جعل پاسپورت

«چون مهرهای شما باید خیلی خوانا و روشن باشد سعی کنید که روی آن را چرکی نکنید. در کاغذهای ضمیمه، تمرین بکن تا احساس کنی قادر هستی در پاسپورت انجام دهی.»

سرویس تاریخ مشرق- یکی از فعالیت های جدی سفارت آمریکا در ایران قبل از اشغال آن توسط دانشجویان پیرو خط امام، جعل اسناد تابعیتی و دیگر اسناد و مدارک برای انجام فعالیت های جاسوسی در ایران بوده است. در گزارشی که دانشجویان از کشف اسناد لانه جاسوسی ارائه کرده‌اند، آمده است:

«در اتاقک پشت اتاق ۲۲۵ ساختمان مرکزی سفارت،  باقیمانده وسایل نابود شده ای به دست آمد که  یقین حاصل شد در این بخش به جعل اسناد و مهر می پرداخته اند. در میان اشیاء درهم پاشیده٬ پاکتی را حاوی دو مهر یافتیم. همان طور که از کلیشه وعکس برمی‌آید٬ دو مهر مذکور ٬ مخصوص پاسپورت است؛ که در موقع ورود و خروج افراد از مرزهای کشور باید پاسپورتها ممهور به آن مهر باشند. بنا به ادعای مقامات مهرآباد این مهرها فقط در اداره بخصوصی در جنب فرودگاه موجود است و مهرهای موجود در سفارت یا دزدی یا جعلی است. در پاکت مهرها صفحه ای که شامل تمام ترکیبات اعداد برای تاریخ است نیز پیدا شد. از شکل ظاهری مهرها برمی آید که بارها از آنها استفاده شده است.» [1]

در میان دیگر اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا نیز کاربرگ های آموزشی یافت می شود که در آن شیوه ی جعل اسناد و مدراک ایرانی را به نیروهای خود آموزش می داده اند. با این شیوه از جعل، سفارت آمریکا رسما مأموران خود را به صورت افراد تبعه ی دیگر کشورها و مدارک قلابی وارد ایران می کرده است تا از کشور تازه انقلاب کرده‌ی ایران جاسوسی کنند:

( محرمانه)

 ملاحظات در جلد ( منظور پاسپورت است)

بنابراین اطلاعات شخصی در پاسپورت شما٬ شما مجرد٬ متولد آنتورپ Antwwerp بلژیک ۸ جولای ۱۹۳۴ رنگ چشم آبی  فاقد علامت مشخصه قد تقریباً ۱ متر و ۸۸ و  شغل نماینده بازرگانی و تجارتی هستید.

این غیر ممکن نیست که یک بلژیکی‌الاصل که به زبان فلمنگی Flemish صحبت می کند در قسمت فرانسوی زبان بلژیک زندگی بکند. مانند جه ته Jette. تو می توانی بگویی که در آنتورپ به دنیا آمده ای؛ با یک کمپانی که اداره ای در آنتورپ داشته٬ کار کرده ای و بعداً به اداره اصلی در براسل منتقل شده ای علیرغم اینکه فاصله براسل و آنتورپ ۹۰ دقیقه رانندگی است٬ توتصمیم گرفتی که درحومه براسل، جه ته،  زندگی بکنی. این (مطالب) ٬ صدور محلیِ مدارک شما را توجیه خواهد کرد. در حالی که در براسل کار  می کردی به اروپا مسافرت تجاری کرده ای ( که در پاسپورت تو نوشته شده است) و حالا به قسمت خاورمیانه کمپانیت منتقل شده ای. آدرس تو در جه ته٬ به قرار زیر است:

 ۱۷۴ - Aven de Jette

 Jette, Belgium

در سند دیگری آمده است:

(محرمانه)

 دستورات برای پاسپورت فعال ( یعنی پاسپورتی که مورد استفاده و در جریان است).

پاسپورت بلژیکی شما صادره از (ظاهراً) جه ته حومه براسل Jette با شماره ۷۴۵۶۵۳# N  در ۱۶ مارس ۱۹۷۷ اعتبار دارد. برای معتبر کردن آن ٬ سفرهای زیر در آن اضافه شده است٬ سفری به مادرید اسپانیا در آوریل ۱۹۷۷، سفری به لیسبون پرتغال در آگوست ۱۹۷۷؛ سفری به دهلی در ژانویه ۱۹۷۸؛ سفری به مادرید اسپانیا در مارس ۱۹۷۸؛ سفری به هلسینکی و فنلاند در ژوئن ۱۹۷۸ ؛ سفری به آتن یونان در نوامبر ۱۹۷۸.

بر طبق مقررات جاری (آگوست ۱۹۷۹) یک بلژیکی احتیاجی به ویزا برای ورود به ایران ندارد؛ در عوض او می تواند ۹۰ روز در ایران بماند. برای فعال کردن این پاسپورت تو ظاهراً به ایران وارد و خارج شده ای و اثر مهر در پاسپورت تو وجود دارد. تو اول باید تحقیق کنی ( مطمئن شوی) که چه نوع سیستم  تاریخ در زمان ورود و یا خروج ظاهری تو استفاده می شده است. سه نوع از آن را مشاهده ]شده[ است:

 ۱-  استفاده از تاریخ ایرانی ( شاهنشاهی).

 ۲- استفاده از تاریخ اسلامی، اما فقط با دو رقم آخری سال آن ( شمسی هجری).

 ۳-  استفاده از تاریخ اسلامی با استفاده از ۴ رقم سال آن ( شمسی هجری). [2]

اسناد این آموزش جعل و تحریف بسیار مفصل است. در بخش های مختلف آن، همه ی احتیاط های لازم برای این که جاسوس آمریکایی تبعه‌ی یک کشور دیگر جلوه کند، آموزش داده شده و در بخشی نیز متذکر شده اند:

(محرمانه)

«چون مهرهای شما باید خیلی خوانا و روشن باشد سعی کنید که روی آن را چرکی نکنید. در کاغذهای ضمیمه، تمرین بکن تا احساس کنی قادر هستی در پاسپورت انجام دهی.» [3]

محتوای این اسناد به خوبی نشان می دهد که سفارت آمریکا در تهران نه تنها مهر و اسناد ورود و خروج فرودگاه مهرآباد ایران را جعل کرده و در اختیار داشته است بلکه اسناد و مهر ورود و خروج به کشورهای دیگر  را نیز جعل کرده بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    54 19
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
    • US ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
      11 14
      اقا فعلا که بد جوری داره غلط میکنه. حسابی هم پدرمون رو در آورده. نگاه به وضع فرهنگی و اقتصادی و فساد و ... ما بکنی متوجه میشی چقدر غلط کرده نفهمیدیم.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
      12 3
      تنها غلطی که تونست بکنه این بود که ر .. د به سر تا هیکل برجام
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
      5 2
      به شرط استقامت
    • CA ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
      3 11
      البته آمريكا تا بحال غلطهاي زيادي كرده است ولي شما خودشو ناراحت نكن !
  • US ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    11 1
    آمریکا این بازیه مسخره رو راه انداخت...
  • persian gulf IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    3 2
    پراید 30 میلیون .
    • سامان GB ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      0 0
      یادش بخر امروز پراید ۱۰۰ میلیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس