سیمان

در این روزها هر طرحی دچار تأخیر است باین عنوان که سیمان کفاف نمی‌دهد عذر تأخیر را قبول می‌کنیم و این سخن راست است.

سرویس تاریخ مشرق- نصرت‌الله معینیان، رئیس دفتر مخصوص شاهنشاهی در دوره محمدرضا پهلوی، از سال ۱۳۴۵ و از سوی اسدالله علم به این سمت منصوب شد و تا سال ۲۶ دی ۱۳۵۷ که به همراه شاه از ایران خارج شد، در دربار شاهنشاهی مشغول بود.

وی در سال ۱۳۵۶ و در پی  سیمان در کشور در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند: «در این روزها هر طرحی دچار تأخیر است باین عنوان که سیمان کفاف نمی‌دهد عذر تأخیر را قبول می‌کنیم و این سخن راست است ولی در زمینه مواردی که مطرح می‌شود باید (س) سیمان را برداشت و بجای آن (الف) ایمان گذاشت. چیزیکه در هر کار بزرگ و کوچکی بدان نیاز داریم اول ایمان و عشق به خدمتگزاری به وطن و شاهنشاه و دلسوزی و دقت است بعد سیمان و چیزهای دیگر. آنها را ایمان و اراده و عشق به آب و خاک در هر جا باشد فراهم می‌کند.»

**برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید**

«باری شاهنشاه ما می‌خواهند که ما تکنولوژی را خودمان ایجاد کنیم انشاءالله به این مرحله خواهیم رسید ولی تا زمانی که آنرا می‌خریم باید اولا روابط ما با هر فروشنده بر اساس قراردادهای تضمین شده استوار باشد. ثانیان طرز بکار بردن تکنولوژی را هم یاد بگیریم. بطور نمنه عرض می‌کنم تصمیم به خرید نیروگاهی گرفته‌ایم بموجب این گزارش‌ها حداقل ۵ ماه طول کشیده است تا برای آن افتتاح اعتبار کرده‌ایم. این نیروگاه پس از ۵ سال با بیش از یکسال و نیم تأخیر شروع بکار کرده. هنگام آغاز بهره‌برداری معلوم می‌شود لوله‌های دیگ بخار بعلت توقف بیش از حد در بنادر مبدأ و مقصد و عدم نگهدای صحیح آسیب فراوان دیده- تأمین قطعات یدکی آن بموقع پیش‌بینی نشده- نیروگاه ایجاد شده ولی شبکه بهم پیوسته انتقال نیرو کامل نیست با اینکه این نیروگاه در زمانی ساخته شده که هنوز کمبود سیمان و مصالح مطرح نبوده و لااقل می‌توانستیم هر سال ۵۰ مسکن برای کارکنان فنی آن بسازیم، نساختیم و روزانه یک مهندس برای اینکه خود را از شهر به محل کار برساند باید سه ساعت در راه باشد. بعضی از واحدهای این نیروگاه چندین سال بعلت معایبی، با تمام قدرت مورد بهره‌بردای قرار نگرفته و ما در این مدت اقدام اساسی برای رفع اختلافات موجود با فروشنده بعمل نیاورده‌ایم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    7 0
    این بابا هم از اصلاحاتی های اصیله
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    4 1
    خوب حرف میزدید ولی عمل صفر!
  • مهدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    17 0
    با سیمان میتوان راکتور اراک را پر کرد ولی با ایمان می توان ان را وارد مدار کرد
    • جابر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      0 0
      احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس