شریعتمداری

آمریکا می تواند در این برهه از زمان به ایرانیان بگوید که اسلحه های خود را به زور به ایران نفروخته است و آمریکاییها تنها به درخواستهای یک حکومت سلطنتی جواب مثبت داده است.

سرویس تاریخ مشرق- مطابق اسناد لانه ی جاسوسی در پی انقلاب اسلامی برخی از افراد وابسته از جمله آیت الله کاظم شریعتمداری که خود را در جایگاه مرجعیت شیعه نفوذ داده بودند، دل نگران آمریکا بودند و در نقش مشاور سفارت آمریکا برای حمایت های آمریکا از رژیم سلطنتی و سرکوبگر شاه توجیه می تراشیدند. مامور سفارت آمریکا که با شریعتمداری جلسه خصوصی و محرمانه داشته است این‌گونه گزارش می دهد:

«اخیراً با شریعتمداری به طور خصوصی صحبت کرده است و شریعتمداری صادقانه بیان کرد ... که آمریکا می تواند در این برهه از زمان به ایرانیان بگوید که اسلحه های خود را به زور به ایران نفروخته است و آمریکاییها تنها به درخواستهای یک حکومت سلطنتی جواب مثبت داده است. او اضافه کرد که آمریکاییها باید از فرصتهایی که موجب استحکام دوستی آمریکا با ایران می شود استفاده کنند و با این توطئه ضد آمریکایی مبارزه نمایند. او گفت که آمریکا بایداخبار مساعدی نسبت به ایران اشاعه دهد.» ( ۳ اردیبهشت ۵۸ شماره ۴۲۵۳ از سفارت به وزارت امور خارجه)

(امضاء ناس) [۱]


[۱] اسناد لانه ی جاسوسی، کتاب اول، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، صفحات ۷۴-۷۵.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 21
  • سيد محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    زمان آن رسيده است كه دامنه ذهن را اندكي گسترش دهيد تا به مقتضاي دهه چهارم انقلاب كبير اسلامي به سوي تمدني انسان ساز گام برداشته تا تاثير رنج ها و خون هايي كه براي بارور كردن اين انقلاب هبه شده است را همين نسل حاضر نيز شهد كند و بچشد.... نترسيد از اينكه اينجا و آنجا ذكري از كسي مي شود كه شما ممكن است شواهدي بر انحراف يا تندروياو داشته باشيد. اينطور پاسخ هاي كوتاه نه تنها تمني تواند مخاطب شما را اقناع كند بلكه باعث ديوراهاي بي اعتمادي بين مخاطبان فارسي زبان شما مي شود. الگوي حزب الله لبنان كه اصول را حفظ مي كند اما به كسي از فرهنگ هاي مختلف كشور همان اصول را تحميل نمي كند را سرلوحه فعاليت قرار دهيد تا خداي نكرده ناشي گري هاي شما باعث تاخير وخده الهي نشود
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      8 4
      حزب الله لبنان در یک کشور که شیعه در اقلیت است نمی تواند کار دیگری انجام دهد. اما شک نکنید اگر لبنان یک کشور با اکثریت شیعه بود داستان بکلی فرق می کرد. اسلام آمده که تمدنسازی و حکومت کند نه اینکه زیر سلطه ارزشهای تمدنی غیر الهی برود.
    • محمود ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      0 3
      احسنت
  • مهرداد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    ایشون اختلال روانی داشته
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    خدايش بيامرزد
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 16
    خیلی ها اول انقلاب درست می گفتند و الان مردم به درستی حرف آنها رسیدند . فقط مشرق و دوستان هستند که خود را خواب زده اند چون به خوردن پول مفت عادت کردند
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    0 16
    اگه آمریکایی ها به این نصیحت گوش میدادن شاید تا الان مشکلی پیش نمی اومد میان ایران و آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس