سازمان جاسوسی آمریکا

مهمانان غیر از منبع یک تاجر ایرانی دو ستوان پلیس، یک سروان پلیس و یک سرگرد دریایی بوده اند. همراه صحبت زیادی در مورد مسایل کلی و سیاسی، صحبت و بحث در مواردی که در مورد پلیس و نظم در ارتش است، شد.

سرویس تاریخ مشرق- مطابق اسناد سفارت آمریکا، کثرت جاسوسان این سفارت در محافل و گروه های مختلف سیاسی ایران در زمان پهلوی و بعد از آن تا زمان وجود سفارت در ایران به حدی بود است که جاسوسان مختلف بدون آن که بدانند، علیه هم به سفارت گزارش می داده اند. مطابق یکی از اسناد به دست آمده از لانه ی جاسوسی آمریکا فقط در یک میهمانی سیاسی چهار جاسوس مختلف بدون اطلاع یکدیگر حضور داشته اند و هر کدام جداگانه به سفارت آمریکا گزارش داده اند. در این سند می خوانیم:

«(محرمانه شماره ۴۶۰۱۶۰  تاریخ ۴ آوریل)

اطلاعات زیر توسط یک منبع به  (Ro) رسیده است که از یک میهمانی شام که توسط دوستش از وزارت دادگستری در روز ۳ آوریل برگزار شد کسب شده است. مهمانان غیر از منبع یک تاجر ایرانی دو ستوان پلیس، یک سروان پلیس و یک سرگرد دریایی بوده اند. همراه صحبت زیادی در مورد مسایل کلی و سیاسی، صحبت و بحث در مواردی که در مورد پلیس و نظم در ارتش است شد و مسایل دیگر ...»

در ادامه این سند آمده است:

«این گزارش منطبق با گزارشاتی است که ۳ منبع دیگر به ما گزارش داده اند که در محل (در مهمانی) بوده اند».[۱]


[۱] اسناد لانه ی جاسوسی، کتاب اول، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، صفحه ۸۸.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    80 8
    خدا خائنان زمان پهلوی لعنت الله علیهم و خائنان این زمان رو لعنت کنه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    10 2
    آخه هی دم از تغییر نظام میزنند؛آدم غصش میگیره؛خب این نظام نه ,چه نظامی باشه....؟سلطنتی وبردگی....!اینی که اسلامیه؛اینجور حق رای داده؛این جور مسوول انتخاب میکنید؛اینجور دنبال غرب ونفی استقلالید؛اینجور دنبال قاچاق وواردات وآقازاده وخانم زاده اید...به جای آدم درست؛دنبال نظام توهمی اند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس