روزنامه شرق

یک روزنامه اصلاح‌طلب به تازگی در مقدمه یک گزارش، مطالب عجیبی را درباره «ناامیدی» نسل جوان نوشته است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

جدایی لاله و لادن از یکدیگر!؟

«ماه عسل» تمام شد؛ رمضان‌زاده: باید تکلیفمان را با روحانی مشخص کنیم

«عبدا... رمضان‌زاده»، سخنگوی دولت اصلاحات و از فعالان ستادی جریان سیاسی خاص در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد درباره رئیس‌جمهور روحانی و دولت او اظهار کرده است:

«ما باید تکلیف خود را با موضع و رفتار های دولت روشن کنیم. جریان اصلاحات باید مواضع خود را صراحتا بیان کند و نشان دهد به کدام موضوعات نقد دارد. ما تاکنون از دولت حمایت کرده ایم اما از امروز باید به صورت واضح نشان دهیم که در کدام موضوعات دولت را قبول داریم و در کدام موضوعات عملکرد دولت را قبول نداریم»

او همچنین در این باره می‌گوید: «پیشنهاد من به اصلاح طلبان آن است که مواضع خود را به طور صریح نسبت به عملکرد دولت بیان کنند و نشان دهند که در کدام موضوعات با دولت زاویه دارند و در کدام موضوعات با دولت همراه هستند «.[1]

*الآن وقت پاسخگویی به مردم است نه وقت تعیین تکلیف با رئیس‌جمهور روحانی!

در واقع این مسئله، هم خلاف عقل است و هم خلاف دموکراسی که یک طیف سیاسی که با طمطراق فراوان از یک کاندیدای انتخابات آنهم در دو دوره حمایت کرده است؛ اکنون به جای پاسخگویی پیرامون وضع موجود از این بگوید که حالا باید تکلیفمان را با رئیس‌جمهور روشن کنیم...

آقای رمضان‌زاده باید به یاد بیاورد 4 سال اول دولت رئیس‌جمهور روحانی و شب‌های انتخابات 96 را که اصلاح‌طلبان چطور مستانه از این می‌گفتند که «ما فدائیان روحانی هستیم»، «تمام کارهای روحانی قانونیست»، «باید دست روحانی و ظریف را بوسید» [2]، «ما تضمین روحانی هستیم» [3] و «ما هیچ شرطی برای حمایت از روحانی نداریم.»[4]

به این مسائل البته بایستی این نکته مهم را نیز افزود که اصلاح‌طلبان در طول تاریخ دولت یازدهم حتی یک انتقاد جدی در راستای منافع مردم نیز از آقای روحانی نداشتند و از تمام قیام و قعود دولت دفاع می‌کردند.

با عنایت به این سابقه مشعشع واضح است که آقای رمضان‌زاده در اصطلاح سیاسی مشغول به هم ریختن کافه است و گویا قصد دارد به جای پاسخگویی به مردم پیرامون مشکلات وضع موجود که اصلاح‌طلبان و دولت آنها را پدید آورده‌اند؛ به مسائلی مثل تعیین تکلیف اصلاح‌طلبان با مردم که البته امر غیر ممکنی هم هست بپردازد.

امری غیر ممکن زیرا اصلاح‌طلبان و آقای روحانی مثل مرحوم «لاله و لادن» دچار هم‌سرنوشتی شده‌اند و جدایی آنها از یکدیگر، به دلایل مختلفی از جمله دلایل بالا ممکن نیست.

گفتنیست، تحلیلگران اصولگرا از نیمه‌های دولت یازدهم به این سو، روزگار «عبور اصلاح‌طلبان از روحانی» و طلاق سیاسی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان از یکدیگر را هشدار داده و تأکید کرده بودند که چپ‌ها هرگز قصد ندارند با کارنامه ضعیف آقای روحانی پا به عرصه انتخابات‌های 98 و 1400 بگذارند.

***

**اقدام قانونی پلیس در ساقط کردن یک زن بی‌حجاب از سکّو

به تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که طی آن یک خانم بی‌حجاب - که در سلسله هنجارشکنی‌های اخیر به دختران خیابان انقلاب معروف شده‌اند - در حالی که روسری خود را به چوبی در دست آویزان کرده در بالای یک پست برق ایستاده است.

دو افسر پلیس چندین مرتبه به این خانم تذکر می‌دهند که از سکّو پایین بیاید اما زن مجرم (به ارتکاب جرم کشف حجاب و تجاهر به فسق) کماکان چوب را بر سر دست نگه داشته و از تمکین به هشدار پلیس امتناع می‌کند.

افسر انتظامی دست آخر مجبور می‌شود این خانم مجرم را از بالای سکّو یک و نیم متری به پایین هُل بدهد و سپس تیم انتظامی او را دستگیر می‌کنند.

برخی مدعی شده‌اند که این اقدام پلیس خشونت‌آمیز بوده است!

عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات در همین زمینه نوشته است:

«چه کسی و به استناد کدام ماده قانونی به پلیس اجازه پرت‌کردن آن خانم را داده است؟»[5]

*اگرچه پلیس در برخورد با جرائم مشهودی که در لحظه رخ می‌دهند؛ ابتدا ملزم به «هشدار» است، اما برخی کارشناسان می‌گویند از آنجا که قانون، حدود و ثغور جرائم را مشخص کرده است؛ در مواقع بروز جرم مشهود حتی نیاز به هشدار هم نیست.

به سخن دیگر اینکه افسران پلیس حاضر در این فیلم ملزم به هشدار هم نبوده‌اند چون جرم بیّن صورت گرفته اما آنها نجابت می‌کنند و چندین مرتبه به خانم مکشّفه (کشف حجاب کرده) هشدار می‌دهند.

فی‌الجمله اما محرز آنست که پس از هشدار و در صورت عدم تمکین مجرم، پلیس، بسته‌ای از اقدامات مختلف را در اختیار دارد که می‌تواند برای وادارسازی مجرم به توقف جرم و همچنین دستگیری وی انجام دهد.

کسانی مثل گروهک موسوم به «دختران خیابان انقلاب» چرا در مقابل یک حکم قانونی و شرعی در جمهوری اسلامی ایران به مخالف علنی پرداخته‌اند اما طاقت هیچگونه برخوردی اعم از قانونی و غیر قانونی را ندارند!؟

در بحث تماس با نامحرم نیز این مسئله در شرایط وقوع جرم قابلیت اجرا ندارد و پلیس در صورتیکه قرار بر جلوگیری از وقوع جرم باشد؛ ملزم به رعایت حدّ شرعی ممنوعیت تماس با نامحرمِ مجرم نیست و می‌تواند مجرم را با هر جنسیتی دستگیر کند.

این دانسته‌ها و قوانین پلیسی و شرعی نشان می‌دهد که آنچه که در فیلم مذکور رخ داده هرگز یک اقدام خشونت‌آمیز و یا یک اقدام غیر قانونی نیست و افسران انتظامی که در این فیلم دیده می‌شوند حتی به فراتر از وظیفه خود در قبال جلوگیری از وقوع جرم بیّن، حراست از امنیت اخلاقی شهروندان و حفاظت از شرع مقدس عمل کرده‌اند.

در خاتمه این توضیحات که بر اساس نظر کارشناسان پلیس تقریر شده و اثبات می‌کند که عمل آن افسر وظیفه‌شناس و متشرّع هرگز خلاف قانون نبوده است؛ ذکر یک نکته هم خالی از لطف نیست...

و آن اینکه کسانی مثل گروهک موسوم به «دختران خیابان انقلاب» چرا در مقابل یک حکم قانونی و شرعی در جمهوری اسلامی ایران به مخالف علنی پرداخته‌اند اما طاقت هیچگونه برخوردی اعم از قانونی و غیر قانونی را ندارند!؟

به سخن دیگر اینکه انقلاب کردن، مدعای خیزش داشتن و یا مثلا مخالفت با یک حکم شرعی و قانونی، با ترس و یا درخواست عدم برخورد مانعة‌الجمع است و افکار عمومی قضاوت خاصی درباره آن خواهد داشت...

***

نوشته عجیب یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره ناامیدی نسل جوان!

روزنامه اصلاح‌طلب شرق، به تازگی در مقدمه یک مصاحبه تفصیلی با محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نوشته است:

«یکی روسری بر چوب می‌زند، یکی می‌گوید حق ما حضور در استادیوم است، دیگری از اشغال پست‌های مدیریتی توسط مدیران بازنشسته شکایت دارد و... یکی هم در نهایت چمدان می‌بندد تا امیدش را در خاک دیگری جست‌وجو کند. این گلایه‌های نسل جوانی است که با تمام شور و هیجان خود، وارد انتخابات شد و با انتخاب آنچه بزرگان اصلاح‌طلب پیشنهاد کرده بودند، تلاش کرد تا مطالباتش را از راه صندوق رأی پیش ببرد، اما دیری نپایید که آن شور و هیجان جای خود را تا اندازه‌ای به یأس و ناامیدی داده که به مطالباتش توجهی نشده و به گفته محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: «این هشدار جدی است. به دلیل اینکه ما هیچ‌کدام از وعده‌هایی که به جوانان دادیم را عملیاتی نکردیم! »[6]

*قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که در متن مصاحبه و از قول آقای تندگویان به عنوان یک مسئول دولتی می‌خوانیم:

«من فکر می‌کنم که جوانان در حال تغییر مسیر هستند. یعنی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید خودشان روی پای خود ایستاده و تحولی را ایجاد کنند که در شرایطی که در کشور به وجود آمده، خود به دنبال راهکار باشند. بخشی از این جمعیت هم البته ممکن است سرخورده شده باشند. دلیل اصلی ایجاد این وضعیت هم مشخص است. چون شرایط اقتصادی کشور نابسامان است و همین موضوع بر امنیت شغلی افراد تأثیر می‌گذارد.»

ما پیش از این هم در وبلاگ مشرق این سؤال مهم را پرسیدیم که چرا برخی مقامات دولتی در نقد وضع موجود، پرحرارت‌تر و راغب‌تر از بقیه هستند!؟ [7]

سؤالی که روزنامه اعتماد هم در شماره شنبه گذشته خود از عبدالله رمضان‌زاده پرسیده و او جواب داده است:

«اگر دولت مشکلی دارد باید با مردم در میان بگذارد نه اینکه خود نقش منتقد و مخالف را ایفا کند. به نظر من این اتفاق برای پوشش ناکارآمدی مسئولان است.»[8]

جواب رمضان‌زاده اما از نظر ما بسیار متساهلانه است و پاسخ را باید در این فرایند یافت که ما در وبلاگ مشرق چگونه توانسته بودیم از 2 سال قبل «فتنه اقتصادی» و آشوب‌های دیماه 96 چگونه را پیش‌بینی کنیم؟

ما همچنین قضاوت درباره مقدمه سیاه‌نمایانه روزنامه شرق را نیز بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

خاصّه اینکه «سیاه‌نمایی از وضع موجود» یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری اغتشاشات دیماه و «اعتراض ظالمانه» علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اصلاح‌طلبان طی ماه‌های اخیر بر ترویج دو عبارت «ناامیدی» [9] و «ناکارآمدی نظام» [10] تعمد ویژه‌ای داشته‌اند که باید در این مسئله و چرایی آن تأمل کرد... د.

***

1_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3710949

2_http://fna.ir/a1hzoo

3_https://www.isna.ir/news/96021206977/

4_https://www.khabaronline.ir/detail/566398/Politics/parliament

5_ http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?Src=Main&News_Id=162939

6_ http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?Src=Main&News_Id=162947

7_ mshrgh.ir/810791

8_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3710949

9_ mshrgh.ir/830340

10_ http://fna.ir/a3y3o6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 154
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 122
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    بر عکس نظرات منفعلانه افرادی که کارشان به اصطلاح کار فرهنگی و توجیه مساله حجاب است باید قاطعانه چند مطلب را به اطلاع بی حجابان برسانیم: 1: اگر نمی خواهند به قوانین جامعه اسلامی احترام بگذارند حق زندگی در جامعه اسلامی را ندارند. می توانند به هر کشور دیگری که دلشان بخواهد مهاجرت کنند کسی هم جلویشان را نمی گیرد. این است معنای لااکره فی الدین. نه اینکه کسی در جامعه دینی رفتارهای ضد دینی نشان دهد و آزاد باشد. اما ما ایران را به قیمت خون صدها هزار شهید خریده ایم و سندش را به اسم اسلام زده ایم. اگر آنها می خواهند ایران را غیر اسلامی کنند باید بهای مشابهی بپردازند. 2: باید به آنها اتمام حجت کنیم که حجاب و یک روسری چند گرمی بسیار ساده تر و آسانتر از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما است. بنا بر این هیچ یک از ادعاهای آنها در مورد سخت بودن حجاب را مطلقا باور نمی کنیم. 3: به آنها رسما اعلام می کنیم که اگر راست می گویند با منطق حجاب اختیاری باید با اجباری بودن سایر قوانین هم مخالفت کنند. همه هنجارهایی که به نفع جامعه است از ممنوعیت دزدی و فروش مواد مخدر تا اجباری بودن بیمه شخص ثالث و احترام به چراغ راهنمایی و یا کمربند ایمنی و کلاه کاسکت همه اجبار است. جالب اینکه خودشان می دانند که اگر زور پلیس و جریمه نباشد کمتر کسی دنبال پرداخت بیمه می رود و یا اصلا پشت چراغ قرمز می ایستد! اما آنها همه این اجبارها را می پذیرند و اعتراضی به آن ندارند. تنها حجاب باید شکسته شود چون قانون خدا است و تنها برای آنکه اربابان غربی آنها این قانون خردمندانه که مانع از فروپاشی از اخلاقی جامعه و متلاشی شدن خانواده ها است را اجرایی نمی کنند. به حضرات متدین هم هشدار می دهم دست از انفعال و سهل انگاری در این قضیه بردارند. بحث حجاب صرفا بحث یک پوشش فردی نیست. یک جنگ ایدئولوژیک بر سر مشروعیت قانون گذاری است که آیا خدا حق ربوبیت و قانگذاری دارد یا میل انسانها قوانین را مشروعیت می دهد.اروپایان دویست سال پیش قانون حجاب را کنار گذارشتند و الان به برهنگی کامل و رسمیت دادن قوم لوط رسیده اند.
    • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      خداوند تبارک و تعالی شما را خیر دهد که این متن را با حوصله نوشتید، پیش به سوی حجاب و مقابله با بدحجاب ها، ما آماده جانفشانی هستیم؛ زیرا مرگ با عزّت بهتر از زندگی در کنار این بی حجاب هاست!
    • US ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      مملکت ارث بابات نیست مملکت واسه تک تک ایرانیاس هرکسی هر کاری میخواد میتواند بکنید حتی بی لباس کاملا لخت هم میتواند در خیابان باشد و به هرکسی خوشش آمد دست بزند
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      81 49
      چرا مردم را تحریک میکنی منافق
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      90 76
      به ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ اتفاقا مملکت میراث شهدا است و مطلقا به ضد انقلاب ها و بهایی ها و روسپی ها تعلق ندارد. ما بهای سنگین و خونینی دادیم تا پرچم اسلام را در این کشور بلند کنیم. شما حداقل بهاییس به همان اندازه باید بدهید تا بتوانید این پرچم را پایین بیاورید. اگر خیال کرده اید ایران را مفت به شما می دهیم کور خوانده اید.
    • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      63 51
      چقدر حق و حقیقت مظلومه در جنگ بادراویش مسلح داعشی چهار نفر جوان که خانواده هاشون با کلی امید وآرزو بهشان چشم دوخته بودن مثل گل پرپرشدن خیلی ها(اسم نمیارم چون مشرق منتشرنمیکنه)خفه شدن و سکوت مرگ باری گرفتن اما برای اینکه یک قانون شکن را از ارتفاع یک متری به پایین آوردن وهیچ خراشی هم برنداشت این همه الم شنگه راه انداختن این نشانه نفاق و مرض قلوبه
    • AT ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      58 48
      به ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ منافق تویی و آن کس که می خواهد آتش خشم انقلابیون مسلمان را سرد کند. نترس. این حضراتی که دنبال رفاه و راحتی دنیا هستند هرگز جرات ندارند جان بدهند چون اصلا به دنیای بعد از مرگ اعتقادی ندارند.
    • امید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      58 26
      خدا لعنت کنه تمام کسانی ک باعث دلزدگی و دین زدگی مردم شدند. دولت محترم واقعا معاویه صفت هستند...
    • مجيد مجيدي IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      35 11
      اکثر میلیاردرها و بالاشهری ها و.. الان موافق و حامی دولت هستند
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      44 63
      بی حجاب و عریانگرد غیر از ترویج فحشا داره بزبون بی زبونی به مردان شهوتران و اراذل پالس میده . میخواد بفهمونه اهلشه و فقط باید سر قیمت چونه بزنن . لجن تو حلق اصلاحات که بعد از اینهمه ایثار و خون چه بروز انقلاب و مملکت آوردن
    • رحمان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      25 31
      نخیر شما برید بیرون اکثریت مردم شما و تفکرات شمارو نمیخوان
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      23 18
      به رحمان IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ما جز ایران که آن را هم به قیمت خون گرفته ایم جای دیگری در این دنیا نداریم. در عوض بقیه دنیا همراه و همفکر شما است. شما باید بروید. ما ایران را مفت از دست نخواهیم داد.
    • US ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      30 15
      آخرین نفری که آدم معروفی بود و با لحن طلب کارانه ای گفت هر کس از قوانین ما خوشش نمی آید ساکش را بردارد و از این مملکت برود شاه بود که همچین فرمایشی فرمود چند ماه یا شاید چند سال قبل از سرنگونی و این که ما تحتش با لگد جانانه مردم به جان آمده آشنا شود و به زباله دان تاریخ نقل مکان کند. البته تو یکی رقمی نیستی که با آدم های معروف مقایسه ات کنند اما خوب می دانم که در لایه های بالاتر قدرت بعضی ها که هار شده اند همچین هوسی را در دل می پرورانند و اگر برایشان ممکن بود این کار را به زور انجام می دانند اما تو و گنده تر از تو باید بدانید که اینها همه نشانه های نزدیک شدن آن لگد معروف است...... ها بپا که دارد می آید!
    • SE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      24 24
      دستهای نازنین آن پلیس وظیفه شناس را از دور میبوسم
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      18 25
      خیلی دوست دارم این مشرق نظرم رو منتشر کنه ببینم پسر بابات هستی بیرون اینترنت واستی تو چشای من بهم بگی حق زندگی تو ایران ندارم تا دوتا نر و ماده زیر گوشت بزنم.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      44 19
      بی حجابی بد است؟برای چی پولهای مملکت رو خرج بشار اسدی می کنید که تو مملکتش حجاب اختیاری است و زنش نیمه برهنه است؟تف تو شرفت مشرق نیوز آشغال
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      18 17
      به US ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ شاه عزیزتان را انگلیسی ها شاه کردند و هیچ زحمتی برای به دست آوردن حکومت نکشید. اما ما برای این حکومت خون داده ایم و ارزش آن را خوب می دانیم. یقین کنید اگر پهلویها هم برای حکومتشان خون داده بودند و آن را مفت به دست نیاورده بودند از بین نمی رفتند. باد آورده را باد می برد شما هم یا باید به قانون اسلام تمکین کنید یا باید بروید. کسی که نمی خواهد از سمت راست رانندگی کند حق رانندگی در انگلستان ندارد.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      12 27
      شاه یک آدم فاسد عیاش و دست نشانده آمریکایی ها بود. بعد از برقراری تنها حکومت اسلامی که خواهان زمینه سازی قیام حضرت مهدی(علیه السلام)، همان آمریکایی ها و همپیمانانشان با این انقلاب دشمنی می کنند. در دنیا حکومت های فاسد زیاد است، اما تنها انقلاب اسلامی هست که می تواند در دنیای مادی حرفی برای گفتن داشته باشد. هیچکس حق خیانت و پشت پا زدن به خون شهدا را ندارد.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      8 7
      ببنید دوستان مشکل فقط حجاب نیست همین الان خیلی ها عملآ حجاب چندانی ندارن مشکل این هست که اگر سد و حرمت حجاب بشکنه نوبت خیلی چیزهای دیگر هم خواهد رسید یه دختر وقتی نیمه عریان بیاد توی خیابون همراه سه پسر خیلی اتفاقات دیگر هم پی در پی خواهد افتاد مثلا شما نگاه کنید وقتی در یک جمع 5 نفر بی حجاب باشن قطعا اون نفری هم که با حجاب هست با خجالت مجبور خواهد شد برای هم رنگ جماعت شدن هم کشف حجاب کنه فیلم مستهجن پورن ببینه با دوست پسرهای اون چهار دختر دست بده و لمس فیزیکی رخ بده و بعد مشروب بخوره و پله پله قدم به قدم از دنیای مذهبی وارد دنیای چهار نفر لیبرال بشه و آخر سر کارش به از بین رفتن دامن پاک هم برسه که خودتون می دونید امروزه چقدر زیاد شده ...در واقع حجاب یک سد هست این اتفاق در داخل ایران برای پسرها هم افتاده و متاسفانه امروز خیلی مرد و پسر زن نما دیده میشه که از بی حجابی شروع کردن و امروز به لواط بودن رسیدن...
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      13 10
      به ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ما برای شهادت آمده ایم. تو ما را از سیلی می ترسانی؟
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      6 4
      امثال تو که مملکت رو مال خودشون می دونن و به مردم می گن میخواهیم لخت بشویم در خیابان اگر اعتراض داری برو جای دیگه زندگی کن ....
    • کوروش IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      3 1
      برو خدا شفات بده
  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    مثل هر صبح تکراری با اصلاح طلبان تهوع آور.
    • محمدزاده IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      26 33
      به قدری بیشعوری که به هموطنان اصلاح‌طلب خودت تحت تاثیر این سایت وصول گرا اهانت میکنی بفهم که اصلاح‌طلب و اصولگرای هم خوب و هم بد داریم همه را با یک دید قضاوت نکنید
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      19 15
      به محمدزاده IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ اصولگرای بد زیاد داریم. اما اصلاح طلب خوب وجود خارجی ندارد. همه اصلاح طلبان فقط یک هدف دارند و آن تقدیم کشور به آمریکا است. متاسفانه اصولگرانماهای زیادی هم همکار آنها هستند.
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    33 56
    یعنی دو تا پلیس زورشان نمی رسید یک دختر را از ارتفاع یک متری پایین بیاورند و دستبند بزنند ؟! ث
    • US ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      2 20
      پلیس باشن چرا میرسه با لباس پلیس
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      9 9
      شهامتش وجود نداشت
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    83 14
    تو رو قران یه مقدار به فکر معشیت مردم باشین...
    • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      34 2
      فسادهای گوناگون اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی جامعه ما را از درون کاملا پوسانده است اکثر خانواده های ما درحال فروپاشی اند و مسئولیت مستقیم آن با مسئولین و مدیران کشور است وباید نزد خداوند و مردم در دنیا و آخرت پاسخگو باشند
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      16 31
      فعلا افساد طلبان بفکر حمایت و زیاد کردن این هرزه های رایگان در بالای تابلو برق هستند.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      16 34
      بیشتر این هرزه های سبز دنبال مشتری جمع کردن و کاسبی شون هستند.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    61 40
    فرماندهان ناجا باید از پرسنل حمایت کنند. نباید دفاع از اقدامات قانونی پرسنل ناجا فقط به رسانه ها محدود باشد.
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      57 67
      ضمنا اسم این خانمها دیگر دختران خیابان انقلاب نیست دختران خیابان جمشید است لطفا دقت کنید خیابان انقلاب معطر به خون شهیدان بسیاری در زمان انقلاب است
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    58 31
    متاسفانه نیازهای جوانان را در روابط آزاد با جنس مخالف و سرگرم کردن به امور غیر اخلاقی و غیر دینی می بینند. در حالی نیاز جوانان شغل حلال و ازدواج و تقویت نشاط و روحیه معنوی است.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      36 7
      مسئولین محترم با دو سال سربازی اجباری و پر هزینه، به کمک جوانان آمده اند!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      14 47
      سربازی وظیفه ای عمومی است و اغلب کشورها دارند
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      4 2
      وظیفه عمومی که باید 20-30 میلیون جریمه بدی تا ازش معاف شی
  • US ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    37 15
    بسیار عالی اصلاح طلبان باید پاسخگوی نیمی از عملکرد روحانی باشند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    37 28
    آزادی پوشش حق هر انسانی است این حق خلقت هم هست اما آیا کسی میتواند بدون شورت کنار همسر شما بنشیند و بگوید میخواهم آزاد باشم حقم است؟؟؟
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      28 4
      بدون شورت یعنی چطوری؟
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      20 12
      افرین
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      39 57
      گل گفتید. افرین. اینهایی که آزادی پوشش را مطرح میکند یا بی ناموس هستند و یا احمق
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    39 47
    این حجاب اجباری در کشورهای دیگر نیست:. چرا هست حتی در آمریکا هم هست. بپرسید و اگر نمیدانید بررسی کنید اغلب کشورها برای پوشش زنان و مردان ملاکهایی دارند و طبق آن قانونهایی وضع میکنند و پلیس دارند
    • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      19 27
      به نظر من اگر بخواهند بگویند روسری نباشد در اون صورت دیگر هیچ حدی نمیتوانیم برای حجاب قایل شویم. چون اگر حجاب را تا حدی آزاد کردند باز افرادی پیدا می شوند و میگویند ما باید بیشتر لخت باشیم. و شلوار و پیرهن را بر چوب میکنند.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 43
    تخم نفرت نکارید تو دل مردم. بگذارید فحشا و فساد و طلاق و ارتباطات .... افزایش پیدا کند تا ملت خودشان با سرعت به سمت پرتگاه سقوط در حرکت کنند و شما هم خودتان را "بد" نکنید
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      19 14
      از طرز گفتارت معلومه یکی از لیدرهای اصلاح طلبی هستی
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      9 10
      کاملا معلومه
  • US ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    47 19
    خب امروز اموختیم که تکرار تفکرات متحجرانه خوب است. تا کی قصد دارید با این بازی ها و تیترها مردم را از اصل دور کنید، مردم دیگر مشکل شان این چیزها نیست مردم اشتغال و عدالت و اقتصاد میخواهند. کسی مشکلی با موضوع روسری ندارد. این یک بازی است برای فریب مردم از اصل قصه
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      15 30
      حالا که سخن گفتن از اسلام و ارزشهای آن تحجر است با افتخار می گویم که من یک متحجرم.
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      0 0
      اصل قضیه همون اقتصاد و اشتغال و عدالت هست. این کارها به درد تحریک احساسی آدم هایی مثل تو میخوره.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    29 16
    باز مشرق نیوز و تکرار تفکرات متحجرانه خود، تا کی قصد دارید با این بازی ها و تیترها مردم را از اصل دور کنید، مردم دیگر مشکل شان این چیزها نیست مردم اشتغال و عدالت و اقتصاد میخواهند. کسی مشکلی با موضوع روسری ندارد. این یک بازی است
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    38 10
    یعنی خاک بر سرتون، مردم دیگر مشکل شان این چیزها نیست مردم اشتغال و عدالت و اقتصاد میخواهند. کسی مشکلی با موضوع روسری ندارد. این یک بازی است
  • US ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    32 14
    و فحاشی جزئی از. قوانین مترقی نظامه؟ باز مشرق نیوز و تکرار تفکرات متحجرانه ؟تا کی قصد دارید با این بازی ها و تیترها مردم را از اصل دور کنید؟مردم دیگر مشکل شان این چیزها نیست مردم اشتغال و عدالت و اقتصاد میخواهند
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      5 10
      بله. اگر اسم اعلام برائت از کفار اصلاح طلب فحاشی است ما فحاش هستیم.
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    8 32
    حجاب اجباری در همه کشورها هست. آنچه همه مردم الان ماهواره دارن وتو فیلمها دیدن ... واقعی نیست در اکثر کشورها برای پوشش قانون وجود دارند. بهتره پلیس قدرتشو واسه برخورد با اختلاسگران ودزدان بیت المال نمایش بزاره ..تازه تو همه کشورها مجرم خلافکار وکیل داره و وراحت خلاف میکنه و طبق قانون باهاشون برخورد نمیشه .
    • عبد الغفار IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      19 5
      دوز مصرفتو بیار پایین
  • حسن IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    22 30
    آیا کسی میتواند و اجازه میدهید کسی بدون لباس و عریان بیاید در پارک کنار همسر شما بنشیند؟ هرگز. پش شما موافق آزادی پوشش نیستید؟ هستید؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      20 29
      کجایی حسن جان . زنها و دختران اصلاح طلبان با یکمن آرایش و پوشش کناردریایی میرن پیش شوهرها و پدرانشون خیلی بی پروا میگن دارم میرم پارتی مختلط شبانه شب هم نمیام منتظرم نباش . مرد باغیرت اصلاح طلبم میگه : خوش بگذره اتفاقا" منم با مونا جون تو تلگرام قرار ملاقات دارم تنها نیستم .
    • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      34 11
      خداییش خودتون از سطح استدلالاتون خندتون نمیگیره؟؟
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      10 27
      نه محمد جون خندمون نمیگیره . اما وقتی ناموس شما اصلاح طلبها میرن بالای بشکه لباس درآوردن هر چی مرد شهوت پرسته با لبخند دورش جمع میشن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    14 25
    آیا کسی میتواند بدون شورت کنار همسر شما بنشیند و بگوید میخواهم آزاد باشم حقم است؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      15 0
      چرا شورت ؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    18 23
    خدایا به خون شهیدان قسم مکروپلیدی اصلاح طلب ها واشراف گران ومرفعین بی درد را به خودشان برگردان
    • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      11 7
      الهی آمین
  • علی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    37 36
    کار این دختران یه اعتراض کاملا مدنی هست و حق هر بشریه که آزادی پوشش داشته باشه و میتواند بدون لباس و کاملا عریان در خیابان ظاهر شوند و به کسی ربطی ندارد که البته حقشونم هست و اومدن به آرامش اعتراضشونو نشون دادن.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      26 31
      منم به عنوان یه مرد حق دارم که هر کاری خواستم با اون خانم بکنم ، حق طبیعی ما مردها رو هم بدید!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      14 12
      قانون شکنی حق نیست ثانیا با این تفسیر شما هرکسی خواست با همسر شما هرکاری خواست بکند شما حق اعتراض ندارید چون این حق هر کسی است گه هرکاری میخواهد انجام دهد.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      13 13
      جناب علی اصلاح طلب طبق افاضات خودت حاضری خواهرت بدون لباس و کاملا عریان بره تو خیابون ؟ اگر شما اصلاح طلبهایین که 100% حاضری
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    19 27
    چرا برادر پلیس اینقدر به خودش زحمت داده محکم برخورد کنه. پلیس ایران نباید این همه ضعیف باشد در کشورهای دیگر اقتدار پلیس خیلی زیادتر است
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    31 42
    دم پلیس گرم.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      18 8
      ایرانی میمیرد ذلت اجبار نمیپذیرد
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      2 6
      به ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ هیج ذلتی مانند ذلت گناه و بردگی برای یک فاحشه مانند علینژاد نیست.
  • منوچهر IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    14 12
    خوب این قانون برای بی قانونی هست. مطمین باشید که مردم ایران پیروزند. و روی شیطان سیاه خواهد شد. سلام بر شهیدان
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    14 14
    باید مبناي شرعي و قرآني حجاب را توضيح دهيد حرف شما در مورد حجاب قبول اما بعضی ها میگویند آيات قران كه شما به آنها استناد مي كنيد توصيه به زنان پيامبر است آنها میخواهند مردم را فریب بدهند که حجاب در قرآن نیست باید پاسخ اینها را بدهید
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      14 14
      از آن بعضی ها بپرسید بیمه شخص ثالث در کجای قرآن آمده که اجباری است و کسی هم اعتراضی به آن ندارد. اینقدر منفعلانه برخورد نکنید. تا قبل از عصر تجدد و ارتباط اروپاییان با مسلمانان حتی یک مسلمان از شیعه و سنی نبود که در واجب بودن حجاب بر زنان آزاده شک کند. ضمن اینکه خطاب قرآن دقیقا به نساء المومنین در آیه 59 سوره احزاب است و آنها را رسما دستور به حجاب می دهد.
  • جدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 15
    باید مردم را آزاد بگذارید تابا فساد و بی بندوباری مشغول شوند و کاری به حکومت نداشته باشند این بهترین راه است و خودتان را هم خوب جلوه داده اید و هم دوستتان خواهند داشت
    • AT ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      14 11
      و آن وقت دیگر اسم این حکومت نباید جمهوری اسلامی باشد.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 16
    شیاطین با رسانه و فیلمهای جنسی و شبکه های موبایلی و ماهواره ای مردم ایران را به بند کشیده اند و شما هیچ راهی ندارید. الان اکثر مردم علاقه مند به فحشا و فساد هستند. شیطان و لشکریانش قوی هستند
    • نیکو IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      11 22
      شیطان و لشگریانش قوی هستند ؟ رفیق کلاتو بزار بالاتر اسلام اگر قرار بود با این جقله موش ها پرچمش بیاد پایین ک اسلام نبود دمه پلیسه گرم من بودم دو شقش میکردم
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    23 10
    بابا اصولگراهایی مثل حجت الاسلام طباطبایی و زائری و آقای رضوی هم دیگه با این برخوردها با افرادی که حجاب رو رعایت نمی کنند، مخالفند. این همه تو فیلم های یوسف پیامبر و ... نشون می دید که عامل جذب به دین، محبت به دیگران هست، اون وقت خودمون دوست داریم دهن مخالف خودمون رو به هر نحو ممکن سرویس کنیم. بابا بس کنید این روش اشتباه رو.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      18 10
      عزیزم افراد زیادی در طول تاریخ در لباس مقدس رسول الله بودند که متاسفانه برای دو تا مرید بیشتر به سرونشت بلعم باعورا دچار شدند. ضمنا اشتباه بزرگ مسوولین دلسوز اما نادان این است که خیال می کنند راه چاره حجاب کارهای فرهنگی و تبلیغی است! آنها خیال می کنند که باید ایمان در قلب همه اول رسوخ کند تا بعد احکام اسلام اجرا شود. اما این خطای محض است. حتی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله هم وظیفه نداشت - و نمی توانست - که به زور ایمان را وارد قلب کسی بکند. اما او ماموریت داشت جامعه را مدیریت کند که حتی افراد بی اعتقاد و کافر مجبور شوند برای زندگی در حکومت اسلامی ظواهر اسلام را رعایت کنند.
  • سهند NL ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 2
    افر ین بر پاکی و حجاب و ادب
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 16
    شاید گفته ماانقلاب دیگه الان کردیم و میخواهیم شلوارمان را هم دربیاوریم و با این کار رژیم را ساقط کنیم
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 18
    بزودی دختران انقلاب خودشونو بالای بشکه سر چوب میکنن و در اون لحظه غرورانگیز شوهر و برادران اصلاح طلبشون در منتهای غیرت و شادی به افتخار شاهکار ناموس خود سوت و کف میزنن
  • منتظری IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 16
    آیا این رفتارها و برخوردها، چهره آازدی در ایران را در جهان زشت تر نمی کند؟ دختر خیابان انقلاب که یک هرزه مزد بگیر است. عقبه آن را پیدا کنید که میخواهند آزادی را به هرزگی پیوند بدهند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    14 9
    گروهی از این اصلاح طلبان عملا بارها و بارها اعلام کرده اند که با هر قانون و برنامه ای که رنگ و بوی اسلام داشته باشد مقابله می کنند...!!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    17 13
    از کی بی حجابی بی غیرتی شده ازادی
    • عبد الغفار IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      15 20
      از وقتی که کثیف بودن و عقب موندگی شده مسلک شما ها
  • حسن ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 16
    من از اون خانم که با قوانین جمهوری اسلامی مخالف است ولی برای دادخواهی به دادگاه جمهوری اسلامی پناه میبرد!! تعجب می کنم!!!همچنین کسانی که اینحرکت را خشونت آمیز می دانند و توقع رسیدگی و شکایت ا ز پلیس وطیفه شناس را دارند؟چی شما جماعت منافق را قبول کنیم؟!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      7 9
      اون ایرانیت حقش رو میخواهد وحق داره حتی زنان روسپی هم ایرانی هستند حتی قاتل و راهزن هم ایرانی هست و باید آزاد باشد
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      2 7
      ماهم باید آزاد باشیم بعد از این نسبت به شما طرفداران روسپی ها هرکاری دلمان خواست انجام می دهیم این گوی و این میدان
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 13
    آن چند ميليوني نفري كه به اميد رفع مشكلات وعده وعيد داده شده ، به شما راي دادند اين چند نفر خانم كشف حجاب كرده نبودند. بلكه مردم با حرمت و احترامي هستند كه انتظار رفع مطالباتشان را از شما دارند . ولي شما به جاي خدمت به مردم شده ايد وكيل چند زن بي حجاب و جاسوس ها . مردم را دور نزنيد با مردم صادق باشيد
  • اصلاح طلب IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    11 20
    خطاب به ساندیسی ها که مخالف حجاب هستند بهشون میگم تشریف ببرید عربستان دارند آزادی میدن جای شما اینجا نیست اینجا ایران متمدن است.
  • مهدی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    11 14
    من نمی دانیم بعضی از آقایان یا احمق هستند یا خائن به مملکت ، طوری اظهار نظر عجیب و غریب می کنند که کشور را مثل جنگل حساب می کنند و همه را لخت دوست دارند
  • پلنگ IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    11 25
    کار پلیس هم خیلی خوب بود باید ی ترسی تو دل اینا بیفته فکر نکنن هر کی بره بالا ی چوب دستش بگیره هیچ کس باهاش کاری نداره،اکثر این دخترها فقط بخاطر بی شوهری و جلب توجه این کارها رو میکنن وگرنه اینا اگه ناموس داشته باشن وسط میدان نمیرن بالا ویترین بشن و یا اینکه ی فیلمی ازشون گرفته بشه بعدا بتونن برای پناهندگی ازش استفاده کنن!!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    37 13
    پلیس بیخود کرد. با این اقدامات خودشون رو منفور می کنند
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      13 9
      عیبی ندارد. خالق را راحت می شود راضی کرد اما مخلوق را هرگز.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    9 25
    بردگی جنسی میشه قانون شکنی!!!!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 19
    مملکت قانون دارد و باید به آن قانون احترام گذاشت؛ توقعات انسان هم هیچ پایانی ندارد اگر به خواست این جماعت باشد و این خواسته آنان در مورد آزادی روسری مورد قبول واقع شود مرحله بعدی پیراهن و شلوار خود را به بهانه آزادی سواحل غربی و در انتها حتی شورت و ...بند خود را نیز سر چوب خواهند کرد
  • رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    25 8
    متاسفم برای این رسانه چون نظر مخالف دادم نگذاشتین این رسانه رسانه دروغ الان متوجه شدم
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 31
    اين اقدام پليس عين دستورات شرع و در راستاي منويات دين است
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 4
    بابا چرا بازهم گول میخورید اینها میخواهند اعتراض مردم به گرانیها را به حاشیه ببرند خام نشید
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      8 22
      هرزه های سبز بالای تابلو برق برای عرضه رایگان، فتنه جدید افساد طلبان است
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    8 23
    آفرین بر پلیس.
  • DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    8 23
    لقب محترمانه ای چون " دختر خیابان انقلاب " اصلا لایق یه مشت هرزه خیابانی نیست که به اندازه یک گنجشک عقل ندارند و عروسک خیمه شب بازی امثال معصومه علینژاد شدند که اونهم مزدور رسمی امریکاست و بخاطر خوش خدمتی هاش یک آپارتمان شیک در مانهاتن نیویورک بهش دادند .
  • محسنی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 9
    لطفاَ به آقای رمضان زاده بگید که چرا شما وهم فکرای شما فقط دنبال سوژه هایی که اگر چه خلاف دین وشئونات انسانی است وخلاف قانون است واگر در این موارد برخورد قانونی می شود ، دنبال سوژه اید واعتراض می کنید پس چرا از این همه اختلاس ها که در زمان دولت محترم مورد علاقه تون اتفاق افتاده چیزی نمی نویسید ونمی گویید وچرا از حق مردم در وضعیت زیر خط فقر دفاع نکرده ونمی کنید؟ آقای رمضان زاده وهرشخص محترم هم فکر ایشان ؟آیا مشکل مردم فقط این گونه مسائل کوچک است که شما اقدام بجای پلیس زحمت کش را زیر سئوال می برید؟ لطفآ اگه جواب دارند بدهند.
  • US ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    9 11
    احترام به قانون در هر كشوري در بين مردم نهادينه شده ، دارند كاري مي كنند تا در ايران قانون شكني رسم شود. اي انقلابيون گرامي، مشكل امروز اقتصاد است نه حجاب، مواظب كيد دشمن باشيد.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 10
    بايد همون بالا ....
  • AU ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 28
    آن زنیکه هرزه مزد بگیر .... خورد با طرفداراش. هرکس خربزه میخوره یای لرزش هم باید وایسته. توقع داره جایزه هرزگی هم بهش بدهند
    • رند IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      7 7
      زشته
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      0 0
      واقعا با این لحن
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      0 0
      واقعا با این لحن صحبت کردنتون چطور میشه حق با شما باشه؟بی ادبی از نفهمی نشات میگیره
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 5
    دیر که پلیس برسد و برای او مشکل میشوند برخورد . فرض شود شخصی مجرم است عدم برخورد با مجرم ظلم است خود کشیدن طناب دار گاهی نجات چند انسان را میشود جاخورد
  • ناشناس IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 26
    حتما میخواستین که پلیس نازش کنه،باید پلیس همون کاری را که کرد،میکرد مرگ بر بی حجاب
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    30 9
    در روح مشرق ، کثافت لجن بی شرف احمق کفتار بی وجود احمق
    • سمیه IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      14 8
      چند تا ساندیس خور وام مفت گیر اینجا جمع شدند به نفع مشرق کامنت میذارن ناراحت نباش
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      4 4
      وقتی رفتی بالای بشکه استریپ تیز فوحش هایی که جمعیت نثار خودتو و اربابات کردن عین طوطی داری اینجا بلغور میکنی . درسته اصلاح طلب جون ؟
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 9
    ..ها با رسانه و فیلمهای جنسی و شبکه های موبایلی و ماهواره ای مردم ایران را به بند کشیده اند و شما هیچ راهی ندارید. الان اکثر مردم علاقه مند به فحشا و فساد هستند.
  • مازیار IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    11 20
    دم پلیس گرم.دم همه بچه غیرتیای ایران گرم.از راه دور دست مامور پلیس وظیفه شناس رو میبوسیم.دولت اصلاحات دولت اخلال های شیطانی هست.معاویه صفتن همشون.نون سفره مردمو بریدن.غارتگربیت المال هستند با زیرکی زمین ازی را عوض میکنند. آیا درد مردم همین یک روسری است ؟
    • سید حسن سادات حسینی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      1 0
      ببخشید
  • احمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    8 16
    چگونه است که کشور فرانسه ( مهد لیبرال دموکراسی ) حجاب رابرنمی تابد وقانون بی حجابی رامصوب می کند وما که کشور اسلامی ومهد دین هستیم نمی توانیم با بی حجابی وبد حجابی برخورد کنیم چرا دشمن در عقیده باطلش استوار است وما درعقیده حقمان باید اهل تساهل و تسامح باشیم؟
  • ES ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 4
    توی اروپا که اینقدر ازادی پوشش هست و همه چیز شفاف است،
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    19 13
    بنده از شکسته شدن پای دختر کشف حجاب کرده توسط پلیس به شدت ناراحت شدم و این حرکتو انسانی نمیدونم. کشف حجاب کرده بیارینش پایین ببرین هر چی قانون گفته عمل کنید. حق ندارشتید پای بنده خدا رو بشکنید. خدا میبینه. خدا بدش میاد. از خدا بترسید.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      7 12
      پلیس می تونست بعد از هشداری که به مجرم علنی داد، طبق قانون از اسلحه هم استفاده کنه. خراش برداشتن پای مجرم که چیزی نیست! هر طور دیگه شم شده بود طبق قانون اشکالی نداشت. چون داشت جلوی پلیس مقاومت میکرد.
  • خشم IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 16
    ايول مشرق.توهم خوب ناقلایی هستی.نظراتمو کامل بزن.یه پیشنهاد دارم.اونم اینکه از این به بعد اگرهرجایی این هرزه ها رو دیدید با هر تخم مرغ و میوه گندیده ای که دم دستتون رسید سنگسارشون کنید تا پلیس مجبور نشه وارد عمل بشه... این کثافتا میخوان بگن مردم موافقن و فقط پلیس ناراضی بود.به اون مامور عزیر نیروی انتظامی میگم که عاشششقتم داداش
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      6 8
      پیشنهاد خوبی است. پرتاب تخم مرغ و گوجه گندیده به دختران خیابان جمشید. آفرین.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      8 13
      تو از شکستن پای یک روسپی - که احتمالا آن هم دروغ است- ناراحت شدی اما از شکستن حکم خدا و مرزهای حیا و عفت ناراحت نشدی. آری. اگر استخوانهای بسیجی و پلیس زیر اتوبوس دراویش داعشی می شکند بعضی ها خوشحال می شود. بگذار ما هم از خرده خراشی که به این روسپی های بهایی وارد می شود خوشحال شویم.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      4 2
      با اين كامنت شما معلوم شد كه هرزه كيه
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 2
    مطمین باشین اصولگراهای کثیف جرقه زده شد...
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    2 7
    انچه از اعصار قدیم تا به امروز از ایران کهن حتی در اثار باستانی بجای مانده تاکنون سایر اسناد میبینم در همه انها زن ایرانی با پوشش بوده و این موضوعی مربوط به فرهنگ غنی در تمدن ایرانی و اسلامی است پس دخترم بر فرهنگ سرزمین پدریت چوب حراج نزن!
  • رسوت IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    9 2
    در تاریخ 1400 ساله اسلام،در هیچ دوره زمانی و هیچ حاکمیتی به اندازه دولت فعلی به اسلام و عقاید اسلامی مردم ، لطمه وارد نشده. یعنی معاویه،عمروعاص و خلفای سفاک عباسی در قعر جهنم در حال ارائه حرکات موزون به سبک بندری و زمزمه آوای واویلا لیلی هستند. گذشته از شوخی، باید عرض کنم که شرایط اسفناک فعلی، خواسته هزاران جوان جان برکف و آغشته در خون و نیز مادران رنجدیده آنان نبود. یقیناً خداوند جای حق نشسته و یک روز خون همین جوانان دامن منافقان و ریاکاران را خواهد گرفت. شک نکنید....
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      3 2
      بر عکس، بگو در هیج دوره ای به اندازه الان دشمنان اسلام از ما نمی ترسیدند و به اندازه الان برای مبارزه با اسلام پول و انرژی خرج نکردند. اگر براستی ما عامل بی دین شدن مردم هستیم چرا از ما حمایت نمی کنند؟ با حرفهای شما که بی بی سی باید شب و روز در حال حمایت از جمهوری اسلامی باشد! اتفاقا الان اسلام ما خالص دارد می شود. آنها که ذره ای انحراف دارند دارند جذب ماهواره ها می شوند. در عوض آنها که می مانند خالصترین مومنان تاریخ هستند. برای خالص سازی طلا باید 99.99 درصد سنگ را دور ریخت. دشمن هم از همین خالص ها می ترسد. طلای خالص ارزش دارد نه تکه ای سنگ. اصلا وجود غربال نشانه حاکمیت حق است.
  • CA ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 8
    وقتی دختر اینطوری با وحشی گری میگیرد منتظر عواقبش(تظاهر کنندهای دی ماهی و درویشا)باشید
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      7 15
      حقا که فرزندان امثال همین دختران هستید. اگر خراشی بردارید زمین و زمان را به هم می دوزید اما هر قدر حزب اللهی بکشید برایتان جز لذت ندارد. بدانید که دوره بزن و در رو گذشته. اگر می خواهید ایران را لاییک کنید باید خون بدهید. ما هم آماده ایم شما را به جهنم بفرستیم.
  • مهدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    2 0
    با سلام به دوستان چه موافق وچه مخالف! باید خدمتتان عرض کنم که یکی از دلایل دین گریزی مسایل و مشکلاتی است که در سیستم آموزش و پرورش ما وجود دارد که از همان کودکی دانش آموز و غیر دانش آموز ! در کنار هم کلاسهای ابتدایی و متوسطه را پشت سر می گذارند و چه درس بخوانند و چه درس نخوانند یا بگیرند یا یاد نگیرند بالا می آیند و اگر معلمی هم بخواهد عدالت بر قرار کند خودش زیر سوال می رود مطمئن باشید محصولات این آموزش وپرورش از لحاظ باطنی و درونی امثال این دخترها و پسرهای اطراف آنهاست که اکنون به این صورت ظاهر شده اند خداوند در قران می فرماید : آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند مساویند ؟!!! ......آری دلیل اصلی بی عدالتی در ابعاد مختلف این جامعه است !
  • محمد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 5
    این مشرق کثافت فقط به اختلافها دامن میزنه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 12
    باید برای بی حجابی و مخصوصا این کار جریمه خیلی سنگینی بذارن تا از ترس جریمه هم که شده هر ..ی رو نخورن!
  • ناشناس IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 6
    آفرین ، دختر شجاع.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    10 1
    اینایی که از خون شهیدانسو استفاده کردن اختلاس کردن کشور را ویران کردن دیگه باید از ایران برید.ایران مال جوونای آینده دار ایران است. هر چی جوونامون میگن همون درسته.
  • DK ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 3
    نظر اول این خبر که ما اسلام را به بهای خون هزاران نفر به دست آوردیم و شما اگر میخواهید آن را پس بگیرید همان بها را باید بپردازید اولین بار رحیم پور ازغدی در صدا و سیما مطرح کرد
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 2
    همه این دعواها سر اینه که ما نفت داریم.
  • نرگس IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 11
    دختران خیابان انقلاب هدایت شده از طرف گروهک منافقین هستند
  • میثم IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    5 10
    اگر بی حجابی نشانه تمدن باشه,پس باید اینو قبول کنیم که حیوانات از ما با تمدن ترند
  • Mahmoud IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 5
    حجاب اززمانهاي قديم وجود داشته از هبوط ادم وحوا به زمين
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 5
    خاک بر سرت مشرق مزدور
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 8
    به نظر من اینجا حد یقف باید باشد . یعنی متولیان فرهنگی ما بجز بودجه خواری غلط دیگر ی نکردند تا چادر شد مانتو ، مانتو تنگ شد و از آستین و پایین کوتاه شد. بعد جلو باز شد . شلوار شد ساپورت ، ساپورت روز به روز نازکتر و کوتاه تر ، مقنعه شد روسری شد شال . اینجا حد یقف و برخورد سخت باید صورت بگیرد با مزدورانی که قطعا مزدورند . چون یک نفر مشغول میمون بازی می شه و کس دیگه هم فییلم باید بگیرد و به کارفرمایش بفرستد تا پولش را بدهند. اگر اینجا کوتاه بیایییم تا عریانی کامل زن ایرانی را نبینند رها نمی کنند. حتی مثل غرب حاضر نیستند لباس زیر باشد باید زن ایرانی را عریان کامل کنند.
  • سربدار IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 9
    با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌های حجاب است. براستی اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است. دختری یک تبلت خریده بود. پدرش وقتی تبلت را دید پرسید: وقتی آن را خریدی اولین کاری که کردی چی بود؟ دختر گفت: روی صفحه‌اش را با برچسب ضدخش پوشاندم و یک کاور هم برای جلدش خریدم. پدر: کسی مجبورت کرد اینکار را بکنی؟ دختر: نه! پدر: به نظرت با این کارت به شرکت سازنده‌اش توهین شد؟ دختر: نه پدر، اتفاقا خود شرکت توصیه می‌کند که از کاور استفاده کنیم. پدر: چون تبلت زشت و بی‌ارزشی بود این کار را کردی؟ دختر: اتفاقا چون دلم نمی‌خواهد ضربه‌ای بهش بخورد و از قیمت بیفتد این کار را کردم. پدر: کاور که کشیدی زشت شد؟ دختر: به نظرم زشت نشد اما اگر زشت هم می‌شد، به حفاظتی که از تبلتم می‌کنم می‌ارزد. پدر نگاه با محبتی به چهره دخترش انداخت و فقط گفت: «حجاب» یعنی همین. حجاب قلعه امنی است که خود انتخاب می‌کنیم تا بیگانه به عفت و پاکی ما حمله نکند. قلعه مصونیت است اما زندان محدودیت است، جایی است که مجرمان را در آن حبس کرده و کلید آن نیز در دست دیگری است. نکته: حجاب وسیله‌ای است تا نشان‌دهی وسیله نیستی. حجاب محدودیت است برای مردان و مصونیت است برای زنان. حجاب محدودیت است برای چشمان شیطانی. عفت عمومي تنها مربوط به زن‌ها نيست مربوط به مردها هم هست مثلا ظاهر شدن مردها با زیرجامه یا لباس‌های تنگ بدن نما در خیابان به هم زدن عفت عمومي است به این دلیل که با اخلاق اسلامی منافات دارد. انسان نمی‌تواند عواطف و احساسات حریم خصوصی خانه را در خیابان و پارک و جاهای عمومی به نمایش گذارد تا مورد توجه دیگران قرار گیرد. آثار بی‌حجابی:1- پوک شدن جامعه از درون 2- پایین آمدن راندمان کار 3- بی‌حجابی باعث بی‌اعتمادی می‌شود. 4- باعث جدایی و طلاق می‌شود. 5- بالا رفتن سن ازدواج 6- موجب نا امنی می‌شود. 7- رکود فکر و استعداد‌های انسانی. عادت به حجاب از کودکی باید توجه داشت که کودکان از همان زمان خردسالی ظرفیت پذیرش بسیاری از آداب و رفتارها را دارند و اگر در تربیت صحیح آنها کوت
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      4 4
      دقت کنید اقدام این حضرات برای کشف حجاب از سر ناآگاهی و ندانستن مطالبی که شما گفتید نیست. بلکه اینها عمد دارند. شیطان پرستها اصلا مراسمات خاصی برای توهین به خدا و مقدسات دارند. نمی شود اینجا نوشت.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    3 4
    خدا شاهده هر چی فکر می کنم می بینم اگر ما راه رو باز کنیم و یک سری هنجارهای اسلامی رو کنار بزاریم مشکلات که حل نمیشه هیچ ده سال دیگه با کلیشه ای شدن و تکراری شدن مثلآ کشف حجاب یک سری دغدغه های نفسانی دیگه میشه بحران بحرحال میل و نسل آدمی رو اگر کنترل نکنی پایانی نداره مثل غرب که الان رابطه با حیوانات و ربات ها شده محل دعوا! مثل هم خوابگی چند شوهری و...اصولا شما یا باید اسلام رو قبول داشته باشی و هزینه اون رو در دنیا به جان بخری مثل مقابله به مثل با کفار و مشرکان و گناهان کبیره در ملاء عام حالا امر به معروف و نهی از منکر به کنار!!! یا کلآ رسما اون کلمه اسلامی رو از ایران و جمهوری اسلامی حذف کنی یا رومی روم یا زنگی زن اسلام دین یک قدم در باطل یک قدم در حق نیست...که اگر بود معصومین ما از همه زرنگتر بودن برای عافبت طلبی و بی خودی هر چهارده نفر شهید نمی شدن بر سر حفظ آرمان...
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    2 0
    این متن بالا وبلند را خودتون تنها گفتید. من اول واخرش را خواندم.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    9 6
    اون احمقی که مردم انقلابی و بسیجی ها رو به کشتن تهدید میکند میگم مردم ما از شما قلدرها نمی ترسند. با رفقای صدامی و عربستانی شما 8 سال جنگ و مبارزه کردیم شما هم رو ش
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    3 3
    یعنی اراجیفی که طرفداران مشرق به عنوان دفاع از مطالب چرندش میگن خداییش دلمو شاد کرد.دوساعته دارم میخندم.دمتون گرم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    0 0
    فصل الخطاب قانون است . پليس وظيفه اش اجراي قانونه و اگر با قانون شكنان برخورد نكنه بايد توبيخ بشه . اين خانم ها هم از روي ناداني و فقر و نداري مجبورند پولي بگيرند و اين كارها را بكنند ( مزدور و مزد بگيرند و بس ) بنابراين بايد ريشه ها را خشكانيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس