کد خبر 834043
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
نیروی انتظامی

تشویق مردم به نداشتن حجاب مشمول بند دوم ماده 639 خواهد بود که یک تا 10 سال حبس دارد و قابل تبدیل به مجازات جایگزین حبس نیست.

به گزارش مشرق، پــلــیــس در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره کشف حجاب یک خانم و برخورد پلیس با وی اعلام کرد: پلیس مــؤظــف است بــا جــرم مــشــهود بــرخــورد ڪــنــد و شــڪــســتــن قــانــون در همــه جــای دنــیــا مــواجــهه پــلــیــس را در بــر دارد.

برپایه این گزارش، پلیس تاکید کرد:‌ تردد و حاضر شدن در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی مشمول تبصره ماده 638 قانون تعزیرات است که تا دو ماه حبس داشته و قابل تبدیل به مجازات جایگزین حبس بوده و حبس اعمال نمی‌گردد.

بر اساس اعلام پلیس، تشویق مردم به نداشتن حجاب مشمول بند دوم ماده 639 خواهد بود که یک تا 10 سال حبس دارد و قابل تبدیل به مجازات جایگزین حبس نیست.


به گفته پلیس، این جرم از جرائم مشهود بوده و پلیس موظف است با جرم برخورد نماید و شکستن قانون در همه جای دنیا مواجهه پلیس را در پی دارد و اگر نیروی انتظامی با جرم مشهود مقابله نکند خود مرتکب جرم و تخلف شده و قابل پیگرد قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    13 4
    استدلال با مزه ای اخیرا در فضای مجازی مد شده است که می گوید چون اصل دین اجباری نیست پس عمل به دستورات آن هم اجباری نیست! با این منطق: چون رانندگی اجباری نیست پس اطاعت از قوانین رانندگی هم اجباری نیست! چون سیگار نکشیدن اجباری نیست پس سیگار نکشیدن در هواپیما و اتوبوس هم اجباری نیست! آری. هیچ کس مجبور نیست در حاکمیت اسلامی که برایش صدها هزار شهید دادیم زندگی کند. آزاد است به هر کشور دیگری که بخواهد برود کسی هم جلویش را نمی گیرد. اما در جامعه اسلامی اطاعت از هنجارهای اسلامی اجباری است. اگر قرار بود در جامعه اسلامی بروز دادن رفتارهای ضد دینی مجاز باشد که اصلا مساله ای به نام نفاق در جامعه اسلامی ایجاد نمی شد. وجود نفاق هر چند برای منافق چیز بدی است اما نشان دهنده حاکمیت حق است. والا بعد از سقیفه مساله نفاق هم فراموش شد.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    11 3
    در اهمیت حجاب و لزوم ایستادگی ما بر قانون حجاب همین بس که بیش از هر قانون دیگری مورد هجمه و حمله دشمنان ما واقع شده است حتی بیش از خود ولایت فقیه. این سوال را هم باید پاسخ داد که چه شده برای این زنان پوشیدن یک روسری چند گرمی این همه سخت است اما ساعتها آرایش و میک آپ و پوشیدن لباسهاسی تنگ و بدن نما برایشان اصلا سخت نیست. و یا اینکه چرا با وجود انواع و اقسام قوانین و اجبارها از بیمه اجباری گرفته تا کلاه کاسکت و کمربند اجباری هیج کس مخالفت نمی کند اما تا به حجاب می رسیم می گویند اجبار نباشد! به راستی اگر پلیس و جریمه نباشد چند نفر حاضرند بیمه شخص ثالث بپردازند و یا کمربند ایمنی ببندند؟ واقعیت این است که اکثریت اگر بتوانند زیر بار این قوانین نمی روند. اما چرا فقط حجاب مورد حمله است؟ دلیلش واضح است. حجاب واضحترین و علنی ترین نمود تجلی حاکمیت اسلام است که باید در هم شکسته شود تا شیاطین بتوانند به راحتی بر ما حکومت کنند.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    7 6
    دربندعباس هم خانمی جلو درب دادگستری بی حجاب بنری را پاره کرد و جالب اینجاست یک نفر هم آماده درحال فیلم گرفتن !!
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      9 3
      همه اینکارها با هماهنگی قبلی است. وظیفه پلیس هم برخورد قاطع با این افراد. ضمنا اکثر این برنامه ها توسط بهاییان طراحی و اجرا می شود.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      4 0
      2246 اتفاقا" اونی که فیلم گرفت حرف هم زد و صدااصلا" شبیه بومی های هرمزگان نبود بلکه فارسی روان وبدون لهجه و تن صدای غیر بومی هرمزگان داشت !
  • محمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    13 39
    مطمئنید برای 30میلیون نفر زندان دارید؟
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      4 0
      خیر. اما طناب دار داریم.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      این آمارها رو از کجاتون میارید ای دروغگوها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس