سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا

این بازرگان اروپایی که درآن زمان آشنایی کمی با دختر آمریکایی داشت دستور گرفته بود که این دختر را اغوا کند و در مقابل این کار در صورت موفقیت پولی کلان به عنوان پاداش دریافت نماید.

سرویس تاریخ مشرق- در اسناد کشف شده از  لانه جاسوسی آمریکا، متوجه اهتمام ویژه این نهاد دیپلماتیک و اطلاعاتی نسبت به تحرکات امنیتی-اطلاعاتی شوروی می‌شویم. به دیده‌ی کارشاسان آمریکایی اهداف شوروی در جاسوسی از عاملان آمریکا به قرار زیر است:

اهداف:
۱- جمع‌آوری اطلاعات علمی و تکنولوژیکی در همه‌ی زمینه‌ها اعم از صنعتی و نظامی و یا آشکار و یا طبقه‌بندی شده

۲- به دست آوردن مطالب نوشته شده به رمز تا بتوان مخابرات رمزی را قرائت کرد.

۳- به دست آوردن اسرار رسمی ترجیحاً به شکل اسناد از طریق به کارگیری آمریکاییان اعم از کشوری و نظامی و در هر درجه ای که دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده دارند.

۴- پرورش طبقات مختلفی از از آمریکایی‌های غیررسمی در خارج از قبیل دانشجویان که بتوان آن‌ها را تحت کنترل درآورد و آن‌ها را متقاعد ساخت تا بالمآل کارهایی در تاسیسات دولتی آمریکا و ا جمله خدمات اطلاعاتی امنیتی دست و پا کنند

۵- و هدف اصلی: به دست آوردن اطلاعات سری از پایگاه‌های آمریکایی در خارج به هر طریقه‌ی ممکن. [۱]

یکی از روش‌های شوروی در این مسیر استفاده از روش های جنسی است، در قسمتی از اسناد به این مورد برمی‌خوریم؛ «اغلب یک طریقه‌ی غیر مستقیم شامل استفاده از عمال محلی «غیر روسی» و در زحمت قرار دادن فرد مورد نظر از طریق گرفتار کردن او در روابط جنسی از انواع گام‌های اولیه‌ی مطلوب شوروی است. چند سال قبل در یک کشور آفریقای شمالی یک مامور اطلاعات شوروی به یکی از عمال خود که یک بازرگان اروپایی بود و در آنجا سکنی داشت گفته بود که هدف اصلی او رخنه در بخش مخابرات و ارتباطات سفارت آمریکا است. او در نظر داشت از طریق گرفتار کردن یک منشی زن در سفارت آمریکا در روابط جنسی که وی به آن عامل معرفی کرده بود به هدف خود برسد. این بازرگان اروپایی که درآن زمان آشنایی کمی با دختر آمریکایی داشت دستور گرفته بود که این دختر را اغوا کند و در مقابل این کار در صورت موفقیت پولی کلان به عنوان پاداش دریافت نماید. در این مورد او موفقیتی به دست نیاورد.» [۲]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس