانی که ادعای شراکت حضرت علی (ع)با خداوند را در امور خدایی دارند؛ خجالت زده هستش و خونشون رو حلال کرده . این ها کافر و بدعت کار هستند. هرکس جز خدا کسی دیگرو بپرسته یا ادعای شراکتی با خدا را به او نسبت بدهد کافر است حتی اگه اون شریک یا خدا ( استخفرلله ) حضرت علی باشد. این بدبختا هم مهره سوخته شدند.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    14 18
    9 دی مگر فتنه را جمع نکرد پس چرا این طوری زیاد شده ؟
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      6 6
      خیر. فتنه را از خیابان جمع کرد نه از فضای مجازی
  • FR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    16 14
    دراویش از پای ولی فقیه خود(قطب) می بوسند، مقلدّین شیعه از دست و کتف ولی فقیه و مراجع تقلید خود! هر دو بردگی است. چقدر شیعه داریم: دوازده امامی،شش امامی،اسماعیلی، دراویش، باقری،یزیدی، کوراسنی، بهایی و...کارصفویه است!
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      11 9
      ملعون کافر چطور جرات میکنی به شیعه اثنی عشری بگی صوفیگری ؟ آخه شما اصلاح طلبها چقدر بیشرفین ؟ چقدررررررررررررر
    • سید محمد مصطفوی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      4 1
      لعنت بر این فرقه های ضاله که باعث ناآرامی در کشور می شوند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    7 20
    همشهری زیر سر اصلاح طلبان بی غیرت..
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      7 5
      بی غیرت هفت جد و آبادتونه
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      9 0
      نه فقط تو غیرت داری
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    33 1
    با سلام. من نمیخام از این جریانات اخیر حرف بزنم. اما انچه از اخبار اعلام میشود برای حل مشکلات مردم و انچه در عمل انجام میشود فاصله از زمین است تا اسمان. الان چند ماهه دولت اعلام کرده ک وام اشتغال شش درصدی ب روستاییان میدهد ولی ما از همان موقع اقدام کردیم ضامن رسمیم بردیم ولی اولا بانک می گوید سود وام هجده درصد و دوما اصلا سنگ اندازی میکند و وامی نمی دهد... خدا میداند هر کسی برای قوم خویش خودش تلاش میکند ک وام را ب بستگان خود بدهند. اگر از خدا نمیترسند عاملان قانون چرا در مورد نظارت بر انها کاری نمیکند. اینها مردم را زده میکنند... چند تا از این مدیران بی کفایت را برکنار کنید ببینید مردم چ کیفی میکنند.
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    31 9
    كامنت ها كاملا معلومه گلچين شده مث صدا و سيمايي ك ي عمره داره بهمون دروغ تحويل ميده زمانش داره فردا ميرسه اشتباهات نظام خيلي زياد شده مردم هر زمان بخواهند انتخاب ميكنند ....
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      16 12
      آره. دقیقا همان لیست بی بی سی را انتخاب می کنند. آخ که چقدر ملکه انگلیس دلش برای ایرانیها سوخته
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    5 42
    اسلام دین خوبیه ما نباید ازاسلام زده بشیم ما هرچی داریم از اسلامه؛ غیرتی که جوون های ما دارن و میرن با دشمن می جنگن از اهل بیت سرچشمه میگیره. ما نباید بگذاریم این فرقه های ضاله آنقدر فراگیر فعالیت کنند که مردم را از اسلام و اسلامیت در جامعه زده کنند. راه سعادت ما در این دنیا و اخرت پیروی از اسلامه ظهور نزدیک است ان شاالله
  • حسن لامه ای IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    2 3
    من در مورد این گروه مطالعه نسبتا زیادی دارم. نباید فضا را التهابی کرد. بی باکی و البته به قولی حماقتشان فضا را برای غائله های دیگر آماده می کند. باید جدی تر با این نوع رفتارها و برخوردهای نفاق گرایانه برخورد کرد
  • NL ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    25 4
    مشرق متوهم. هرکی علیه شما حرفی بزند یا معتاده یا مواد فروش؟؟؟؟؟؟ متاسفم برای دیانت ادعاییتون
    • امین IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      1 1
      خدا شما را شفا دهد.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    6 4
    ای کاش بودند لاجوردی ها و خلخالی ها و صیاد شیرازی ها تا دمار از بنی صدرها و کومله و منافقین در می اوردند
  • رضا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    34 2
    دراویش انسانهای آرامی هستند و به کسی کاری ندارن اگه بافشار تحریک نکنن .متاسفانه افرادی که باتحریک وفشار بیش از اندازه به دراویش باعث این حادثه شده‎اند
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    3 1
    آقا من اطلاعات موثق دارم که تمام این اتفاقات زیر سر فردی به نام امانوئل گلدشتاین در سازمان سیا است. تو رو خدا جدی بگیرید
    • BE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      0 0
      معروف به آقای دجال؟
  • رحمت عیدی AE ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    3 3
    اصل مطلب اینه که دارن به آشوبهای خیابانی دیماه تنفس مصنوعی میدن تا برسوننش به آشوب بزرگ،دقیقا مثل وقایع سال۷۷ که رسوندنش به تیر ماه ۷۸،#۷۸ #۸۸ #۹۸ #موج سوم #براندازی نظام،و تمام اینها در دوره اصلاح طلبهاست چرا؟؟؟ حالا باید مردم قضاوت کنند که کیا صرف نظر از گرایشهای حزبی و سیاسی با اصول و اعتقاد نظام وانقلاب زاویه داشتن و دارند. خدا منافقان داخلی و خارجی را نیامرزد که همواره به دنبال آشوبگری و اغتشاش در جامعه ایران اسلامی هستند
  • جانم فدای ایران جانم فدای رهبر IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    5 1
    کاری نکنیم که شرمنده شهدا بشیم چندین هزار نفر ازجوونامون خون دادن برای این انقلاب برای این نظام دستی دستی بدیمش به دشمن. امنیتی که توی ایران حاکم هیچ جای دنیا نیست خودتون هم بهترمیدونید نیروی های نظامی ما جان بر کف هستن از همه چیزشون گذشتن به خاطر ما .خانوادهاشون چقدر نگرانشون هستن وقتی اونهارو بدرقه میکنن برن سره کار .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس