الهه کولایی

کولایی: مردم برای تأیید سیاست‌های آقایان به راهپیمایی نیامدند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

دختر خیابان انقلاب به جای «غافلگیری نجفی»

«ناهید خداکرمی» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به تازگی در واکنش به کشف حجاب عمدی یک فعال اصلاح‌طلب در یکی از خیابان‌های تهران و دستگیری او توسط پلیس توییت‌هایی را منتشر کرد.

او در یکی از این توییت‌ها می‌نویسد:

«کمترین حقی که می شود برای یک زن قائل شد انتخاب نوع حجاب است. نسل امروز را باور کنیم و تا دیر نشده اداره امورشان را بخودشان بسپاریم.»

این خانم نماینده در نوشته مذکور همچنین دو هشتگ «برای ایران و دختران خیابان انقلاب» را نیز افزوده است.

خداکرمی در توییتی دیگر نیز با اشاره به دستگیر شدن فرد مذکور تصریح می‌کند:

«از دیدن فیلم امروز خیابان انقلاب دلم گرفت؟ چرا اعظم‌ها این شیوه اعتراض را انتخاب کرده‌اند؟ چگونه آن مأمور بخود اجازه داد با یک دختر جوان به بهانه عدم رعایت حجاب اینگونه برخورد کند؟ کدام گناهش بیشتر است؟ موهای اعظم جنگروی(اشاره به نام فعال اصلاح‌طلب دستگیرشده) یا دست‌های آن مرد؟»

این عضو شورای شهر تهران برای این نوشته نیز از دو هشتگ «برای ایران» و «برای تهران»! استفاده کرده است.

*مقولاتی مثل غافلگیری شهردار نجفی در ماجرای بارش برف شدید تهران، عدم جمع‌آوری بموقع زباله‌های مردم در ایام سرما و یا تزئین نشدن کافی تهران در ایام دهه فجر مقولات مهمی نبوده‌اند که خانم خداکرمی به مسئله مبارزه علنی یک فعال اصلاح‌طلب با قوانین نظام جمهوری اسلامی توجه نشان داده و حتی از آن حمایت کرده است.

اشاره خانم خداکرمی به ماجرای «حق» نیز یک مغالطه است زیرا حق را شرع و قانون تعریف می‌کند نه خواست برخی افراد.

تأکید این عضو شورای شهر بر وقوع خشونت در دستگیری یک خانم کشف‌حجاب‌کرده هم در حالی است که طبق فیلم‌های منتشر شده از این صحنه؛ پلیس چندین مرتبه به او تذکر می‌دهد اما پس از بی‌تفاوتی، وی را از روی سکّو پایین کشیده و به داخل خودروی پلیس منتقل می‌کنند.

در این صحنه نیز نه اثری از ضرب و شتم (به عنوان مصادیق خشونت پلیس) وجود دارد، نه شوکر و باتوم و نه حتی فریاد و غیره.

عمل غیر قانونی هم از عملکرد پلیس و مأموران امنیتی حاضر در صحنه دیده نمی‌شود.

البته اینکه مأمور قانون مجبور به تماس با سوژه ناهمجنس شده است؛ در قوانین پلیس حتی‌الامکان بایستی از چنین رخدادی جلوگیری شود اما در مواقعی که امکان خطر بیشتر وجود داشته باشد و یا مأموران حاضر در صحنه احساس اضطرار کنند؛ این کار بلامانع است.

کما اینکه در شرع مقدس اسلام نیز هنگام اضطرار و نجات جان، قوانین محرم و نامحرمی وجود ندارد. (پر واضح است که در عملکرد پلیس، مرحله اضطرار بلافاصله پس از اولین اخطار پلیس آغاز می‌شود.)

ما در اینجا نیز فیلمی از رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با مردم این کشور را برای تنویر افکار عمومی و البته برای اطلاع بیشتر خانم خداکرمی منتشر می‌کنیم تا معنای برخورد ناصحیح با متهم یا مجرم بهتر مشخص شود.

گفتنیست، آذر منصوری، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در یک توییت با حمایت از کشف حجاب اشاره شده، نوشته است:

«امروز دختر دیگری در اعتراض به پوشش اجباری دستگیر شد. آیا وقت آن نرسیده پس از ۴ دهه بدون سرپوش گذاشتن بر واقعیتها صدای این اعتراض به درستی شنیده شود و به برخوردهای قهری با پوشش زنان خاتمه داده شود. تردید ندارم هزینه اصلاح این رویکرد۴۰ساله واشتباه به مراتب کمتر از پافشاری بر ادامه آنست»!

توضیح ضروری آنکه خانم خداکرمی چندی قبل خواستار اعطای پستهای مدیریتی در وزارتخانه‌ها به اغتشاشگران دستگیر شده در فتنه اقتصادی دیماه 96 نیز شده بود.

***

ارگان دولت: روحانی تا زمانی رئیس‌جمهور می‌ماند که...

روزنامه دولتی ایران، در شماره چهارشنبه گذشته خود (مورخ 25 بهمن 96) در یادداشتی در صفحه نخست این روزنامه به قلم «حسین انصاری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به ماجرای رفراندوم‌خواهی رئیس‌جمهور روحانی اشاره کرده است.

انصاری‌راد در این یادداشت می‌نویسد: سؤال این است که رئیس جمهوری به‌عنوان حافظ و مجری قسم خورده قانون اساسی وقتی یک بند از قانون اساسی را برای مردم بازخوانی می‌کند و خود را مسئول اجرای قانون اساسی می‌خواند، چرا عده‌ای از این موضوع عصبانی می‌شوند؟ مگر امام راحل ما اصل را قانون اساسی نمی‌دانستند؟ مگر ایشان بارها تأکید نکردند برای حل اختلافات به دور قانون جمع شوید؟ نکته دیگر اینکه قانون اساسی برآمده از رأی مردم است. اگر امروز همه از قانون اساسی دم می‌زنیم یعنی از حاکمیت مردم سخن می‌گوییم. بنابر این اگر قرار باشد برای حل اختلاف یا موضوعی باز به رأی مردم در قالب همه‌پرسی مراجعه کرد آیا سخن ناروایی است؟

او همچنین در بخش پایانی مطلب خود تأکید کرده است:

«سخن این است که اگر می‌خواهیم نظام، کشور و حکومت دوام پیدا کند راهی جز بازگشت به قانون و اجرای صریح همه اصول قانون اساسی نداریم. اگر رئیس جمهوری معتقد است برای حل مشکلات کشور و در راستای اهداف نظام باید به همه پرسی تن داد باید همه به او کمک کنیم تا بتواند به اجرای بهتر قانون عمل کند. چرا که او مسئولیت اجرای قانون اساسی را عهده دار است. رئیس جمهوری تا زمانی رئیس جمهوری خواهد ماند که بتواند به سوگند خود پایبند بماند و مجری همه اصول قانون اساسی و حافظ منافع مردم باشد.»[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات انصاری‌راد مبنی بر اینکه «رئیس جمهوری تا زمانی رئیس جمهوری خواهد ماند که بتواند...» را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

خاصه اینکه مردم ایران خاطره خوبی از این نوع اظهارات مبنی بر ماندن یا نماندن رئیس‌جمهور هم در خاطر ندارند و این قبیل حرف‌ها نوستالژی اظهارات محمود احمدی‌نژاد است که درباره ژست عدم تمایلش به ماندن در پست ریاست‌جمهوری می‌گفت: یک خط می‌نویسیم و خداحافظ![2]

در این باره دو نکته گفتنی نیز وجود دارد:

یکم: روزنامه ایران پیش از این هم در یادداشتی دیگر خواستار ارائه اختیار «انحلال مجلس» به رئیس‌جمهور شده بود![3]

دوم: طبق اصل 59 قانون اساسی، مسئله همه‌پرسی از اختیارات مجلس شورای اسلامی است نه از اختیارات دولت.

***

کولایی: مردم برای تأیید سیاست‌های آقایان به راهپیمایی نیامدند!

«الهه کولایی»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی نشستی در حزب اتحاد ملت گفت است:

«من در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدم بیشتر حاضرین همان‌هایی هستند که فشار اقتصادی دارند اما برای انقلاب می‌آیند. مفهومش تایید سیاست‌های آقایون نیست، معنایش تایید آرمان‌های انقلاب است.»

به گزارش امتداد، او همچنین تصریح می‌کند: آرمان‌هایی که ما در انقلاب اسلامی داشتیم این بود که پیوند اسلامی در سیاست یک محافظ برای عدم شکل گیری فساد و تبعیض بود که دیدیم این چنین نشد.

*خانم کولایی مشخص نکرده‌اند که می‌دانند آیا که انقلاب اسلامی به معنی سیاست‌ها و مبانی امام راحل است و امام راحل نیز تمام این سیاست‌ها را در عبارت «ولایت فقیه» به ودیعه گذاشته است.

این حقیقتی است انقلابیون اصیل و مردم می‌دانند و حمایت راهپیمایان 22 بهمن و ایضا راهپیمایان 9 دی از آن نیز به هیچ وجه قابل کتمان نیست اما گویا برخی اصلاح‌طلبان درباره‌اش ان‌قلت‌هایی دارند و یا حتی در مواردی مثل آقای حجاریان معتقد به دگردیسی امام راحل در پیش و پساانقلاب هم هستند.

جمله دیگر خانم کولایی نیز از مبنای منطقی برخوردار نیست.

فساد امری ممکن‌الوقوع در همه ازمنه است و حتی در دولت امام معصوم نیز رخ می‌دهد.

توضیح آنکه گناه اصلی در مقوله فساد نه وقوع آن که عدم برخورد با آنست.

مسئله‌ای که مردم در جمهوری اسلامی با بر دار شدن مفسدین و زندانی شدن مجرمین اثبات شده، شاهد آن هستند و به معنای تامّ کلمه این آرمان انقلاب اسلامی محقق شده است.

به سخن دیگر اینکه امروز دیگر مثل دوران پهلوی نیست که ارکان حکومت خود عامل فساد باشند و از معاملات بزرگ و کوچک کمیسیون دریافت کنند.

در مسئله تبعیض نیز اگرچه اشاره اصلاح‌طلبان در این زمینه همواره مبهم بوده است اما باید اشاره کرد گناه تبعیض متوجه کسانی است که رأی به یک کاندیدا را ترویج کردند اما هنگامیکه در دولت همان کاندیدا حقوق‌های نجومی داده شد و بحثی به نام «ژن خوب» به میان آمد؛ لام تا کام سخنی برنیاوردند و حتی به دفاع از دوستان خود که یا حقوق نجومی گرفته بودند و یا ژن خوب داشتند نیز پرداختند.

***

1_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/457906

2_ farda.fr/000wCh

3_ mshrgh.ir/831094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    68 13
    این روحانی ام که همون احمدی نژاده که...
    • مونا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      8 5
      زنده باد بهار
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      34 4
      پیشنهاد رفراندوم از طرف روحانی برای انحراف افکار عمومی از ناتوانی رییس جمهور و کابینه برای حل مشکلات اقتصادی مردمه
    • NL ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      24 4
      ایشون خیلی ضعیفتر از احمدی نژاده احمدی نژاد جرات مصاحبه با خبرنگاران رو داشت این بابا از پرسیدن سئوال در رسانه ملی ...
  • SE ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    بهتر است بگویید فعال هرزگی طلب
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      90 51
      احسنت اما هرزه ها بجای شکوفائی عقل بدنبال نماش تن زنان هستند- پناه می بریم بخدا از هرزه های آخرالزمان... اینها "علف هرزه های باغ کاه پرست" هستند
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      72 16
      طیف مدعی آزادی اصلاح طلب، نقد کرسنت و برجام را ممنوع اعلام می کند!!
  • رامین IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    واقعا چرا ذکر عبارت قانون اساسی برای عده ای سنگین است ! حق انتخاب راه و روش مملکت داری با ملت است و این مهم باید توسط همه بزرگان و فرهیختگان دارای نفوذ حمایت شود! این یک راهکار مناسب جهت عبور کشور از پیچ خطرناک کنونی است....به امید تحکیم ثبات در ایران زمین
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      چون دارید راهنمایی راست می زنید و عقب عقب می آیید! اولا آنچه قانون اساسی اجازه داده در مورد قوانین جاری است نه نوع رژیم! ثانیا اگر این رفراندم انجام شود چه کسی رای هایش را بشمارد؟ خود جمهوری اسلامی ؟ ثالثا ما برای ایجاد و حفظ این حکومت صدها هزار شهید دادیم. شما هم هر وقت به این اندازه خون دادید می توانید حکومت را سرنگون کرده و اگر دلتان خواست رفرندام برگزار کنید. البته راه راحت تری هم دارید. از شرکت در انتخاباتها خودداری کنید. چون شرکت در هر انتخابات از نظر حقوقی به معنای تایید نظام و سازوکار حاکم است. اگر واقعا بیشمار هستید دذر انتخاباتها شرکت نکنید تا میزان مشارکت به زیر نصف برسد. آن وقت می توانید نمدعی شوید که نظام تایید مردمی ندارد.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      15 10
      پیچ خطرناک ؟ یعنی به روحانی رای دادیم که برسیم به پیچ خطرناک ؟
    • SE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      2 11
      امام خمینی ره با همه بزرگی و حکمت خود را خدمت گزار اسلام و مردم میدانست و ملاک را رای مردم در چاهر چوب قوانین اسلام میدانست و به آن افتخار میکرد.
  • احسان IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    خانم فساد طلب شما که ایندر دانا و پهلوان تشریف دارید چرا خانواده مردمو بهم میریزی و با احساسات واعصاب یکسری دختر نوجوان بازی میکنی خودت بیا تو خیابون روسری تو بردار تا مردم تکلیفشون رو با شما بدونن چی یه
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      11 51
      میخوای مردم از دیدن ریخت بدترکیب اینها مجبور به دادن کفاره بشوند؟
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      10 20
      تو که خودت مذکری پس راجع به احساسات و اعصاب و خواسته های دخترها اظهار نظر نکن . چطور وقتی ما زنها درباره مسایل مردانه حرف می زنیم ، مردها می گویند این کارها مردانه است و شما دخالت نکنید ؟! پس تو هم به کاری که ازش سر در نمی آوری و بهت مربوط نیست دخالت نکن .
  • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    84 14
    و باز هم اصلاح طلبان تهوع آور و ادامه افاضاتشان!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      15 2
      بقول یکی از خودشون اینها فضائل هستند. ایشون بعنوان مفرد از لیستشون (مفرد فضائل) چی میشه؟
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    7 6
    تو راست میگی!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    55 59
    حجاب در قرآن يك توصيه غير الزام آور آن هم فقط و فقط براي زنان پيامبر و زنان مومن است . خيلي از خانم ها در جامعه ايران مدعي مومنه بودن نيستند. اگر هم حجاب قانون است چرا براي نماز و خمس و حج قانون نمي كنيد.
    • امیر IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      34 62
      خطاب به 9:33، جنابعالی مفسر قرآن هستید؟!!!! جنابعالی کارشناس مسائل دینی هستید؟!!!!! غیر الزام آور بودن حجاب در قرآن را چگونه می توانید اثبات کنید؟!!!!!! بهتر است در حوزه ای که تخصص ندارید وارد نشوید و کار را به اهلش بسپارید.
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      46 38
      اولا این حرف یک دروغ محض است. مسلمان و مومن از نظر باطنی فرق دارند. اما ظاهر آنها یکسان است. اصلا قرار بر این است که همه مسلمانان مومن هم باشند که اگر نباشند منافقند. اگر هم قرار باشد کسی پرده نفاق را کنار بزند که دیگر منافق نیست و کافر است و زندگی کافر هم در جامعه مسلمان ممنوع است مگر کافر اهل کتاب ذمی آن هم به شرط احترام گذاشتن به قوانین مسلمانان. هر چند برای مثال حجاب در تمام ادیان اهل کتاب یعنی یهودی و مسیحی و زرتشتی واجب بوده و هست تا صد سال اخیر که مدرنیته بین آنها رسوخ کرد. در بین مسلمانان هم فقط در صد سال اخیر است که عده ای مثل شما یاد ایجاد این شبهه ها افتاده اند فقط چون غرب را قبله خود قرار داده اند. ثانیا نماز و حج و خمس و.. هیچ کدام بازخورد علنی در اجتماع ندارند. یعنی وقتی کسی در خیابان راه می رود معلوم نیست که نماز می خواند یا نه و یا خمس می دهد یا نه. اما یک زن بی حجاب همان ابتدا معلوم است که در حال گناه است و لهذا برخورد با او با واجب است. مثال دیگر روزه است. ما نمی توانیم کسی را مجبور کنیم که روزه بگیرد. اما اگر کسی سه مرتبه علنا روزه خواری کند حکم شرعی او اعدام کند. در واقع همه احکام و حدود شرعی برای گناهان علنی است. هر قدر هم کسی در خانه اش گناه کند و دیگران نفهمند به کسی مربوط نیست. از همه اینها گذشته، این همه اصرار برای حمله به حجاب برای چیست؟ واقعا یک روسری چند گرمی چقدر زخمت دارد که از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما سخت تر است؟ کجای اسلام گفته بیمه شخص ثالث بگیرید آنهم اجباری؟ پس چرا کسی اعتراض نمی کند؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      31 28
      حتما این روهم فهمیدی که خداوند به ادم وحوا گفت به ان درخت ممنوعه نزدیک نشونند ولی نافرمانی خداوند کردنند وحیا کنار رفت واز بهشت رانده شدن...بی عفتی وبی حیای کلید همه شر فساد بدیهاست..الزایمر که نداری؟که بفهمی برای چه انقلاب کردیم..چون شیاطین همه امکانات فساد فراهم کردن که عقلها به شکوفایی نرسند ونتیجه اش همان شد که دیدید ..اگه باز نفهمیدی..این روشن بدون که شیاطین بهترین راه برای رسیدن به اهداف پلیدشان همین رواج طاغوت....خداوند عقل بصیرت بهتون بده....امین
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    38 6
    ریئس جمهوری که از اداره مملکت ناتوان است و تمام این حرفها برای فرار رو به جلو چطور ایشان دلشان برای مملکت سوخته که قانون اساسی مانع است خحخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    30 25
    این ناهید خداکرمی خیلی مشکوکه نکنه با این جریان دختران بی حیای انقلاب در ارتباطه ؟
    • NL ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      9 1
      مصاحبه بعدیشون خیابون انقلابه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    30 13
    عضو شورای شهر باید به مسائل شهر برسه نه اینکه با جریان ضدانقلاب همنوا بشه مگر مشکلات شهر حل شده ؟
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    28 22
    عضو شورای شهر باید به مسائل شهر برسه نه اینکه با جریان ضدانقلاب همنوا بشه مگر مشکلات شهر حل شده ؟
    • ناشناس IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      16 24
      تو لازم نیست دلت بسوزه.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    25 8
    روحانی جوابگوی مسئولیت خودش نیست اونوقت چطور میخواد رفراندوم برگزار کنه ؟ و کی باید برگزار کنه ؟وکی بشماره و تائید کنه ؟ نکنه اتحادیه اروپا و کدخدا ؟
    • NL ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      8 2
      مردم چیزی از این دارو دسته ندیده اند
  • یاسین DK ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    10 0
    سوره یاسین اثری ندارد نتیجه معلومداست
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    3 21
    پاسخ به کسی که گفته بیمه شخص ثالث اجباری در اسلام نیست پس چرا کسی اعتراض نمی کند ؟ چون این خواستهء اکثریت جامعه است . اکثریت با این بیمه موافقند و اقلیت مخالف . در مورد روسری هم اکثریت خواهان اختیاری بودن مانتو روسری هستند . در ضمن اعتراضات به حجاب نیست . فقط به مانتو روسری است . بی حجابی یعنی بی پوششی یعنی برهنگی . اکثریت قریب به اتفاق با برهنگی مخالفند . دلیل دیگر اینکه از وقتی بیمه شخص ثالث اجباری شده ، هرج و مرج و درگیری و دعوا و مشکلات طرفینی که تصادف کرده اند کمتر شده . پس به نفع آرامش و امنیت جامعه است . اما اجبار کردن و تحمیل کردن نوع خاصی از پوشش ، باعث افزایش درگیری و تنش و نارضایتی و خشم مردم می شود که این به ضرر آرامش و امنیت کشور است .
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      19 4
      حجاب صرفا یک واجب فردی نیست بلکه یک واجب اجتماعی است. حد حجاب هم در قرآن مشخص شده. اگر برداشتن روسری آزاد شود باز یک عده به دنبال پوشیدن بلوز و شلوار هستند. اگر آن هم آزاد عده ای به دنبال دامن کوتاه هستند. کم کم آن هم آزاد شود می خواهند لب ساحل با لباس عریان ظاهر شوند. پس می بینید که کار به برهنگی می رسد. ما شهید دادیم و اگر لازم باشد باز هم خون می دهیم و از اسلام دفاع می کنیم.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      8 0
      بدانید اگر اجبار و ترس از پلیس نباشد هیچ کس دنبال بیمه نمی رود و کمتر کسی پشت چراغ قرمز می ایستد یا کمر بند می بندد. ببینید نیمه شب یا جایی که پلیس نیست چند نفر به این قانونها احترام می گذارند؟
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      7 0
      راستی که چقدر این روسری یک گرمی سخت است اما ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ و بدن نما آسان! چقدر دو رکعت نماز سخت است اما ساعتها وقت گذرانی در تلگرام آسان! چقدر چند دقیقه یک صفحه قرآن خواندن سخت است و ساعتها رمان خواندن آسان! چقدر حج و زیارت رفتن سخت است اما انواع سفرهای آنتالیا و پاتایا و دوبی آسان! چقدر خمس دادن سخت است اما خرجهای گزاف برای چشم و همچشمی ها و مدبازی ها آسان. چقدر خدا تنها است. چقدر شیطان طرفدار دارد.
  • AE ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    9 0
    خانوم ابتکار که خود رو مادر آزادی بیان می دونه، به مردم اجازه نمی ده در پیج اینستاگرامش نظر ارسال کنند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      7 0
      مشکل داره
  • محسن IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    0 6
    آقای روحانی کجای حرفاش گفت رفراندوم برای تعیینِ نوعِ حکومت برگزار بشه؟ چرا بعضی کامنت گذارها همین جوری یه چیزی می نویسن و شما (مشرق) هم به صِرفِ این که نظری بر ضدِّ روحانی باشه، سخاوتمندانه منتشر می کنین حتی اگه بی اساس و نادرست باشه؟!
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    32 0
    خانم کولایی اگه حق وناحق سرش میشه حکم ناحق رئیس دانشگاه تهران رو پس بده !!!
  • علی US ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 0
    کشورقبل برجام در بهترین شرایط دفاعی وسیاسی قرار داشت ومی توانست امتیازاتی ازجانب دشمنان قسم خورده وشیاطین کسب کند اما برجام یک مسیر دیگری را ایجاد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس